*Helmikuun hurmaajat syyskuussa*

Zuh
Herätys mamulit, ulkona on aivan upea syysruskapäivä ja auringonpaiste! (Vielä kun ei tarvitsisi töissä kärvistellä seuraavaa kuutta tuntia...)

Ikuisuus: Kyllä minä ainakin laittelin kehotusta vakuutuksen ottoon mahdollisimman pian, voi nimittäin hakea jo ennen tuota rakenneultraa. Itselläni paperit postitusta vaille valmiit!

Piipiäinen: Voimia makoiluun, ei kuulosta rankalta mutta on ehkä rankinta puuhaa mitä tiedän! Tärkeintä että vauvelilla on kaikki hyvin! Mulla onneksi jo vähän helpottanut.. (koputtaa puuta)

Ja kappas, ollaan raskauden puolivälissä? Nytkö niitä paljon puhuttuja hankintoja oikeasti pitäisi alkaa tekemään?!? Menee meillä nuo ostelut vähän rautakaupan puolelle kun remontti on tosi pahassa vaiheessa..

~Zuh & Naatti 20+0, TATTA-DAA!
 
Zuh tosi raikasta joo,oisinpa vaan taas tajunnu kattoo mittaria ennen ku läksin tyttöä viemään taksille,kylmähän siellä tuli,nenälle varsinkin :D olihan siel sentää 5astetta lämmintä :LOL:
Nii joo hankintoja,kai täs pikkuhiljaa pitäs ruveta mietiskelemään mistä sitä sais tuplikset ja kaukalon,no jospa jouluksi sitten :headwall: oikeesti mua rupee jo hirvittää ku se synnytys on jo kohta,mä vaan haluaisin nauttia tästä raskaudesta :D muistakaaki muistuttaa mua sit täst kirjotuksest ku vingun tääl helmikuun alus ku tää muksu ei millää meinaa tulla ulos ;)

Meiän 1v5kk neiti kävi eilen ihan omatoimisesti potalla pissillä :D kyllä oli ylpee äiti :D mut sit tajus perää et eihän se enää mikää vauva oo :ashamed: no onneks uus on jo tilaukses =)

Piiuli ja toukka 20+1
 
Mukavaa Alina78 jos neuvostani oli jotain apua, vielä kun muistaisi itsekin sen aina toteuttaa....Eilen hääräsin koko päivän uusien verhojen ja pussilakanoiden kanssa, unohdin siinä tiimellyksessä syödä, muistin 2 aikaan, että tarttis syödäkin, ja kauhea syyllisyyshän siitä iski :ashamed: No, mutta poika oli iloinen, kun huoneessa kaikki oli pääkallokuviota, siis sellaisia lapsenmielisiä pääkalloja, olohuoneessa uudet verhot....isäntäkin huomas :), ja tulihan itellekin hyvä mieli!

Nännipihat mullakin isontuneet....ja oikea nänni tummunut osittain, melko hauskan näköinen :whistle: En tiedä johtuuko siitä, että oikea rinta leikattu, vai tummuuko se sitten pikkuhiljaa kokonaan, rinnat ei enään niin kovin kipeet, nännin päät kyllä kipeät ja kutisee, myös mulla sitä valkoista "möhjää" nänneissä.

Nyt täytyy lähtee esikkoa kouluun viemään ja sitten IKEA:aan koulupöytä ja tuoli ostoksille...

maalsikuu ja Rakas :heart:
 
Heissan kaikille pitkästä aikaa!
Täällä odotus on mennyt omalla painollaan. Kirjasesta seurattu vauvan kasvua ja mitä milläki viikolla tapahtuu. Mutta ei ihmeempiä sen suhteen.
Päivästä toiseen ollaan yritetty pyristellä. Meidän perheessä on eletty hieman haastavia ja vaikeita aikoja, mieheltä löyty kasvain. Se on pannu miettimään monenlaisia asioita, eikä aina ekana oo ollu netti mielessä. Ajatukset on käyny niinkin kaukana, entä jos oonkin kohta kahen pienen kans kolmestaan.
Tuplarattaita käytiin mummolareissulla kattelemassa, nyt niitä sais poistoväreinä edullisesti, mutta meillä tätä tilaa on niin vähän (50neliötä) ettei mahu jemmailemaan. Täytyy sitte vuoden vaihteen jälkeen ostaa, kun toivottavasti ollaan isommassa asunnossa ja vieläpä ihan omassa.
Haaveita on, vaikka tulevaisuus ei olekkaan niin varmaa.

