HELMIMAMMAT 2008 (10)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me ollaan jo ulkoiltu pari kertaa, ohje oli, että viikon ikäisenä, jos ei ole pakkasta ja kahden viikon ikäisenä, jos on pakkasta. Nyt täällä on plussakeli ja poju 2 viikkoa, joten puistossa oltiin tänäänkin.

Tikit vaivasi minuakin joitain päiviä sitten, ne taisi vähän auetakin. Luulen, että se johtui minulla siitä, että alkoin liikkumaan vähän enemmän JA istuskelin tuntikausia imettämässä ja hautomassa tikkejä... Nyt on parempi. Jännityksellä odottelen, mitä tuohon mahan kohdalle jää, nyt siinä on parin litran pullataikinan oloinen löllö, jossa on levähtäneet tiikeriviirut :(

Jaksamista helmimammoille, kyllä ne vaavit kohta nukkuu pidempään...

Niin ja tosiaan onnea Sannalle, meillä meinasi käydä samoin, kun kätilöllä oli kaksi synnyttäjää samassa tahdissa eikä ehtinyt katsomaan avautumista. Juuri ennätin saamaan epiduraalin. Ja olisin ollut pirun vihainen, jos en olisi ehtinyt...

Onnea Sannalle!

Wilma - et voisi paremmin kuvailla tuota juttua joka munkin vatsan päällä velloo.. parin litran pullataikina tosiaankin :) Mä kanssa mietin että lähteekö se pois. Laitoin farkut jalkaan ja tuo lölly valahti siihen vyötärön päälle niin että en voinut pitää niitä farkkuja kun ällötti niin... no, ehkä se joskus lähtee. Toivottavasti.

Mulla kyllä kans tikit kiusaisivat.. ja aluksihan pistelin särkylääkkeitä aika tuhteja annoksia joten en tuntenut niitä mutta kun lääkkeet jäivät pois ja itse liikuin enemmän niin kyllä ne vaivasi. Välillä tuli sellaista ihan "puhdasta verta" joten arvelen että joku siellä repes kanssa. Mä en osaa istua silleen kun normaalit ihmsiet vaan aina jalat jotenkin koukussa tms. niin luulen että nämä mun istuma-asennot vaikutti kanssa siihen että paraneminen oli hitaampaa. Kysyin kätilöltä jotta kuinkas monta tikkiä tuli, hän totesi että on parempi että mä en tiedä :(

Me ulkoiltiin ekaa kertaa kyllä kans ennen kahta viikkoa, kun ei ollut pakkasta. Sen jälkeen ollaankin oltu joka päivä paljon ulkona.

Eilen vein vauvan vyöhyketerapiaan kun se viikonloppuna itki niin kamalasti. Ja uskokaa tai älkää - mutta jopa tuo yksi kerta auttoi! Vauva on ollut paljon parempituulisempi kuin ennen terapiaa. Toki itkee vieläkin -niinhän vauvojen kuuluukin tehdä -mutta siis ei silleen "holtittomasti ilman järkevää syytä". Voin siis suositella!

Meidän vauva tänään tasan kolmen viikon ikäinen. Koko päivä ollut tasaista kitinää, tuntuu että vatsassa möyrii. Hain tänään apteekista Gefilus plussaa, jota on kyllä melko hankala annostella, kun pitää sekoittaa maitoon ensin jne. Ostin myös Jekovit-tippoja, kun ajattelin, että olisko ne Devitol-tipat osaltaan vaikuttaneet vatsaan. Vauva hermostuu, kun vatsa on kipeä ja se tietysti herättää hänet uniltaan tuon tuosta. Mies vielä tän viikon kotona...saas tosiaan nähdä, miten ens viikolla aletaan pärjätä vauvan kanssa kaksin. Melkoista opettelua tämä äitiys.

onnea sannalle:)
mä kans repesin tolle wilman masu kuvaukselle :D aika osuva tosiaan..
Tänään meillä kävi nla:n täti kotona ja lupas et saa ulkoilun alottaa ihan hyvillä mielin.Poju kun on ihan hyvän kokonen..
Mulla ei ole nyt tikit vaivanneet,repeämä tuntuu paranevan huimaa vauhtia verrattuna esikoiselta tehtyyn välilihan leikkaukseen,vaikka nyt on 3tikkiäkin enempi kuin eka kerralla.

