Helmikuun lapsettomuushoidot

Hormonihirviö
Ei se alkio varmaan vielä kiinnity, muutaman päivä kuluttua mutta josko se siirto on tuonut vähän tuntemuksia. Ja mulla ainakin luget teki kaikki mahd. raskaus oireet piinisajalle. Onnea piinailuun =) Nauti mahd. raskaus olosta :heart: onko kyytiläisellä nimi?
 
aikaisemmissa siirroissa tai niiden jälkeen ei ole tällaisia tuntemuksia tullut, mutta toivotaan ettei peli ole jo menetetty..
Juu, luget tosiaan saa aikaan jos jonkinlaisia oireita ja muutenkin niiden kanssa söhlääminen on yök! No, ne kyllä kestää jos tulosta tulee.. =)

Kyytiläiselle en ole uskaltanut vielä mitään nimeä antaa, pelottaa että nega-tulos saa jo muutenkin taas tippumaan korkealta ja kovaa..

Hassua, mä eilen klinikalta kotiin ajellessani tajusin, että mä olen omassa päässäni mieltänyt kaikki pakkasessa olevat alkiot poika-puolisiksi.. Kai se johtaa juurensa siitä "pakkasukko"-nimityksestä.. :LOL:
 
Hormonihirviö
18 munarakkulasta saatiin 14 munasolua joista 12 hedelmöittynyt =)
Olen yhtä hymyä.... toivottavsti jaksavat jatkaa jakaantumista. Mutta huomena siirtoon ja kai sille kyytiläiselle pitää nimi antaa (viimeksi oli köllykkä, hilu) Pakkasakka oliskin hurjan näköinen eukko =) ehkä pakkasukko on parempi
 

Voi että mua suututtaa :'( tänään iltapäivällä mun piti saada tietää moniko meidän munasoluista hedelmöittyi. Yritin soittaa yli puoli tuntia klinikalle, mutta olin koko ajan jonossa ja sit soittoaika menikin umpeen. Tää odottaminen on ihan tarpeeks inhottavaa ilman tämmöstäkin.
Soitan aamulla heti uudelleen ja sithän mä saankin samalla tietää päästäänkö siirtoon. Olis vaan jotenkin niin älyttömästi kaivannu väliaikatietoja, voi että ottaa painaa mielen matalaks tämmönen.

Hormonihirviö, onnittelut sulle hienoista uutisista! Tsemppiä siirtoon! :hug:
Toivottavasti mullakin olis huomenna hyviä uutisia. Ai niin. Ollaan hoidoissa Helsingissä eräällä yksityisellä klinikalla.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille! terkuin raivostunut neiti temperamentti
 
Hei taas ja kaikille teille ihanille ihmisille kiitokset tsemppauksesta! :hug:

Valitettavasti meillä ei käynyt tuuri tällä kertaa ja nappasin negan. :'( On viimeiset tunnit menneet vähän sumussa. Töissä olen ja täytyy kaikesta huolimatta näyttää iloista naamaa... On tämä välistä vaan niin raastavaa. Mutta eiköhän tämä tästä kun pääsen kotiin ja saan hiukan itkeä suruani pois.

Meillä homma jatkuu PASin merkeissä huhti- tai toukokuussa. Tuntuu että sinne on iäisyys...

Alexandria, onnea huomiseen testiin! Uskon ja toivon että sinulla on asiat hyvin, koskapa tuo kotitestikin plussaa lupaili =)

Muistelen että Amelia3 oli myös testivuorossa huomenna. Onnea matkaan!!

Tintti
 
Heipä hei! =)

Aamulla klo 9 menin sairaalaan ja klo 11 aikaan olin jo poissa sieltä. Punktio suju melko kivuttomasti ja nopeesti, muutaman kerran vihlasi ja heti sai lisää lääkettä mut ei ollenkaan paha juttu ollut... 22 munasolua oli 24 rakkulasta että oikein hyvä. Huomenna sitte soittoa et kuin moni hedelmöityi, kaippa nyt ees jokunen... Ja to olis sitte siirto.

Kysyin lääkäriltä et saanko jonku muun koodin sairaslomalappuun niin ei kuulemma onnistu, ei hyvä. Meillä ku töissä meen myymäläpäällikkö on sellanen juoruämmä ja selkäänpuukottaja että pahempaa saa ettiä. Ajattelinki kysästä firman omistajalta josko voin suoraan saikkarilapun toimittaa hänelle niin töissä ei sit kukaan tiedä minkä takia oikeesti sairaalassa olen ollut. Kuitenki sen verran arka asia että en halua kauheen monen tietävän asiasta..

