Helmikuun lapsettomuushoidot

Moi!
Sairaalasta just soiteltiin,että me saadaan vielä yksi hoito julkisella! :)
Tosin se saattaa mennä syksyyn,kun pääsiäisenä ovat kiinni ja samoin vappuviikon.Mutta kumminkin!
Kun tässä taas nuo menkat alkaa,niin soittelen sinne ja lasketaan sitten nuo aikataulut.
Sen verran jatkosta tiedän,että lääkkeet vaihtuu Puregonista Menopuriin.

Ja toivottavasti tuottaa tulosta...
 
voi jee, että aivan turhaan pelkäsin tota punktiota! siinä kukaan röhnöttäny päällä, koskimies aina välillä kädellään painoi jotta saa hyvän näkyvyyden. ja kipulääkettäkin sain pikkasen lisää, kun sattui. mulla vaan ei ollu kuin 4 solua, mutta lääkäri lohdutti etä olivat kypsiä ja todella hyvännäköisiä.
KooVee, näin ja kuulin kyllä, että verhon takana on joku, mutta olit niin hiljaa. mihin aikaan sulla siirto perjantaina? mulla olisi klo 13.
lääkäri soittaa, jos jotakin käy soluille ettei siirttoon päästäkään. oli muuten aika ihania ne hoiturit siellä. siinä turinoidessaan, selvisi että se vaaleampi hoitaja asunnut lapsena samalla paikkakunnalla kuin minä ja vanhemmat asuu vieläkin viereisessä kaupungissa.
nyt tässä rauhallisesti otan ja meinaan lukea paljoooon. ensi viikolla alkaa sitten talviloma perään.
punktiosta ei siis jäänyt mitään traumaa!
 
hei! Ja kysymys vieläkö tähän ketjuun mahtuu mukaan?
Minulla alkaa ensimmäinen IVF hoito perjantaina synarela sumutteluilla..

Taustaa: Sekundäärilapsettomia ollaan, yksi lapsi entuudestaan 2,5v ja siitä lähtien kun hän syntyi on lupa ollut toisen tulla, muttei ole plussan plussaa näkynyt :(. Takana kolme epäonnistunutta inssiä. Nyt sit eka IVF hoito aluillaan pitkäl kaavalla..

:wave: vaan siis kaikille ja piinailijoille tsemppiä minunkin puolestani!
 
Uusille piinailijasiskoille tervetuloa mukaan minunkin puolestani!

Lueskelin juuri viime päivien viestejä, ja oli todella ihanaa huomata etten ole näine tuntemuksineni yksin... Tänään on pp5 menossa ja tuntuu, että kuulostelen elimistöni jokaista tapahtumaa ekstraherkästi. Kaikenlaista oiretta löytyy rintojen arkuudesta alavatsan nipistelyyn. Rasittavaa, kun ei voi tietää oikeasti mikä siellä on tilanne. Toisaalta ihanaa, kun edes tämän hetken voi nauttia ajatuksesta, että pikkuinen kenties kasvaakin siellä äidin masussa. :heart:

Tällä hetkellä on töissä todella vaikea keskittyä mihinkään aivotoimintaa vaativaan. Ajatuksissa pyörii vain maaginen päivämäärä 27.2. :LOL:

Helmi78: olipa kivoja uutisia! Onneksi olkoon, ehkäpä syksyllä sitten tärppää kuuman kesän jälkimainingeissa.

Kovasti jaksuja kaikille ja onnea matkaan!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 11:00 Hormonihirviö kirjoitti:
Sanna-78 mitä ultrassa näkyi? Toivottavasti oli kuitenkin muniksia kehittymässä vaikkei olekaan tuntemuksia. Mulla taas on maha kuin rantapallo mutta onnessani kannan muniksiani josko niistä vaikka jostain tulisi meille kauan kaivattu (5v) vauva. Ei haittaa vaikka kolottaa ja kävely on vaikeaa =)
Jee jee, tänään ultrassa näky 23kpl rakkuloita ja mullahan on vain yksi munasarja jäljellä,että ihan hyvin musta. Muutama kappale oli kunnon kokosia ja 11 kpl oli viel pieniä mut niitä tässä nyt sit kasvatellan. Ja loput oli sitte ihan ok kokosia kuulemma.

