** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

Onnea ikuisuus, polttaja ja pikkukakkonen :flower:

Nyt niitä vauvoja on sitten tullut oikein urakalla... :)

Täällä ollut pari päivää ja yötä sellaista vaihtelevaa menkkakipua. Välillä voimakkaampaa ja välillä lievempää. Lisäks paineen tunnetta, mut ei muuta.

Tänään mä olenkin sit oikein urakalla vaan siivonnu. Ensin aamusta pesin akvaarion, sit siivosin vessan, imuroin ja pesin lattiat sekä kävin koirien kans puolen tunnin kävelyllä...

Mä olen kans ajatellut, et vauva tulee kun on tullakseen...menee varmasti yli lasketun ajan, mutta menköön.
Nyt on pari puhelua tullut, et joko se on syntyny tai joko on tuntemuksia et kohta syntys... Ja lisäks niitä et ei saa tehdä mitään vaan pitää levätä ym. Niihin olenkin todennut, et mä olen raskaana enkä sairas tai toipilas joten teen sen minkä jaksan...

Mutta nyt on pakko oikaista hetkeks sohvalle, kun jalkoja ja selkää särkee nuo tän päivän aherrukset...

Toivottavasti saadaan pian lisää vauva uutisia :D
 
Onnea vauvan saaneille!

Mie vielä kärvistelen täällä kotona ja oottelen niitä supistuksia, joita ei taho tulla ku sillon tällön, muutama. Huh huh.

Kyllä tää oottaminen käy työstä! Ja vaikka toisaalta oon koittanu olla erityisemmin oottamatta, oma olo ei vaan enää anna myöten. Ei voi kumartua, niin et ei sattuis mahaan. Tuntuu et se repeää. Vaatteet kiristää ja puristaa. Housut ei meinaa pysyä mitenkään jalassa. Kalsarit on poikkeus. Valitusta kerraksi. :ashamed:

Haluan jo synnyttämään!
Onko muutes kellään ollu vatta löysällä muutamia päiviä ennen synnytystä?

Äpyli +taimi 40+2
 
malinda voi ei. :/ Varmasti aika käy pitkäksi.Toivottavasti pian saat vauvan syliin :hug:


Äpyli
mulla vatsa tyhjeni sinä iltana kun vedet meni. Istuin pöntöllä vati sylissä. tuli molemmista päistä täydeltä laidalta :x :x :x

Onnea polttaja ja pikkukakkonen :heart: :heart:
 
Alina78 Joo ei täs mielenterveys muuten kestä jos ei osaa suhtautua tähän juupas-eipäs-synnytyksen starttaukseen oikealla asenteella. Helppoa se ei oo kyl ollu, mut pakko mikä pakko.
Loppujen lopuks mähän tässä vaan edustan alivuokralaiselle väliaikaisasuntoa ja hän saa ite kunnian päättää kui kauan siellä majailee :D

Olo on kyl ollu outo. Kaipa siellä alakerrassa sit jotain mystistä taasen aamuyöstä tuntuvien kipujen aikana tapahtu :)

Onnea taasen uusille vauvaantuneille :flower: :heart:


Äpyli Mulla on vatsa ollu ihan sekasin jo parisen vkoa. Parempi sekin ku järkky ummetus :D

Malinda Voi surku...toivottavasti synnytys käynnistyy pikimmiten ja saat vauvan pian syliisi :hug:
 
Onnea vauvautuneille! :flower:

Täälläkin odotus jatkuu eikä minkäänlaisia merkkejä näkyvissä. Tosin eipä niitä esikoisestakaan ollut ennen kuin säännölliset supparit yhtäkkiä alkoi. Ihan ok olo, mitä nyt masu alkaa olla aika tuskaisesti tiellä varsinkin kun taaperon kanssa yrittää päivän touhuta. Täälläkin tuo kumarteleminen on ihan mahdotonta hommaa, samoin lattialta nousu ei onnistu mitenkään raketin nopeudella.. Pari päivää oon puuhaillut aika paljon, treffaillut kavereita, käynyt kaupoissa ja yrittänyt olla ajattelematta koko synnytystä. Muutama rasittavin sukulainenkin kun ottais saman asenteen, niin olisi kovin leppoisaa! |O
Mulla on muuten vieläkin omalta osalta sairaalakassi pakkaamatta :ashamed: Kuvittelen ehtiväni tekemään sen siinä suppareitten lomassa...

Zucchero 40+2
 
Eipä ole mullakaan vielä sairaalakassi pakattuna :D parempi tosi myöhään jos sittenkään :LOL: :LOL:

Ei täs tosiaan tunne oloaan enää gasellimaisen nopeaks tai notkeaks. Hyvä et sukat saa punnerrettua jalkaan. Toi maha on niinku ihan jatkuvasti tiellä. Kohtahan siitä pääsee ja voipi olla et alkuun "mahattomuus" tuntuu oudolta. ;)

