Helmikuun lapsettomuushoidot

toppis
Heippa kaikille ja onnekasta ystävänpäivää! :flower:

Mä kävin joskus pari viikkoa sitten liittymässä tähän pinkkaan, mut sitten en olekaan osannut kirjoitella mitään sen jälkeen. Mulle tehtiin tänään ekaa kertaa PAS luonnolliseen kiertoon ja kun tässä ei ole ollut mitään tapahtumia, ei lääkityksiä eikä mitään, niin ei jotenkin ole tullut kirjoitettua tänne ollenkaan. IVF:ssä oli niin paljon vaiheita hoidossa, että niistä oli kiva käydä kertoilemassa kuulumisia täällä.

Mutta tänään siis sain kaksi (jeee!) pakastekaverusta kyytiini ja aion kyydissä myös pitää!

Himppu kysyi, mitä tehdään jos ovulaatio osuu torstaille. Mulle lääkäri ainakin sanoi, että sitten kierto menee ohi. Olen julkisella hoidossa, missä ei viikonloppuisin tehdä mitään. Välttäkää siis torstaiovulointia :kieh: !

Tintti: On aivan normaalia, ettei kaikissa follikkeleissa ole munasolua. En usko, että kenelläkään on ikinä ihan kaikissa. Itselläni löytyi 18 follikkelista 12 solua.

Joku kertoili aiemmin tässä ketjussa, että lääkäri oli povaillut vaikeaa alkionsiirtoa, koska inssikin oli ollut vaikea tehdä. Minulla oli sama juttu. Inssit vaikeita ja ivf:n tuoresiirto vielä vaikeampi, johtuen ilmeisesti kohdunkaulan ahtaudesta tai mutkista tms. Senpä takia minulle tehtiin epäonnistuneen ivf siirron jälkeen kohdunkaulan laajennus ja tänään tehty siirto oli helppo kuin mikä. En edes tajunnut että se voi mennä niin nopeasti ja olla täysin kivuton. Kysele lääkäriltäsi mahdollisuutta tähän toimenpiteeseen. Vaikea siirto ei ole pelkästään epämukavuuden takia huono juttu, vaan se voi myös aiheuttaa siirron epäonnistumisen, koska kohtu saattaa alkaa supistella, kun sitä joudutaan kovasti ronkkimaan ja silloin myös alkiot voivat tulla pois kohdusta.

Tsemppiä kaikille tänään puktoiduille ja muille myös!
 
Siirto takana.

Ei mikään niin helppo toimenpide sekään. Kun päästiin huoneeseen niin lääkäri ilmoitti -"huonoja uutisia..."

Ei ollut kuin yksi normaalisti ja hyvin jakautunut alkio viidestä....Toinen oli mutta hitaasti jakautuva ja se saa vielä huomiseksi mahiksen päästä pakkaseen mutta muita ei ollut. Se yksi priimus laitettiin sitten sisälle. Mutkien takana oli että jouduttiin kesken kaiken vaihtamaan katetria ja aika lailla sattuikin mutta sitten se meni lopuksi kuitenkin minne kuuluikin. Aika kamala olo siellä rakko täynnä jalat telineissä kyllä...

Nyt on kyllä ihan ihmeellinen olo....Kyllä tää maailma on ihmeellinen....

Mua harmittaa se että mä olen nyt jotenkin niin negatiivinen. Eilen olin vielä aivan varma että kaikki menee nappiin. Jotenkin ton katetrin kanssa sähläily sai mut epäröimään... :'(
 
Hei!

Toimenpiteiden kipeät ja yllättävät sattumukset ovat todella kurjia juttuja.
Yritä silti pitää lippua korkealla. :wave:

Minulla oli myös maanantaina alkionsiirron jälkeen tosi epätodellinen olo. Ei oikein osaa olla mitenkään päin.

Nyt kolmantena päivänä fyysinen omituinen olo on vienyt kaiken huomioni. Turvotus alavatsassa on vain lisääntynyt. En oikein mahdu kohta hengittämään. Onkohan tämä normaalia? Huomenna soitan klinikalle.
Toisaalta juominen on jäänyt ehkä liian vähäiselle. Sitähän kehotettiin tekemään tosi paljon.

