Helmikuun inssipiinailijat ??

Oli pakko tulla nostelee meitä, kun oltiin niin kauaks tiputtu. Mitäs kuuluu? Eikö kellään olisi iloisia uutisia? Itsellä kun mieli vaan vetää maahan. Ehkäpä johtuu siitä, että nyt olen joutunut työskentelemään kaksiviikkoa odottavien ja tuoreiden äitien kanssa. Henkisesti todella rankkaa. Onneksi ensi viikko on lomaa. En kestäisi katsoa yhtään isoa mahaa tai pientä vauvaa, kun itsellä menkahormonit jylläävät.

Jaksamisia kaikille!! :hug:

On kyllä taas kovin matalat fiilikset täälläkin, masentaa aika vietävästi. En kyllä ajatellut masentua mut kun istuu vaan yksin kotona illat pitkät ku mies on 6päivää viikossa töissä ja illat on jossain "huitelemassa"... No ei vaan ihan oikeita juttuja sen on pitänyt tehdä iltaisin mutta ärsyttää vaan ku ei mihinkään ei viitti lähteä ku on niin pakkasta.
Pelottaa kun viimeksikin tuli näinä päivinä hirmu masennuskuoppa niin että enteileekö menkkoja... Ois niin kiva tehdä ne kaksi viivaa kuten varmaan arvata saattaa.

Pitäis vaan saada ittensä liikkeelle ja nähdä muita ihmisiä, täytyy yrittää viikonloppuna. Onneksi aurinko paistaa!!!

Heissulivei!

Tänään pp 4 eikä mitään tuntoja B)

..enpä kyllä ehdi mitään "luulottelemaankaan", aloitin uudessa duunissa tiistaina ja käytän päivittäin 4 h työmatkaan :wave: ; töiden jälkeen kotityöt ja punttis.. siinä se aika sitten kuluukin sutjakkaasti.

Tänään vähän hurvittelemaan, onneksi tulee viikonloppu! =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2007 klo 12:30 Pupuvaimo kirjoitti:
Heissulivei!

Tänään pp 4 eikä mitään tuntoja B)

..enpä kyllä ehdi mitään "luulottelemaankaan", aloitin uudessa duunissa tiistaina ja käytän päivittäin 4 h työmatkaan :wave: ; töiden jälkeen kotityöt ja punttis.. siinä se aika sitten kuluukin sutjakkaasti.

Tänään vähän hurvittelemaan, onneksi tulee viikonloppu! =)
Huh, onpas ihan kiitettävästi matkaa. Mikäs siinä, jos työstään tykkää. Mulle riitti 2tunnin matkat päivittäin ja silti tuntui ettei aikaa jäänyt illasta mihinkään.

Tänään siis pp16 vaihtui kp1. No en siis muuta odottanut, tarkat ovat menkat. Olenpa siitä tyytyväinen.
Miehen kanssa päätettiin, että nyt saa hoidot odottaa. :( Itse ehdotin, kun alkoi tuo stressi olemaan jo sitä luokkaa. Clomit meinasin silti syödä, taitaa pari kiertoa niitä vielä olla jäljellä. Niistä kun ei mitään vaivoja enää ole ollut ja hyvin on munikset kasvanut. Olisipahan minulla kaikki "kunnossa", jos sattuisi miehellä olemaan edes yksi sitkeämpi simppa.
Onnea kaikille jännittäjille!

Voi, olen kovin pahoillani puolestanne Ruttunen. Sitä toivoisi niin paljon positiivisia uutisia meille kaikille! Toivottavasti voitte nauttia elämästä ilman hoitoja tauon aikana, se voi olla viisastakin keskittyä muihin asioihin.

Mites muut piinailijat?

Itselläni viimeiset pari päivää ovat olleet todellista piinaa. Eka inssi siis takana ja nyt pp13. Oireita ei ole juurikaan ollut, mitä nyt vähän huonoa oloa ja rintojen arkuutta, mutta ne taitaa selittyä Lugeilla. Eilen lisäksi päänsärkyä, mikä mulla on tavallista pari päivää ennen kuukautisten alkua. Lisäksi oon ollut tosi alla päin, ja siksi pahoin pelkäänkin että ei taida tärppiä tulla.

Kuinka nopeasti teillä alkaa kuukautiset Lugejen lopettamisen jälkeen? Mulla oli Luget ennen ekaa inssiä muuten vaan käytössä pitämässä tiputteluvuotoa poissa, ja silloin kesti viikon Lugejen lopettamisesta viikon ennen kuin kuukautiset alkoi.

