*Helmikuun hurmaajat syyskuussa*

Huh. Tara-tyttösellä olikin kunnon kiukut nyt kun heräsi jo viiden maissa niin oli jo nyt ihan tosi väsynyt. Normaalisti ei ikinä itke, korkeintaan kitisee mutta nyt antoi tulla ihan koko keuhkojen voimalla... :eek:

Eilen oli ihanaa kun oli vähän huono olo niin mies katsoi muksuja kun minä vedin neljän tunnin päiväunet. Ja illalla se ihana laittoi vielä ruoaksi pizzaa ja jälkkäriksi oli tuoreita lettuja kuningatarhillon ja kermavaahdon kera. Slurps. :heart: Joskus sitä on niin rakastunut tuohon ihmiseen että tuntuu sille kun sydän halkeaisi. :heart:

Masussa tuntuu nyt liikkeitä ihan säännölliseen ja kova on myllerrys varsinkin kun menen itse nukkumaan. :) Rakenneultra olisikin sitten 14.6 eli ensi maanantaina.

Mutta nyt vois painua vielä hetkeksi petiin...

Hopeakaisla & masukki 20+0
 
Eilen oli neuvola ja kaikki pitäisi olla kunnossa. Kun noista huippauksista tossa parisen viikkoa sitten kirjoittelin, niin oikeassa olin: verenpaineet on laskenut mulle niin hurjasti, että sen takia maailma välillä pyörii. Hemoglobiini 155, pitää taas huomioida veden juominen, muutenhan toi on ihan loistava. Sitä hieman huolestuneena kyselin kätilöltä, kun mulla on alamaha/nivuset välillä todella kipeät, varsinkin toissa iltana kun kävin reippaalla kävelylenkillä (jep, olen jo alentunut kävelyyn), niin koko yön ja vielä eilisenkin päivän maha oli todella kipeä. Ei kuulema tarvi olla huolissaan, mulla vaan maha kasvanut niin hurjasti, että joka paikka joutuu venymään. Mittasi muuten, että mun maha (se ihme mitta) on kolmen sormen paksuuden verran lyhyempi, kun keskivertomaha, tästä siis johtuu, että saman kokoinen vauva mun lyhyessä mahassa tulee huomattavasti enemmän "ulos" kuin monella muulla. Ymmärsittekö ? :)

Painoa on tullut ennen raskautta olevaan olotilaan nähden 1.8 kg, iisisti siis ollaan kasvettu :) Ihan jees siihen nähden, että mässäilen edelleenkin ihan normaaliin tapaan sipsiä, karkkia ja suklaata :)

Me ei olla vielä hankintoja tehty, eikä varmaan tehdä vielä vähään aikaankaan. Jotenkaan ei vielä uskalla edes ajatella, päivä kerrallaan tässä kuitenkin mennään. Anoppi tosin toi etelän matkaltaan aivan ihania vaatteita ja vauvanpeiton, mutta itse en ole uskaltanut kaupassa edes nyplätä niitä suloisia vaatteita.

Meillä rakenneultra 21 viikolla, vielä pitää siis kuukausi odotella...Josko sitten saisi tietää kumpi sieltä on tulossa. Neuvolan kätilö tosin totesi mun olevan sen verran hehkeän näköinen, että poika saattaisi olla tulossa :) Jos miehen sukuun tyttö syntyisi, vastaisi se maailman kahdeksatta ihmettä =)
 
Pikaisia neuvolakuulumisia! Kaikki oli ihan kunnossa, hb jopa noussut ja painokin noussut ihan maltillisesti. Sf-mitan onnistui mittaamaan yläkäyrille:) Täti oli uusi (tai edellinen oli kesäsijainen) ja tämäkin jää joulukuussa itse äitiyslomalle. Ja sitten tulee kuulemma joulun ajaksi joku ja vuodenvaiheessa palaa viranhaltija itse hoitovapaalta. Eipä pääse kyllästymään jatkuvasti on uusi henkilö mittaamassa jne.

