Helmikuun lapsettomuushoidot

Hormonihirviö
Mulla on vaihdellut toi pregnylin pisto 34-36 tunnin väliltä, ei ne karkaa minnekkään vaikka onkin pientä heitto. En halua peloitella sua Sanna78 mutta mulla kävi niin että yhtään ei hedelmöittynyt 14 muniksesta eka ivf:stä, näissä hoidoissa voi tapahtua mitä vaan. Tuskin sulle kuitenkaan käy samalai kun mulle. Mää olin ihan rikki tosta eka ivf:stä :ashamed: Siksi olen tyytyväinen kunhan pääsisin siirtoon vaikka on 15 munista tulossa. Oysissa ollaan hoidossa, oys ostaa väestöliitolta punktiot ja siirrot (yksityiseltä), muut käynnit sairaalassa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2007 klo 12:09 Hormonihirviö kirjoitti:
Mulla on vaihdellut toi pregnylin pisto 34-36 tunnin väliltä, ei ne karkaa minnekkään vaikka onkin pientä heitto. En halua peloitella sua Sanna78 mutta mulla kävi niin että yhtään ei hedelmöittynyt 14 muniksesta eka ivf:stä, näissä hoidoissa voi tapahtua mitä vaan. Tuskin sulle kuitenkaan käy samalai kun mulle. Mää olin ihan rikki tosta eka ivf:stä :ashamed: Siksi olen tyytyväinen kunhan pääsisin siirtoon vaikka on 15 munista tulossa. Oysissa ollaan hoidossa, oys ostaa väestöliitolta punktiot ja siirrot (yksityiseltä), muut käynnit sairaalassa.
No mä olen varautunut siihen että ei päästä siirtoon asti. Onhan tässä tätä epäonnistumista takana jo yli 6 vuotta, tosin nyt vasta ekan kerran hoitoihin asti päästy, kaikkee sattunu ja tapahtunu vuosien varrella... että vähän niinku on jo tottunu tähän epäonnistumiseen...

Mutta se, hedelmöittyykö vai ei, se selvinnee keskiviikkona... Toivotaan parasta.

Äsken vähän siivoilin mut oli pakko lopettaa, alko sattuu/vihloo mahaan tonne oikeelle alas, missä mullla noi kaikki munikset on. Onneks huomenna ei tarvi mennä töihin.

 
Amelia3 josko olisit ollut liian ajoissa?Toivotaan ainakin niin. Itse en ole vielä uskaltautunut tekemään kotitestiä vaikka uteliaisuus on kova.Nyt on kuitenkin vasta pp9 menossa...Ehkä tiistaina sitten.Keskiviikkona verikoe.Täällä pelätään pahinta mutta toivotaan parasta.

Käy Amelia3 miten tahansa niin :hug:
 
Sunnuntai-iltaa...

Nefeli: olen todella pahoillani puolestasi! Voimia sinulle ja :hug:

Amelia3: olen samaa mieltä kuin Alexandria, saatoit olla nyt hieman hätäinen tuossa testailussa. Eli häntä pystyyn! Jostain olen mielestäni lukenut että vasta 50 IU määrät hcg:tä olisi testattavissa ainakin Predictorilla, ja useillahan näyttää positiivinen verikoetulos olleen noiden lukemien paikkeilla. Eli voipi olla ettei testin herkkyys riitä vielä, jos vaikka alkio ei ole kiinnittynytkään saman tien tms...

hiiri: toi oireettomuus voi ilmeisesti olla hyväkin merkki. Kovasti onnea huomiseen testiin! =)

Täällä pp10 on kääntynyt iltaan ja tilanne sama kuin Alexandrialla. Kuukautistyyppiset kivut on vaivanneet jo pari päivää. Vielä ei ole vuotoa ollut, mutta jokainen vessassakäynti pelottaa. Silti yritän toivoa, että pikkuinen olisi päättänyt sinnitellä. Aika todellakin matelee kohti tiistaita...

Kaikesta huolimatta loistavaa alkavaa viikkoa!
 
