HELMIMAMMAT 2008 (10)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Päivitys (vierailija)
HELMIMAMMAT 2008 (10)

SYNNYTTÄNEET:
22.1.(la 2.2) HaLi! 27v., toinen, SKS, Seinäjoki. Poika 4130g / 52cm.
23.1.(la 2.2) Marjuli 30v., neljäs, L-pks, Tornio. Poika 4130g / 53cm.
26.1.(la 9.2.) sulis, 27v., esikoinen, NKL, Helsinki. Poika 3230g/ 50cm.
28.1. (la 8.2.) jhk 27v., esikoinen, LKS, Rovaniemi. Tyttö 3180g / 48cm.
29.1. (la 4.2) Kirle 32v., toinen, Oulainen. Poika 3400g / 49,5cm.
3.2. (la 3.2) Niksu 27v., toinen, Tays, Tampere. Poika 3400g / 50cm.
4.2. (la 2.2) Nina84 24v., esikoinen, Sas, Salo. Tyttö 3630g / 49cm.
5.2. (la 2.2.) Litulatunen 30v., esikoinen, Tyks, Turku. Poika 3200g / 53cm.
6.2. (la 4.2.) Sirenia 29v.,toinen, K-HKS, Hämeenlinna. Tyttö 3585g / 48,5cm.
7.2. (la 4.2.) Pia 31v., esikoinen, Jorvi, Espoo. Tyttö 3735g / 50 cm.

LASKETUT AJAT:
31.1/1.2. auliina 30v,esikoinen, MKS, Mikkeli
2.2. momento 27v,toinen, OYS, Oulu, poika tulossa
5.2. Wilma74,32v,toinen, Kättäri, Helsinki
5.2. Helmipöllö,toinen, TYKS, Turku
9.2. outi 24 v,toinen, NKL, Helsinki
11.2. Äiti2 33v, toinen, TYKS, Turku
14.2. misuli79 28v,toinen, SATKS, Pori
16.2. Deina23v,toinen, TAYS, Tampere
16.2. Pullahiiri 80,esikoinen, Kättäri, Helsinki
21.2. Äippä-73 34v,toinen, TAYS, Tampere
22.2. Safiiri 35v,neljäs, KPKS, Kokkola
25.2. C81 26v,esikoinen, KOKS, Kotka
27.2. tiittus 29v,toinen,SATKS, Pori, tyttö tulossa
29.2. Maijustiina 26v.,esikoinen, TAYS, Tampere

Päivitin vielä tota listaa omalta kohdalta,LA on päivää aikaisempi ja nyt voi laittaa ton sukupuolenkin tohon näkyviin.

Niin ja piti kirjoittaa edelliseen viestiin,että Rollepan neiti on niin suloinen!!Mä en taida ees osata käyttää koko juttuu,mä laitan sit vaikka tonne www.syntyneet.fi mein vaavin kuvan kun se joskus vaan sit syntyy....se tuli tutuksi jo esikoisen kohdalla.Näyttää vieläkin olevan pojun kuva siellä...
Nyt täytyy mennä!

Huomenta kaikki!

Nina, todella suloinen pikkuneiti teillä :)

On tämä vauvanhoito ja vauvaelämä aivan ihanaa ja ihmeellistä. Ennen vauvan syntymää mä joskus marmatin että mies ei ole riittävästi mukana asioissa, mutta nyt se asia on muuttunut... se osallistuu ja auttaa ja touhuaa - koskaan en ole miehellä nähnyt moista pesänrakennusviettiä :))

Vauvalla oli viime yönä masuvaivoja, se paukutteli ja väänteli naamaansa pariin kertaan aika paljon. Varmaan johtuu siitä että annettiin sille vähän korviketta että mä sain nukkua alkuillasta kunnon pätkän. No, nyt tyyppi on taas ihan onnellinen ja syvässä unessa.