Sydänääniä ei tuo täti saanut kuulumaan. Vaikka päätin että en huolestu, kun sanoi ettei välttämättä heti onnistu, mutta silti tuli kyyneleet silmiin, kun joutui hakemaan toisen tädin vaavia etsimään... No, sitten löytyikin ihan heti tasainen 150 syke. Voi sitä helpotuksen tunnetta :)

4d ultrasta luin jostain, että "paras näkyvyys" olisi joskus myöhemmin eli rv25-> kun lapsiveden määrä on suurimmillaan? Mulla kun on rakenneultra kuitenkin erikseen rv 19+4. Pitää varmaan soitella ja kysellä.
 
sairasloma lähenee loppuaan,ja selkä on aikalailla samanlainen kuin ennen lomaakin,ei tarvi tehdä mitään kun vihloo,paikallaan seisominen pitkään on tuskaa,ja mahaa vihloo,välillä tuntuu että joku viiltais puukolla sisältäpäin ja tota tulee varsinkin jos tekee liian nopeita liikkeitä..alussa nukuin sikeemmin kuin koskaan mutta nyt on tullu joku ihme vaihe,nään hassuja unia,herään joka yö tossa kolmen ja neljän välillä ja on tosi vaikea saada unta enää,päivät menee sitten ihan zombina,onneks voi ottaa päiväunet jos siltä tuntuu,tosin kun palaan töihin ni sit se ei oo mahollista enää.
ja mä niin odotan että rupeis ne liikkeet tuntumaan,huolestuttaa ja mietityttää että onko sielä vielä ketään ja onko elossa vaikka viime viikolla viimeks kävin neuvolassa ja sydänäänet kuulu,no kaitpa tää on ihan tavallista olla huolissaan.

no entäs sitte tää mahan turvotus,mä valehtelematta näytän ihan ku oisin vähintään 7 kuukaudella raskaana,ihan järkyttävän iso maha,no olihan se jo toooosi iso ennen raskauttakin joten ihmekkös tuo :ashamed: tuli eilen kokeiltua kaupassa sellasta vihreetä paitaa,jäi ostamatta kun näytin ihan vihreeltä omenalta :LOL: mutta jos jotain hyvää niin paino ei oo noussut vielä yhtään ja sehän onkin tavoitteena ettei se nousekaan kun ns.pakolliset kilot kun tätä painoa oli jo ennestään niin paljon.

ja sokerirasituksessakin tuli eilen käytyä,ei ollut ollenkaan paha homma toisin kuin olin kuullu,mä oisin jopa voinut juoda lisää sitä litkua :D nyt vaan täytyy jännätä ens kuuhun kun saan tietää tulokset neuvolassa.

Pöppiäinen ja papu 15+2
 
Minä tulin pikaisesti piipahtamaan ja lukemaan kuulumisia, kun ei jostain syystä kiinnosta yhtään tehdä kouluhommia (minkä takia alun perin koneelle istahdin.. ) ;)

Täällä ei mitään ihmeellistä, viikot ne vaan matelee... tänään poksuu 15+0 =)
 
Pääsin tänään taas takaisin töihin ja nyt on olo ihan tööt :ashamed: Koskakohan tää flunssa helpottaa.......

Liikkeitä tuntuu pitkin päivää ja se jos joku tuntuu ihanalta :heart: Tuntuu kaikki paljon todellisemmalta, kun tuntee Vauvan ja näin tietää, että kaikki on ok :D

Nyt syömään ja sitten vaakatasoon sohvalle :kieh:


Develly ja Vauva 18+0 *poooooks* :heart: :heart:
 
Siis mä en tajua tätä mahaa..on kuin oisin niellyt jalkapallon..... :ashamed:
Tänään oli töistä arkivapaa ja ois pitänyt keskittyä koulutehtävään (mulla ois viimeiset kirjalliset näyttötehtävät. ensi kuussa pitäisi olla tutkintopaperi kädessä) vaan on ollutniin vetämätön ja saamaton olotila. Olen tosi väsynyt, en tajua tätä. Selkäkin vähän kipuilee...pelottaa et jaksanko minkä aikaa enää käydä töissä jos tämä ei yhtään helpota....
 
