Helmikuun lapsettomuushoidot

Moikka kaikille pitkästä aikaa! Oltiin lomareissulla, joten olen ollut hieman nettipimennossa.

Täällä on aika paljon negatiivisia uutisia. :hug: kaikille neganneille!
Paljon onnea Alexandria plussasta =)

O.N. Mulla olisi ollut tänään testipäivä, mut en malttanut odottaa vaan tein testin jo pp 12, sitten vielä pp 14 ja pp 16. Kaikki testit näyttivät plussaa =)
Sitä on vielä vähän vaikea uskoa ja tietysti myös keskenmeno pelottaa.
Soittelen huomenna poliklinikalle ja pyydän verikokeen sekä varailen ultra-aikaa.

Onnellinen pikku myy-80
 
Mielettömästi onnea Pikkumyy-80!! :heart:

Onnea odotukseen.Olo on aika epätodellinen eikö?Mitenkäs muuten jakselet?

Ensi viikolla onkin monien piinailu ohi ja saadaan toivottavasti PAAALJOOON plussia tähän pinoon! :D <br><br>
 
Olipas mukava "kuulla" että näin monta on piinailemassa.

Mullakin helpotti eilen iltaa kohden olotila vaikka kyllä kävely oli melko tuskallista :/ .Tänään ei sitten oikeestaan ole enää kipuja..ainoastaan kun istahtaa niin tuntuu että sisuksissa olis jonninmoinen "patukka" :LOL:

En nyt millään muista kellä oli jo pp3 ollut nippailuja,mutta mulla ei ole tuntunut missään mitään.Ainoastaan rintoja aristaa vielä,mutta ne kipeytykin jo piikkien aikana.Olo on siis niin normaali kuin voi olla,ettei edes muista olleensa punktiossa ja siirrossa muutama pv sitten.Varsinkin nyt kun nuo munasarjatkin rauhoittui viime yönä. Ja ei kyllä tosiaankaan voi erehtyä pp:ssä kun menee päivät samoilla numeroilla =)

Mukavaa oli kuulla vaiheistanne..ei kun lisää tulemaan vaan =)

p.s Luget aina aiheuttaneet minulle ns rask.oireita kuten rinnat aristaa,ilmavaivoja :ashamed: ,väsymystä jne...lista on loputon..ja oma mielikuvitus siihen päälle,niin minähän sitten varmasti olen raskaana.ainakin siihen nega testiin asti ;)
 
Täällä on menossa jo pp6, tämä piinis aika on nyt kulunut paljon nopeammin kuin aikaisemmin. Mä olen varma, että tämä lääkkeetön hoito sen tekee, hormonipiikitykset ja muut kun saa mun mielialan muuttumaan nopeammin kuin tuuliviiri..

Mulla loppu kaikenlaiset juilimiset ja vihlomiset pp4:een, sitä ennen niitä riitti vaikka kuinka. Nyt tämä oireettomuus hiukan huolestuttaa.. Lugeistakaan ei ole mitään oireita tullut (muuta kuin se, että ne valuu.. ).. Ainoa mitä on ollut havaittavissa on huonovointisuus, mutta sitä en kyllä laskisi miksikään oireeksi, mä voin pahoin todella usein ja helposti. Ja nyt varsinkin kun oikein kyttää kaikkia oireita, niin senkin sitten huomaa tietysti..

Sanna-78 olet varmaan jossain sen jo maininnutkin, mutta missä olette hoidoissa? Teillä kun oli pakastettu myös noita 4-luokan alkioita, jos oikein muistan.. Meillä kun ekassa IVF:ssä saatiin 4 4-luokan alkiota ja lääkäri oli sitä mieltä ettei niitä kannata siirtää, saatika pakastaa..

Huomenna täytyy käydä apteekissa ja mukaan tarttuu varmasti myös raskaustesti. Tosin loppuviikosta ajattelin vasta kotona testailla..

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2007 klo 20:27 himppu kirjoitti:
Sanna-78 olet varmaan jossain sen jo maininnutkin, mutta missä olette hoidoissa? Teillä kun oli pakastettu myös noita 4-luokan alkioita, jos oikein muistan.. Meillä kun ekassa IVF:ssä saatiin 4 4-luokan alkiota ja lääkäri oli sitä mieltä ettei niitä kannata siirtää, saatika pakastaa..
Turussa TYKSissä ollaan hoidossa. Missäs te, Himppu?