Kyllä tässä on opettelemista!! Voi että... mä nimittäin yritin tuossa aamusella virittää sitten niitä kestovaippoja. Muuten ihan hyvä mutta paketista tuli niin iso, että vauvan peppu oli pajon päätä korkeammalla ja potkpuku ei mennyt päälle. Revin koko hökötyksen irti ja laitoin vielä kertakäyttösellaiset. Saa perheen "kakkaekspertti" luennoida tänään asiasta.

Täällä lappaa vieraita aika tasaiseen tahtiin, mutta onneksi olen osannut sanoa joillekin Ei - ja jakanut niin että per päivä ei tulisi kuin maks. kaksi eri perhettä/ihmistä. Kuitenkin tässä on paljon opeteltavaa - ja on myös aivan ihanaa olla vaan oman perheen kesken.

Onko teillä muilla synnyttäneillä ollut itku itsellänne herkässä? Mä olen pari kertaa vollottanut sitä kuinka ihanasti kaikki on... ja että pelkään että jotain pahaa sattuisi. Mutta muuten tuntuu että ainakin toistaiseksi yllättävän tasaisilla fiiliksillä on menty.

Tsemppiä ei-synnyttäneille, toivotaan että tämä viikko toisi meille lisää hienoja helmivauvoja!

pikaisesti kirjotan vaan..
Rollepa:miten kauan sulla kesti silloin sitä päänsärkyä? itellä ei enään samaan malliin pää särje, voin jopa kävellä ilman että pitää kaksin käsin päästä kiinni. enään vaan inhottavasti "repii" otsasta.
itse olen todella itkuherkkä, sairaalassa tuli vollotettua niin että kätilökin tuli erikseen asiasta keskustelemaan ja kun torstaina kotiin pääsin itkin kun en osannut imettää istualtaam (joka onnistuu nyt) ja toista asiaa mitä vollotin että ruokaöljy oli loppu, vaikka en ees sitä tarvinnut. hetken oli sellainen olo että oonkohan mä ihan terve..mutta kuulema normaalia on=)

Huomenia taas, uusi päivä jolloin vaavi voisi syntyä :). Yön kukkelehdin ylhäällä, kun ilmeisesti vatsa painaa verisuonia niin, että jalkoihin tulee paha särky. Toisessa pohkeessa oli kuoppa aamuyöstä, kun toinen jalka oli painanut siihen päälle. Ei kuulosta enää hyvältä... Onneksi tänään on neuvola.

Tiittuksen tyräleikkaukseen tsemppiä myös, tai se taitaa olla jo kohta ohikin? On se vain niin surullista kun lastaan joutuu käyttämään lääkäreissä. Meillä esikoisen putkitus ja kitarisanpoisto tehtiin korvapolilla HYKSissä ja siellä sai olla nukutukseen asti leikkurissa mukana. Sai siis silitellä ihan uneen asti, mikä vähän helpotti. Nyt ensi viikolla on magneettikuvaus, johon myös nukutetaan, mutta nyt täytyy luottaa siihen, että isänsä hoitaa silittelyt.

Rollepalle: meille kävi aikanaan ihan samalla tavalla kestovaippojen kanssa, vaikka kuinka koitetiin, niin ensimmäiset vaipat oli liian isot, vauva pötkötti niissä peppu pystyssä vaippapallon päällä ja näytti mehiläiseltä. En jaksanut ostaa uusia riittävän pieniä malleja, joten kestoilin sitten vähän isompana, sen mitä viitsin (into oli vähän päivästä riippuvaa). Koitin viritellä niitä vaikka kuinka kokeneiden kestoilijoiden avulla, mutta ei...

Toivottavasti kaikkia vauvautuneita on muistettu onnitella, vauvoja tipahtelee sellaista tahtia, että ei meinaa perässä pysyä. Ihania vaavikuvia teillä, niin valmiita vauvoja!