Keskiviikko huomenia!!

Onnea Sannalle!Aika kummaa toi ettei sun kohdunsuun tilannetta katottu,mä ainakin vaadin kun joskus tonne sairaalaan asti pääsee....viimeks ainakin pienen väli ajoin kurkattiin.Siis täällä ollaan edelleenkin yhdessä koossa,ei eilisestä siivouksesta ollut näköjään mitään apua ollu,eikä saunastakaan...en muista milloin oisin nukkunut niin sikeesti mitä viime yönä,maha ei ollut missään vaiheessa tiellä oli niiiiiiiiiin hyvä olla!!!!

Kurjia noi pikkuisten masuvaivat.Meillä auttoi se Disflatyl paremmin kuin Cuplaton.Ellen ihan väärin muista ni toi Disflatyl tais maistua ananakselle,poika ainakin maiskutti suutaan kun lusikalla annettiin sitä.Onneksi tuollaisia on olemassa ettei pikkuisten tarvii kärsiä.

Nyt ei oikein juttu irtoo,täytyy siis palailla uudemman kerran.

-tiittus tasan 40-vihdoinkin!!!!!

Pikaisesti tervehdys kaikille,onnea vauvautuneille ja supistuksia niitä vielä odottaville.
Meinaa tämä arki olemaan melko hektistä neljän lapsen kanssa ja ukkokin on taas normaalisti töissä, elikkä on kerrallaan kolme-neljä vuorokautta pois kun norjaan ajavat tällä hetkellä.Mutta luistan sujuvasti kotitöistä, ruoan laitan ja pyykit pesen muut hommat teen jos ehdin.
Poika itkeskelee päivällä(onneksi) vatsavaivoja, öisin ei itke, kaksi-neljä kertaa herää syömään.
Nauroin kans tuota wilman vatsan kuvausta ja siltäpä tuo omakin näyttää, mutta on jo hiukan pienemään päin, paino on pudonnut synnytyksestä neljä kiloa, vielä on raskauskiloja jäljellä viisi jotka olisi kyllä joskus tarkoitus pudottaa.
Nyt täytyy mennä syöttämään poikaa ja katsoa jos pääsis ulkoilemaan, täällä on kyllä pakkasta -15 että ei taideta lähteä.Palaillaan.
Marjuli+poika 5viikkoa JO!!!

Meillä on tänään 1kk-päivä :)

Onnea vauvatuneille ja tsemppiä ekoihin päiviin! Ja samoin tosi paljon tsemppiä odotuksen vikoihin päiviin!

Me ollaan alettu kestoileen. Nyt vaihdan päivällä vaippoja vähän useemmin, ja iho näyttää ihan ok. Joitain punaisia läikkiä pyllyssä on, mutta niitä ei voi yhdistää kestoihin. Mulla loppuu kohta Dermosilin Baby Extra -voide, joka on muuten tosi hyvää, eikä toi kaupan Natusanin voide pidä ihoa yhtä hyvänä ja kosteana ollenkaan.

Neuvot on ärsyttäviä, mutta pistänpä ainakin itselleni asioita ylös mahdollista seuraavaa kertaa varten. Eli yllättäviä asioita (ainakin mulle yllättäviä) pitää hankkia syntymän jälkeen. Napitettavat paidat (itselle) on ihan ehdottomia. Ja aluksi vauvalle kietaisubodeja. Mä olin niin arka käsittelemään sitä aluksi, etten meinannut saada kätevästi mitään päälle. Me ollaan saatu onnittelulahjaks tosi paljon vaatteita, mutta ei yhtään 50-senttisiä, eikä niitä ollut hankittuna etukäteenkään, niin jonkun verran niitä ihan pieniäkin vaatteita kannattaa olla (mulle kaikki sanoi, ettei niitä kannata hankkia). Ja pyllypyyhkeitä!