Ne oli 3-4 luokkaa ne 4 kpl ja ne pakastettiin ja lääkäri sano että ei he pakastais "liian huonoja"... Ja nääki 2 kpl mitkä siirrettiin ei ollu mitään valioyksilöitä ja siitäkin se lääkäri sano että ei he mitään liian huonoja ala siirtää... Tiedä sitte onks noi luokituksetkin erilaisia eri paikoissa..

Ja näitä juttuja kun oon täältä lukenu niin tuntuu just siltä et joka paikassa on ihan eri käytännöt... Esim. just tossa pakastuksessa tai raskaustestipvässä yms.

Ja jos en täällä olis käyny lukee juttuja niin en olis osannu kysyy lääkäriltä tiettyjä juttuja tai tajunnu kaikkee..Ihan mukavia lääkäreitä ja hoitajia siellä on, mut kaikki musta jää vähän puolitiehen siellä, niin se on aina ollu tossa laitoksessa...Siellä kun endon ja syöpäarvojen takia juossu monta vuotta.. Jos ei ite osaa kysyä niin mitään ei kerrota, vähän sellanen olo ollu kokoajan...

Mulla pp3 menossa ja tänään ei oo ku muutaman kerran vähän vihlassa mahasta. Vettä olen litkinyt joku 3l per pvä ja ajattelin samaa nyt jatkaa vielä hetken ja sit vähentää vähän..
 
Alexandria: Mulla on sama tilanne kun sulla. Nimittäin mulla oli kans lievä hyperi ja ne oireet loppui joku aika sitten, mut tulivat takaisin muutama päivä sitten. Ajattelin eka, että jos se johtui siitä kun lomalla tuli käveltyä pitkiäkin matkoja. Ehkä se sit kuitenkin johtuu hcg:n noususta. Muuten tulee röyhtäilyjä jonkin verran sekä rinnat on kasvanut huomattavasti ja aikamoisia vihlaisuja on ollut, mutta nyt ne on kyllä jo rauhoittuneet. Meille molemmille paljon tarrasukkia, että masuasukki jaksaisi mukana ja se olisi oikeassa paikassa=)
 
Tiistaina menossa verikokeeseen ja jännittää ja pelottaa. Piinailu on kyllä tällä kertaa mennyt paljon nopeammin kuin aiemmin enkä ole paljon miettinyt tätä asiaa. Oireita ei ole juurikaan ollut, rinnat arat ja ilmavaivoja, kuten täällä palstalla jo aiemmin todettiin =) .

Samalla sitä toisaalta miettii, että mitä sitten jos tälläkään kertaa ei onnistu. Vieläkö sitä jaksaa? Voimia ja tarrasukkia kaikille niitä tarvitseville!
 
Hormonihirviö
Onnea pikkumyy :flower: plussasta
Mää alan tulla jo hulluksi tähän piinailuun ja vasta pp5 menossa, saikkuakin vielä pari päivää jaljellä. Kirpsakoita tuntemuksia on ollut alamasulla mutta hyperi alkaa rauhoittua, tietysti nyt vähän turvottaa. Pieruvaara :LOL: on meilla vieläkin! ... sais jo poistua.
 

oi ihanaa, paljon onnea pikkumyy-80 :heart:

KooVee:lle tsempit huomiselle! :hug: jännittää ihan sun puolesta...

Mä näin viime yönä unta miten hoivailtiin mieheni kanssa omaa vauvaa..Leperreltiin ja oltiin niin onnellisia uudesta tulokkaasta. Uni oli niin todellinen ja heräsin ihan itku kurkussa. En yleensä näe tollaisia unia, mut taitaa alitajunta työskennellä aika tehokkaasti.
Välillä meinaa kyl usko loppua tähän kaikkeen, mut sit täytyy taas tsempata itteensä ja keskittää ajatukset ja huomio johonkin ihan muuhun. Ja onneks täälläkin on hyvänä esimerkkinä ja toivoa tuomassa muutama plussannut kanssasisar =)

