*Helmikuun hurmaajat lokakuussa*

Heips kaikille :wave:
Onkohan kenellekään tullu tällästä vaivaa et mahaan koskee/polttaa koko ajan?? välillä tuntus et olis ylävattas, välillä sivuilla :( mikään muu ei auta ku makaaminen kippura asennossa :'(
ei tunnu onnex supistuksilta ku on jatkuvaa.. soitin tänään äippäpolille ku tätä on jatkunu viimeset 3 päivää ja nukuttua ei saa..sanoivat sieltä et pitäis mennä näytille jos ei ala helpottaan..
Mitähän vielä.. :kieh:

Nina ja Oskari 22+5
 
perjantaina oli kauhea alaselkä kipu.. en aivan niin paha ku issias mut kummiski.. jäi lenkkeilyt kyllä perjantailta väliin vaikka imuroimaan oli pakko innostua.. lauantaina koiran kaa käytiin koiranäyttelyssä, eikä nyt niin hyvin mennyt.. tuohon mahan kutitukseen auttaa kunnon rasva.. mulla aqualan l, ja on tosi hyvää.. lopuksi masu päivitys.




t. Pia & potkija 23+3 :heart:
 
Nina1, mulla oli viime yö ihan kauhea, kun tosiaan mahaan sattui juuri tuolla kuvaamallasi tavalla. Aamuyösytä onneksi helpotti, mutta kun tuohon vielä yhdisti sen, että eiliset kotityöt ja leikkipuistossa seisoskelu tekivät alaselän ja lonkat taas tosi kipeäksi, ei nukkumisesta tullut mitään. Mitähän tässä on vielä tulevina kuukausina edessä?? Viiden vuoden takaa en muista ollenkaan tällaisia vaivoja, taidan olla vanha...

Tänään olen ottanut rauhallisesti ja selkä tuntuu paremmalta, saa nähdä miten taas reagoi työviikon alkuun ja huomiseen pilatestuntiin.

Mini77 ja Pompidou 23+2
 
Mini 77 : Mustakin tuntuu et oon vanha =) ei mulla tämmösiä vaivoja ollu yhdeksän vuotta sitten.. mulla kans on viime päivinä käyny mielessä et mitähän vielä on tulossa..ihan ku toi iskias ja supistelut ei riittäis..mut, koitetaan jaksaa :flower:
Tääl vaan kipuilu jatkuu, ei mitään helpotusta panadolista :( kaippa sitä täytyy raahautua huomena näytille äippäpolille, onneksi Oskari jumppaa ainakin kunnolla =)

Nina ja Oskari 22+5
 
Neuvola kuulumisia.

Hb 128, pysynyt samassa edellisestä kerrasta.
sf-mitta 24cm
verenpaineet 100/59 (salmiakki tehonnut ;) )
Painoa oli tullut 280g/vko
pikkuisen sykkeet 140. Olikin melkoinen työ neuvolatädillä jotta sai laskettua sykkeitä..Vauva riemastui riehumaan ja karkasi koko ajan dopperin alta. Potkuja sateli niin että vatsa hyllyi :whistle:
Vauva edelleen poikittain, ollut niin jo pitkän aikaa.

Meidän neuvolassa on aikaistettu sikarokotteen antoa ja se jaetaan jo tämän viikon torstaina raskaana oleville. Mie joka olin ensin ehdottomasti vastaan, olen alkanut empimään ja miettimään että josko sen sittenkin ottaisin. Torstaihin asti on aikaa miettiä :/

Nyt sitten sain kelaan todistuksen ja täyttelin tuossa kelan laput. Pakkausta emme ottaneet ja aloitan varhennetulla äitiyslomalla 21.12.2009. Kerrankin saan nauttia joulun alus päivistä rauhassa kotosalla :heart: :xmas:

Mukavaa, vaikkakin harmaata ja sateista maanantaita kaikille :wave:

Matami-mimmi ja 25+1 :heart:
 
mä en tiedä enää mitä tekisin,meinaan ton rokotteen suhteen..mä olen alkanu empimään että pitäiskö se sittenki ottaa,vaikka oon ollu tähän asti aivan varma etten sitä ota.eikä mun päätöstä helpota se että luin äsken maikkarin nettisivuilta että se rantautuu parin viikon päästä tänne etelä-suomeenkin :/ suoraan sanottuna pelottaa...
 