Puregonin piikitys jatkuu annoksella 125IU ja pe on taas verikoe ja ultra ja sillon pitäs sit selvitä ens vkon punktio aika...

Ja viime yönä alko mahaaa vihloo ja tänään jatkunu ja vähän oon nyt turvoksissakin mut hyvillä mielin ja housut mahtuu hyvin vielä jalkaan =)

:hug: Hormonihirviö, koitahan jaksaa kolotustesi kanssa..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 13:47 HelinäKeiju75 kirjoitti:
KooVee, näin ja kuulin kyllä, että verhon takana on joku, mutta olit niin hiljaa. mihin aikaan sulla siirto perjantaina? mulla olisi klo 13.
21.02.2007 klo 13:47 HelinäKeiju75 kirjoitti
"KooVee, näin ja kuulin kyllä, että verhon takana on joku, mutta olit niin hiljaa. mihin aikaan sulla siirto perjantaina? mulla olisi klo 13."

Olipa tää hauska sattuma kaiken kaikkiaan. Mä olin yksin, joten ei tullut siellä kovasti juteltua muuten kuin pois lähtiessäni hoitajan kanssa. Mulla on perjantaina aika klo 13.30 ja olen Olkinuoran asiakas. Koskimies ja Olkinuora olivat nyt hiihtolomaviikolla kuulemma ainoat töissä olevat lääkärit. Tarja ainakin kehotti varaamaan perjantaina paljon aikaa, koska heillä on ruuhkapäivä eikä aikataulut aina varmasti pidä. Pahinta mulle on ainakin se, että pitäisi saada se virtsarakko täyteen siirtoon. Siellä sitten istutaan jalat ristissä, jos aikataulut vielä venyy :p

Eipä tuo punktio niin pahalta tuntunut, mutta kestää aikansa ennen kuin munasarjat paranee. Mulla on ainakin vielä tänäänkin vuotanut verta, mutta selvästi vähentynyt koko ajan. Tänäään aloitettiin sitten taas lääkehoidot eli Lugesteron ja Progynova. Progynova on mulla uusi ja saa nähdä millaisia oireita siitä tulee.

Vaikka sulla olikin saalis vain neljä ei se lukumäärä välttämättä mitään merkitse. Mulla on käynyt kaksi aikaisempaa kertaa niin, että soluja on ollut jopa 13, mutta kummallakin kerralla ainoastaan 1 niistä on jakautunut normaalisti hedelmoittämisen jälkeen. Yritän pohtia annanko siirtää 2 jos se on mahdollista. Vaikea päätös, koska olen hieman selkäongelmainen ja täytän kuitenkin tänä vuonna jo 38 v.

Muistahan levätä!
 
hormonihirviö
Onnea tytöille huomiseen alkion siirtoon!
Sanna-78: mulla myös huomena seuranta ultra mutta ei ole koskaan otettu verikokeita, oliko sulla joku erikoinen syy miksi otetaan? Eipä silti inhoan pistämistä, huh hiki tulee aina... :/
:hug: Voimia hoitoihin kaikille!
 
KooVee; mulla alamaha vielä aika arka, ja yöllä jouduin ottamaan särkylääkettäkin. ja mulle ei ole ongelma saada rakkoa täyteen, ongelma voi olla vaan se pidättäminen. huomenna han se sitten toivottavasti on. tuletko huomenna yksin? minä tulen taas miehen kanssa. ja siellä käytävälä sitten varmasti istutaan samaan aikaan, jos aikataulut ei kutinsa pidä. JÄNNÄÄ!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.02.2007 klo 15:00 hormonihirviö kirjoitti:
Sanna-78: mulla myös huomena seuranta ultra mutta ei ole koskaan otettu verikokeita, oliko sulla joku erikoinen syy miksi otetaan? Eipä silti inhoan pistämistä, huh hiki tulee aina... :/
:hug: Voimia hoitoihin kaikille!
Täällä lapuissa lukee, että verikokeet otetaan estradiolimääritystä varten. Se on TYKSissä ilm. tapana et otetaan verikokeet 3 kertaa ja 2 ultraa. Eipä siinä mitään, ei mua mitkään piikit häiritse. Tuli aikoinaan vielä ku sai, niin luovutettuu verta, nyt ei yli 6 vuoteen ole saanu ku on noi syöpäarvot kohollaan.