Meillä oli 4 viikon neuvola ja tytsy painaa nyt 3760 g (3180) ja on 52 cm (48) pitkä.
Täällä kyllä ähistään kovasti, mutta itkua ei onneksi yöllä ole. Olen vähän huono röyhtäyttämään yöllä, kun se herää siihen (ja siitä alkaisi sellainen oravanpyörä: takaisin tissille, röyhtäytys, herää, tissille, mahdollisesti pöräys, vaipanvaihto, tissille...), joten meilläkin on varmaan tuota maitonuhaa.

Omasta mielestäni vauva ei itke turhaan, mutta hauska huomata, kuinka vieraat ja mieskin ei (mun mielestä) kestä itkua yhtään! Saattaako sitä itse olla "sokea oman vauvan itkulle"? Joka tapauksessa keinot on joka kerta keksitty ja illalla annankin vähän itkeä, ennenkuin nukahtaa.

Voimia naiset! Kyllä tämä on niin ihanaa, että suunnittelen jo seuraavaa ja mietin sisarusten nimiä...

jhk + tyttö 1 kk

Jhk:lta tuli positiivista tekstiä:) mukava kuulla..
Kyllähän tämä vauvan kans oleminen on ihanaa ja lapsi on ihana, välillä vaan öisin tulee mietittyä, että on sitä hullu kun rupesin taas tähän rumbaan..mutta äkkiä ne ajatukset kaikkoaa:)
Meillä oli pojun paino noussut 4200g:n ja ikää nyt 2vk (sairaalasta lähtiessä paino oli 3800g)..Oma paino taas on pudonnut itsekseen 12kg!!Huomaa kyllä ettei ole ruoka maistunut samaan tahtiin mitä loppuraskaudessa.Vielä saisi semmoiset 10-13kg pudota niin olisin omillani..
Tänään poju oli ekaa kertaa ulkona semmoisen puolisen tuntia ja ajattelin että huomenna lähdemmä kävelylle.Toivottavasti ei pakkanen sitten yllätä..
Jaksamisia kaikille tasapuolisesti :)

Vatsavaivaisten/ huonosti nukkuvien äideille: kannattaa kokeilla kantoliinaa. Meillä se oli ainakin esikoisen kanssa ihan ehdoton, vauva nukkui siinä päiväunia sillä aikaa kun äiti sai puuhailla rauhassa kädet vapaana muita hommia. Tälle kakkoselle tilasin just sellaisen rengasliinan, arvelen että se ois kätevämpi kuin pitkä liina,joka esikoisella oli, kun pitkän liinan sitomiseen menee sen verran paljon aikaa.

meillä oli tänään neuvola ja ihan ei olla vielä syntymäpainossa, nyt oli 4490g, kun syntymäpaino oli 4520g, joten sanoi neuvolatäti että pitäisi ruveta öisin herättämään tyttö syömään, millään en raaskis.. pituutta oli 55cm eli 3 cm kasvanu reilussa kahdessä viikossa.
Itselläni oli paino vikassa neuvolassa 83kg, eli 20 kiloa keräsin painoa, nyt näytti vaaka että 70kg, en muista että esikoisen kanssa olisi noin paljon tippunut kahdessa viikossa.. hyvä näin, eipä oo ees tullut tehtyä mitään sen eteen, muuta kun syönyt suklaata yllinkyllin:)!
meilläkään mun mielestä tyttö ei turhia itke, mutta hän on hyvin nälkäinen pitkin päivää, syödään noin 1,5 h välein, tosin nukkuu siinä 12-16 sellaset 3-4 tuntia, ja loppu aika päivästä aika tiheenä ollaan kyllä tissi suussa, mutta eipä tuo haittaa kun ei tartte yöllä syödä, paitsi nyt täytyy ruveta herättämään :(!!

outi ja tyttö 2vk 2pv

outi: Meillä oli tyttö jo 6 vrk ikäisenä päässyt melkein syntymäpainoonsa, mutta silti sanoivat neuvolassa, että yli 5 h ei saisi antaa yölläkään nukkua, vaan pitää herättää syömään. Mutta jos syö illalla ja sitten 5 h:n päästä ja sitten taas 5 h:n päästä, niin siitä ei tule hyvässä tapauksessa kuin yksi yösyöttö kuitenkaan.

