HELMIMAMMAT 2008 (10)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenet... täällä ollaan kukonlaulun aikaan taas heräilty. Nukkunu olen peräti 4-5h taas. Jostain syystä tyttö haluaa syödä yöllä jatkuvasti ja päivällä nukkua.

Onnea uusille vauvan saaneille:)

Mulla on kans päänsärky taas tullut kehiin, raskausaikana ei särkenyt pää juuri ollenkaan. Veikkaan kyllä että johtuu siitä kun ei osaa taas imettää heti oikeessa asennossa niin menee niskat jumiin. Mullekaan ei ole tuota imetystä istuma-asennossa opetettu. Esikoisesta kun en istunut kahteen viikkoon niin ei olis sairaalassa pystynyt opetteleenkaan. Ihan ite olen sitten kotona opetellut.

kirle, meillä annettiin neuvolasta DeVitolia ja sen esikoisen kohdalla vaihtoin Jekovitiin kun tuli mahavaivaa tosta vitolista. Jotkut taas sanoo että sopii paremmin toisinpäin, että ei sitä oikein tiedä kun kokeilemalla. Ite tykkään jekovitista enemmän sen takia kun sitä ei tarvi säilyttää jääkaapissa.

Niin joo, neuvolantäti kävi eilen kotikäynnillä ja tyttö oli lähes syntymäpainossaan taas, painoi nyt 3520g. Parin viikon päästä on sitten taas neuvolakäynti ja sillon sitten mitataan pituuskin.

Kummallisen mallinen kroppa nykyään meikäläisellä kun ei oikein mitkään housut ole sopivat. Paino on nyt n. 4kg alempi kuin ennen raskautta ja ne housut mitä käytin silloin ei mene kiinni kun maha on vielä tollanen löllykkä. Ja äitiyshousut putoo päältä... Ei oikein tiedä mitä housuja käyttäs, verkkarit nyt tietty menee mutta eipä niillä ole kauheen kiva lähteä kaupungilla käymään, vaikka parempi kai se kuin ilman housuja:)

Onko muilla jo synnyttäneillä ollut sitten sellasta vaivaa että ruoka ei maistuis? Mulla tulee aina iltapäivästä sellanen kauhee kuvotus olo että ei tee mitään mieli syödä, etoo vaan ja sitten tulee ihme vilunväristyksiä ihan kuin kuumetta ois vaikka ei ole. Sitte aamulla on ihan törkee nälkä ja vetelen ison lautasellisen puuroo ja lisäks vielä leipää. Varmaan joku hormonijuttu toikin...

Jeps, mutta nyt sinne puurontekoon:) Ja jaksamisia vielä odottaville!

Sirenia ja tyllerö 1vko

p.s. Ettei vaan Wilma ois tositoimissa kun ei ole eilen käynyt?;)

Huomentapäivää,

meillä oli vatsanväänteitä viime yönä ja unet jäivät tosi lyhyisiin pätkiin.. muutenkin kyllä tämä aamupäivä on vauvelin parasta nukkuma-aikaa.

Mulla on kanssa ollut vähän ongelmia ruuan maistumisen kanssa, mikä todellakin on epätavallista. Syön aina selvästi liian pieniä annoksia ja sitten kun se nälkä tulee niin tuleekin kokonaisvaltaisen heikko olo ja on pakko saada samantien joku jogurtti tai jotain.

Sitä piti kysymäni että oletteko saaneet sairaalasta mukaanne jotain kirjallista dokumentaatiota vauvaan tai synnytykseen liittyen? Niinkuin jotain todistusta tai epikriisiä tai jotain...? Meille ei jäänyt sieltä käteen kuin vaaleanpunainen lappu jossa oli vauvan pituus ja paino.

Jaahas, nyt on taas mentävä.