Ihan hirvittää se testipäivä, miten pystyn menemään töihin ihan niin kun ei mitään, jos se näyttää negaa. Miten te muut jaksatte vastoinkäymiset?

Miten te muut jaksatte vastoinkäymiset?

En tiiä kestääkösitä. Tai no....ei mua nytkään harmita se et menkat alko ja hoidot meni vikaan. Tai tietysti harmittaa, mut en mä sen takia itke. En mä ees tajuu miks mä itken. Mä itken vaan yleistä kurjuutta. Sitä miks mä oon tällänen, miks kaikki menee päin p.ersettä, miks mitään hyvää ei vois tapahtua, miks elämä on tällästä p.askaa. Sitä mä suren. En pelkästään sitä, et me ei saada lapsia. Sit mä vaan mietin, et miks mä suren noita, mullahan on ihana mies, kiva koti ym...? Ei sitä voi käsittää. Ei kaikkee kyl voi pistää hormonienkaan piikkiin. Jotenkin vaan tuntuu, et tää kaikki on turhaa..... :'(
Mä en osaa itkee mun miehen nähde. Mä esitän jotain vahvaa ja sanon, et kaikki ok. No ei oo. Mä en vaan haluu, et toi mies stressais yhtään enempää. Mies on töissä 12t/pvä 6pvä/vko. Ei siinä enää haluu toiselle yhtään ylimääräistä kasata. Välillä tosiaan tuntuu, et sitä on niin yksin. Ei oo ystäviä, kelle purkais tms...Ainut on tää netti. Yks henkireikä. Onneks voi ees tänne kirjottaa.

Hoitoon varmaan pitäs mennä. Mut eipä sekään niin helposti käy. Tääl pienellä paikkakunnalla hulluks leimaisivat heti.

No huh...tulipas taas purkauduttua....

Tein tänä aamuna testin vaikka pp13, mut ajattelin että parempi tehdä tänä aamuna ku huomenaamulla ja mennä pokkana töihin.. No kuitenkin testihän näytti negaa, eli se siitä taas. Kuvittelin niin selkeästi että nyt on tärpännyt ku oli palelua, lämmönnousua, rintojen arkuutta, öklötystä ja muita pieniä "vaivoja". Näköjään ihminen saa itselle vaikka minkälaisia oireita ku tarpeeksi kuvittelee....
Mut kuitenki on ihan erilainen olo ku normaalisti ku menkat alkaa. Ei oo naama kukkinut eikä oo masennuskuoppaa tullut sen yhden tapauksen jälkeen... Mut nyt tulee ruskeaa vuotoa mut maha ei siltikään ole niin ku normaalisti ennen menkkoja.. Vähän outoa. En silti usko että se vielä plussaksi muuttuu koska alkoi toi vuoto.

Nyt sitten taas hormoneja sisuksiin. Lääkäri olisi halunnut pitää kahden kierron paussin mutta ku tulee se uusi laki niin täytyy sekin ottaa huomioon. Ärsyttävää ku seki asia tässä tökkii...

täytyy kuitenkin yrittää pitää pää pystyssä, eihän tästä muuten mitään tule. Mutta tällaista sekavaa oloa täällä. Voimia kaikille muillekin!!!! :flower:

Miina, meillä on näköjään samat piinapäivät. Kurjaa, että ei tullut plussaa testiin. Itse en uskalla tehdä koko testiä, kun pelkään että se näyttää negaa. Virallinen testipäivä taitaa ollakin mulla vasta ke. Vaikka onhan tässä jo näitä pettymyksiä tullut niin monta kertaa, että kait sitä sit taas jotenkin selvitään.
Ootteko kuuliaisesti laittaneet Lugeja testipäivään asti? Mietin vaan, että mulla tod.näk. kierto venähtää niiden takia, ja siks haluisin lopettaa jo Luget.
Ruttunen, tiedän noi tunteet niin hyvin. Mullakaan ei ole kuin pari ystävää, ja niiden kanssa en tästä aiheesta vaan halua puhua. Tuntuu, että ollaan etäännytty täysin. Lähinnä mua ärsyttää ja tuun vaan vihaiseksi, kun mun ystävä kertoilee jostain henkilöistä, jotka ei saa lapsia.

Itse kävin juttelemassa yhdelle psykologille, mutta se ei auttanut mitään. Ei ollut kyllä lapsettomuuteen erikoistunut ja sen kyllä huomas! Eli jos haet apua, niin kannattaa ehkä yrittää jollekin lapsettomuuteen erikoistuneelle.