Mukavaa viikkoa kaikille ja piiitkää pinnaa jännäilyyn! :hug:
 
pp10 tänään. nyt jo rupeaa pelottamaan testin tekeminen, vaikka ajattelin tehdä vasta viikonloppuna ja vasta sitten mennä verikokeeseen.
onko teillä muilla koko ajan tajuttoman kuuma? meiltä otettu jo patteritkin pois päältä (silti sisälämpötila 24)ja mulla vaan kuuma. hauskaa tässä on se, että minä ylensä viihdyn lämpöisessä. nyt voisin vaikka napasilteen liikkua kotona.
vatsasta vihloo välillä, ihan kovaakin. aikoja kun ei vihlase ollenkaan ja taas vihlasee.
 
Hormonihirviö
Mulla taas paleltaa kokoajan :\| ja lämmöt koholla siitä kai se johtuu. Pesin pari ikkunaa kun oli niin likaset kynttilöiden poltosta ettei läpi meinannut nähdä, ihan rauhassa touhusin kun on toi saikku vielä päällä.
 
Sanna-78: kiitos tiedosta.. Me ollaan Diacorissa hoidoissa ja ollaan kyllä oltu tyytyväisiä. Toi vaan pisti silmään kun teillä oli "huonompiakin" alkioita pakastettu ja meille oli suora linja, ettei niitä kannata edes siirtää. Tosin taisi niiden jakautumisessa olla myös jotain häikkää.. Tuli vaan kamala tunne, kun ollaan miehen kanssa joskus "vitsailtu" asiasta, että mitä jos yksityiset vaan keräävät rahat päältä, eivätkä teekään parasta meidän puolestamme..

Kävinpä aamulla apteekissa ja tosiaan se testikin tarttui mukaan.. Kovasti se tuolla kaapissa "polttelee", mutta ei nyt ole vielä mitään järkeä testailla. Koitan hillitä itseni ja testaan aikaisintaan perjantaina.

Tänään onkin niin ihana ilma, että koko päivän saa miltei kulumaan ulkona. Mukavaa viikkoa kaikille! ja tsemppiä piiniskavereille!

 
edelleen pp10 kuulumisia. kävin apteekista hakemassa lisää lugeja ja olin jo askeleen päässä testihyllystä, mutta paniikki painoi päälle ja testi jäi ostamatta :LOL: siis mulla edelleen kuuma, nytkin olen vain paitasillani ja pikkareissa :snotty: ja välillä kylmä väre kulkee, mutta ihanan sopiva olo muuten paitsi naama helottaa, tai ainakin kuumottaa. taitaa luget sotkea koko elimistön! samalla ihmettelen mun heräämisiä ennen kellon pärinää ja muutenkin nukun tosi "kevyesti", kuulen kun aura-auto esim. menee kadulla aamuyöllä, saan onneksi kyllä nukutuksi uudelleen, mutta herään kuitenkin ennen kelloa.
tän päiväinen huomaus, menee aivan oman tyhmyyden piikkiin, syöminen pikkasen unohtui kun olin kyläilemässä ja lämpöisen aterian söin vasta sallkareita katsoessani, kädet vapisi ja päässä huimas. nyt ihanan raukea olo, paitsi hikinen olo. kiva juttu! meillä sauna/suihkuremppa menossa ja vasta huomenna pääsen pesulle mun vanhempien tykö. pakko siihen asti kärvistellä!
 
Hormonihirviö
Helinäkeiju mulla myös sama ongelma etten saa nukutuksi tai siis herään aamulla jo kukon laulun aikaan, tännäänkin jo 5 jälkeen mutta silti ei kauheesti väsytä päivällä. Mulla on pp6 vasta menossa, ajattelin ottaa luget niin että 1 palloro pimppaan ja 2 palleroa suun kautta. Vaikka makaan yli puoli tuntia palleroiden jälkeen niin aina tulee reilusti ulos kun meen pissalle. Pitää koekilla tuleeko huimausta.
Sanna ja Vera onko mitään tuntemuksia? Mulla nännit tosi kipeät ja naama kukkii + pieniä nippasuja.
Voimia raastavaan piinaamiseen!
 