Kaikille alkionsiirrossa tänään olleille kovasti kärsivällisyyttä piinailuun. =)

hiiri
 
Moi!
Eilisestä punktiosta aletaan olla toivuttu...
Äsken soittivat,että huomenna sitten pääsee siirtoon :)
11 munasolua kerättiin,niistä 9 oli kypsiä ja vaan 3 hedelmöittyi :(

Mites Myy sun vointi? Joko ne sulle soitteli huomisesta?
Ja eikös sullakin Alexandria ollut eilen punktio?Mitäs sulle kuuluu?
 
Mulla on kans punktio ohi kuten Helmi-78:llakin ja odotusaika kului nopeasti jutellessa :) Helmi-78 tuossa kyselikin vointia. Punktio meni ihan OK, mutta eilinen ilta oli aika tuskaa. Kramppeja tuli vähän väliä ja liikkuminen oli tosi vaikeaa. Nyt kuitenkin jo aamulla parempi olo. Mulle soitettiin kans tänään aamulla klinikalta. Tulos oli 14 munasolua, joista 10 kypsää ja niistä oli jopa 9 hedelmöittynyt. Helmi-78 toivotaan, että teidän kaikki kolme jakaantuu hyvin, jolloin voisi saada jotain pakkaseenkin. Moneltako sulla on huomenna siirto? Ajattelin vaan, että jos taas törmäiltäis =) Meillä on klo 9.00.
 
Meillä 9.30 :)
Yllättävän aikaisin,kun yleensähän ne tehdään iltapäivällä.Varmaan vaikuttaa asiaan se,kun In-Tiimin oma lääkäri tekee sen siirron.
Jokos te Myy päätitte monta siirretään?
Mä sovin sen biologin kanssa,että päätetään huomenna.Riippuen niiden alkioiden laadusta...
 
Heippa vaan!

Hienoa kuulla ett Amelia3 olette kuitenkin päässeet siirtoon kaikesta huolimatta!Ja Helmi78 ja pikku myy-80 tapasitteko eilen?Varmaan mukava kun on juttu seuraa toimenpidettä odotellessa.Joku jonka jo "tuntee" entuudestaan!

Täällä ollaan punktiosta jotenkin toivuttu.Aika kipeä olin eilen.Kivuton toimenpide ei ollut mutta ei niin paha kuin viime kerralla.Mies piti uskollisesti kädestä kiinni koko toimenpiteen ja se toi turvallisuuden tunnetta! :heart:

45 follikkelia ja niistä oli 22 munasolua.Vielä en tiedä kuinka monta on kypsiä...Viimeksi oli 19 munasolua joista 9 kypsiä ja neljä jakaantu et aikamoinen kato... :( Toivottavasti tällä kertaa paremmin!En olis kovin innokkaana menossa heti uuteen punktioon...

Hyperstimulaatiosta ne varoitteli kovasti kun oli näin iso saalis joten olen juonu kyllä paljon nesteitä.Huomenna olis sitten siirto klo.11.00 jos kaikki nyt menee niinkuin pitää!
 
Tsemppiä kaikille samassa veneessä! Kyllä tää on aikamoinen juttu! :hug:

Mä en voinut uskoa korviani kun äsken soitettiin sairaalasta että olivatkin antaneet kahdelle alkiolle mahdollisuuden yön yli ja olivat jakautuneet nätisti!!! =) Nyt ne ovat sitten pakkasessa!!!! :heart: :heart:
 
empähän ole kerennyt tulemaan kirjoittelemaan kuulumisia.
hoh, maanantaina oli 2. ultra. ja jo mulla sydänalasta otti kun lääkäri rupesi puhumaan, että tämä hoito saattaa muuttua inseminaatioksi. koska saalis ei ollut kaksinen; 2 kpl 5mm, 7mm, 2 kpl 8mm, 10mm, 11mm 12mm, 14mm ja 19mm. olivat kuulema pieniä. sitten menopurin annostu tuplattiin ja jäätiin odottamaan...
tänään olikin sitten 3. ultra ja edelleenkään saalis ei kummoinen; 2 kpl 11mm, 12mm,15mm, 17mm ja 19mm. en tiedä sitten mihin nuo loput "hävinneet". mutta jokatapauksessa inseminaatio unohdettiin ja ensi viikon tiistaina klo 10:00 olisi sitten punktio. lauantaihin asti pistelen vielä menopuria ja puregonia ja sunnuntai iltana tuikkaan pregnylin.
pikkasen jo jännittää tuleva kun lääkäri sanoi, ettei toimenpide tule olemaan miellyttävä. mulla munasarjat kuulema ainakin vielä toistaiseksi niin korkealla, että joku tulee painamaan mun mahaa koko punktion ajan. siis kirjaimellisesti röhnöttämään päälle, APUA! saa nähä millaiset traumat tästä jää... epäilempä ettei pakkaseen saada mitään, jos ylipäätänsä siirtoon päästään. se olisi sitten mahdollisesti ensi viikon perjantaina.
onkohan kellään toisella samat ajat kuin mulla? ja paikkana mei´llä felicitas.
JÄNNITTÄÄ! kahvikupposen äärellä kahvilassa sain epämääräisen käsienvapina kohtauksen kun tajusin mitä on tuleman pitää. :LOL:
 