Viimeinen vuorokausi ennen testausta :eek:

Olen tulla hulluksi. Tuhruvuotoa on tullut aamusta alkaen, mutta se ei ole muuttunut punaisemmaksi tai runsaammaksi. Yleensä kuukautiseni alkavat ihan punaisella vuodolla. Aamupäivän itkin ääneen ja raivosin päänsisäisesti :headwall: . Olin aivan varma, että tässä tää nyt sitten on.

Nöyrästi on vain mentävä nukkumaan, jotta jaksaa herätä aikaisin laboratorioon ennen töihin menoa.

Ymmärtävin miettein teitä kanssapiinailijat ajattelen. :wave:

hiiri
pp13
 
V***u, s****na...Meni niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin säätämiseks ton Pregnylin kanssa ja sit hermostuin, alko kädet tärrää yms ja en tiedä sainko riittävän annoksen. Pakko soittaa aamulla TYKSiin ja kysyy et mistä nyt... Ottaa niiiiiiiiiiiiiiin päähän ja enää koskaan en ite aio Pregnyliä pistää jos vielä sit pistää tarvii...

Ja anteeks purkaus, mut on nyt niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kauhee olo et jos nyt mokasin.... :'( :'( :'(
 
Lämmin halaus kaikille joilla testi näyttänyt negaa.

Meillä on ensimmäinen ivf-hoito meneillään ja juuri äskettäin palailimme punktiosta. Punktio itsessään oli helppo ja melko kivuton, mutta saalis jäikin aika laihaksi, 6 kypsää munasolua. Olo oli pettynyt ja lääkärikin myönsi, että olisi noita tosiaan voinut olla enemmän. "Hukkavaraa" ei paljon ole. Pistelin pregnyliä vain 100 IU koko ajan, että hormonimäärä olisi todennäköisesti saanut olla kuitenkin suurempi. Mutta ei auta itku markkinoilla, näillä on eteenpäin mentävä. Eikähän tässä nyt mitään ole vielä menetetty.
Vaikka sitä miten etukäteen ajatteli, että ensimmäinen hoitokerta on aina epävarma, niin siitä huolimatta tunteet ovat todella pinnassa. Huomenna soittelen iltapäivällä klinikalle ja kyselen kuinka moni munasoluista on hedelmöittynyt. Siirto on keskiviikkona iltapäivällä, jos sinne asti päästään. On vain mentävä eteenpäin päivä kerrallaan vaikka ei tämä odottelu kovin helpolta tunnu. Sain saikkua siirtopäivään asti, ihan hyvää tekee vähän lepäillä ja lepuuttaa tuota pääparkaakin, joka joutuu aika koville näinä aikoina :)

Hormonihirviö: Sun kanssa mennään ainakin aika samoilla aikatauluilla, toivottavasti sun tän päiväinen punktio on mennyt hyvin!

Sanna78: Soittelitko lääkärille? Toivottavasti kaikki on hyvin ja pääset huomenna punktioon.

Hiiri: Siellä elellään varmaan jänniä hetkiä, täällä pidetään sulle peukut pystyssä!

Nyt vaan vettä ja lepoa + iso kasa lehtiä ja herkkuja ;)

Aurinkoisin talviterkuin *Vera
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2007 klo 14:25 Vera kirjoitti:
Sanna78: Soittelitko lääkärille? Toivottavasti kaikki on hyvin ja pääset huomenna punktioon.
Vera: toivotaan että hedelmöityy edes jokunen ja pääset siirtoon asti...

Ite huomenna punktioon niin sitte näkee mitä tapahtuu, kyl mä meinaan melk. kaiken sen pregnylin KAI sain mitä pitikin , mut iski vaan paniikki ja hermostuminen, kiukku ja itku kun en ennen sellaista ole pistänyt..

Hormoni hirviö: Toivottavasti punktio on sujunut hyvin, kerrohan kuulumisia kun kykenet...

Ite vedän synttärikakkua täällä, tänään 29v. =)

Ja paljon :hug: ja jaksamista kaikille negan saaneille ja piinailijoille piinausonnea =)

Oottekos piinailijat muuten jatkanu ihan normaalisti urheiluharrastuksianne? Ajattelin vaan et saako esim. salille mennä tekee jotai vai onkohan seki liian rankkaa..? Noh, tarvinnee kysyä lääkäriltä jos vaan siirtoon asti pääsen..
 