Wilma74 40+6

Huomenta!
Mulla irtos luultavasti eilen aamupvllä limatulppa, esikoisella se ei kerennyt irrota kun tuli niin aikaisessa muttanyt näköjään irtos, tekisinkin tässä galluppia, että kuinka kauan teillä on mennyt synnytykseen siitä kun limatulppa on irronnut?
Eilen illalla tuli supistuksia reilun tunnin 5-10min välein mutta loppui taas kun menin sänkyyn.. Tää on niin tylsää tää oottelu ja ulkonakin on niiiin harmaata, lumesta ei mitään tietoa!!!

outi

sööttejä vauvakuvia olette laitelleet..
jahas onkohan se sitten outi seuraava synnyttäjä?
Kävin neuvolassa ja kaikki ok, perjantaina synnärille jos ei sitä ennen tule vaavi itsekseen.Eli uskaltaisin sanoa että viimeistään vknloppuna mekin käärö saadaan kainaloon:)
41+2

Sirenia sitten viimein sai nelkun ulos, hienoa!

Kuulin tossa justiinsa, että Turussa saa kuulemma mennä 20 pvää yli ennen kuin käynnistetään, onneksi en ole siellä...

Outi: jostain luin, että korkeintaan viikko pitäs mennä siitä kun limatulppa irtoaa, yleensä vissiinkin 2-3 päivää. Joten voi olla piankin... :) Kokemusta ei ole.

Tänne ei mitään uutta, nukuttua en saa kun ei löydy kunnon asentoa ja väsymys painaa. Paikat vihloo ja särkee, joskus supistaa, mutta ei mitään kunnollista. Ei tässä ole enää kuin max. 2,5 vkoa, sitten jo käynnistellään viimeistään.

Misuli 39+4

Paaaljon paljon onnea kaikille vauvansa jo saaneille!

Täällä ei mitään edistystä, nyt viikkoja 40+6, uusi kokemus tämäkin, kun esikoinen syntyi jo ennen laskettua aikaa. Tosin UÄ:n mukaan la. oliskin vasta tänään. Mutta kaipa tässä on vielä toivoa, että käynnistyisi. Ei auta kuin odotella ja toivoa parasta. Enimmäkseen on vielä hermot tallella, mutta välillä kyllä meinaa kyselijoille tulla vastattua vähän vähemmän kohteliaasti...

Heippa, mulla meni limatulppa perjantaina ja seuraavana torstaina vauva sitten syntyi. Eli melkein kokonainen viikko siinä vierähti. Ja sen viikon aikana olin joka ikinen päivä ihan varma että "tänään on SE päivä"... Ja olihan se sitten viimein.

Nina, én muista tarkkaan kauanko se särky kesti, mutta päiviä se oli, ei viikkoja. Ja vähitellen harveni ja katosi kokonaan. Voit varmaan ihan huoletta ottaa särkylääkkeitä vaikka imeitätkin, sillä mäkin syön tuohon tikattuun alapäähän vielä aika vahvoja lääkkeitä ja on ok kuulemma vaikka imetys onkin käynnissä. Parempi lääkitä kuin kärsiä, sanon minä...

Mä itkin tänään taas ihan kamalasti vaan ihan sitä yksinkertaista tosiasiaa että vauva on niin ihana... no, on tosi lohdullista tietää että se tosiaan kuuluu asiaan.

Wilma, ihanaa kuulla että se kestoilu ei teiltäkään luonnistunut heti alusta. Mä olen vaan niin vaahdonnut kestojen puolesta että lähinnä himppasen nolottaa nyt kun lähetin just miehen Libero-ostoksille. No, eipä tuo housuunkakkiminen nyt ihan ensi viikolla vielä ole loppumassa.

Jeps, mutta nyt voisin köllähtää vauvelin viereen päikkäreille. Ihaninta on se "ihoterapia" kun ollaan ihan nakuina masu masua vastaan...