Huomenta.
Odottelen neuvola tätiä käymään. Sirenia mainitsi vilunväristykset..itselläni eilen tuli vähän väliä sellaseia vilunväre puuskia, hampaat kalisi yhteen ja olo oli todella kurja. kuumetta ei kuitenkaan ollut, mutta rinnat niin kipeät että melkein itkua väänsin. ne oli tulikuumat ja niin kipeet ettei koskea voinut.pumppailin niitä, suihkutin lämpimällä vedellä, otin pari buranaa ja lämmitin kaurapussin. nyt ne on paremmat.
eipä tänne muuten mitään kummempaa. taidan mennä tyttelin viekkuun hetkeksi maate=)
Nina& tytteli 9pvä

On kovin hiljaista, piti tulla ilmottautumaan, ettei kukaan vaan luule, että tässä jotain tapahtuisi. Eilisen päivän supisteli, välillä jopa 3 min välein ja muutenkin oli kipua ja särkyä joka puolella. Iltaa kohti helpotti ja yöllä loppuivat kokonaan. Ei kuitenkaan niin kipeetä ottanut, että olisi tarvinnut lähtöä miettiä. Yön näin unta synnytyssairaalasta.

Eipä tässä kummempia, pitää laittaa neiti päiväunille.
Misuli 39+6 (huomenna laskettu ja ystävänpäivä)

Heipatihei!

Ja taas vauva uutisia,ONNEA SAFIIRILLE JA PULLAHIIRELLE!Hyvän päivän teidän pienokaiset olivat valinneet syntymäpäiväkseen.Mein poju täytti 10.2 2-vuotta.

Meillä leikkaus takana ja hyvin meni.Oli tosi rankka päivä itelleni,aamulla mentiin klo 7 ja kotona oltiin puol kuuden aikaan illalla.Koko päivän istut tai seisot.Suuhun laitoin koko sairaalassa olo aikana yhden sämpylän,kahvin ja suklaapatukan.Kysyin hoitajalta et millai on jos täytyy olla sairaalassa yötä,et tarjotaanko vanhemille mitään esim iltapalaa....ainoastaan imettäville äideille!!!No onneksi ei tarvinnut jäädä yöks,voitte kuvitella mikä olo oli kun päästiin kotiin,väsynyt ja nälkäinen äiti.Soitin miehelle et koukkaa mäkin tai hesen kautta kotiin ja tuo jotain syömistä kun tulee töistä kotiin.Eipä toi ollut kauheen terveellistä,mut eipä tota oo tullut harrastettua pitkään aikaan.Normaalisti kotona tulee parin kolmen tunnin välein laitettua jotain suuhunsa ettei pääse se heikotus/pahaolo iskemään.
Poika oli aikas reppana koko päivän ja illan kotona.Mut tiistai aamu kun koitti ni oli taas oma itsensä,vauhtia riitti leikkauksesta huolimatta.
Hoitajat leikkurissa ja osastolla kehuivat miten reipas poika on,lääkkeet otti tosi reippaasti ja pyysi jopa lisääkin,tää tai olla aamuinen esilääkitys minkä antoivat : D : D
Kaverin mies oli töissä leikkurissa ja kehui miten reipas poika oli.Oli kuulema vilkuttanut hoitajalle joka vei leikkaussaliin,me ei päästy kun käytävään ja lopun matkaa meni hoitajan kanssa.Olin ihan varma et alkaa itkee kun näki et äiti ja isi kääntyivät pois.Mut onneks kaikki on jo takana päin!!!

Olin aamulla neuvolassa,kaikki ok.Vauva on tosi alhaalla,eipä oo kauheesti painanut viime päivinä eikä suppareista taas tietookaan.Painoo oli tullut 600g 2 vkossa(nyt kaikkiaan tullut 10kg),sf 32,paineet 111/65.Sain lappusen mukaan jossa kerrotiin et sairaalasta on mahdollisuus päästä kotiin jo 6-48h synnytyksestä äidin ja vauvan voinnin mukaan.Huomenna jutellaan lisää kun pojalla on 2v tarkastus.Edellisen asiakkaan kanssa meni 15min yliaikaa ni meille jäi vain reilu vartti aikaa.Eipä toi niin haitannut kun poika alkoi olla levottomalla päällä ja jatkuvasti kiipes siihen tutkimuspöydälle......no huomenna ollaan viisaampia,tai sit ei!
Ootko sä Misuli saanut neuvolasta kyseistä lappua?Kokeilu alkaa kuulema 18.2....voihan olla et sä oot jo laitoksellla tuolloin,toivottavasti!!!!