Äpyli ja Taimi 17+1
 
Zuh
Äpyli: Parasta lääkettä pahoihin tilanteisiin on kuitenkin positiivinen ajattelu. Koska tahansa voi sattua mitä tahansa, mutta ei elämää ja haaveita voi pahimpaan mahdollisuuteen pohjata. Onneksi lääketiede tekee tänä päivänä jo ihmeitä, voimia ja raskaudesta iloinnin aikaa koko perheelle! Ja me kyllä pidetään pinoa pystyssä, ei tänne mitään velvollisuutta ole tulla, ahdistamaanhan se jo alkaisi kun on kaikkea muuta mielessä!

Piiulii82: Viileähän on IHANAA! Voi kaivaa kaikki sormikkaat ja pipot kaapeista ja ah, on vain niiiin ihanaa tämmöinen aurinkosyksy!! Ja ihan varmasti muistutan helmikuussa, onneksi itse ehkäpä olen ensimmäisiä jakautuvia!

~Zuh, syksyseko

 
Avilla taas on sekoillut. Tänään oli neuvola ja täti kertoi että viikkoja olisi nyt 19+1. Minä kun luulin että niitä on 18+1. Luotan enemmän neuvolan tätiin kuin itseeni, kumma juttu.

Neuvolasa ei ihmeitä, painoa on tullut yhteensä 4 kg (pahus), syke oli 130 ja ei kuulunut kovin hyvin ja pitkään. Epäili että istukka edessä heikentää ääntä. Tosin mulla on aina ollu istukka edessä ja tosi hyvin on saatu sykkeet ja liikkeet on tuntunu.


Avilla 19+1
 
sain eilein kutsun työhaastatteluun ensi viikolle, hain tätä työtä ennen kuin tiesin odottavani.. määräaikainen työni loppui elokuun viimeinen päivä ja nyt oltu tytön kaa muutama viikko kotona. olen vähän puun ja kuoren välissä haastattelun kanssa lupasin kyllä mennä mutta mitkä mahdollisuudet saada työ tässä vaiheessa raskautta? ensiksi ajattelin ettei ole pakko kertoa jos valitsevat niin jossain vaiheessa mutta kumminki tuntuu reilummalta kertoa tilastani koska tässä on jo viikkoja kiitettävästi kasassa. olisipa työ ollut vähän aiemmin niin silloin en olisi kertonut raskaudestani. ja ehkäpä saanut vakityöpaikan. kyllä näin laman aikana harmittaa kun olisi ollut työpaikka tarjolla.. itselläni myös ollut pientä supistelua joskus. ei kipeätäm, mutta kumminki. esikkoa odotellessa ei ollut joten vähä säikyttää tämmöinen? onko teillä muilla toista tai kolmatta odottaessa ollut jo aiemmin pientä supistelua? voiko kaikki silti mennä hyvin`?

t. Pikkukakkonen 17+1
 
Heips Maaliskuu :wave: mukava lueskella sunkin kuulumisia!! tääl me ollaan, vaikk multa ainakin meinas usko loppua jossain välissä :)
Oliskohan kenelläkään vinkkejä et miten ehkäistä jalkojen väsymistä?? meikäläisen työ ku on 8h kävelemistä, ni työpäivien jälkeen jalat ja alaselkä on todella kipeet :(
ostin lääkärin suosittelemana tukisukat, toivon että niistä olisi apua..jos jollain olisi hyviä vinkkejä ni otan kiitollisuudella vastaan :flower:
muuten tääl asiat ennallaan, meinaa vaan kauheesti väsyttää..

Nina ja AinoOskari
 
Lauantai päivää kaikille!!