Neuvolassa kaikki ok, neuvolatäti oikei yrittämällä yritti keksiä jotain syytä, jolla laittaa kättärille ja ehkäpä käynnistykseen, mutta vointi on liian hyvä, hermo vain menee ja painoa tulee koko ajan lisää, nytkin puoli kiloa viikossa.Vauva ei ole yhtään laskeutunut vieläkään, köllii jotenkin sykkyrässä. Sf-mitta nousee vieläkin. Huomenna saa soitella ja kysellä yliaikaiskontrollin perään, neuvolatäti oli itsekin kiinnostunut kuulemaan, ottavatko sisään / kontrolliin perjantaina vai maanantaina, 41+5 olisi sunnuntaina, silloin Hesassa kuulemma on kontrolli. Siitä en tiedä, kauanko antavat mennä yli. No, huomenna taas viisaampi. Nyt pitää vain seurata turvotusta, huonoa oloa ja vauvan liikkeitä. Jepjep.

Wilma74 40+6

Ai että Turussa annetaan mennä 20 päivää yli? Huh huh, siihenhän on vielä melkein 2 viikkoa... Toivottavasti täällä käynnistellään vähän aiemmin. Ai niin, kokoarvio oli edelleen vauvalla 3,5-3,6 kiloa, sanoi että pieleenhän ne arviot voi mennä, mutta hän on hyvin varma, että tämä jää alle neljän kilon.

Wilma, meillä esikoinen on suhtautunut vauvaan ainakin toistaiseksi ihan kivasti. Kovasti haluaa halia ja silitellä vauvaa:) Saa nähdä muuttuuko ääni kellossa sitten kun vauva ei enää vaan nuku...

Meillä on siis rytmi nyt se että vauva nukkuu päivät ja kitisee yöllä. Yöllä kyllä nukkuu jos otan viereen nukkumaan ja olen nyt ottanutkin, ei kai ton ikästä vielä voi totuttaa siihen..? Pääasia kai että kaikki saa nukutuks edes jonkun verran. Tissit on ollu aikamoisen pinkeenä mutta nyt alkaa sekin jo tasaantua pikkuhiljaa. Ei oo enää niin kovat ja kuumottavat mutta aika megakokoiset siihen verrattuna mitä ne on normaalisti:D Olen kyllä antanut korvikettakin lisäksi välillä ja joskus jättänyt jonkun syötön kokonaan niin että olen antanut pelkkää korviketta kun on sattunut imettäminen niin paljon. Ja muutenkin tykkään että vauva osaa syödä myös pullosta niin pystyy joku muukin hoitamaan kuin minä;)

Limatulpasta joku kyseli, mulla meni n. viikko synnytykseen siitä kun limatulppa irtosi. Tai ainakin kuvittelin sen olevan limatulppaa...

Sirenia ja tyllerö 5pv

Tässä sellasta mietiskelin, että voiko se synnytys edes käynnistyä jos vauva ei oo vielä kiinnittynyt??? Viimeks oli sf-mitta kasvanut, pää kuulemma liikkui ja tuntuu ettei siihen oo tullut vieläkään muutosta kun närästys jatkuu entiseen malliin. Että odottelenkohan ihan turhaa limatulppaa ja suppareita kun vauva on vielä ylhäällä? Ja sitten kun se on laskeutunut niin tuntuuko se tosiaan siltä, että ois pallo jalkovälissä ja kävely muuttuu vappumiseks? Semmosta nimittäin kuulin ja odottelen. Ei mulla mikään hätä oo, mutta ois kiva, että jotain pientä edistystä tuntuis kun laskettu aika lähestyy. Vauvalla tuntuu olevan kovin ahdasta ja oon yrittäny sille sanoa että voi tulla jo pois jos yksiö käy liian pieneksi, mutta ei se kai vielä uskalla.

Tuon laskeutumisen lisäksi mua huolestuttaa se, ettei maitoa oo tullut vieläkään tipan tippaa! Kun noiden oppaiden mukaan sitä alkaa 30. viikon jälkeen tihkua ja muistan täälläkin useamman maininneen maitoläikistä raskauden aikana. Niin, että jos sitä ei nyt tuu niin kai sitä kuitenkin tulee sitten synnytyksen jälkeen?!?

Jaksuja!