Piti viel kysyä et jo synnyttäneiltä/odottavilta et onko teidän mahasta kuulunut sellaista ihmeen "napsahtelua"?Joskus jostain ketjust olin lukevani et tälläistä kuuluu,vai kuvittelenko ite nää äänet......

Nyt oikoseen kun poju nukkuu,viel ois illemmalla leipomista huomiselle ja perjantaille kun tulee synttäri vieraita.SIt ois tänään pojan korvalääkäri,taas vaihteeks....voi olla mehut aika loppu kun ilta koittaa!

-tiittus 38 tasan-

Taas minä täällä!

Misuli oli kerennyt väliin.Mä näin kans viime yönä sairaala unen,meitä oli huoneessa varmaan 20 äitiä,muutamalla oli jo vauva,minä ja pari muuta oltiin vielä mahojemme kans ja loput vaan oleili siellä...hämärää unta!!!
Eilen oli joku tarve saada pullot ja tutit keitettyä valmiiksi,oma laukku oli kans tarkoitus pakata mut sit se vaan jäi...no eipä tullut lähtöä eilen joten nou hätä!!!

Mut nyt täytyy mennä!

Tiittus: hyvä, että pojan leikkaus meni hyvin, helpotti varmaan omaa oloa kun sai sen pois alta! Kyseistä lappua en ole saanut, terkkari mainitsi jo syksyllä, että tollainen kokeilu on menossa. Ai, että se alkaakin vasta nyt? Puhui niin, että ymmärsin, että on ollut jo jonkin aikaa... Aika hurjaa lähteä 6 tunnin päästä synnytyksestä kotiin, en ihan siihen taida haluta, toi 48 tuntia kuulostaa jo paremmalta...

Taidan imuroida, jos tulis taas niitä suppareita... :)

mä eilen imuroin mut ei aiheuttanu kovaa masua kummempaa,blaah..tänään on kyl ollu semmonen olo (huonosti nukutun yön jälkeen) että vois jotain alkaa tapahtuun, maha on niiiin kireänä että pakkohan tässä on kohta alkaa synnyttään, vaikea olla ja nukkuminen oli tosi hankala kun ei voi enää olla kuin vasemmalla kyljellä.En tiedä, ehkä ens yönä nukunkin seisaaltaan hihi..alkas vaan tulemaan suppareita..
41+4

Pikaisesti täältä koululta kommentoin... Mäkin näin nimittäin aika erikoista unta maanantaina ja tiistain välisenä yönä: Sain unessa epiduraalin suun kautta nestemäisessä muodossa ja lääkärinä oli Ortopedi Kari Urpola, eli tuo Kari-Pekka Toivosen näyttelemä henkilö ykkösen "Harvoin tarjolla" -sarjasta! Jos joku on katsonut sitä niin tietää kyllä tuon Urpolan, on aika tapaus!

Nyt mä lähden kaupungille vähän shoppailemaan. Tilasin netistä (www.ruskovilla.fi) Ruskovillan esitteen ja nyt mun on pakko mennä katsomaan niitä VillaVauvajuttuja! Yks silkkipipo mulla jo onkin, mutta ajattelin jos tässä vielä kutois villahousuja kestoiluun ja sitä lankaa+ohjeet pitäis hakea.

Palaan ehkä vielä illalla tai viimeistään huomenna lääkärineuvolakuulumisten kera!

Maijustiina 37+5

Olen siis 28v. neito hyvinkäältä ja LA ois 24.2 ja olen piiiiitkään seuraillut teidän ketjuanne mutta en ole "tohtinut"/ehtinyt kirjoittelemaan. Mahtuiskohan viel mukaan sakkiin vaix vauvat on melkees käsis kaikil =/

Itelläni (ja tietty tuo miehen kutalekin on menos mukana) on esikoinen 2v 4kk vanha pätkä. Isännäl on 2 tyttöö edellisest liitosta (9v ja 11v).