Mites te muut, jotka siis tunteneet vasta niitä ensimmäisiä hipaisuja, niin tunnetteko niitä joka päivä??? Itse en tuntenut eilen, ainakaan mielestäni ja sitten jo huolestuin, mutta tänään kävin selälleni sängylle ja luultavasti pikkuisen sitten herätin, soittelin puhelimesta Abbaa ja tökin aikani, niin sitten alkoi tuntumaan myllerrystä ja muutama tökkäisykin taisi tulla, olo on taas niin helpottunut, saisi vaan noi liikkeet alkaa tuntumaan vahvemmin :heart: Esikosta tunsin muistaakseni jo melko varhain, mutta eiköhän se siitä....

maaliskuu ja Rakas :heart:
 
Moips.

Vauvalle tulee vakuutus, kun on niin paljon suvussa rasitteita sairauksille (mm. astma, allergiat, diabetes, jne...). Ens viikolla tulee postissa paperit ja viedään ne konttoriin täytettynä, et saa kopiot mammakortista kätevämmin. Aluksi tulee maksamaan jtn 300e, mutta halpenee sitten vuosien myötä. Pohjolasta on, kun on kaikki muutkin nyt siellä - saa keskittäjä-alennuksia :D Ja nyt on kyllä sitten kaikki mahdolliset vakuutukset, mitä voi olla ja meille annettiin. Rankkaa elämä, kun tieto on tulevasta perheenjäsenestä, niin vakuutuksetkin tuntuu paljon tärkeemmiltä, kuin koskaan aiemmin.

Meille on ihan sama, sanotaanko rakenneultrassa, kumpi olis tulossa, kun ei siihen ole mitään luottamista. Kaverille sanottiin, et tulee poika ja tulikin tyttö ja veljelle piti tulla tyttö, mut tulikin poika. Et sen saa varmaksi tietää vasta, kun syntyy.

Nännit on tummuneet - miltei mustat - ja töhnää tulee kans, vasemmasta rinnasta enempi, kuin oikeasta. Välillä tuntuu, et ne on kivee ja painaa tonnin kappaleelta :/

Mupelo mupeloi tua toisinaan, eilen oli sellanen päivä, et vähän väliä tuntu liikettä. Olen siis melko varma, että ne tuntemukset ovat liikettä, sillä en keksi mitään muutakaan järkevää selitystä..

Saattaa olla, et tulee kummitytsy huomenna kylään ekaa kertaa :) K:lta pitää vaan kysyä, ettei sillä oo mitään huomenna, ku se on tänäänki töis ja olis toki kiva, jos se olis kans kotona sillon..

Meidän vauvakissa (pian 1v1kk) pelkää mielettömästi naapurin vanhaa pappaa, jolla on kävelykeppi. Meni poikaan tuos aamummalla hermo, niin laitoin valjaisiin ja kiikutin pihalle, ei päästy sit ovea pitemmälle, kun tämä naapurinsetä tuli autokatoksilta päin etanavauhtia. Liekö syynä ollut kävelykepistä tuleva ääni, vai mikä, mutta toinen oli ihan kauhuissaan ja kapusi syliin lahjetta pitkin.. Omituisia vaikutuksia tuollaisilla vanhoilla miehillä..

Et sellasta.. Kauniita syyspäiviä toivottelemme kaikille :)


---

 
Tuli noista masukuvista mieleen.. Laitoin just omani päiväkirjaan. Saa nähdä onnistunko. Noo, nyt se on sitten hyvästi nimettömyys :D Mutta mitäpä tuo haittaa :)

http://irc-galleria.net/blog.php?nick=iid&beid=37295783&action=showcomments#blogcomments
 
:wave: Tervehdys pitkästä pitkästä aikaa! :wave: Täällä on oltu nettipimennossa useampi viikko. Paljon on tullut tekstiä ja hyvä niin. Lueskelen ajan kanssa teidän kuulumisia.

Meillä on muutto onnellisesti ohi. Tavaratkin alkaa oleen paikoillaan, vaikka tämä oma tila ei paljon ponnisteluja ja rasitusta siedä.

Itsellä on tuo hemoglobiini hyvinkin matala, eli väliltä 90-100. Minulla on taipumusta tuohon anemiaan ja tämä raskaus oikein korostaa sitä. Onneksi minun asia on sairaalan puolella seurannassa ja käyn ihan viikottain mittauttamassa tuon hbn. Minulle on jo ehditty tiputtaa pari pussia punasoluja ja rautalääkitys on käytössä. Töihin ei ole asiaa!