Hei,

perjantain punktion jälkeen toivuin aika nopeasti, mutta sitten on tullut takapakkia. Munasolujahan saatiin aika lailla ja hyperin vaara ilmoitettiin.

Viiden päivän sairasloman jälkeen menin eilen töihin ja paiskin töitä kuin aropupu unohtaen juomisen. Vatsa onkin nyt turvonnut jalkapalloksi ja hengittäminenkin on hankalaa. Kävin klinikalla ja sain sairaslomaa kaksi päivää. Ei vielä nestettä vatsaontelossa, mutta varovaisesti pitää olla ja juoda paljon.

Lääkäri sanoi, että punktion jälkeen näihin aikoihin oireet ovat suurimmillaan hormonien takia ja mahdollisesti alkanut raskaus vain pahentaa niitä.

Muistakaa siis ottaa iisisti ja JUODA PALJON!

hiiri
 
Todella upeaa Amelia3 että saitte pakkaseen pari sinnikästä!! :hug:
Onnea :flower:

Ja hiiri: tiedän tunteen mulla oli vasta eilen punktio ja nyt on kyllä kipeä maha saatikka mitä siitä tulis jos tässä nyt rehkis...Pakko kai se on niitä lääkäreitä uskoa... :)
 
Mulla sitten eilen pp12 tuli täti kylään punaisella autollaan. Oikeestaan tiedossahan se jo oli. Joten nyt pieni paussi ja huhtikuun menkoista sitten sunnitteluun IVF:ää varten.

Kaikille piinailijoille tsemppiä. Taidanpa kohta alkaa sitten kyselemään kaikenlaista... :)
 
Moi,

täällä on siirto takana ja yksi 1. luokan alkio matkassa. Lisäksi saimme 7 hyvää alkiota pakkaaseen, joista kaikki oli nelisoluisia ja vähintään 2. luokkaa. Tää hoito on kyllä mennyt tosi hyvin tähän asti. Toivottavasti jatkossa menee yhtä hyvin. Tuo alkion siirto ei muuten sattunut yhtään ja muutenkin olo alkaa olla jo hyvä.

Helmi-78 mites teillä oli alkiot jakautuneet ja miten siirto meni. Testata saadaan sit 4.3, jos maltetaan sinne asti odottaa.

Alexandria sullahan on tänään myös siirto. Tule sit kertoo meille miten siirto meni :)

 
Nennuliini
Helmi78 :hug:
Todella ikävää, kun kuitenkin alkoivat jakautumaan, niin odotukset oli varmaan valtavat. :heart:
Meillä ei edes punktioon asti päästy ja sekin tuntui jo pieneltä maailmanlopulta.

Paljon :hug: sinnepäin!
 
Voi Helmi-78 ei oo todellista, että voi olla noin huono tuuri.
Muakin harmittaa kauheasti teidän puolesta. :(
Koita nyt jaksaa ja kun itkut on itketty, teette jotain kivaa yhdessä.
Ei tässä oikein osaa nyt sanoa mitään semmosta mikä sua helpottais :hug:
 
Nampula :hug: ja tsemppiä uuteen hoitoon!

helmi78 :hug: Jaksuja!

pikku myy-80 Teillähän oli tosi hyvä saalis! Onnea matkaan! :heart:


Täällä on meikäläisellä aika tyhjä olo. Ei tunnu enää miltään. Hormooneja nappailen testipäivään (28.2) asti. Eilen tuli jotenkin outo olo. Rinnat ei oo enää samalla tavalla kipeät eikä mitään muutakaan tunnu. Mulla on nyt todella vaikeeta uskoa että olisi enää "papua" kyydissä.... :/
 
Nampula :hug: ja tsemppiä uuteen hoitoon!

helmi-78 :hug:

pikku myy-80 teillähän oli todella hyvä saalis!