Moi kaikille pitkästä aikaa!

Jotenkin vauva-arki on niin temmannut mukaansa, etten ole aikoihin saanut kirjoitettua. Meillä poitsu kasvaa ihan älytöntä vauhtia, maanantaina neuvolassa oli tullut jo aavistusta vajaa kilo lisää syntymäpainoon, nyt siis 4310 g (3230 g) ja pituutta lisää 3,5 senttiä (nyt 53,5). Neuvolatäti sanoi, että 100 g viikossa olisi riittävä painonnousu, mutat meillä on nyt tainnut tulla kolminkertaisesti... Tuosta tulee jättiläinen! Ja painonnoususta voi päätellä, että maito maistuu! 3 tuntia alkaa meillä olla jo pitkä syöttöväli eli yötkin menee aika pätkissä. Mutta toisaalta vauva nukkuu ihan sängyn vieressä ja imetän makuultaan, joten ei siihen syöttöön tarvitse niin kunnolla herätä. Öisin vielä röyhtäytän aika laiskasti, mutta jostain syystä poika ei siitä yöllä kitise (tosin oli viime yönä pulauttanut sellaiset oksut, että huh!) Meillä voidaan siis vaan unelmoida yhtenäisistä yöunista...

Meillä ei vaippaa koskaan vaihdeta yöllä ja nyt pojalla ei ole ollut edes aamuisin juurikaan akkkaa vaan ne oon säästetty aamupäivään. Iho on kestänyt hyvin vaikka ei olla oikeestaan yhtään rasvattu. Lievään punotukseen on silloin tällöin laitettu talkkia. Päivisin poika kestoilee, mutta yöllä on kertis käytössä, kun se imee paremmin. Alan olemaan ihan kypsä harsoihin, joten etsitään nyt meidän megapissaajalle sopivaa muotoonommeltua kestovaippaa. Ostin muutaman vaihtoehdon ja KVK:n bambuvaippa näyttäisi nyt lupaavimmalta. Kokeilen sitä vielä muutaman päivänä ja tilaan sitten läjän, jos pelittävät.

Meillä on kanssa Disflatyl käytössä. Oon anatanut sitä vaan kahdesti päivässä, mutta se on kyllä auttanut. Neuvolassa kehotettiin antamaan niin kauan kun maitoa tulee runsaasti. Täällä välillä meinataan tukehtua, kun poika ei ehdi nielaista... Meillä kitinät alkoi jo ennen d-vitamiinin aloittamsita, joten en usko niiden olevan niin pahoja, kuin joskus kuulee. Meillä on käytössä Devitol, joka on kai se pahamaineisempi. Aloitin kyllä antamisen hissukseen, jotta en ainakaan pahentaisi mahavaivoja. Nyt itkut liittyy enemmän amhavaivojen sijaan väsymylseen, sillä kitinät on pääasiassa iltaisin ja ennen nukahtamista.

Ollaan touhuttu pojan aknssa jo kaikenlaista. Ulkoilut aloitettiin muutamaa päivää vajaa kaksiviikkoisena ja nyt ollaa käyty jo muutamia kertoja kaupungilla shoppailemassa ja kahvilla. Ensimmäiset kolme viikkoa oltiin kyllä tiiviisti kotona, mutta nyt on äidin tehnyt mieli jo ihmisten ilmoille.

Mulla ei myöskään kohduunsuun tilannetta paljon seurailtu synnytyksen aikana. Avauduin tosi vauhdilla, mitä kätilö ei kai ensisynnyttäjästä olisi uskonut, joten epuduraali jäi multa saamatta. Ei kyllä oikeestaan edes haitannut.

Täällä siis eletään tavallista vauva-arkea ja pesukone on kestovaippojen ja jatkuvan pulauttelun takia ahkerassa käytössä! Nyt pitää mennä, äitiä huudetaan!

sulis ja poika 1 kk 5 pv

Sannalle onnittelut!