Sannalle isot synttärionnittelut! :flower: =)

Kaikille neganneille kovasti voimia ja muille plussatuulia! :hug:

Itse täällä alkaa taas olotila oleen normaali tuon negan jälkeen. Nyt vaan huhtikuun alkuun taukoillaan ja sitten IVF:ää kohti. Viikonloppuna sattui vatsaan kuin olisi menkat tulossa, oli pakko aina tarkistaa vessassa ettei vaan oikeasti ole tulossa. Nyt jo normaali olo senkin suhteen. Ei näistä jutuista aina tiedä miten menee.

Mutta kaikille tsemppiä tulevaisuuteen!
 
Hormonihirviö
Punktiosta hengissä palattu ja oli 18 munista, jess jess oli 3 kpl toisten takana ollut piilossa, huomena saa soittaa hedelmöittyikö ne. Se kohdunkaulan puudute oli loistava, tietysti punktio tuntui mutta paljon kivuttomampaa kun aeimmat punktiot.
Vera: Tosiaan mennään ihan samoilla päivillä =) Kunhan päästään siirtoon asti, toivotaan parasta.
Sanna78: :flower: Onnea onnea! Ois niin ihanaa olla vielä alle 30 vee mulla tuli 32v täyteen tammikuussa, silmärypyt huomattavasti lisääntyny kahdessa vuodessa (oisko vaikutusta näillä hoidoillä) Varmaankin :\|
Voimia kaikiile neganneille! Uutta yritystä putkeen niin mää oon näitten hoitojen kans päättänyt että periksi ei annata.
Taidan olla vähän sekaisin vielä noista tropeista, parempi lopettaa etten mokaa itteeni :snotty:
Pumktio porukka muistakaa juoda 3l päivässä eetei tulisi hyperiä.
 
Töhryvuodosta huolimatta plussatulos :D

Raskaushormonitaso oli 91.

Menemme kiitollisina eteenpäin kohti kolmen viikon päässä odottavaa ultrausta, jolloin tutkaillaan onko alkio hengissä ja mihin on kiinnittynyt. Vielä ei voi siis olla aivan rentoutuneen onnellinen.

Mutta onnellinen silti olen! Ihana 38-vuotislahja.

Kaikille neganneille kovasti voimia uuteen yritykseen! :hug:

Sanna78, minä suihkuttelin pitkin vessaa vahingossa sitä Pregnyliä yrittäessäni saada ilmakuplia pois neulasta ja putkesta. Ihan riittävästi sitä silti oli irrotukseen. Näin varmaan sullakin. Hyvää syntymäpäivää :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2007 klo 18:28 hiiri kirjoitti:
Töhryvuodosta huolimatta plussatulos :D

Sanna78, minä suihkuttelin pitkin vessaa vahingossa sitä Pregnyliä yrittäessäni saada ilmakuplia pois neulasta ja putkesta. Ihan riittävästi sitä silti oli irrotukseen. Näin varmaan sullakin. Hyvää syntymäpäivää :flower:

Kiitos kiitos vaan synttärionnitteluista kaikille =)

Ja onnea Hiirelle plussasta, hieno homma :hug:

No mä luulen kanssa et kyl sitä pregnyliä ihan tarpeeks meni, en vaan tajuu miks niiden aineiden pitää olla niin hankalissa ampulleissa..

Horminihirviö: ihan hyvä saalis sullaki sit oli ja toivotaan sulleki hedelmöitymistä että pääset siirtoon.. Eikös sulla ole ennen laitettu puudutusta?

En osaa jännittää tms muutakaan huomista eikä varmaan kannatakaan. Hoitajakin sano että ei punktion takia kannata yöunia menettää eli en siis menetä.

Mutta mä palaan huomenna kertoo miten mulla kävi punktiossa, illanjatkoja kaikille =) <br><br>
 
Vau hiiri, olipa upeita uutisia!! Rutkasti onnea! :flower:

Täällä menossa pp11 ja huomenna aamulla verikokeeseen. Jännittää aivan sairaasti. Oireena tällä hetkellä lähinnä kova selkäkipu (?!?). Kummallista, kummallista...