Heipulivei!

nopesti pörähdän. Että pysyy kärryillä.

Meille rantautui syysflunssa. Esikko ei nukkunut yöllä juuri lainkaan. Onneksi mies jaksoi valvoa, kun oli jo itse flunssassa voiton puolella. Itellä niin ikävä olo ollut koko päivän...

Netissä olen yrittänyt löytää hevoselleni taas ratsastajaa, jotta voisi itse jättää hiukan vähemmälle. Ei tuo isias oikein tykkää enää harjotusravista, ja muutenkin alkaa tuntua pian epämielyttävältä. Tosin ekassa raskaudessa ratsastin viikolle 32 asti, mutta hyvin rauhallisesti ja lähinnä käyntityöskentelyä. Ihmettelen vaan kun minä olin nuori tyttö ja innokas hevoskärpäsen pureman saanut, olisin mitä vaan tehnyt jos ilmaiseksi olisi päässyt ratsastaa. Nyt en saa mistään kunnon tyttöä ratsastamaan hevosellani niin usein kuin haluaisi. Ja ihan kiltti heppa on, tosin vaatii keksitason ratsastajan, alottelijat ei pärjää.

äh, esikko vaatii huomiota, ja varmaan kohta iltapuuroa!
Titta ja JJ 17+5 (ehkä)
 
Se olis niin kuin POKSU päivä...(niin mistä näitä viikkoja oikein ilmestyy?) Oikeasti, kohta on jo puoliväli ja vieläkin tuntuu uskomattomalta että minäkö olen oikeasti raskaana? Jotenkin epätodelliselta....

Piipiäinen poksuilee 18+0 ja lähteeetsimään sivua josta näkee mitä kaikkea vauvelilla jo on ja minkä kokoisia masussa oikein ollaan :D
 
Zuh
Piipiäinen - täällä on toinen epäuskoinen, puolivälissä parin päivän päästä ja raskauden onnistuu "unohtamaan" autuaasti aina välillä. Tosin Naatti kyllä ilmoitaa olemassaolostaan jo aika ahtiivisesta. Käypä kurkkaamassa http://www.vauvalinkit.com/raskaus.html

Silmät on yhä ihan ristissä, eilen jäi päiväunetkin nukkumatta kun Naatti aloitti kunnon potukutukset ja unohduin niitä fiilistelemään. Saatiin eilen vihdoin kerrottua asiasta miehen isovanhemmille, mummo oli heti sitä mieltä että "voi kun tulisi tyttö" ja pappa kommentoi "ei tule tekemälläkään meidän sukuun tyttöjä, sitten jo epäillään, se on kolme poikaa, aina" :D Eli tuli kumpi vain niin kaikki ei oo tyytyväisiä, hah!

Meidän Naatti vaikuttaa olevan aamupersoonia, aivan toisin kuin vanhempansa.. Aina kun tulee töihin istumaan niin alkaa mieletön potkutus, tosin en tiedä painaako housun reuna tms. kohtua niin että on ahtaammalla ja potkut tuntuu selvemmin. Pieniä ongelmia vain keskittyä asiakkaitten asioihin kun jää kuuntelemaan Naatin potkuja :whistle:

~Zuh & Naatti 19+5
 
Kiitti
Zuh linkistä!
Minäkin unohdan välillä aivan totaalisesti koko raskauden. Yksi päivä töissäkin nostelin entiseen tapaan laatikoita kunnes työkaveri sanoi et rajoitahan vähän, samassa nostelu tuntuikin vatsassa supparina.....sitä vaan muistaa vasta sitten kun on tuntemuksia....Mulla asiakkaat eivät ole vielä "uskaltaneet" kommentoida raskautta mutta huomaan monien katselevan vatsan seutua kovasti. tosin työvaatteet peittää vatsan paremmin kuin omat vaatteet, mutta kyllä työkaverit kaikki on jo huomannut.
 