Muutaman särkylääkkeen oon nyt kotona ottanut, vähän sattuu tonne toiselle puolelle mahaa mut kyllä se siittä, on niitä pahempiaki kipuja ollu niin eiköhän tästä selvitä...

Plussaonnea kaikille jotka on ollu verikokeessa tai menossa sinne ja toiv. pääsette siirtoon kellä se huomenna olis edessä :)
 
Yksi ilta saatiin olla raskaana.

Tuhruvuoto muuttui tänään punaiseksi ja nyt alavatsaa kramppaa kuin kuukautisissa yleensäkin.

Olen todella surullinen, vihainen ja väsynyt :'(

Yhdeksän viikon tiukka putki takana ja tuloksena keskenmeno raskauden ensi milleillä. Todella epäreilua. Kaikki meni niin hienosti. Paljon munasoluja, hienosti 8-soluiseksi jakautuneita alkioita useita. Ja positiivinen raskaustestikin.

Sanoin miehelle, etten rupee enää. En hitto vieköön jaksa pitkään aikaan tällaista. Remontoidaan taloa ja täytetään nämä turhat 200 neliötä viherkasveilla, akvaarioilla ja toisella koiralla. Ja pelataan koko #&%?$!* kesä golfia aamusta iltaan. :headwall:

hiiri
 
Hiiri & Tintti74 olen pahoillani! :hug: Jaksamista sinne suuntaan.

Hormonihirviöllä ja Sanna-78:lla hienot tulokset punktiosta!Onnittelut :) Nyt vaan toivotaan että loppukin menee yhtä hyvin ja saatte positiivisen tuloksen!
 
Hormonihirviö
Voi Hiiri, tuo on varmasti kaikkein inhottavinta kun on vihdoin saanut plussa testiin niin sitten ei kaikki menekään niinkuin pitäisi :hug:
Aleksandria eikös sun testipäivä oo tänään??? Monesko piinispäivä testaat? Mulle sanottiin tänään siirrtopäivänä että korkeintaan 14 päivän päästä saa testailla, siis täytyy kai odottaa pp16 asti. Meillähän oli 18 munarakkulaa joissa 14 munista 12 hedelmöittyi ja 10 oli jakautunut. 3 top-alkiota, 1 3-luokan ja loput 2-luokan alkioita. Saatiin pakkaseen 5 olkea eli 9 alkiota. Olen kyllä tyytyväinen =) Masussa köllii nyt siis kyytiläinen Nappula :) Tällä kertaa siirto sujui hyvin mutta jouduin viikon saikulle lievän hyperin takia. Mutta hyvä näin en vaan meinaa keksiä rauhallista tekemistä.... Taidan kiusata täällä enemmän kun tarpeeksi :/
 
Soittelin TYKSiin tossa pvällä ja 22 kpl:stä munasoluja 14kpl on hedelmöitynyt ja nyt mietitään josko siirretään 2 alkiota huomenna. Näin oli tädit ajatellu tänään, mut huomenna katotaan sitte tilanne... Mies oli ihan kypsä et eiiiiiiiiiiiiii, ei kaksosia =) Mut eihän se sitä tarkoita et kaksoset tulis mut kyl mä annan kaks laittaa jos he niin haluu, mut se tosiaan selvii huomenna sitte...

Niin, kellä tänään oli testipvä? Mitä on näyttäny? Toivottavasti plussaa...

Koitahan Hormonihirviö ottaa rauhallisesti, kasa leffoja vaan ja kirjoja ja lehtii niin eiköhän se siittä sitte :hug:
 

Tintti74 ja Hiiri: :hug: Varmasti meistä jokainen osaa samaistua teidän tunteisiinne. Etenkin jos ehtii iloita positiivisesta tuloksesta hetken. voimia!

Hormonihirviö: mahtava saalis, onnitteluni =)
Syystäkin olet tyytyväinen, pidähän positiivisesta asenteesta kiinni niin pikkuinen masussa tarraa kans lujaa! Vai jouduit sä jäämään saikulle, nyt koitat vaan keksiä kaikkee pientä puuhaa jokaiselle päivälle niin menee aika vähän nopeemmin.