Pientä on ultrattu tässä paljon. Hänen vointinsa on toistaiseksi ollut hyvä, vaikka oma olo on nuutunut. Jotenkin tämä oma tilanne on saanut katsomaan asioita päivä kerrallaan. Jokainen päivä on eduksi vauvalle ja äidille. :heart: Ei täällä nyt ihan täysin synkistellä, vaikka pieni huoli on takaraivossa. Jotenkin sitä vaan osaa hakea niitä ilonaiheita. =) Hankintojen suhteen olen tullut varovaiseksi ja luulen, että ennen joulukuuta meillä ei ole mitään tavaroita vauvaa ajatellen. Mutta kyllä ne hankinnat kerkee tekeen sittenkin. Täytyy vaan laatia täydellinen lista tarvittavista tavaroista, niin sitten sopivalla hetkellä poimitaan tavarat kotiin. :LOL:

-mervi-elina ja pieni rv 16+4
 
Lueskelen tätä teidän ketjua kyllä, mut harvoin tulee kommentoitua.. on tullut vaan siirryttyä enempi tuonne tammikuisiin, kun LA on 30.1

Täällä tuntuu jo liikkeitä, nyt siis 20+0. Niitä on tuntunut kyllä jo jonkin aikaa, mutta aluksi en tiennyt et ne jännät myllerrykset ja muksaukset niitä oli, kun aina vaan puhuttiin jostain perhosen siipien kutituksesta, ne ehkä jäi sitten tuntematta ja tunsin junttina vasta nuo kunnon kumaukset :D

Mites täällä rakenneultraukset on alkamassa? En ole ainakaan huomannut vielä että juurikaan kukaan olisi käynyt.. eikä taida suurimmalla osalla olla viikkojakaan tarpeeksi.
Mulla se "painajainen" olis 18.9.. päässä ei muuta enää liikukaan kun se, yötkin katsellaan mitä ultrassa näkyi. Ei mikään pieni stressi siis siitä :p

20+0 ja puoliväli B)
 
Kiva mervi-elina lueskella sinun kuulumisiasi pitkästä aikaa. Onpa hemoglobiinisi tosiaan matala. Hyvä, että olet lääkärin tarkassa seurannassa ja sairaslomalla. :hug:

Onko esikoisen odottajista suurin osa jo tuntenut liikkeitä? Mulle tuli yhtäkkiä sellainen olo, että kaikki tuntee jo liikkeitä ja mä en ole tuntenut edes yksittäistä hipaisua vielä tähän mennessä. :ashamed:

Töissä oli tänään ihan hullu ilta. Päätä särkee työpäivän jäljiltä ja lonkkakipu on ollut tänä iltana pahempi kuin minään päivänä aiemmin. Kohta on mentävä nukkumaan, että jaksaa huomenna taas painaa iltavuoron työssä.

Huh, mukavaa viikonloppua kanssasisarille!

Ikuisuus ja pikkanen 17+2
 
ikuisuus: Mä aloin varmaan noihin aikoihin epäillä jotain liikettä.. mutta olisko sitten siinä 18-19 välillä alkanut epäilykset varmistua ja nyt tänään tuli 20+0 ja tän viikon ollut kyl ihan varmaa et koska potkii ja koska kuvittelen :LOL:
Oottelet pari viikkoa, niin ihan varmasti tunnet :)
Helppo se on sanoa, kun ite ne liikkeet jo tuntee :/
 
Täällä jännitetään huomista. Olis se rakenneultra nimittäin. Liikkeitä on tuntunut koko ajan nyt viime aikoina ja maha sen kun turpoaa turpoamistaan.

Sain tänään soiteltua kummiehdokkaat läpi ja kaikki kolme suostuivat kummeiksi ja tuntuivat olevan niin otettuja kuin vaan olla voi. :D
Kiva olla kun tietää että on yksi asia vähemmän huolehdittavana.