Huomenta! pikaiset kirjoitukset taas ennen töihin lähtöä..Aika jännä toi että heräilet noin aikaisin. Tuntuuko susta että et vaan saa uudestaan unta vai alkaako päässä pyörii kaiken maailman ajatukset? Mä olen meinaan kans viikonloppunakin heräillyt viimeistään kahdeksalta kun kaikki pyörät alkaa surista niin kovin päässä :headwall: Päivät menee ihan ok mut iltaisin ja aamuisin mietin näitä hoitoihin liittyiviä juttuja turhankin paljon. Mut ei kait sille mitään voi, laitetaan nyt vaikka ekan hoidon piikkiin.. ;)
Mä olen yllättynyt miten ärsyttäviä noitten lugejen kans pelaaminen on. Musta tuntuu välillä et ne ei kestä ollenkaan sisällä, et kaikki valuu pois!
Mulla ei oo oikeestaan mitään sen kummempia tuntemuksia, nännit mullakin on arat, naama kukkii kans ja vatsa turvoksissa. Tosin sairastan endometrioosia ja vatsa on siitä johtuen muutenkin jatkuvasti turvonneen tuntuinen. Mulla alkaa yleensä viikkoa ennen menkkoja selvät oireet: hirveet ilmavaivat ja ummetusta. Nyt mulle on nää oireet ilmaantunu ja oon vähän huolissani. Mun mies piti mulle eilen "puhuttelun" et en saa nyt yhtään luovuttaa tai käydä ajattelemaan negatiivisesti. Niinhän se on, mut helpommin sanottu kuin tehty :whistle:

Mites teidän muiden mielialat?

Nyt mä lähden pesulle ja pukemaan, palaillaan! :heart:
 
pp 11 menossa. ja hiki virtaa, juuri sain aamupesut tehtyä ja hiki on melkoinen. tää on aivan kamalaa!! yöllä sain peittoa heittää pois päältä ja sitten rupeaa palelemaan. tätä rataa mentiin koko yö. ja taas heräsin keskellä yötä ja uudelleen tuntia ennen herätyskelloa. olo aivan pirteä paitsi iltasella sitten leuat rupee levenemään jo ennen aikojaan. ja minä olen, ainakin ennen ollut aamuntorkku.
mitään uusia tuntemuksia ei ole, vain mahaa vihloo, sitäkään ei tänään vielä kovinkaan pahasti.
kamalan sekavaa kirjoitusta, mutta kanssasisaret minua rupeaa jo hermostuttamaan testin tekeminen. tai sen ajatuskin.
 
Heipä hei kaikille :)

Ja paljon paljon onnea plussanneille...

Pp5 menossa ja sama heräilyongelma kuin muillakin tuntuu olevan. Mä myös pyörin ihan hirveesti nykyään unissani ja nään kummallisia unia =)

Mahaa turvottaa aamusin vähemmän, illalla sit enemmän. Mulla kans endo, niin oon 3vkoa 4:stä yleensä turvoksissa, tosin tää turvotus on musta kyl erilaista ku endo turvotus. Rinnat on sellaset, hmmmm....piukeemmat =) Eilen ku kävelin bussipysäkiltä kotiin, meinas laatta lentää...

Crinonet ei valu, en tiedä pitäiskö niiden valua...!?

Töissä ei juuri tuu ajateltuu asiaa enkä nyt ole jaksanu muutenkaan stressata, en mä yleensäkään jaksa stressata kauheesti.. onhan sellanen pikku jännitys välillä päällä kyllä, mut niin kai pitääki...

Vapaapvää vietän ja mies tossa vieressä syö jotai, missä on ketsuppii päällä ja se haisee NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN pahalle se ruoka :LOL:


Niin joo, ja naamaa punottaa, pitää vetää normaalia peittävänpää meikkivoidetta nassuun ettei töissä helota... :LOL: Töissä ku pitää olla huolitellun näköinen, kun kerran asiakaspalveluhommia teen. <br><br>
 
minni-hiiri
heipat teille kaikille

en ole paljon kirjotellut tänne. lukenut olen kyllä teijän juttuja melkeimpä joka päivä ja ollut hengesä mukana. päätin ennen tätä hoitoa etten paljon kirjottele ja yritä miettiä mahdollisia oireita.