Alexandria, kiitos ja tsemppiä teille! :hug:

Täällä on tänään jotenkin ihan tyhjä olo. Mulla on vaikeeta uskoa että olisi enää "ketään" kyydissä mukana. Kaikki tuntemukset hävinneet...Rinnatkaan ei oo enää kipeitä...Hormooneja popsin päivittäin ja yritän pitää jonkinlaista toivoa yllä... :/ Aikamoinen piina...Testipäivä 28.2...

:hug: Kaikille!
 
soittelen ensi viikolla sairaalaan ja kyselen jatkosta.In-Tiimin lääkäri arveli,että jos saataisiin vielä yksi hoito julkisella.Ja vaihdettaisiin Puregon muistaakseni Menopuriin.Jospa ne munasolut sietäisivät sen sitten paremmin.
Kiitos :hug: kaikille!
Eiköhän tämä v....tus helpota kohta/joskus....
 
Helmi78 ja Nampula :hug: :hug: Olen pahoillani!

Meillä on siirto nyt loppujen lopuksi takana...Yöllä oli ihan kamalat kivut ja epäilin jo että onko kaikki edes kunnossa.Aamulla klo.7.30 soittivat klinikalta että miten jaksan kun verikokeissa hormoniarvot pielessä.Piti lähteä kuulemma mahdollisimman nopeasti klinikalle että tehdään ultra ja katsotaan voidaanko siirtoa edes tehdä.Minä porhalsin moottoritietä hullunlailla ja pelkäsin pahinta :\|

Ultra tehtiin ja nestettä on vatsaontelossa eli lievä hyperstimulaatio mutta lääkäri oli sitä mieltä että koska vointi oli ihan ok niin tehdään siirto ja pitää ottaa varovaisesti seuraavat päivät. :)

22 munasolusta 10kpl oli kypsiä (aikamoinen kato...) 4 oli jakaantunut ja kaikki oli 4solusia hyviä yksilöitä.Joten yksi siirrettiin ja 3 meni pakkaseen.Ihan samalla tavalla kuin viimeksikin.Testi on 28.2 sinänsä aika ihme kun pikku myy sulla oli punktio ja siirto samoina päivinä niin testipäivä eroaa noin paljon.Kai se on joka klinikalla oma tapansa.

Mutta tässä piinaillaan nyt 12päivää ja toivotaan parasta! :heart: <br><br>
 
minni-hiiri
me tultiin munasolujen keräyksessä.
kyllä jännitti niin maan perk..
kädet ihan tärisi jo eilen illalla.hyvä, että nukutuksi sai, mutta ihan kohtuu hyvin se meni meillä. loppujen lopuksi sieltä löytyi 3 hyvää munasolua. huomenna tiedetään montako on sit hedelmöittynyt, kun soittavat klinikalta. lääkäri kyseli alkioiden siirrosta montako tahdottaisiin siirrettäväksi suositteli kuitenkin yhden laittoa, mutta jos hedelmöittyneitä olisi enemmän niin sovittiin kahden alkion laitosta. lääkäri kyllä varotteli meitä kaikkien riskien kannalta, mut silti pyydettiin kahta alkiota laittoon.

nyt ei muutakun jännittään aamusta puhelinsoittoa..

t. minni-hiiri
 
Moi taas,

Amelia3 ei kai se mitään haittaa, vaikka ei oireita ole. Oireettomuushan voi olla myös raskauden merkki :)

Helmi78: Kiva, kun jaksat jo katsoa tulevaisuuteen. Toivotaan, että saisitte hoidon vielä julkisella puolella.

Alexandria: Mukava kuulla, että tekin saitte muutaman alkion pakkaseen.
Toi on muuten kumma, että miten testipäivä voi vaihdella 4 pvä, kun samana päivänä on ollut siirto. Ootteko te julkisella vai yksityisellä hoidossa?
 
Hei,

en osaa mitään lohduttavaa sanoa teille Nampula ja helmi-78. :'(
Fiilikset ovat varmasti lohduttomat.

Amelia3 minula on aivan samanlaiset fiilikset. Hyperoireiden helpotettua tuntuu, ettei alkio pysynytkään mukana. Kun ei oikein tunnu miltään enää. Tämä on pp4 ja solujen hedelmöittymisestä on viikko. Bilsan kirjan mukaan alkion pitäisi olla jakautunut jo vaikka kuinka ja kiinnittynytkin.

Ei näitä päiviä turhaan kai kutsuta piinaaviksi. :/


hiiri
 

Yhteistyössä