Väsyttäis ihan pirusti joten taidan mennä hetkeksi pitkälleen kun muksutkin on vielä päikkäreillä. Sitten kun heräävät, pitääkin alkaa siivoilemaan. Keittiö on taas kaaoksessa(mies ei vaan osaa laittaa niitä likatiskejä siististi pinoon likoamaan vaan jättää ne mihin sattuu...) ja lattiat pitäis imuroida kun pika käy köhnimässä kuivumassa olevia tortillalettuja ja jakaa siskolleenkin ja yhteistuumin sitten murusteleevat niitä pitkin lattiaa.

Mutta nyt levolle hetkeksi ennen kuin nuo energiapakkaukset herää. :heart:
 
Täällä myös jännätään ja odotetaan huomista rakenne ultraa :heart:
Toivottavasti pikkuinen näyttäisi myös hiukan tuota jalkoväliään ;) vaikka ollaanhan me menossa vielä brunolle 4d-ultraan 6.10,että siellä se varmuus sukupuolesta varmaan tuleepi.

Liikkeitä on kovasti ruvennut tuntumaan..varsinkin nyt viikonlopun aikana on kova vilske käynyt mahassa..mutta johtuupi varman siitä,että viikolla kun on töissä kova kiirus ja illat yhtä lentoa niin ei silleen kerkee kuulostella tuota masukkia. Varmaan siellä sillonkin samanmoinen meno on päällä :D

nyt sämpylöitä leipomaan :wave:

krisu ja papu 19+3 :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Olen täälläkin valittanut tuota selkä/lonkkakipua. No, tänään oli ensimmäinen aamu, jolloin jo sängystä noustessa sattui aivan mielettömästi. Eilisen työpäivän aikana kivut pahenivat todella paljon, tulin kuitenkin tänään töihin, mutta ei musta kauheasti ole apua, kun kaikki potilaiden nostelut ja kääntelyt ym. tuntuvat viiltävänä kipuna. Ei auttanut muu kuin sanoa, että olen sairaslomalla huomisen, ja varailla aamulla aikaa lääkäriin. :ashamed: Mutta ei tässä muu auta, kun kipujen takia en selvästikään ole työkuntoinen. Täytyy vain elää toivossa, että lepo auttaa ja myöhemmin voin palata terveempänä työhön.

Mehän aletaan olla jo todella pitkällä, kun niin monella rakenneultra jo tulevalla viikolla! Tsemppiä sinne ja tuokaa iloisia uutisia. :)

Ikuisuus ja asukki 17+3
 
tervehdys kaikille :wave: eilen poksui viikot tänään ois 16+1 :heart: liikkeitä en oo vielä tuntenu ollenkaan ja kyllähän se rehellisesti sanottuna välillä pistää miettimään että onkos se papunen sielä vielä elossa,menettämisen pelko on edelleen kun ei vaan voi uskoa että kun vihdoin on tää ihana onni meille suotu että se saataisiin pitää.toivottavasti niitä liikkeitä rupeis suht pian tuntumaan niin sitten helpottais kyllä kummasti.no 2 päivä ens kuuta on neuvola,sielä kuulee ainakin sydänäänet =)
täällä ei ole rakenneultraa niin mennään 4d:hen,ei malttais millään odottaa.
en tiedä mitä tässä tekis mutta töissä en meinaa pärjätä tän selän kanssa,heti kun nostaa jotain painavampaa niin selkä muistuttaa olemassaolostaan ja kyllä se mahassakin tuntuu,en vaan haluais sairaslomalla olla koko ajan mutta pakkohan se on kohta taas mennä lääkäriin jos tää jatkuu.

Hyviä vointeja kaikille!

pöppiäinen ja papu 16+1 :heart:
 
Ikuisuus, en mäkään vielä tunne mitään liikkeitä, vaikka toista odotankin... Muutamana iltana on ollut sellainen olo, että olisko jotain tapahtunut, mutta epäilen kyllä vielä. Esikoisestakin taisi olla n. rv 20 kun liikkeitä tuntui, silloin kyllä sitten jo kunnon tökkimistä, eikä mitään perhosia. Taitaa nyt käydä samoin :)

Krisu, paljonko sulla on viikkoja kun menette 4d ultraan? Mietin että pitäisikö jo varata, kun halutaan varmaan mennä rakenneultran lisäksi.

Mini77 17+3
 

Yhteistyössä