Maijustiina 37+3

Maijustiinaa voisin lohduttaa, että ei mulla tullut tippaakaan maitoa ennen synnytystä esikoisesta ja nytkin on tullut vain kerran pari tippaa. Imetin kuitenkin 1v5kk. Maidoneritys on niin yksilöllistä, mulla on yksi kaveri, jolla oli paidat koko ajan märkänä odotusaikana ja kun poika syntyi, ei maitoa tullutkaan kuin hyvin vähän. Joten ei se mitään kerro.

Olen kyllä kuullut juttuja, joissa vauva on syntynyt vaikkei olisi kiinnittynyt, mutta ymmärrän hyvin, että tahtoisi asioiden menevän eteenpäin ns. oikeassa järjestyksessä. Odottaminen alkaa olevan todella odottamista loppuaikoina... :) Ja tuo laskeutuminen voi toisilla muuttaa kävelyn heikoksi, toisilla ei tunnu missään, kai sekin on niin omasta kropasta kiinni. Oppaisiin ei kannata aina niin kirjaimellisesti luottaa, vaikka niistä usein apua onkin...

Täälllä olo entisellään, alkaa jo tuntua siltä, että kaipa tämäkin sitten käynnistetään. (pessimisti) Onneksi kaverit on antanu vielä olla täysin rauhassa, eikä ole tullut kyselyn kyselyä.

Onnea pullahiiri!!

Misuli 39+5

HELMIMAMMAT 2008 (10)

SYNNYTTÄNEET:
22.1.(la 2.2) HaLi! 27v., toinen, SKS, Seinäjoki. Poika 4130g / 52cm.
23.1.(la 2.2) Marjuli 30v., neljäs, L-pks, Tornio. Poika 4130g / 53cm.
26.1.(la 9.2.) sulis, 27v., esikoinen, NKL, Helsinki. Poika 3230g/ 50cm.
28.1. (la 8.2.) jhk 27v., esikoinen, LKS, Rovaniemi. Tyttö 3180g / 48cm.
29.1. (la 4.2) Kirle 32v., toinen, Oulainen. Poika 3400g / 49,5cm.
3.2. (la 3.2) Niksu 27v., toinen, Tays, Tampere. Poika 3400g / 50cm.
4.2. (la 2.2) Nina84 24v., esikoinen, Sas, Salo. Tyttö 3630g / 49cm.
5.2. (la 2.2.) Litulatunen 30v., esikoinen, Tyks, Turku. Poika 3200g / 53cm.
6.2. (la 4.2.) Sirenia 29v.,toinen, K-HKS, Hämeenlinna. Tyttö 3585g / 48,5cm.
7.2. (la 4.2.) Pia 31v., esikoinen, Jorvi, Espoo. Tyttö 3735g / 50 cm.
10.2. (la 16.2.) Pullahiiri80, esikoinen, Kättäri, Helsinki. Poika 3500g / 51cm.
10.2. (la 22.2.) Safiiri 35v., neljäs, KPKS, Kokkola. Tyttö

LASKETUT AJAT:
31.1/1.2. auliina 30v,esikoinen, MKS, Mikkeli
2.2. momento 27v,toinen, OYS, Oulu, poika tulossa
5.2. Wilma74,32v,toinen, Kättäri, Helsinki
5.2. Helmipöllö,toinen, TYKS, Turku
9.2. outi 24 v,toinen, NKL, Helsinki
11.2. Äiti2 33v, toinen, TYKS, Turku
14.2. misuli79 28v,toinen, SATKS, Pori
16.2. Deina23v,toinen, TAYS, Tampere
21.2. Äippä-73 34v,toinen, TAYS, Tampere
25.2. C81 26v,esikoinen, KOKS, Kotka
27.2. tiittus 29v,toinen,SATKS, Pori, tyttö tulossa
29.2. Maijustiina 26v.,esikoinen, TAYS, Tampere

Onnea Pullis ja Safiiri! Ja kiitos Misuli lohduttamisesta. Eilen illalla vollotin, ettei se vauva ikinä synny ja kaikki muukin on huonosti ja nyt on taas niin energinen ja pirteä olo enkä oikein keksi että mikä oli eilen niin huonosti!