Raskaus on sujunu muuten ihan hienosti mut koko ajan ollu pissas proteiinit 1-2 plussal, minkä takii joudun ravaa äitipolil ja neuvolas ja virtsan vuorokausikeräys on tullu tehtyy jo kolmeen otteeseen ja sen proteiiniarvo aina vaan nousee (hermot menee...). Sen takii seuraavat ettei kehity mitää raskausmyrkytystä.
Tänää neuvolas sano et mun tarttee perjantaina äippäpolil valittaa ja motkottaa et käynnistäisvät jo ku ei tää homma täst parane muullaka ku synnytyksel. Tosiaan hermo aika kireel ku odottaako ne tosiaan et jotain "pahaa" tapahtuu ennen ku tekevät jotain konkreettista >=I

Supistuksia tulee aina välil (tai pikemminki sellast juukelin juilintaa) ja limatulppaa on irtoillu jo pitemmän aikaa, tai ainaski luulisin nii ku sellassii klönttei sitä on tullu. Mut mitää ei oo kohdunsuul tapahtunu tai ainaska viel viimeviikol ei ollu tapahtunnu =(
Pukamat on kaameet ja lääkerasvaa niihin on kulunnu jo 1½ tuubii =)

Toivottavasti ei ollu hirmu sekavaa textii ja huolitte meikäläisen mukaan joukkoonne =)

sanna-79 38+3

Pikaiset kuulumiset, meille syntyi tyttö eilen 12.2 13.17, isosiskon nimipäivänä :), 4520g, 52cm, kaikki meni hyvin, sattui ihan kauheesti ja päästiin tänään kotiin.
Palaan asiaan vaikka huomenna jos osuu sellainen vapaa hetki.

Outi ja tyttö 1,5vrk

Onnea Outi. ja tervetuloa mukaan Sanna-79.
Mulla on ihan ajantaju hukassa..herätin miehen tunnin liian aikaisin, hän kun nukkuu eri huoneessa tälleen viikolla ettei joudu heräämään moneen otteeseen ja eilen illalla sanoin että kun olen kuitenkin viiden aikaan hereillä niin herätän hänetkin..noh vauva heräsi jo neljältä ja samalla mä menin toiseen makkariin ja tempasin oven auki.sitten vasta hoksasin että kello on puoli 4..noh..meni mies sitten tunnin aikasemmin töhin=)
Tiittus:kyllä mun maha napsahteli loppuvaiheella, se oli sellasta jännän tuntusta, en tiedä vaan mistä johtui.
Rollepa: mä en saanut mitään lappuja synnytykseen liittyen mukaani, ne käytiin vaan sairaalassa kätilön kanssa läpi ja sainn lukea ne. oisi ollut kyllä kiva saada joku kertomus, ite kun toi muisti puoli on hiukan hatara..sitä tais olla koko synnytyksen ihan muissa maailmoissa, koska en muista paljoakaan.mieskin eilen totesi että ethän sä muista mitään ja tenttasi mitä hetki sitten oli kertonut=)
Oltiin eilen oikein älynväläykset, kun kaupsta hain talkkia vauvalle..ei osattu sitä avata ja viimein kun veitsen kanssa muratuduin purkkiin niin näin miten se toimi..noh ensi kerralla jo osaa avata sen niinkuin pitää=)
tosiaan eilen oli terveydenhoitaja käymässä, vauvalla ihan kivasti paino noussut, oli 3790g. seuraavan kerran tulee lasten neuvolasta hoitaja 29pvä.
mutta kait sitä pitää mennä vielllä unia jatkaa nyt kun tyttelikin nukahti viimein taas=)
Nina&tytteli 10pvä

Onnea outille ja tervetuloa sanna-79! Sekä hyvää ystävänpäivää kaikille!!