Eilen tul sit kiva mustelma mahaan ku laitoin Puregonia :(
 
Nefeli harmaana
Ei tarvinnut piinailla pitkään, sunnuntaina alkoi jo tuhruttaa ja teinkin maanantaina testin joka oli aavisteltu nega. Eilen alkoikin sitten runsaat menkat melkoisilla kivuilla. Mieli on ollut melko maassa, mutta nyt alkaa taas elämä voittaa. Pakkohan se on vain jatkaa ja yrittää uudelleen. Kuitenkin koko ajan miettii mitä olisin voinut tehdä toisin ja aiheutinko tämän nyt jollain tapaa itse...

Hyviä uutisia sentään on se, että saadaan luultavasti tehtyä PAS jo tähän kiertoon mikäli kaikki menee hyvin. Meillähän on vain 2 alkiota pakkasessa, joten toivottavasti edes toinen selviää sulatuksesta.

Parempaa plussaonnea teille jotka vielä piinailette!!!

=)
 
Moiks=)

Tänään oli kuin olikin pas luonnolliseen kiertoon..
Kyllä jännäystä riitti..ekaksiki että osuuko ovis oikeaan ajankohtaan..sitten se että selviääkö kaverit pakkasesta..

Hyvin kävi, meillä oli vain 4 alkiota pakkasessa ja nyt on mukana kaksi ja jäi vielä pakkaseenkin ne toiset kaksi=)=)=)

Tulin tässä yhtäkkiä teidän pinkkaan ku se sattu hyvältä.......=)

Kaikille vain tasapuolisesti: Moi :D
 
Siirto on nyt ohi. Meillä oli vain yksi hyvä, jo 9 soluinen alkio, ja lisäksi siirrettiin toinen, jossa solut oli kehittyneet eri tahtiin ja oli siis laadullisesti heikompi. Pelottaa kyllä tuo kaksosraskausmahdollisuus, mutta toisaalta tuo lisää mahdollisuuksia saada edes yksi alkio kehittymään.

Aikataulut ei sitten olleet kovin paljon myöhässä, jonkin aikaa jouduin istumaan jalat ristissä, mutta vielä tuon kesti. Pahinta oli se, että täysi virtsarakko painoi kipeitä munasarjoja. Nyt ei enää saa syödä Buranaakaan. Mä olen ollut myös kipeä ja kipeämpi kuin aiemmin, lisäksi maha on turvoksissa. Tarja sanoi, että ei tarvi olla huolissaan, pitää muistaa nyt vaan levätä ja juoda.

Raskaustestiin sitten 6.3. heti aamulla. Voi kunpa voisi olla ajattelematta tuota liikaa. Sen ainakin olen oppinut, että tässä välissä sitä kuvittelee kaikenlaisia oireita, joista voisi päätellä lopputuloksen. Eipä vaan ole tähän mennessä menneet oikein.
 
Minullakin siirto ohi. 8-soluinen hyvä yksilö siirrettiin, muut menivätkin pois. elikkä 3vain hedelmöittyi ja lä'hti jakaantumaan. toinen sitten lopetti eilen jakaantumisen ja toinen jakaantui epänormaalisti. että silleen!
meillä ajat oli myöhässä, toimenpidehuoneessa katoin kelloa että se näytti jo melkein 13:30. vessahätä oli aivan tajuton, kun vielä join 2 mukillista kahvia siinä ootellessani. oltiin kuitenkin ajoissa, liiankin ajoissa, tunteroinen liian aikasin ja pidäppeleppä siinä. koskimies jo ehdotti, että kävisin lirauttamassa, mutta jos olisin lirauttanut, niin samalla siinä olisi tullu koko rakko kerralla.
nyt vaan toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
lääkärin mielestä on kuulema hyvät mahdollisuudet onnistua. mietin vielä, että menenkö veritestiin vaiko testaan vaan kotona. tässä on 2 vkoa aikaa sitä pohtia. nähtiinköhän me siellä käytävällä?
 