Meillä oli eilen 3vk neuvola ja hyvin on tyttö syönyt. Mitat nyt 4220g ja 52,5cm (3585g ja 48,5cm syntyessään).
Disflatyliä ostin minäkin ja on kyllä auttanut. Yöllä en kans viitti röyhtäyttää kun sitten sais nukuttaa tissillä uusiks jne... yöllä syö 2-3 kertaa ja vieressä nukkuu suurimmaks osaks edelleen. Anoppi sitä paheksuu kovasti. No, ihan sama:)

ulkoiltu ollaan muutaman kerran, ei ole kauheen kivat ilmat ollu täällä joten ei ole viittiny uloskaan kauheesti lähteä.

Paino on tippunu aika kivasti, nyt painan 72,5kg kun ennen raskautta paino oli 79kg. Vielä sais ainakin 5 kiloo lähtee niin alkasin olla tyytyväinen. Pituuttakin kun on vaan 164cm...

pikaisesti kirjottelen. mekin ollaan ulkoiltu moneen otteeseen ja tänään kun oli lasten neuvolan kotikäynti niin neuvolan täti sanoi että voin jättää hänet jo ulos nukkumaan tunniksi. hän on kahteen otteeseen nukkunut ulkona, tosin n.30min kerralla. paino on noussut hyvin, oli nyt 4380g.mutta nyt en valitettavasti ehdi muuta kirjotella

pikaiset kuulumiset täältäkin.ulkoiltu ollaan monesti viikossa.poika oli vkossa jo ylittänyt syntymäpainonsa.3vkon ikäisenä paino jo 4,3kg(syntymäpaino 3,4)poika on nyt 1kk ja 3pv .huomenna pidetään ristiäiset nimi ollut valmiina jo ennen syntymää :)
vieläkään ei ole loppunut itsellä vuoto ja se risoo ..miten muilla toi vuoto kestänyt?
ensi vkolla poijalla neuvola kun täti sano ettei tällä vkol tarvinnut kun kasvanut niin hyvin.aurinkoisia vkon loppuja kaikille!!toivot:kirle ja severi

Tulin vain ilmoittelemaan, että mullakin vihdoin koitti laskettu aika eikä mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä oo havaittavissa joten taitaa tulla maalisvauva. Tiistaina neuvolassa tehtiin sisätutkimus ja vauva oli silloin tosi alhaalla ja kiinnittynyt, kohdunkaulaa noin 1 cm jäljellä ja kohdun ulkosuu vähän auki ja sisäsuu kiinni, ja kuulemma oikein hyvin pehmentynyt paikat. Limatulppaa en oo nähny. Saas nyt nähdä kuinka kauan vielä menee. Ei mulla muuten niin väliä, mutta alkaa tosissaan ottaa päähän kaikki kyselijät. Viikonloppuja! :)

SYNNYTTÄNEET:

22.1.(la 2.2) HaLi! 27v., toinen, SKS, Seinäjoki. Poika 4130g / 52cm.
23.1.(la 2.2) Marjuli 30v., neljäs, L-pks, Tornio. Poika 4130g / 53cm.
26.1.(la 9.2.) sulis, 27v., esikoinen, NKL, Helsinki. Poika 3230g/ 50cm.
28.1. (la 8.2.) jhk 27v., esikoinen, LKS, Rovaniemi. Tyttö 3180g / 48cm.
29.1. (la 4.2) Kirle 32v., toinen, Oulainen. Poika 3400g / 49,5cm.
3.2. (la 3.2) Niksu 27v., toinen, Tays, Tampere. Poika 3400g / 50cm.
4.2. (la 2.2) Nina84 24v., esikoinen, Sas, Salo. Tyttö 3630g / 49cm.
5.2. (la 2.2.) Litulatunen 30v., esikoinen, Tyks, Turku. Poika 3200g / 53cm.
6.2. (la 4.2.) Sirenia 29v.,toinen, K-HKS, Hämeenlinna. Tyttö 3585g / 48,5cm.
7.2. (la 4.2.) Pia 31v., esikoinen, Jorvi, Espoo. Tyttö 3735g / 50 cm.
10.2. (la 16.2.) Pullahiiri80, esikoinen, Kättäri, Helsinki. Poika 3500g / 51cm.
10.2. (la 22.2.) Safiiri 35v., neljäs, KPKS, Kokkola. Tyttö 4600g, 52cm
11.2. (la 31.1.) auliina 30v, esikoinen, MKS, Mikkeli, poika 3710 g, 54 cm
12.2. (la 9.2.) Outi 25v., toinen, nkl, Helsinki, tyttö 4520g, 52cm
12.2. (la 5.2.) Wilma74,33v,toinen, Kättäri, Helsinki, poika 3820g, 52cm
13.2. (la 25.2) C81, 26v, esikoinen, KOKS, Kotka, tyttö, 2890g, 48cm
14.2 (la 2.2) Momento,27v,toinen,oys,Oulu,poika 4030g/52cm
20.2. (la 5.2.) Helmipöllö,toinen, TYKS, Turku, tyttö, 3600g/52cm
25.2. (la 14.2.) Misuli79, toinen,SATKS Pori, poika, 3640g/51cm