saaliina meillä oli punktiosta 3 hyvää munasolua jotka kaikki vielä hedelmöitty. jakautuivat 4, 6 ja 8. Kaksi siirrettiin ja toi neljäksi jakautunut ei lähtenyt enempään jakautuun niin sitä ei sitten edes laitettu pakkaseen.

alkiot laitettiin 19.2. viime viikolla alkoi pientä vuotoa pyyhkiessä.joten olin ihan varma, että menkat alko ja hoito meni pieleen. tein kuitenkin testin keskiviikkona ja se näyttikin haaleeta viivaa. pieni vuoto kesti kolme päivää.

tein sitten toisen testin sunnuntaina ja näytti jo vahvempaa viivaa, jee!!
nyt on rinnat kipeenä ja nukuttas koko ajan.

soittelin sairaalaan ja laskettiin että olisin nyt sitten 5 viikolla raskaana.ei kyllä usko todeksi. kun ei niitä kahta viivaa ole ollut ikinä raskaustestissä.yritystä on ollut nyt jo se 4 vuotta.


t. minni-hiiri


 
Hormonihirviö
Oikein paljon Onnea plussasta Minni! Millaista se vuoto oli ? Vaaleeta vai tummaa, oliko hyytymiä? Nuo vuodot on aika normaaleja raskauden alkutaipaleilla mutta tottahan se on että luulis hoidon epäonnistuneen kun vuoto alkaa. Sää oot nyt taas kerran hyvä esimerkki siitä että ei kannata luovuttaa vaikka vuotaiskin.
Mulla pp7 menossa ja alamasu kirpaisut palasivat takaisin, oikein kunnolla välillä juilii menkkamaisesti :( saas nyt nähdä mitä tää sit on. Edelleen palelen kokoajan. Voimia piinailuun! Oon ite tosi turhautunut....
 
Mieli maassa..
Soitin juuri lääkärille, kun ekasta inssistä siis 16 päivää eikä tätiä näy ei kuulu.. Periaatteessa kuulemma pitäisi jo näkyä testissä..mutta ei mulla ainakaan. Testasin tosin eilen illalla, en aamulla.. Huomenna aamulla meen sitten verikokeisiin, onkohan tarkemmat kuin testit? Kai se plussa sieltä vielä vois vielä tulla :ashamed:
..ei taida töihin keskittyminen enää oikein onnistua \|O

Osaako joku sanoa, miten tarkkoja noi verikoetestaukset on?
 
Pp9 on täällä jo menossa ja mullakin on havaittavissa tuota heräilyä! Mä normaalisti voisin nukkua vaikka kellon ympäri ja varsinkin erityisen aamu-uninen olen, mutta nyt heräilen pirteänä jo kuuden aikoihin.

Mulla on ollut lämmöt koholla ja koko ajan paleltaa, mutta sitten kun jotain alkaa tekemään niin tulee hiki älyttömän helpposti.

Vieläkään ei mitään selkeitä oireita ole, ei niin puolesta kuin vastaankaan. Hiukan kyllä pelottaa kun tänään on jalkoja särkenyt niin kuin normaalistikin ennen menkkoja..

Jos viime viikko kului nopeasti piinaillessa niin tämä viikko on sitten aloittanut hidastelemaan.. Päätin tossa, et jos huomenna ei tätiä kuulu, niin sitten perjantaina (ehkä) teen sen kotitestin..

~himppu pp9
 
tänään pp12. kotona saatu lämpötila laskemaan ja nyt minua paleltaa. mikään ei ole hyvä sen olen huomannut näinä päivinä. tänää aamuna jossakin vaiheessa olin hereillä, mutta jatkoin nukkumista ja heräsin kellon pärinään. mahasta vihloo kuten eilenkin ja muinakin päivinä. ja tänään olo tuntuu väsyneeltä ja päätäkin särkee.
minä rupean jo uskomaan, että täti tulossa kylään ihan milloin tahansa.
 
minni-hiiri
moikka hormoonihirviö :)

kiitos:)

siitä vuodosta se oli muuten samanlaista menkka vuotoa paitsi sitä ei vaan tullut niin paljoa. ei tarvinnut käyttää tamppooneja eikä siteitä.
ei ollut hyytymiä ja väriltään normaalia.

t. minni-hiiri
 

Yhteistyössä