Minä taas olen kukkunut hereillä pari tuntia, mutta nyt supistelee!! Oon ihan täpinöissäni, ekaa kertaa on tunne että tämähän saattaa vaikka syntyäkin :):)
ei ole kovin kipeitä suppareita eikä kovin tiuhaan vielä tule, mutta kuitenkin jotakin tapahtuu ja se on enemmän kuin hyvä.Pitää tässä alkaa kehittelemään jotain tekemistä ja toivoa että tilanne alkaa eteneen tositoimia kohti.
41+5

Onnea Outi, aikas iso tytteli! Ja mitkäs Momenton kuulumiset, no huomenna jokatap. on se päivä tai ainakin viikonloppuna! =)

Neuvolassa kävin, paineet 120/80, sf 38 (huippulukemat!) kaksi viime kertaa ollut sama 36, mutta nyt kasvaa taas. Pissa puhdas ja paino laskenut 100 g. Vauva on lähtöasemissa, mutta varaili maanantaiksi aikaa ja arveli, että vielä tulen silloin...

Yö oli taas ihan persiistä, pitänee mennä nyt hiukka huilailemaan, kun mummu lähti tytön kanssa muskariin.
Hyvää ystävänpäivää!
40 tasan

HELMIMAMMAT 2008 (10)

SYNNYTTÄNEET:
22.1.(la 2.2) HaLi! 27v., toinen, SKS, Seinäjoki. Poika 4130g / 52cm.
23.1.(la 2.2) Marjuli 30v., neljäs, L-pks, Tornio. Poika 4130g / 53cm.
26.1.(la 9.2.) sulis, 27v., esikoinen, NKL, Helsinki. Poika 3230g/ 50cm.
28.1. (la 8.2.) jhk 27v., esikoinen, LKS, Rovaniemi. Tyttö 3180g / 48cm.
29.1. (la 4.2) Kirle 32v., toinen, Oulainen. Poika 3400g / 49,5cm.
3.2. (la 3.2) Niksu 27v., toinen, Tays, Tampere. Poika 3400g / 50cm.
4.2. (la 2.2) Nina84 24v., esikoinen, Sas, Salo. Tyttö 3630g / 49cm.
5.2. (la 2.2.) Litulatunen 30v., esikoinen, Tyks, Turku. Poika 3200g / 53cm.
6.2. (la 4.2.) Sirenia 29v.,toinen, K-HKS, Hämeenlinna. Tyttö 3585g / 48,5cm.
7.2. (la 4.2.) Pia 31v., esikoinen, Jorvi, Espoo. Tyttö 3735g / 50 cm.
10.2. (la 16.2.) Pullahiiri80, esikoinen, Kättäri, Helsinki. Poika 3500g / 51cm.
10.2. (la 22.2.) Safiiri 35v., neljäs, KPKS, Kokkola. Tyttö
12.2. (la 9.2.) Outi 25v., toinen, nkl, Helsinki, tyttö 4520g, 52cm

LASKETUT AJAT:
31.1/1.2. auliina 30v,esikoinen, MKS, Mikkeli
2.2. momento 27v,toinen, OYS, Oulu, poika tulossa
5.2. Wilma74,32v,toinen, Kättäri, Helsinki
5.2. Helmipöllö,toinen, TYKS, Turku
11.2. Äiti2 33v, toinen, TYKS, Turku
14.2. misuli79 28v,toinen, SATKS, Pori
16.2. Deina23v,toinen, TAYS, Tampere
21.2. Äippä-73 34v,toinen, TAYS, Tampere
25.2. C81 26v,esikoinen, KOKS, Kotka
27.2. tiittus 29v,toinen,SATKS, Pori, tyttö tulossa
29.2. Maijustiina 26v.,esikoinen, TAYS, Tampere

Päivitin omat tietoni tuohon, ja lisäsin yhden vuoden itselleni:)!
Eka yö takana kotona ja kaikki meni mahtavasti, myös isosisko nukkui erittäin hyvin, mikä jännitti mua eniten:)!