Minullakin siirto ohi. 8-soluinen hyvä yksilö siirrettiin, muut menivätkin pois. elikkä 3vain hedelmöittyi ja lä'hti jakaantumaan. toinen sitten lopetti eilen jakaantumisen ja toinen jakaantui epänormaalisti. että silleen!
meillä ajat oli myöhässä, toimenpidehuoneessa katoin kelloa että se näytti jo melkein 13:30. vessahätä oli aivan tajuton, kun vielä join 2 mukillista kahvia siinä ootellessani. oltiin kuitenkin ajoissa, liiankin ajoissa, tunteroinen liian aikasin ja pidäppeleppä siinä. koskimies jo ehdotti, että kävisin lirauttamassa, mutta jos olisin lirauttanut, niin samalla siinä olisi tullu koko rakko kerralla.
nyt vaan toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
lääkärin mielestä on kuulema hyvät mahdollisuudet onnistua. mietin vielä, että menenkö veritestiin vaiko testaan vaan kotona. tässä on 2 vkoa aikaa sitä pohtia. nähtiinköhän me siellä käytävällä?
 
Hei vaan!

Sympatia- ja kannustus :hug: Nefelille! Toivottavasti PAS tärppää.

Oma tilanne: Minulla myös on nyt lähtenyt rohkeammilla Gonal ja Menopur-annoksilla munikset kasvamaan, joten toiveikkain mielin ainakin vielä. Pissittää ja janottaa eli jotain elimistössä tapahtuu.

Hyvää viikonloppua kaikille!

t. Saara
 
Helinäkeiju75, olin itse siellä joskus 13.25 ja menin ehkä sisälle 13.45. Pari tummaa ladyä siinä käytävällä liikkui, minä taas olen vaalea ja olin mieheni kanssa. Jos sinulla oli musta ylhäältä tyköistuva ja alaspäin levenevä takki ja olet pitkä ja tumma, ehkä saatoinkin nähdä sinusta vilauksen. Ketään en kyllä nähnyt miehen kanssa... Tämähän on melkein kuin jostain salapoliisiromaanista...

Teillä oli lähteneet tosi hyvin nuo alkiot kehittymään, meillä tuo ollut aina ongelma. Mulla on tullut tosi paljon vääriä tuloksia kotiraskaustesteissä, en varmaan jaksa lukea ohjeita rittävän tarkkaan. Parempi siis mennä tuonne verikokeeseen, niin voin paremmin luottaa tulokseen.
 
KooVee; mulla oli marjapuuron värinen neulepaita ja liituraidalliset housut jalassa ja nenällä silmälasit.
mulla kotitestit näytti oikein, kun sen ainokaisen plussani olen saanut. viime vuonna helmikuussa, tosin päättyi lääkkeelliseen tyhjennykseen koska olikin tuulimuna.
nyt meille kaikille oikein paljon onnea, että tää on nyt tässä!!
 
Hormonihirviö
Phoittelut Nefelille negasta. Ota kunnolla buranaa menkkakipuihin nehän on tunnetusti melkoiset epäonnistuneen hoidon jälkeen. Uutta yritystä peliin vaan . Eihän me luovuteta :)
No niin olin eilen 3-ultrassa ja saan melkoiset tropit kohdunkaulan puudutteineen punktioon joka on siis maanantaina. Tänään irrotus piikki yöllä. Olo on täyteläinen masun kohdalta siis turvottaa mutta kipeä en ole paljoakaan =)
 
Eilen oli sitte toinen ultra ja lääkäri totes et maanantai on liian aikanen punktiolle ja tiistain punktio aiheuttaa nyt sit hyperin vaaran. Eilen ja tänään viel 125IU:ta Puregonia ja huomenna sunnuntaina sitte klo 22 Pregnylit mahaan... Pregnylin annoksestaki oli kauheeta säätöö, eka piti laittaa 3300IU:ta mut hoitaja soitti eilen pvällä ja sano että sittenki se 5000IU:ta.