Onnea Enni piinailuun. :hug:
Itse kävin juttelemassa yhdelle psykologille, mutta se ei auttanut mitään. Ei ollut kyllä lapsettomuuteen erikoistunut ja sen kyllä huomas! Eli jos haet apua, niin kannattaa ehkä yrittää jollekin lapsettomuuteen erikoistuneelle.

Mä oon kirjottanut tuonne kriisinettiin. No ihan asiallista palautetta olen sieltä tukihenkilöltäni saanut. Kuitenkin minua on alkanut ärsyttää se, että hän koko aika käskee minua menemään juttelemaan psykologille, lääkärille tms. Kirjoitin hänelle, että en usko että siitä olisi apua. Tunnen sen verran hyvin itsene. Jos pitäisi mennä ulkopuoliselle juttelemaan, olisin vain että joo kaikki hyvin. En osaa todellakaan avautua näin vaikeasta asiasta ventovieraalle kasvotusten. Ja jos sattuisi olemaan, joku vähemmän asiasta kiinnostunut, tiedän että sulkeutuisin vielä enemmän. Kun klinikallakin kysytään onko kaikki hyvin, vastaamme vaan kyllä joo ja lähdemme hymyssä suin pois. Vaikka oikeasti tekisi mieli huutaa ja riehua, että ei ole kaikki hyvin kun täällä joudumme käymään.
Onneksi minulla on yksi ihana nettituttavuus, joka myös kärsii lapsettomuudesta. Hänen kanssaan saa surkutella ja voivotella.

Ollaan yksityisellä hoidossa, ja kukaan ei oo yhtään kertaa kysynyt, että onko meillä kaikki hyvin tai että miten mä voin, vaikka oon käynyt siellä jo vaikka kuinka monta kertaa. Eikä olla tarjottu psykologin apua, käyntikortteja on kyllä siellä täällä, mutta ei oo ihan sama asia. Oon ollut jotenkin ihan pöyristynyt palvelusta mitä oon saanut, mulla epäonnistu SSG siellä ja jouduin sen takia laparoskopiaan jne, jonka takia hoitojen aloittaminen taas viivästyi. Todella törkeesti kohtelivat puhelimessa, kun varailin ensimmäistä kontrolliultrausta ekaa inssiä varten, ei meinannut aikaa löytyä sitten millään. Oli just kuukautiset alkanut, niin ei tosiaan olis kaivannut moista. Lisäksi oli sähläystä inssin suorittamisen ajankohdan kanssa heidän puoleltaan.
Pyydän seuraavaksi lähetteen julkiselle, kun oon niin kypsynyt siihen touhuun. Sori vaan tätä tilitystä, mutta jännittää ja pelottaa, et miten tässä oikein käy.

Voi surkeus, kun meillä ei vaan tärppää :'(
Pidän kaikille peukkuja ihan hirveesti.
Muuten, TV1:ltä alkoi uusi minisarja "Isä meidän". Alkaa Uutivuodon jälkeen. Katsoitteko ekaa osaa? Kertoo siis lapsettomuusklinikan lääkäristä ja pariskunnista, jotka kärsii lapsettoomuudesta. Tuttuja tunteita vaikka onkin siis draama (ei sii dokkari).

Meillä tosiaan eka inssi meni pieleen ja nyt TYKSiin ollaan menossa maaliskuun alussa. Mies kävi antamassa spermanäytteen ja totesi, että aika huonosti oli järjestetty koko "tilaisuus". Odotushuone täynnä ihmisiä ja melkein sai luukulla huutaa, että "olisin tullu spermatestiin!!!!". Ja tosiaan purkki kädessä sai mennä ja tulla ja kymmenen silmäparia seurasi tilannetta, kun meni näytteenotto (tai lähinnä anto) huoneeseen ja tuli ulos...ei kivaa!
Kokemuksia TYKSistä muilla?

Hei Taika,

Piti vaan tuohon Tyksin "näytteenantamistiloihin" vastata, että meillä mies on aina saanut purkin mukaan ja näyte on "toimitettu" ihan kotioloissa purkkiin. Edellyttävät kyllä, että näytteen tulee olla tyksissä tunnin sisällä purkittamisesta. Paljon kivempi keino mielestämme, kuin siellä tyksin (oletettavasti) kolkossa huoneessa yksin hommailla ;)
Tsemppiä teidänkin hoitoihin!