Tääl odotellaan jo kovasti ekoja liikkeitä.. viime yönä muka tunsin jotain pientä möyrintää masussa mut en tiiä kuvittelinko vaan :) masukin on kivasti kasvanu, ostin äitiyshousut ku omat vanhat ei oikein enää mahdu, paitsi jos oikein änkee =) paljoo en oo vielä hankintoja tehny, ostin käytettynä gracon turvaistuimen ja pari bodya on tullu hankittua. Vaunuja oon kattellu mut saas nähä minkälaiseen päädytään. Mukavaa päivää kaikille!!

Nina ja AinoOskari
 
Heippa kaikki helmikuiset!

Josko sitä itsekin uskaltautuisi mukaan, kun viikkoja nyt 17+1, 29 vuotias olen itse, perheeseeni kuuluu myös aviomies 37 ja ihana esikoispoika kohta puolin 7 vee! Vauvasta haaveiltu 08/08 asti ja siinä välissä sitten 1 km, 1 tm ja 1 kemiallinen! Tästä raskaudesta olen ollut varpasillani ollut koko ajan ja edelleen epätoivo iskee, pikkuisia liikkeitä harvakseltaan olen tuntenut :heart: mutta niitä kunnon tömähdyksiä odottelen jolloin sitten varmasti tiedän kaiken olevan hyvin...painoa tullut vasta vähän ja sekin ressaa, hypin puntarilla alvariinsa, vaikka kaipa sekin on hyvä ettei kauheesti tuukkaan ( esikosta 17 kg ). Alussa oli pientä vuotoa, jolloin Tyksissä kävin, istukka osittain kohdunsuulla, joka vuodon aiheutti, sittemmin sekin jo noussut!

Elikkäs la 16.2, kakkonen tulossa ja synnäri Tyks!

Ollaankin nina1 sitten samaisessa odotuspinossa, tuolla vauvakuumepuolella linkin APUA alla joskus juteltiin :)

maaliskuu ja rakas 17+1 :heart:
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Mukana vielä ollaan vaikka en ole ehtinyt tahi jaksanut olla koneella ollenkaan. Muuten on sujunut ihan hyvin täällä kaikki raskauden kanssa mutta kova päänsärky vaivaa viimeiseksi illalla ja ensimmäiseksi aamulla. Mistähän sais tähän helpotusta? Muistan kyllä että kärsin päänsärystä myös edellisessä raskaudessa mutta oliko se muka näin kovaa särkyä..
Liikkeitä tuntunut, sellaista kutitustahan se on mutta ihan selvästi jotain muuta kun vatsanahan kihelmöintiä. =)
Paljon on varmaan täälläkin tapahtunut ja uusiakin tullut.. Yritän jatkossa olla aktiivisempi. Ja jos jollain on vinkkejä millä on saanut helpotusta päänsärkyyn niin kertokaa mulle!
Oikein hyviä vointeja kaikille! :heart:
Alina ja 15+4 =)
 
Tervetuloa maaliskuu! Taidetaan olla ainoat Turun seudulta?

Tänne ei kuulu ihmeitä, ajelin taas Helsinkiin töihin täksi päiväksi. Mulla on kyllä yksi uusi raskausoire, kahvia en enää pysty juomaan yhtään ja hampaiden pesu on kanssa mahdotonta ilman yökkäystä... Tähän mennessä kahvia on sentää saanut aamulla juotua vähän, että piristyy ja hampaatkin on tullut pestyä.
 
Alina mulla päänsärkyyn on auttanut RUNSAS vedenjuonti, ja ulkoilu, jos siis kipu ei oo niin kova, ettei ulos voi lähteä.

Mini77 mukavaa, tiedä vaikka törmättäis laitoksella tietämättämme ;)

Ja nyt niitä pikkuisia tönäisyjä tunnen, kun istun koneella jalat ristissä tuolilla ja vatsa nojaa reisiin :) :heart:
 
Zuh
Tervetuloa Maaliskuu joukkoomme, lisäilen sinut listalle ihan pikapuoliin! Ei tuosta painonnousta kannata stressata, varsinkin jos tietää syövänsä tarpeeksi. Itselläni on vieläkin -3kg lähtötilanteesta, eiköhän sitä painoa ehdi tulemaan :D

Piipiäinen: Ei ole mullakaan asiakkaat mitään vielä kommentoineet, vaikka itse tunnenkin olevani jo melkoinen valas.. Peiliinkin tulee ekana näkyviin maha ja sitten loput naisesta, heh! En vaan ole yhtään tätä mahaakaan oikeasti tajunnut, aina yllättyy kun kattoo alas ja ei nääkään varpaita. Ihan tietoisesti piti eilenkin miettiä etten ehkä alakaan kantamaan tuota uutta ruokapöytää sisälle.. Toisilla on vielä omat housut jalassa ja mulla hyvä että menee syystakin nappi kiinni!