Outi ja tyttö n.2vrk

Joo ja tyttö on aika iso:), lauantaina antoivat kokoarvion 3900g ultralla, ja lääkäri kun kokeili mahan päältä niin arvioi 3700g, mut olikin pikkusen isompi vielä:)! Mutta tuli pelkän ilokaasun avulla kun ei epiduraali kerenny vaikuttamaan, vajaa kaks tuntia oltiin sairaalassa kun neiti syntyi että vauhdilla kyllä tuli!

outi

Hyvää ystävänpäivää kaikille ja onnea uusista vauvoista ! Tervetuloa myös Sanna mukaan joukkoon. Minulla on melkein samanikäinen esikoinen 2v 2kk poika ja nyt odotamme tyttöä syntyväksi. Joka tosin näköjään antaa odottaa...
Maanantaina kun oli neuvola niin kaikki oli ihan ok, paitsi et painoa oli tullut viikossa kilo lisää, kääk. Tod näk vauva on kasvanut ihan jättiläiseksi ja alatie synnytys saa jäädä haaveeksi tälläkin kertaa. Ihmettelen kun ne ä:polilla t ietää lantioni koon niin miksi ihmeessä antavat mennä yli ja vauvan kasvaa... noh kaipa he tietävät.
Täällä ei ole tullut supistuksen supistusta, ei paineentunnetta ei mitään. Kaikki ässät kokeiltu ja alkaa jo kärsivällisyys loppua. Meil on myös ens viikolla todella iso ongelma että mihin me laitamme esikoisen jos tää sillon syntyy.
Mies kun ei voi jäädä kotiin ja koska on rekkakuski niin on paljon pois kotoo... Anoppi lähtee reissuun ja mun äiti asuu tois puol suomee. No eiköhän asiat jotenki järjesty, yleensä niillä on tapana järjestyä. Kaipa alan siivoamaan taas.. jotta ehkä mahdollisesti jotain tapahtuisi. Hih ainakin tulee puhdasta jos ei muuta !!!!

Juu laitoin illal unenpöpperös vissii tot viestii ku tuli ton esikoisen ikä ihan päin persiitä... se on siis 2v9kk =)

Koht tarttee lähtee hoitaa isäukon perunkirjotusta, ahdistaa.

Mulla on toi sf-mitta huidellu ihan yläkäyräl koko ajan, nyt se on ollu 38 jo pari viikkoo *huokaus* ja vaavin pitäis olla poju =) koko arvio viimeviikol 3129g.
Isäntä tietty onnessaan ku saa vihdoin pojan, jos nyt ei vehkeet ehdi vaihtumaan =)

Ja Outille isot onnittelut!
Itteeni jänskättää et kuinka iso tää meitin vesseli sit todellisuudes on ku syntyy ku toi massuki on NIIN iso koko ajan...mut polil lekuri on kyl sanonu et ei pitäis mikää jätti olla ja kasvaa ihan keskikäyräl (siis vauva, maha ei ole käyril pysynny =/ )

Viime yönä tuli taas muutama supistus, toivotaan et nuo juilutuksetki tekis jotai tuol alhaal eikä vaan mun mielessäni =)
Ja tyttelin kaa on ollu nukkumis onkelmii >=I mielikuvitus on ilmeisest alkannu laukkaa. Pelkää mennä nukkuu ku voi vaik joulupukki olla mettäs ja papan kuolema rassaa ku ei raukka viel oikeen ymmärrä sitäkään. Sit ku on vihdoin saatu se nukkuu ni herää parin tunnin pääst ja kömpii meitin väliin. Toivottavasti mahdutaan sitteki ku vesseli syntyy...

sanna-79 38+4

Onnea, Outi!!
Ja tervetuloa sanna-79.