Olen päättänyt ottaa possulunssarokotteen. Pelottaa jos itse sairastuu kun on pieniä lapsia ja kun se kuitenkin on todettu juuri raskaana oleville vaarallisemmaksi taudiksi. Luotan että, rokote on ok, pakko se on.
 
matami-mimmi Meillä alkaa äippäloma samana päivänä :D

Täällä ollaan ihan järkyssä yskässä |O Lisäksi ääni on ollut kateissa koko viikonlopun ja lapset on tykänneet, kun äiti ei voi komentaa ollenkaan :LOL:
Onneksi huomenna on se lääkäri näistä supistuksista - nuo järkyttävät yskäkohtaukset on aiheuttaneet jonkin verran suppareita enkä mä tykkää ollenkaan :ashamed: :ashamed: Viimeyönä taisin nukkua jo 2 tuntia putkeen - jee!! Sitä edelliset yöt onki menny yskiessä ja valvoessa. Ruoka ei maistu ja kaikki tekee pahaa.
Mä vihaan sairastamista |O |O |O


Develly ja Vauva 24+6 :heart: :heart:
 
Heipparallaa!

Täällä mietityttää toi sikaflunssarokote. En oikeen tiiä mitä sen kans tekis, ottaako vai eikö. Täälläpäin ku se flunssa jyllääpi.. Voishan se olla etten etes sitä koko rokotetta kerkeäis ottamaan ku niitä rokotteita tulee useammassa eri erässä. Viikon päästä neuvola, saap nähä mitä se neukkatäti sannoopi.

Unista. Oon viime aikoina nähny paljon unia, jossa imetän. Ja koko ajan niissä unissa mietin, et onkohan nyt oikee asento imettää, saako se vaavi tarpeeksi maitoo, onko vauvan pään asento hyvä jne. :D Voi kauhia, eikai se imettäminen niin vaikeaa oo että siitä tarvii jo nyt stressiä repiä? :| Ensikertalaisena sitä käy näköjään unissaa läpi kaikkia asioita taivaan ja maan väliltä.. :D

serratus ja :heart: 21+6
 
Hei kaikille!

vieläkö mukaan mahtuu? olen jo raskauden alusta lähtien lueskellut teidän keskusteluja ja nyt uskaltauduin itse rekkautumaan tänne. Eräällä toisella palstalla olenkin kirjoitellut, mutta tämä kaksplussa tuntuu jotenkin enemmän omanlaiselta paikalta.

Eli meille odotellaan nro. kolmosta saapuvaksi helmikuussa. laskettu aika on 12.2 ja meidän perheestä löytyy kaksi poikalasta ennestään (vm-04 ja vm-06). Tällä kertaa rakenneultrassa lupailtiin oikein vahvasti tyttöä, mutta sen näkee sitten. :heart:

Jiina ja rv 24+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi Pöppiäinen:
mä en tiedä enää mitä tekisin,meinaan ton rokotteen suhteen..mä olen alkanu empimään että pitäiskö se sittenki ottaa,vaikka oon ollu tähän asti aivan varma etten sitä ota.eikä mun päätöstä helpota se että luin äsken maikkarin nettisivuilta että se rantautuu parin viikon päästä tänne etelä-suomeenkin :/ suoraan sanottuna pelottaa...
Mulla on ollut ihan samat aatokset, olin periaatteessa päättänyt etten sitä ota, mutta äsken luin että Helsingissä neuvolaan voi vaan kävellä sisään 29.10. alkaen ja saa piikin. Aion tehdä päätöksen siihen mennessä (tällä hetkellä kyllä)...

Tein eilen kirppiksellä ihan mahtavia löytöjä, mm. sellaisen tukivyön alkuperäisessä pakkauksessa 3 e! Ja sitten ostin 10 eurolla rintapumpun, mutta siitä aiheutui vain harmia kun käväisimme miehen kanssa illalla elokuvissa ja kun tulimme takaisin niin toinen koira oli löytänyt pumpun kassista ja pistänyt sen palasiksi. :( Voi sitä kurjuuden määrää. Sitten vain pillitin loppuillan... Syytän tietysti hormoneja tuosta nolosta itkukohtauksesta. :ashamed:
 
Tänää kävin neuvolassa ja paastosokeri oli miltei loistava..5.6!!!
Seuraaval kerral joudunki tekee sen koko hela hoidon..eli eka paastotaan 12 tuntia ja sit juodaan sitä aivan ihastuttavaa litkua :x voi yökötys
Hbl oli tullu alas edellisestä käynnistä.Nyt hemppa on 110 ja pitäis alkaa popsii rautanauloja =)
Verenpaine oli jees ja painokin oli noussut inhimilliset 340g vkossa. Vähän jotain muuta ku vanhinta lasta ootellessa..paino pompsahti sellaset 1,7kg vkossa :p Silloin mä olinki elefantti :LOL:

Ja tänään ku kuunneltiin sydänääniä,köpsy (miehen antama lempinimi pojalle) hermostui tai innostui mut potkut osui tarkasti doppleriin ja meteli oli sen mukaista.Saatiin ne sydänäänetkin kuuluviin ja ne kuulostaa aina yhtä hellyyttäviltä :heart:
Nyt on selkä alkanu vihoittelemaan ihan tosissaan :| heti kun supistukset rauhoittui edes hetkeksi alkoi uudet vaivat... :(
Mun pitäis kanssa täytellä noita Kelan lappuja.Sikanautapiikin saan seuraavalla kerralla neuvolassa ku vkot alkaa olla "kohdillaan"
Poika aloitti taasen zumbaamisen,ei muuta kuin palaillaan =)


HubaG & Köpsy alivuokralainen 22+6 :heart: :heart: :heart:
 
Tervetuloa mukaan Jiina!

Pikkukakkonen, sulla on aivan ihana maha! :heart: Olit myös sykkeistä kysellyt. Meille on povattu tyttöä, ja sykkeet olleet 145-165.

Sikainfluenssarokotetta olisi tarjolla töissä perjantaina. Olen nyt päättänyt rokotteen ottaa, pakko se on johonkin luottaa, ja kun työskentelen sairaalassa ja ensimmäiset sikainfluenssapotilaat ovat jo rantautuneet työpaikkaani, en uskalla olla ottamatta. Pelottaa ne jälkitaudit, ja jotenkin tuntuu, että nyt kun tekee ratkaisun ja ottaa rokotteen, asiaa ei tarvitse sen jälkeen enää miettiä. Neuvolan rokotusajat ovat vasta kolmen viikon kuluttua, mikä on mielestäni pitkän ajan päästä, jos tauti jo jyllää pohjoisessa ja sen on ennustettu siirtyvän etelämmäksi lähiviikkoina. Etenkin, jos rokotteen vaikutustehon alkaminen kestää sen pari viikkoa. Lisäksi hengittäminen tuntuu jo nyt raskaalta ja hankalalta, enkä halua tietää, millaista tuskaa olisi olla viimeisillään raskaana jonkun sikainfluenssan tai keuhkokuumeen kourissa.

Develly oli kysellyt, kuinka kauan kukakin meinaa olla kotona vauvan kanssa. Meillä on sellainen tilanne, että miehellä on vielä opiskelut kesken ja meidän tulevan vuoden toimeentulo on melko minimaalista, eli minun on varmaankin pakko palata töihin siinä vaiheessa, kun vauva täyttää vuoden. Kotona olisi ihanaa olla kauemmin, mutta jotenkin on perhe elätettävä, ja nyt olisi tärkeää, että mies saisi opinnot suoritettua. Onneksi tuota asiaa ei nyt kuitenkaan tarvitse ihan heti pohtia, ja voihan se olla, että mieli vielä ehtii muuttua.

Tänään loppui pitkä työputki ja nyt on edessä muutama vapaapäivä. Kyllä tuntee taas tehneensä töitä, nukahdin eilen illalla yöunille kahdeksan jälkeen ja nytkin on sellainen olo, että voisi painua jo unille. |O

Ikuisuus ja pampula 23+4
 
Tää yskä on jotain ihan käsittämätöntä :eek: Rinta on ihan tulessa ja yskiminen todella sattuu!! Ei olekaan mulla ollut ikinä tällaista yskää, että ruuat tulee pihalle, kun yskii niin rajusti. Ei paljon tee mieli syödä enää... :(

Ja sitä pirun lääkäriaikaakin oli siirretty iltapäivään eli huominenkin on vielä kärsittävä (vaikka eihän tähän kai ole mitään apua saatavilla, kun yskänlääkkeitä ei saa ottaa...) |O

 
Huomenta!
Tuosta rokotteesta ollut puhetta mä nyt ainakin vielä olen sillä kannalla et en ota,mieli jo melkein muuttui kunnes luin et ne tutkijatkin siitä kieltäytyvät :/ no onhan täs viel aikaa muuttaa mieltä.saa ny nähä :|

Kotona olemisesta ei mitään hajua,sen kolme vuotta haluaisin kotona hoitaa,mut toi miehen työtilanne ainakin täl hetkel ei kovin ruusuiselle näytä joten saa ny nähä mitä ens vuosi tuo tullessaan.