Mulla oli siis ke 23 rakkulaa ja eilen oli 24 ja yhdelllä munasarjalla mennään. Sitä se lääkäri sano et olis melkoinen saalis jos olis molemmat munasarjat tallella..

Maha turvoksissa mut ei niin hirveesti satu kun on nyt saanu vähän levättyy ja on onneks just sopivasti vapaapvät niin, että ennen punktiota ei tarvii mennä töihin..

Mulle kans kerrottiin kaikki puudutukset ja lääkkeet mitä tiistaina saa, kyl ne ihan kunnon lääkkeet antaa.. =)

Buranasta sellasta, et mulle lääkäri sano että Burana/Ibusal on kiellettyä, että särkylääkettä, missä on parasetamolia saa vaan ottaa eli Panadol, Panacod ja Tramal, siis punktion jälkeen ja muutenki nyt tässä hoidon aikana jos olis jotai kipuja ollu.. Ja olen siis Turussa TYKSissä hoidossa, että täällä tällainen käytäntö...

Mites teillä, joille on siirto tehty niin kuin paksu teillä on toi limakalvo ollu?

:hug: kaikille ja jaksamista. <br><br>
 
Päivitykset jääneet vähän...Työt vieneet ajan.

Onnea siirtoon päässeille!Ja jaksamista piinailuun... :hug:

Oma napa:pieniä nippailuja vatsassa ollut pari päivää.Joskus muistuttavat kuukautiskipuja kovasti ja siitä tietysti pelko nousee...Vessassa käydessä pelkää että verta tulee.On tää kaameeta.Onneks ensi viikolla on jo testipäivä.Yhtään en osaa arvata kuinka käy.Parasta silti toivon!

Alexandria ja pp8
 
Hei kaikille uusille ja vanhoille!

Olen kyllä taustalta seuraillut tapahtumianne, mutta mitään omaa kirjoitettavaa ei ole oikein ollut. Pp12 menossa eikä oikein mitään oireita. Kokemuksesta tiedän, että kuvottamiset ja nippailut alavatsassa pystyn kehittämään pelkästä raskauden toivosta.
Maanantaina menen testiin ja sitten nähdään... ellei jotain tapahdu ennen sitä.

Oikein paljon voimia kaikille!

hiiri
 
Hormoni hirviö
Eilen la 23.00 meni viimeinen piikki eli pregyl 5000. Kannattaa vähän lämmittää sitä ruiskua kun suoraan jääkaapista tuntuu aika kylmältä se pistäminen. Huomena sitten punktio puolen päivän aikaan, jos niiltä lääkkeiltä tokenen niin käyn iltasella kertomassa kuulumisia ja jos en niin onnea Sanna-78 punktioon (sulla on hyvä munis määrä). Vähan jännittää jo mutta toivottavasti se puudutus auttaa ja diapami panee pään sekasin ennen punktiota että ei pelota niin paljon. 2 edel. punktiota siis ollut yhtä tuskaa mutta ilman kohdunkaulan puudutetta. :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2007 klo 10:20 Hormoni hirviö kirjoitti:
Eilen la 23.00 meni viimeinen piikki eli pregyl 5000. Kannattaa vähän lämmittää sitä ruiskua kun suoraan jääkaapista tuntuu aika kylmältä se pistäminen.
No mun pitäs tänään pistää Pregnyl et otan sit lääkkeet jääkaapista silleen et kerkee vähän lämpee :)

Jos sä Hormoni hirviö olet eilen klo 23 laittanut pregnylin niin miks sulla vasta puolenpvän aikaan on punktio? Mä laitan tänään klo 22 ja mulla punktio ti klo 9.. Eri käytännöt eri paikoissa nähtävästi, missä sä olet hoidossa?

Kiitos, mulla on joo ihan hyvin noita rakkuloita, toiv. niistä on sit johonki ja päästään siirtoon kanssa eikä hyperi iske. Ja onnea Hormoni hirviölle punktioon ja koittakahan piinailijat jaksaa, itellä se piinailu alkaa kans pian, toivottavasti :hug: <br><br>
 

Yhteistyössä