Kovan jännityksen kautta päästiin mekin tänään siirtoon. Kuudesta munasolusta oli viisi hedelmöittyny. Siirrettiin yks huippualkio, pakkaseen meni yks hyvä erikseen + kolme huonompaa samaan olkeen. Et ihan tyytyväisiä ollaan mekin noilla munasolu määrillä :)

Mikä sun tausta muuten on hormonihirviö? mistä syystä olette hoidoissa ja minkäslainen hoitohistoriikki sulla olikaan takana? jos saa näin udella..

Sanna78: sullahan onkin sit huomenna jännä paikat, jos kaks vielä siirretään. Eiköhän se mieskin vielä ajatukselle lämpene :D

Palaillaan taas! *Vera
 
Mammuska30 harmaana
Voi hitsi hiiri... :hug: ja tsemppiä...tiedän tasan tarkkaan miltä sinusta tuntuu, olen itsekin muutama kk kokenut keskenmenon alkuraskaudessa (PAS:sta raskautunut..). Vaikeammaksi asian tekee varmaan vielä se, että kun se raskaaksi tuleminenkin on niin pirun hankalaa ja monen mutkan kautta tapahtuvaa ja sit kun se onnistuu, ni vedetään taas matto jalkojen alta keskenmenon merkeissä.. :whistle:
 
Mammuska30 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2007 klo 17:23 Mammuska30 harmaana kirjoitti:
Voi hitsi hiiri... :hug: ja tsemppiä...tiedän tasan tarkkaan miltä sinusta tuntuu, olen itsekin muutama kk kokenut keskenmenon alkuraskaudessa (PAS:sta raskautunut..). Vaikeammaksi asian tekee varmaan vielä se, että kun se raskaaksi tuleminenkin on niin pirun hankalaa ja monen mutkan kautta tapahtuvaa ja sit kun se onnistuu, ni vedetään taas matto jalkojen alta keskenmenon merkeissä.. :whistle:
Niin siis se keskenmeno minulle tuli muutama kk sitten...jäi melko oleellinen sana pois... :whistle:
 
Verikoe otettu!Ja positiivinen oli sekin! :heart:
HCG oli 224 ja hoitaja sano että oikein hyvä arvo on.Hieman huokasin kun viime kerralla kun testi tuli positiiviseksi niin HCG oli 57 ja keskenhän se meni vkolla 5...

Vielä en uskalla katossa pomppia koska tästä on vielä pitkä matka mutta alku tämäkin.Ultra on 3 viikon päästä sitten tiedetään onko siellä ketään...Sitä tässä nyt sit seuraavaksi jännätään! :)
 
Hormonihirviö
Vera kyseli mun taustoja eli
2 vuotta yritystä kun hakeuduttiin hoitoon, munajohtimet auki mutta toinen laiskanlainen, ovuloin normaalisti. Miehen simpat normin alarajoilla mutta pitäisi pelittää kuitenkin. 2 xinssi negoja, 1 ivf ei hedelmöittyneet , 2 x icsi 6 munasolua joista 2 top-alkiota (tuore nega , pas kuoli pakkaseen) nyt siis icsi piinisaiheessa. Kaikenkaikkiaan yli 5 vuotta lapsettomuutta ja ikää 32v. Kai tämä on sitten sitä selittämätöntä lapsettomuutta, vaikka ns koti yritys on lopetettu jo ajat sitten ja annettu se lääkärin tehtäväksi. Seksi on siis seksiä ei vauvan tekoa :p karkeasti sanottuna. Meitähän on monta jotka tekee parin päivän sisällä testin n.2 vkon päästä, oikein piinailu jengi :LOL:
 
Hormonihirviö
hei Onnea Aleksadria!!!! Kyllä se on nyt plussa ja sillä siisti =) :flower:
Ei voi käydä peräkkäin niin huono tsäkä että menis kesken. :hug: ja voimia jaksaa odotella ekaan ultraan saakka.
 
Ooikein paljon onnea Aleksandrialle :flower:

Hormonitaso oli oikein, oikein hyvä. Toivotaan, että kaikki menee nyt hyvin.


Itsellä on todella hirveät fiilikset. Suorastaan pohdin, että lähtisinkö päivystykseen psyykeen takia. En meinaa kestää - pää täynnä todella kauheita asioita :x
Yritän kovasti pysyä pinnalla ja mies parka kiertää ympyrää ympärilläni peloissaan. En osaa oikein suhtautua pettymykseen vielä.