Laitanpa minäkin viestin, ettei kukaan ala epäillä että tässä oltais vielä tositoimiin päästy... Yliaikakontrolliin ja mahd. käynnistykseen on nyt aika varattu tiistai-aamuksi, jotenkin nyt tuntuu että eipä tämä sitä ennen synny, vaikka onhan tässä vielä muutama päivä aikaa. Oon jo jotenkin niin tottunut tähän ikuiseen odottamiseen, että ei oikein vielä mene jakeluun se tieto, että 5 päivän päästä sitten käynnistetään ja varmaan viikon sisällä on uusi perheenjäsen jo sylissä, viimeistään. Tai ehkä jo ensi yönä, mistäs sitä tietää. Vaikka ei kyllä mitään sen suuntaisia oireita ole edelleenkään...

Jihuu, kotiin päästiin nyytin kera, meille syntyi 12.2. poika,3820 ja 52 cm. Helppo ja nopea synnytys, alkoi tehokkailla suppareilla aamun tunneilla ja päättyi 7 min. ponnistukseen 14.07 (vrt esikoisen tunti). Vaavi laskeutui ja kiinnittyi vasta juuri ennen synnytystä ja pää oli korkealla vielä kättärille mennessäkin. Esikoinen on vielä ainakin innoissaan veljestään. Muutama repeämä tuli välilihaan, mutta todella pieniä ovat, buranalla melkein unohtuvat.

Lisää, kunhan kotiudumme, vielä täällä odotellaan lisää helmivauvoja!
Wilma + poju 2vrk

HELMIMAMMAT 2008 (10)

SYNNYTTÄNEET:
22.1.(la 2.2) HaLi! 27v., toinen, SKS, Seinäjoki. Poika 4130g / 52cm.
23.1.(la 2.2) Marjuli 30v., neljäs, L-pks, Tornio. Poika 4130g / 53cm.
26.1.(la 9.2.) sulis, 27v., esikoinen, NKL, Helsinki. Poika 3230g/ 50cm.
28.1. (la 8.2.) jhk 27v., esikoinen, LKS, Rovaniemi. Tyttö 3180g / 48cm.
29.1. (la 4.2) Kirle 32v., toinen, Oulainen. Poika 3400g / 49,5cm.
3.2. (la 3.2) Niksu 27v., toinen, Tays, Tampere. Poika 3400g / 50cm.
4.2. (la 2.2) Nina84 24v., esikoinen, Sas, Salo. Tyttö 3630g / 49cm.
5.2. (la 2.2.) Litulatunen 30v., esikoinen, Tyks, Turku. Poika 3200g / 53cm.
6.2. (la 4.2.) Sirenia 29v.,toinen, K-HKS, Hämeenlinna. Tyttö 3585g / 48,5cm.
7.2. (la 4.2.) Pia 31v., esikoinen, Jorvi, Espoo. Tyttö 3735g / 50 cm.
10.2. (la 16.2.) Pullahiiri80, esikoinen, Kättäri, Helsinki. Poika 3500g / 51cm.
10.2. (la 22.2.) Safiiri 35v., neljäs, KPKS, Kokkola. Tyttö
12.2. (la 9.2.) Outi 25v., toinen, nkl, Helsinki, tyttö 4520g, 52cm
12.2. (la 5.2.) Wilma74,33v,toinen, Kättäri, Helsinki, poika 3820g, 52cm

LASKETUT AJAT:
31.1/1.2. auliina 30v,esikoinen, MKS, Mikkeli
2.2. momento 27v,toinen, OYS, Oulu, poika tulossa
5.2. Helmipöllö,toinen, TYKS, Turku
11.2. Äiti2 33v, toinen, TYKS, Turku
14.2. misuli79 28v,toinen, SATKS, Pori
16.2. Deina23v,toinen, TAYS, Tampere
21.2. Äippä-73 34v,toinen, TAYS, Tampere
25.2. C81 26v,esikoinen, KOKS, Kotka
27.2. tiittus 29v,toinen,SATKS, Pori, tyttö tulossa
29.2. Maijustiina 26v.,esikoinen, TAYS, Tampere

Onnea outille ja wilmalle:) ja tervetuloa mukaan sanna!