Meillä mies siis tänään ekaa päivää lomautettuna,loppui ne työt sit kuitenki vaikka niille oli jo lupaitu töitä koko talveks mut sit oli kuulemma menny suunnitelmat mönkään ja näillä nyt sit mennään,onhan aikaa rempata omaa taloa :)

Sykkeet on meillä ollu joka kerta 150+,niin myös kahesta aiemmasta ja ovat tyttöjä,saapi nähä kuin nyt käy =)

Uusille tervetuloa :wave:

Piiuli ja toukka 26+5
 
Huomenta!! eilen kävin äippäpolilla ja tarkistettiin paikat..kaikki oli kunnossa, kivun aiheuttajalle ei löytyny ainakaan vielä selitystä..viime yö oli ehkä vähän helpompi, täytyy kävästä lääkärillä jos ei rupee helpottaan. Onneksi supistukset ei ollu tehny vielä tuhojaan =)

Meillä on ollu sykkeet siinä 140-150 joskus 160 ja poika meille tulossa :heart: =)

Ja rokotusta tääl mietitään, ottaako vai ei :/

Nina ja Oskari 23+1
 
Nina1, kiva kuulla että kaikki oli kunnossa. Mulla oli pari parempaa päivää, mutta nyt sitten olen taas tosi kipeä... Ei koko maha, mutta nivuset ja alavatsa vihloo, sekä istuessa että liikkuessa. Ja selkä on sellainen kun on ollut monta viikkoa, eli välillä aika kipeä.

En tiedä pitäisikö soitella neuvolaan? Ja auttaisiko tukivyö?

Eilen tein töitä kotona (tai yritin) ja keittiön tuoli ei ollut hyvä paikka. Nyt konttorilla, saa nähdä kuinka päivä etenee... En haluaisi vielä saikulle ja mietinkin, että voisinko tehdä töitä kotona sängyssä tms. :)
 
Selkä- ja nivusvaivoja täälläkin on lähes päivittäin ja liikkuminen toisinaan hankalahkoa. Öisin ei saa oikein nukuttua vaikka väsyttäisikin kunnolla. Oikeastaan nyt reilun viikon on väsyttänyt kaiken aikaa. Itku on herkässä ja moni asia huolestuttaa, mm.sikaflunssa. Eli ihan samoja oireita, vaivoja ja ajatuksia täällä taitaa olla kuin muillakin odottajilla, mikä sinänsä on aika lohduttavaa vaikka ei muille murheita eikä vaivoja toivoiskaan.
Vauva potkii oikein kunnolla ja välillä tulee ilkeitä supistuksia, mutta aika harvoin noita kipeitä kouraisuja onneksi tulee.

Kotonaolosta oli joku tainnut kysellä ja meillä on suunnitelmana että olen maksimiajan kotosalla lasten kanssa. Toivottavasti se on sitten vaan mahdollista kun ei ikinä tiedä miten asiat muuttuu mutta sitä tässä vaiheessa on nyt turha alkaa murehtimaan.

Oikein mukavaa tiistaita kaikille!
Alina ja 22+3(?) :heart: =)
 
Mini 77: Mulle suositeltiin tukivyötä ja kävin hakemaan..ens viikolla töihin, siel kokeilen josko tukivyö auttaisi =) mulle ainakin sanottiin neuvolas et monelle on ollu helpotusta tukivyöstä eli kannattaa kokeilla!! ja kyll tää 2 vko saikku on kans tehny tehtävänsä, ei särje selkää eikä supistele..saa nähdä si miten käy ku menen töihin..
Toivotaan et sunkin olo helpottuis :flower:

Nina ja Oskari 23+1
 
Soittelin neuvolaan ja normaalia tämä kuulemma on :( ja varmaan loppuraskaus menee nyt sitten näillä linjoilla. Tukivyöstä sanoi, että ei ehkä auta vielä näillä viikoilla, mutta kannattaa kokeilla. Ja sitten kuulemma Panadolia voi ottaa, vaikka 1 mg kerrallaan, koska mikään muukaan ei oikein liitoskipuihin auta. Yöksi ainakin ajattelin kokeilla.

Ja sitten pitää vaan levätä ja välttää kaikkea mikä lisää kipuja. Taidankin sitten muuttaa sohvalle :) Ei tämä työtuolissa istuminen nyt juuri kovin pahalta tunnu, mutta ylösnouseminen onkin sitten eri juttu.

Sikainfluenssarokotteen saa mennä hakemaan ens ma-ke neuvolasta. Eli heti ma-aamulla jonottamaan!

Mini77 ja Pompidou 23+4
 

Yhteistyössä