Amodini, vastailin sulle jo aiemmin päivällä Lugeista, mutta viesti onkin kadonnut ties minne.

Mulla oli kerran ennen inssiä luget pitämässä tiputteluvuotoa poissa, ja silloin meni viikko niiden lopettamisesta ennen kuin menkat alkoi. Eli siitä päättelin, ja jos ei nyt tärppää, niin en haluis odotella menkkoja ikuisuuksia.

Mihin päivään asti jatkoit Lugeja inssin jälkeen? Mietin että jos testailen huomenna illalla tai ke-aamuna, kannattaako mun enää huomenna niitä laittaa.

Se siitä sitten, ei tarvinnut edes testata. Aamulla alkoi tuhruttelu.
Tuntuu että kaikki taas romahti, ja pitäis olla töissä kun ei mitään. Miks tän pitää olla näin epäreilua. Mä varmaan katkeroidun loppuiäksi tän asian takia.
Tsemppiä vaan kaikille, poistun kuvioista ainakin hetkeksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 10:23 hukkahuissi kirjoitti:
Tiedettäiskös me yhteisvoimin, miten pian inssin jälkeen voisi jo testailla, kärsimättömiä kun ollaan..? :whistle: :snotty:
Odottele ainakin se 14 päivää inssistä. Sitä ennen ei välttämättä näytä oikeaa tulosta. Toisilla vasta tuon jälkeen..

Nyt kyllä hävettää ja ahdistaa, menin tekemään testit :\| :ashamed:
Tänään vasta pp 8 :headwall:

Hassua on se, että ovistikkuun tuli kaksi yhtä vahvaa viivaa, mutta rtestiin vaan yksi, ei edes haamua :/ Että näin.

Palailee pikkuhiljaa takaisin listoille :ashamed:

kävi sitten keljusti tuon mun parinviikon takaisen plussan kanssa. Nyt ajattelen lähinnä että ois nyt alkanu sitte ajallaan ne kuukautiset, kerta muutenki meinaavat tulla.. pistää vaan vihaksi. :headwall: Ihan hukkaan nytte sen takia monta viikkoa. vaan kai tuollakin joku tarkoitus sitten on,,vaikka en kyllä ole ollenkaan varma siitä että mitä varten ihmistä pitää kiusata näin.

Eilen alkoi menkkakivut ja rusehtava vuoto. ja tänäänkin kivut ja vuoto jatkuu. olen tässä vain henkisesti yrittänyt valmentaa itseäni siihen kunnon veripläjäykseen mikä todennäköisesti jo odottaa. Eli pääsen varmaan piinailemaan hoitoja taas parin kuukauden sisällä :'( :'( :'( :headwall: itkuttaa niin kamalasti se että miksi onni ja me ei mahduta saman katon alle. vihainen ja itkuinen.. sitä täällä.

neganneille suurensuuri hali :hug: ja hurjan kovasti toivoa ja onnea viimehetken piinailijoille.

täälläkin tipahdettiin alas ja kovaa.. aamulla kävin vessassa ja ensimmäinen reaktio oli itku ja sen jälkeen iso huuto EIKÄ!! tää touhu rupee suoraan sanottuna #&%?$!*. tuntuu vaan että tätä ei jaksais.. itkettää vaan..
:hug: kaikille jotka ovat kanssa pettyneet ja tsemppiä vielä loppu piinailijoille.. uuteen nousuun eiköstä vaan.

Täti tuli siis maanantaina eli pp14 runsaampana kuin koskaan... Aivan älytön vuoto!!! Huh huh!
Kun puhutte noista lugeista niin ihmettelen kun mulle annettiin lugeja vain eka inssin jälkeen ja silloin sanottiin syyksi että kun mulla on hiukan epäsäännöllinen kierto niin saatais sillä säännölliseksi. Saatiinhan se mutta ei sen jälkeen ole annettu lugeja... Ihmettelen vaan...

Pitäisikö perustaa maaliskuun piinailijoitten ketju???

Nyt se tuli viimenen silaus meidän vauvahaaveille. :'(
Ajateltiin pitää hoidoissa taukoo. Kysyin mieheltä, et mitäs sit oisko sit ivf. No hän sanoi, ettei yksityiselle oo varaa (inssit ollaan käyty yksityisellä). Julkiselle onkin sit yli 6kk jono, sit tulee viel kesäsulut ym. Et siinä se....Ei tuu vauvaa meille tänä vuonna eikä varmaan koskaan. Kyllä vetää mielen niin matalaks. :'(

Yhteistyössä