LASKETUT AJAT:

11.2. Äiti2 33v, toinen, TYKS, Turku
16.2. Deina23v,toinen, TAYS, Tampere
20.2. outsa22, esikoinen, HUS Hyvinkää, Järvenpää
21.2. Äippä-73 34v,toinen, TAYS, Tampere
24.2. sanna-79 28v.,toinen,HUS Hyvinkää,poika tulossa
27.2. tiittus 29v,toinen,SATKS, Pori, tyttö tulossa
29.2. Maijustiina 26v.,esikoinen, TAYS, Tampere

Päivittelen vain nopeasti, elämä on aika hulabaloota ja kovaa tissitystä, kun maito ei ole vielä kunnolla noussut ja pikkumies on vähän laiska imemään. Ja toinen nänni on mielettömän kipeä... Mutta itse en ole kipeä kuin henkisesti synnytyksen jäljiltä... :)
Esikoinen hylkii äitiä ja tekee välillä pahojaan... Eilen tultiin kotiin.
Misuli ja poju 3pv (kohta 4pv)

Onnea Misulille:)

kirle, ei ole vuoto loppunut täälläkään, tosin on aika niukkaa eikä niinkään veristä enää. Muistelisin että esikoisesta verinen vuoto kesti 4 viikkoa ja senkin jälkeen tuli sellasta vaaleeta vuotoa jonkin aikaa. Nyt verinen vuoto kesti vajaat 2 viikkoa.

Multa muuten neuvolantäti kyseli mitä ehkäisyä olen ajatellut... kun täällä ainakin sais kuparikierukan ilmaseks synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksessa. Ajattelin että sitä vois kokeilla vaikka aika paljon huonoa kuullutkin kyseisestä vempaimesta.

moikka, ja onnea Misulille!

Me oltiin tänään ekaa kertaa ostoksilla vauvan kanssa... ostoskeskushelvetissä oli noin miljardi muutakin ihmistä, mutta onneksi vauva nukkui kiltisti koko ajan.

Eilen oli neuvola, paino oli jo 4255 g ja pituus 53,5... äkkiä tuo kasvaa! Kaikki oli muuten hyvin ja kaikki neuvolatädit tulivat ihailemaan tytön tummia kutreja :)

Ei oo vuoto mullakaan lakannut, sais kyllä jo vähitellen loppua...
tosta ehkäisystä - mua pelottaa jo nyt ajatella koko juttua kun aiemmin asian kanssa ollut niin paljon epäonnea... tai siis mikään ei ole oikein sopinut.

Sain varattua jäklitarkastukseen ajan vasta pääsiäisen jälkeen.. harmi, kun ei sitä kai oikein uskalla liikuntaa "tosissaan" aloitttaa ennenkuin siellä on käynyt. Haluaisin jo kovasti, sillä nämä ylikilot olisi kiva saada karistettua kesään mennessä.