Katsoiko muuten kukaan eilen sitä vauvaohjelmaa? Mun teki niin pahaa kun siinä se äiti halus välttämättä mennä jonkun suunnitelman mukaan, jossa vauva herätettiin syömään 3 tunnin välein ja sitten ruokailun jälkeen pidettiin jonkun aikaa väkisin hereillä. Kuulemma vauva saa näin oikein määrän ravintoa eikä sitä syötetä liikaa. Kyllä ne kai sitten ensimmäisen kuukauden jälkeen oli siirtynyt vähän vauvantahtisempaan eloon, mutta silti vaikutti ihan järjettömältä.

Nyt alan siivoamaan ja tekemään opinnäytetyötä. Ei mulla oo kaikki vielä ihan valmistakaan vauvalle enkä oo esim. pakannu mitään kasseja valmiiks ja silti mä valitan kun ei se synny. Pitäis muuten varmaan tehdä niinku se hieman perfektionisti äiti siinä ohjelmassa eli avata valmiiks noita vaippapaketteja ja kosteuspyyhkeitä kun se voi olla sitten hankalaa vauvan kanssa! Heh. :D

onnea pullis!
Meikäläinen se nyt sit odottaa perjantaita kuin kuuta nousevaa..en usko että tämä tästä enää itekseen lähtee syntymään.Katselin tuosta että safiiri oli synnyttänyt sunnuntain puolella ja eikös hänkin mennyt perjantaina sairaalaan? Saapa nähdä miten sitten itsellä menee, että lähteekö käyntiin helposti vai ei..uskomattoman sitkeältä kaverilta tuntuu tämä vaavi, ei haluaisi millään ulos.Esikoinen syntyi 41+3 eli tänään ois samat lukemat taulussa kakkosen kanssa..

Onnea, onnea suloisista vauvoista!

Kiva kuulla, että kaikilla on vauva-arki lähtenyt suht. kivuttomasti käyntiin. Mulla yksi syy lähteä sairaalasta vähän liian aikaisin (kun maitoa ei vielä kunnolla tullut) oli nimenomaan se, että selittämättömästi itseskelin yöllä ja välillä päivälläkin. Ei kai siellä olisi mitään syytä peitellä itkuaan, mutta jotenkin siellä on sellainen "pieni sosiaalinen paine" ja kaikki muut näyttivät niin reippailta. Vaikka mitä hem***tin väliä sillä on, mutta jotenkin sitä halusi kotiin tihrustelemaan.

Kotona onnellisuuden tunne on saanut voiton kamalasta huolesta (jotka siis molemmat tietenkin itkettää) ja alkaa jo tuntua, että eiköhän tämä ala tästä sujumaan.

Nina, mulle ei edes näytetty istualteen imettämistä sairaalassa. Toisaalta tietenkin riippuu paljolti siitä, pystyykö äiti istumaan (mä pystyin). Olen ihan-ite opetellut kotona ja sujuu jo kohtuudella.

Onko teille tullut päänsärkyä imettämisestä? Musta tuntuu välillä, että kun vauva imee, niin samaan tahtiin vihloo päästä. En ole koskaan kärsinyt päänsäryistä. Olisko väsymyksestä, syömisestä vai imetyksestä johtuvaa?

Mulla se limatulppa irtoili rv37 neuvolalääkärin jälkeen ja ilmeisesti irtosi kokonaan osittaisen vedenmenon yhteydessä synnytystä edeltäneenä yönä. Eli ei välttis mene pitkäänkään, jos selkeästi irtoaa koko tsydeemi. Vauva ei mulla ollut kiinnittynyt silloin muutama päivä ennen synnytystä ja kaulaa oli 2 cm. Kaikki voi ilmeisesti tapahtua nopeastikin. Kätilö muuten sanoi jossain vaiheessa siellä salissa (kun olin vain sentin, pari auki), että toisilla on näitä supistuksia kaksi viikkoa ennen varsinaista synnytystä. Mä jo säikähdin siinä jo vähän vahvistuneissa supistuksissani, että ei piru, jos ne laittaa minut tässä tilassa vielä kotiin kahdeksi viikoksi... ;) Seuraavana aamuna synnytyksen jälkeen kätilö sitten kävi toteamassa, että et sitten synnyttänyt kahta viikkoa!