Täällä odotellaan että tyttö heräis syömään iltamaitonsa niin pääsis itekin nukkumaan... Viimeyö meni tosi mukavasti, tyttö heräsi vaan yhden kerran syömään:) Sain nukkua peräti 6,5h yhteensä, tosi luksusta!

Sirenia ja tyllerö 8pv

Huomenta, ja Onnea outille ja Wilmalle sekä tervetuloa mukaan Sanna!

Mulla on nyt oikein juhlava olo, olen saanut nukuttua riittävästi, vaikkakin max. 2 h 45 min pätkissä. Eilen oli ihan kamalaa; vauva nukkui yöllä vain vähän ja kiljui suoraa huutoa, sen raukan massu oli tosi kipeä ja ilmava. Sitten koko päivän täällä ramppasi väkeä enkä saanut päiväunia. Äiti tuli tuomaan meille valmista ruokaa ystävänpäivälalhjaksi, mikä oli kiva ajatus mutta en jaksanut kauheasti siitäkään iloita. Mies pitää tänään varpajaiset ja se touhotti koko eilisen niitä. Mä olin illalla loppujenlopuksi niin poikki että itkin vaan ihan holtittomasti ja kun mies kysyi miten caesarsalaatin kastike taas tehtiinkään, karjuin sille vaan että kato netistä ja jatkoin vollottamista. Voi tsiisus... nyt kun olen nukkunut paljon ja on ihan toinen olo niin vähän suorastaan hävettää :)

Vauva on kyllä ihana kaikesta itkemisestään huolimatta. Olen aivan rakastunut. Ja höperö.

Hih, Nina; toi talkkipurkin avaamissessio kuulosti niin tutulta :) :)

Meillä vauvalla on nilkoissa ja käsissä tosi kuivia ihonkohtia, sillä ihan nahka silleen kuoriutuu. Lienee perinnyt äitinsä atooppisen ihon. Sain eilen apteeksita Cerdidalia, ja se näyttäisi jo auttavan. Tuota voin suositella kaikille joilla on itsellä tai vauvalla kuiva iho; Ceridalin sellainen spraypullossa oleva öljy on ihan loistavaa tavaraa iho-oireisiin. Meillä kuluu sitä pullokaupalla.

Jospa menisi pyyykkikoneen kimppuun kun tyttö vielä nukkuu (ja paukuttelee kuin iso mies :) )

Mä olen nnnnnniiiiiiiin kypsä kun mitään ei tapahdu. No vielä koittaa sekin päivä kun arvostaisi tätä että voi nukkua päivällä ihan kunnolla nyt kun esikoinen on päiväkodis ja minä yksin hiljaisuudessa kotona ja saan tosiaan nukkua. Mutta sitten taas kun en osaa olla toimettomana ja koti on jo niin moneen kertaan siivottu et ei kiinnosta enää. Huoh. No enää reilu viikko niin sit kai käynnistetään. Toivottavasti . Tosin joku jossain ketjussa sanoi et Turussa annetaan mennä yli sen kahdenkin viikon...

Äiti2, minä se olin joka niin sanoi, juuri eräs mummuksi tullut sanoi, että hänen miniälleen oli Tyksissä sanottu, että 20 pvää saa mennä yli ennen kuin käynnistetään. No se lapsi sitten syntyi 10 pvää yli itsellään. Kyseessä oli ensisynnyttäjä, enkä tiedä onko tuo yleinen käytäntö vai ei.

Kyllä täälläkin alkaa toivo mennä, kai tässä pitää alkaa miettimään esikoisen synttäreitä (24.2), jos ne sittenkin pidetään silloin, kun tuntuu, että tämä muksu syntyy sitten kanssa vasta käynnistyksellä, eli 28.2 sairaalaan todennäköisesti. Alkaa kyllä olotila jo aikalailla ketuttaa (kauniisti sanottuna). Hyvällä tuurilla mä olen vielä viimeinen synnyttäjä tässä ketjussa... Ja muksu painaa sen 5 kiloa...

No joo, eipä sitten muuta... Sori vuodatus.
Misuli 40+1