~Zuh
 
Avilla ilmoittelee olemassa olostaan. Ei mitään uutta, muuta kuin paisun kuin pullataikina. Ruokaa menee järkyttävät määrät ja ulkonäkö on sen mukainen ja etenkin olo. Käsivarretkin on tuplannut paksuutensa, ei sen vauvan kai siellä pitäs olla??? Painon nousua en tiedä, enkä haluakkaan. Niin järkyttät lukemat pamahtaa vaakaan, että parempi pysyä pois. Perjantaina on neuvola ja kai siellä on pakko katsoa tuo paino. Taidan sulkea silmät ja korvat.

Liikkeitä tuntuu jo päivittäin.

Avilla 17+6
 
Missä vaiheessa painon viimeistään pitäisi alkaa nousta? Nyt rv 17+ ja vieläkin vaan paino muutamia kiloja vähemmän kuin lähtöpaino, joko pitäisi huolestua? Syön mielestäni hyvin (tosin karkkia ja muuta makeaa liikaa, monta kertaa päivässä), enkä liiku juuri yhtään, eli kyllä järjen ja muun mukaan pitäisi jo nousta tuon painon. Tietysti olen sinänsä iloinen, ettei mitään ylimääräistä ole vielä tullut, mutta kuinka pitkään tämä voi jatkua "turvallisesti"?
 
temple, ei painon tarvitse nousta ollenkaan (riippuen lähtöpainosta). Joillain nousee vain muutaman kilon. Nauti, ettei ole turvotusta ja pääset vähemmällä synnytysen jälkeen kun ei ylimääräistä painoa ole. Mäkin taidan ihan turhaan nillittää painosta, kun aina ennen se on lähtenyt muutamassa viikossa synnytyksen jälkeen. Olo on vain niin tönkkö!!!

Avilla lohduttaa muita ja samalla koittaa lohduttaa itseään
 
täällä ilmottautuu uus odottaja:)
oon 21vuotias tyttönen pohjois-pohjanmaalta ja Kirpun LA on 3.2:)

rakenneultra on 17.9 ja toivon että saataisiin jotain vihjettä että kumpaa sukupuolta kirppunen on!
seuraava neuvola on vasta 1.10!
 
Kiitos maaliskuu! Tosiaan nyt kun mietin niin viikonloppuna ei koskenut juuri ollenkaan päätä kun olin pitkään sienimetsällä ja muutenkin mökillä ulkona. Täytyy vielä tehostaa tuota vedenjuontia ja toivoa että olis pilvisiä päiviä, aurinko ja muu kirkas valo koskee kovasti pääkoppaan.

Nyt on minullakin alkanut olla se kokoaikainen nälkä, kun vaan keksisi mitä söisi välipaloina. Toisaalta harmittaa kun makeasta tulee huono olo ja närästää mutta toisaalta se on loistava juttu! Mulla on painoa jo liikaa lähtiessä joten ihan hyvä jos ei herkkuja saa syötyä, joskus olis kyllä kiva hemmotella itseään karkilla tms. =)

Kylläpä on hyvä fiilis kun sain pakastimen sulatettua. Koskahan mulla alkais se energinen vaihe, tuntuu pakollisetkin kotityöt usein ylivoimaisilta. Oonko jo niin vanha(31) että ei enää jaksa, tosin kaksi pientä muksua vaatii oman aikansa ja jaksamista, joten ei näitä raskauksia oikein voi verrata kun tilanteet muuttuu. =)
 

Yhteistyössä