Onneksi aika taitaa auttaa!

hiiri
 

Aleksandrialle suuren suuret onnittelut :heart:

Hiiri: Oletko pystynyt miehesi kanssa pahasta olostasi puhumaan? Tai onko sinulla joku muu läheinen jonka kanssa voisit tunteitasi käsitellä?
Hae ihmeessa apua, keskustelutukea, jos olo alkaa käydä sietämättömäksi. Tai älä edes niin kauaa odottele. Olisiko sinulla mahdollisuus varata aikaa vaikka hoitavan klinikkanne psykologille? Olen kuullut pelkästään hyvää niiltä jotka ovat käyneet mieltään purkamassa. Älä jää yksin! Ja muista että täälläkin me kaikki olemme tukena mahdollisuuksiemme mukaan :hug:
 
Onnittelut Alexandrialle! :flower:
Kiva että tähän pinoon tulee plussia, toivottavasti ne tarttuu.

Hiiri: älä epäröi hankkia apua ja jutella ammattiauttajan kanssa jos vähänkään siltä tuntuu.

Oma napa paisuu ja kipeytyy, nyt ainakin ne munasolut on kasvamassa! Huomenna ultra, jännää!

t. Saara
 
jrhbfhcbeuvc
Hiiri: Surffailin palstalla ja jumahdin lukemaan teidän ketjua. Haluan kertoa, että minulla tässä raskaudussa tuli kp 23-31/27 järkyttävän paljon veristä vuotoa (itse asiassa ajattelin että on nyt kummat menkat)

Soitin lopulta ihan kypsänä naistentautien päivystykseen, että mihin pitäisi mennä kun vuoto jatkuu jo toista viikkoa (8. na päivänä muuttui tiputteluksi ja jatkui) ja he käskivät tehdä r-testin. Testasin positiivisen tuloksen helakan punaisin viivoin. Viikolla 5 menin ultraan, sikiöpussi näkyi. Tämän jälkeen rv 5+2 vuoson kolme päivää niin että tarvitsin paketillisen siteitä. Menin km:n jälkitarkastukseen, jossa oli sikiö sykkeineen, rv 7+3. Lääkäri sanoi, että kaikkiin runsaisiinkaan vuotoisiin ei aina selitystä ole.

Olen tosin luomusti raskautunut, mutta noiden vuotojen jälkeen mennään nyt rv 21
 
Kiitos kovasti kaikille kannustuksesta! :heart:

Kyllä tämä tästä varmaan ohi menee. Klinikalla sanoivat, että perjantaina tai maanantaina pitäisi mennä uudestaan verta antamaan, jotta tilanne voidaan tarkastaa. Ei hirveästi huvita, niin varmalta tämä tuntuu. Alavatsakivut jatkuvat ja klönttejä/verta tulee älyttömästi. Jos alkio vielä olisi kiinni, ihmettelisin.

Kaivelen tuolta Simpukka ry.n lehdestä tsykoloogien nimiä ja soittelen niille huomenna.

Onnistumisprosentin piti IVF/ICSI-hoidoissa olla 20% luokkaa, Miksi tästäkään pinosta ei löydy vielä kuin pari plussannutta? Ihmettelen! Ja niistä vähistäkin tietenkin iloitsen. =)

hiiri
 
Hormonihirviö
Haluaisin lohduttaa sinua hiiri että osa tuosta sinun henkisestä pahasta olosta johtuu vielä hormonilääkityksestä, minulla on mennyt 2 aiempaa hoitoa pieleen niin etten tosiaan ole edes siirtoon asti päässyt mutta olen sitten älynnyt että elimistö käy vielä hormoneilla ja viikon kuluttua on alkanut sitten helpottaa. Olen tämän aamun itkeskellyt ja se kai johtuu siitä että olen jännittänyt niin kauheasti tätä hoitoa ja nyt stressi purkaantuu :ashamed: Jotenkin itse ei pysty hallitsemaan näitä keinotekoisesti saatuja hormoneja. Mutta voimia sinulle! Ja hae apua jos siltä tuntuu :hug: Ehkä lapsettumuus hoitaja osaa neuvoa sinut parhaiten auttajalle, et varmasti ole ensimmäinen joka apua hakee.
 

Yhteistyössä