No mutta nyt täällä karjutaan siihen malliin että taitaa olla tissintarvetta...

t. Pia ja Peppi-tyttö

Meilläkin huomenna ristiäiset ja olen siivonnut koko päivän. Kampaajallakin pääsin käymään, tuntui oikein luksukselta saada vähän hemmottelua.
Mulla on jälkitarkastus pääsiäisviikolla.Neuvolan tädin kanssa juttelin kierukasta. Kuparikierukan sais ilmaiseksi, mutta olen kuullut paljon huonoa siitä, vuotaa tosi paljon jne. Hormoonikierukan täällä saa n.100 eurolla, kun neuvolasta soitetaan resepti suoraan apteekkiin. Ajattelin kokeilla sitä. Kun lopetin pillerit ennen tätä raskautta, niin vannoin etten koskaan ala napsimaan niitä uudelleen, halut oli aika jäis..

Heips!

Onnea Misulille!

Täällä edelleen kärvistellään,joku ihmeen lima möntti kummastutti äsken....supistellut parin päivän ajan,mutta ei tarpeeksi paljon ja kivuliaasti.Mulla ois ehkä mahdollisuus päästä jo ens viikon lopulla käynnistykseen jos tää ei sitä ennen tuu.Täytyy soitella keskiviikkona sille lääkärille jonka vastaanotolla oon käynyt.Mies on sit seuraavalla viikolla työmatkalla ja ei pääsis synnystykseen mukaan jos pidetään sinne vko 42.Ja tää työmatka on pakollinen,kiva kiva!!!Toivottavasti tää ehtis syntyy ennen ens viikon loppua...

Kai täytyy taas mennä saunaan jos siitä ois taas kerran apua,ei oo tähän mennessä tuottanut tulosta.Tekis NIIN mieli jääkylmää siideriä!!!

Ristiäisiä jo vietellään muutamalla,ei oo tarvinnut niitäkään miettiä,eikä toi kummi ja nimi asiakaan oo valottunut suuntaan jos toiseen.Mut kai ne jossain vaiheessa selkenee.

Uteliaisuudesta kyselen Misulilta oliko millainen kokemus tää synnytys ton sairaalan suhteen?
Tänään kattelin noita valokuvia kun poika syntyi,alkoi vähän jänskättämään kun noita piuhoja ja kaikkee näkyi niissä kuvissa....Eiköhän se siitä kun hetki joskus vaan koittais!

Mukavaa viikonlopun jatkoa!

-tiittus 40+3-

Onnea Sanna ja Misuli! Ja kiva Tiittus et kirjoittelit, helpottaa vähän etten mä oo ainoa odottaja!

Vauva ei tänään aamulla liikkunut yhtään vaikka kuinka söin ja join ja vatkasin ja painelin mahaa ja ei muuta ku synnärille käymään. No, siellä pistivät puolen tunnin ajaks käyrälle ja vauva alkoi sitten potkimaan sitä anturia. Mulla on koko ajan tossa vasemmassa kyljessä tuntunut pikku jalka, mutta nyt vaavi olikin kääntänyt kylkeään ja siksi liikkeitä ei ilmeisesti tuntunut entiseen malliin. Sikiön sykekäyrässä (n. 140) oli muutamia piikkejä ad 110, joten kätilö pisti mut vielä lääkärille. Lääkäri katsoi ultralla ja lapsiveden määrä, napanuoran verenkierto ja liikkeet oli kaikki normaalit. Munatkin siellä näkyi nyt jo kolmannen kerran joten taitaa mies saada toivomansa kalakaverin. Lääkäri teki sisätutkimuksen, mikä sattui aika paljon kun kohdunsuu oli jotenkin takana ja ilmeisesti oli hankala yltää sinne asti. Nyt oli kuulemma kanavaa vielä 2-3 cm ja sisäsuu kiinni, mutta edelleen pehmeä eikä pää nyt ollut kiinnittynyt vaikka tiistaina muka oli. Kiva kun heittää noi arviot ihan miten sattuu. Sen tutkimuksen jälkeen alkoi mukavasti supistella kun lähdettiin käymään Ideaparkissa ja käveltiin siellä pari tuntia, mutta ei tää nyt näytä mitenkään edistyvän vaikka saunottiinkin. Pakko vaan odotella.

Ideaparkissa on muuten monta lastenvaatekauppaa, odotan vaan että pääsen sinne uudestaan shoppailemaan vauvan kanssa. :)

Viikonlopun jatkoja!

Maijustiina 40+1