Synttärionnea Sanna-78 minunkin puolestani! Kyselit tuolla aiemmin liikuntaharrastuksista. Itse olen tässä piinailuaikana tyytynyt lähinnä kävelylenkkeihin, sillä huomasin että tällä hetkellä eniten harrastamani liikuntalajit (tennis ja lumilautailu) aiheuttavat juuri noita vartalon kiertoliikkeitä joista varoiteltiin. Joten vaikka komeilla kevätkeleillä hiukan kypsyttääkin pysyä poissa mäestä, on lopputulos kuitenkin sen vaivan arvoinen :D
 
Vauu! Onneksi olkoon plussasta, hiiri!!! :flower:

Tulkoon monta muuta plussaa tähän pinoon.

Miinusten saajille voimia ja energiaa lähteä eteenpäin!

Oma napa: rakkulat kasvaa, yli kymmenen joista muutama 10 millisiä jo ja tässä saavat vielä ainakin viikon verran kasvaa ihan rauhassa. Voi kun tällä kertaa jaksaisivat kasvaa loppuun asti!

Miehen kanssa ollaan tultu vieläkin läheisimmiksi näiden hoitojen aikana kuin aiemmin. Jotenkin huomaa sen että mieheni kärsii kun joudun kärsimään pistämiset, ultrissa juoksut ja vielä nuo hoidot ja jälkikivut. Miehen osuus kun on varsin "kevyt" näissä hoidoissa. Onko joku muu huomannut muutoksen parisuhteessa hoitojen aikana, hyvään tai huonoon?

Tämmöistä tänä iltana,

Saara
 
Kovasti jaksamista neganneille :hug: :hug: tiedän tasan miltä se tuntuu...(tää on kuitenkin meitin 2 ivf ja 3 siirto)

Hiiri: hirmuisesti onnea!! :heart: Ihanaa että saadaan plussia tänne meitin joukkoon,joskos se tarttuisi? :LOL:

Itsellä maha välillä vihloo muuten ei kummempia.Ylihuomenna verikoe...Jännittää :x

Alexandria ja pp10
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2007 klo 19:30 Tintti74 kirjoitti:
Täällä menossa pp11 ja huomenna aamulla verikokeeseen. Jännittää aivan sairaasti. Oireena tällä hetkellä lähinnä kova selkäkipu (?!?). Kummallista, kummallista...

Synttärionnea Sanna-78 minunkin puolestani! Kyselit tuolla aiemmin liikuntaharrastuksista. Itse olen tässä piinailuaikana tyytynyt lähinnä kävelylenkkeihin, sillä huomasin että tällä hetkellä eniten harrastamani liikuntalajit (tennis ja lumilautailu) aiheuttavat juuri noita vartalon kiertoliikkeitä joista varoiteltiin. Joten vaikka komeilla kevätkeleillä hiukan kypsyttääkin pysyä poissa mäestä, on lopputulos kuitenkin sen vaivan arvoinen :D
Toivotaan että plussaa näyttää verikoe Tintti74 :) ja kiitos kaikille synttärionnitteluista....

Joo mä luulen kanssa että en salille mene tai edes saa mennä, et kaippa mäki alan sit vaan tekee kävelylenkkejä jos vaikka toi kevätkin tosta alkais pikku hiljaa :) Jos siis siirtoon asti vaan pääsen, kovasti toivon niin.

Pisti vihaks toi lakialoite-keskustelu ja piti mennä sinneki vähän avautuu... Kukaan, joka ei lapsettomuutta ole kokenut ei voi tietää miltä tää tuntuu ja kuin rankkaa tää kaikki pistely ja lääkärissä juokseminen on..
 

Huomenta naiset!

Hiiri: Ihanaa, onnea plussasta! :hug:

Tintti74 ja Alexandria taisivat olla menossa tänään verikokeeseen, onnea kovasti jo etukäteen!