Voikaa hyvin!

jhk + tytsy 15 pv

Moikka,

jhk - voisikohan tuo päänsärky tosiaan olla imetyksestä? Mulla nimittäin on jatkuvasti vähän pää kipeä ja tuntuu että siihen ei noi lääkkeetkään (joita siis yhä alapään takia syön) auta. Ajattelin että ehkä se on vaan väsymystä, mutta ehkä se vois tosiaan liittyä myös imetykseen. Kiva kuulla myös muiden kommentteja asiaan!

Maidosta; mulla ei tullut pisaarn pisaraa ennen synnytystä ja olinkin aika epäuskoinen kun sairaalassa piti imettää... nyt maitoa tulee ihan yli äyräiden!

onnea kaikille jotka ovat synnyttäneet: )
itsellä oli pää tosi kipeä kun laitokselta päästiin pojan kans kotia,ja siitä asti melkein joka päivä mutta flunssa pukkaspäälle ja nousi kuume.nyt vain päätä jomottaa.eilen oli nollakeli käytiin pojan kanssa pieni vaunuajelu kyllä nukkuikin makeasti päikkärit kun oli saanut happea :)kaikki mennyt kivasti yöt myös.pitäisi nyt ruveta antamaan jekovit d-vitamin tippoja pelottaa saako vatsavaivoja,kuinka toisilla onko tullut jekoviteista mahavaivoja?????

Onnea pullis!

Maijustiinalle: Ei mullakaan oo tullut maitoa ennenkuin synnytyksen jälkeen, mutta sitten sitä onkin tullut niin paljon, että kaikki paikat on maidossa. Mä kans meinasin saada stressiä kun olin esikoisen syntymän jälkeen sairaalassa ja heti ekasta päivästä kyseltiin että eikö se maito ole jo noussut. Kukaan ei tullut maininneeksi, että on ihan normaalia että maito nousee vasta noin kolmantena päivänä (siis ekoina päivinäkin sitä tulee mutta vaan ihan vähän). Mutta ei kannata siis etukäteen murehtia!

Nostelen meitä vähän kun oltiin pudottu jo toiselle sivulle. Lohduttavaa kuulla, että sitä maitoa luultavasti tulee vaikka nyt ei oo näkyny vielä pisaraakaan.

Jostain, ehkä vauvalehden välistä, ilmestyi sellanen kuori, että kun lähettää kuitit kolmesta natusan baby -tuotteesta saa ilmaiseksi vauvan kylpytakin ja osallistuu tripptrappin arvontaan. Mä ostin sinkkivoidetta, voidemaista saippuaa pumppupullossa ja talkkia. Oli aika suppea valikoima tuolla meidän S-marketissa, mutta ajattelin, jos noista olis jotain hyötyä. Vähän epäilin, että käytetäänkö tota talkkia nykyään, mutta sisko sattui just soittamaan kun olin kaupassa ja hän kuulemma on käyttänyt, joten otin sitten sitä. Tutteja en oo vielä alkanu keittelee, täytyy varmaan jättää jotain sitten syntymän jälkeen tehtäväksi.

Varasin vielä ens viikon lauantaiks ajan kasvohoitoon. On nimittäin semmoset vibat ettei tää kovin pian synny. Nyt pitäis pian mennä nukkumaan ja huomenna taas kouluun. Ärsyttää mennä sinne kun luultavasti taas joku tulee kyselemään että "Et oo vielä poksahtanu?" tai jotain muuta yhtä fiksua, arggh!

Lisää vauvoja ketjuun toivoopi Maijustiina 37+4