Musta tuntuu, että aika matelee sairaan hitaasti eteenpäin. Heräsin aamullakin mieheni lähtiessä töihin jo aikaisin, enkä saanut sen jälkeen nukuttua. Tänään saan soittaa iltapäivällä klinikalle ja kysellä miten meidän 6 munasolua ovat hedelmöittyneet. Jännittää mielettömästi. En etukäteen voinut kuvitellakaan millaista tää odottaminen on. (Mä höhlä vielä kuvittelin paineensietokykyni olevan hyvä.hah.)
Etenkin nyt kun joutuu kauhun sekaisin tuntein jännäämään päästäänkö me huomenna siirtoon lainkaan. Pidättehän peukkuja =) Nää saikkupäivät on kyllä siitä huonojuttu, kun on vaan tätä aikaa..aikaa kelata samoja nauhoja alusta loppuun ja lopusta alkuun :\|


Mitäs teille muille tänään kuuluu?

Onneks koti on vielä aikamoisen sekaisin viikonlopun reissulta palaamisen jälkeen, joten sotkuja selvitellessä ja pyykkiä pestessä saa kyllä aika kulumaan. Meinasin myös silittää uutukaiset verhot makkarin ikkunoihin ja sen sellaista. Hassua, kun nyt olisi aikaa tehdä kaikenlaista pientä ja nauttia tästä joutilaisuudesta niin tuntuu ettei yhtään osaa. Onneks vointi on sen verran hyvä eilisen punktion jäljiltä, ettei tartte ihan petipotilaana olla.

- Vera
 
[i]\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 10:08 Vera kirjoitti:
Tintti74 ja Alexandria taisivat olla menossa tänään verikokeeseen, onnea kovasti jo etukäteen!
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 10:08 Vera kirjoitti:
Mulla on tänään menossa pp11 joten huomenna on verikoe.Ja onnea Vera huomiseen siirtoon!Toivottavasti pääsette sinne! :hug:

Minä olin tänään ajoissa ja aamulla tein kotitestin.Kyllä siihen ilmestyi hailakka toinen viiva!Ei todellakaan niin vahva kuin kontrolliviiva mutta ihan silminnähtävä viiva! :D Vielä en uskalla toivoa yhtään mitään ennenkuin huomenna verikokeen tuloksen kuulen.Ja ei sekään vilä tarkoita mitään kun on se yksi keskenmeno taustalla niin sitä pelkää kaikennäköstä...

Saas nähdä kuinka käy.Viiva oli kuitenkin hailakka eikä vahva...Kamalaa tää epätietoisuus :kieh:

Tintille onnea tämänpäiväiseen testiin!Plussatuulia kaikille :whistle: <br><br>
 
Hormonihirviö
Minä täällä taas ....aika ei kulu millään, niinku ei vissin verallakaan. Missä olet hoidossa? Me ollaan oysissa. Plussa onnea!!! piinailijoille (testailijoille) josko vaikka itekin pääsis piinaileen huomenissa.
Sanna78 kerrohan punktio kuulumiset kun niistä höyryistä selviät ;)
 
Ensiksikin isot halit ja pahoittelut kaikille neganneille!

Ja onnittelut teille jotka olette jo päässeet plussajunan kyytiin.. toivottavasti siellä on paljon paikkoja meille muillekin!

Mä olin eilen alkionsiirrossa, vain toinen pakkasukkeleista selvisi ja nyt se köllöttelee tuolla masussa (toivottavasti).
Sitä vaan olen nyt kummastellut kun eilis-illasta asti alavatsaa on jomotellut ja juilinut vähän väliä.. Eihän se alkio voi näin ajoissa mihinkään kiinnittyä.. mitähän mahtaa olla.. ?
Mä olen nyt yrittänyt ottaa rauhallisesti, niin fyysisesti kuin henkisestikin, mutta kuten jo joku mainitsi, niin nämä päivät ei tunnu kuluvan minnekään.. aika vaan matelee! huh, kaks viikkoa pitäisi jaksaa piinailla, sitten on veritesti.. Tosin kai mä taas ennen sitä testailen kotona..

t.himppu pp1
 

Yhteistyössä