Taas illal tuli samanmoinen kipukohtaus ku aamuyön tunteina...jotain kai tää enteilee mut minen usko et av syntyy ennenku pää näkyy :LOL: :LOL:
Eli tämä paketti pysyy läjässä miehen epäilyistä huolimatta :whistle:
 
täälä on taas vauvoja syntynyt :heart: jokohan kohta olis oma vuoro :whistle: tänään piti vielä kauppareissulta ostaa pienet potkarit, oli niin söpöt!
odottelua edelleen...toivottavasti ei maaliskuulle asti mene...
Nanna ja muru 39+4 :heart:
 
jepjep, taitaa olla kärsimättömyys huipussaa tällä palstalla ;)
Eipä muuta kuin edelleen odottamisen iloa. Mies jo sanoi että jos tänään ku huomenna ois suomi-ruotsi lätkämatsi seittemältä aamulla niin näkis sen. Voi raasu, ei taida tänään syntyä, eli huomenna mies töihin ja matsi nauhalle :D

sanv 40+1
 
Onnea Pikkukakkonen!! :heart: :heart:

Mullakin on ollu maha löysällä jo varmaan viikon verran, eipähän oo ainakaan ummetusta :)
Sairaalakassi on ollu pakattuna jo varmaan pari viikkoo, tää raskaus ei pitäny jatkua näin pitkälle, tuol se odottelee et koska lähtö tulee :LOL:

Onx muilla liikkeet vähentyny näin lopussa?? mä oon taas huolissani ku eilen tuli pikkusen jotain liikettä, tän aamun on ollu jotenkin kauheen vaisu :ashamed:
Huomena olis aamusta käynti Taysis.. taas saa huokasta jos kaikki on hyvin..

Mukavaa sunnuntaita kaikille!!

Nina ja Oskari 39+ jotain..
 
Sunnuntaihuomenta! Täällä minäkin vaan roikun, ei sitten mitään tunnu tapahtuvan, vaikka jo yritin asennoitua että tulee kun on tullakseen... Eilen tuli kyllä limaista ja jopa vähän punertavaa vuotoa, mutta eipä sitäkään enää ole näkynyt. Iltaisin on kyllä hankala olo, mutta yöt nukun hyvin vessakäyntejä lukuunottamatta.

ikuisuuden esimerkkiä olisi ihan mukava seurata, kun synnytyskin kuulosti aika mukavalta ja vielä ensikertalaiselle.

Esikoinenhan mulla syntyi 41+4 eli pitäis mun tietää mitä tää on, mutta kun ei...

Onnittelut kaikille vauvoista!

Mini 40+2
 
nina1 täällä on liikkeet vähentyneet.. ollu koko tän viikon aika rauhallinen.. eilenkin joudut tekemään 1,5h liikelaskentaa ja sain vain 5 liikettä.. ajattelin et koht soitan tyksiin mut sit tää rupes riehumaan ihan kunnolla et sain sen 10 liikettä helposti lasketuksi.

malinda ja mini77 Ollaan sit kaikki samaan aikaan siellä synnärillä.. :whistle:

Täällä ei uutta, paitsi kävin vaan 2 kertaa yöllä vessassa :LOL:

Nemu ja tyttö 39+6 :heart:
 
Paljon onnea vauvautuneille, ainakin pikkukakkonen oli saanut nyytin sylkkyyn. :heart: :flower:

Malinda :hug:
Ja kaikille muillekin joilla odotus tuntuu erityisen raskaalta. :hug:

Mulla alkaa kanssa oleen kärsivällisyys lopussa vaikka tiedän että tiistaina viimeistään on leikkaus mutta kun tietää sen olevan edessä niin ei jaksais odottaa että pääsis jo toipumaan ja sairaalareissu olis jo ohi. Voisin lähteä vaikka heti että sais homman ohitse. Mutta ei ole mitään oireita, mitään ei kyllä jaksais tehdä ja ahdistaa pienet tekemättömät hommat ja asiat joita pitäis hoitaa ennen tiistaita, tai mieluummin vaikka heti, kuten se sairaalakassi...
Akvaarion kanssa pitäis alkaa pelailemaan ja se käy vatsan kanssa urheilusta kun saa kurkotella ja kiipeillä jakkaralla. Vali vali vali... :ashamed: Ja oikeesti mulla kaikki enemmän kuin hyvin, pitäis nyt olla vaan onnellinen ja paijailla massukkaa kun vielä voi.

Liikkeitä täällä on samaan tahtiin kuin aiemminkin enkä muista että kumpikaan aikaisempi muksu olis samalla tavalla myllännyt vatsassa, välillä aika ovelan tuntuista kun oikein kunnolla muljahtaa.

Oikein mukavaa myrskyisää sunnuntaita ja yritetään ottaa levon kannalta, meillä on siihen kaikki oikeus, aikamoisen työn olemme saamassa päätökseen! :heart:

Alina ja 39+1 =) :heart:
 
Poika syntyi vihdoin eilen aamulla pitkän ja tuskaisan synnytyksen jälkeen, viikkoja 41+2, mitat 4065 g 53 cm ja pipo 38 cm. Lopputulos on kuitenkin mitä mainioin ja sekä äiti että isi onnensa kukkuloilla. :heart: Voimat on niin vähissä etten vieläkään ole edes jaksanut vauvaa nostaa syliin.

Joudutaan vielä olemaan pari päivää sairaalassa. Luen muiden kuulumiset kunhan ennätän tässä. Zemppiä ja voimia kaikille joilla koitos vielä edessä ja ihanaa vauva-arkea.
 
ONNEA Jadel84 pikkumiehestä :D :heart:
täälä rennosti sunnuntaipäivää vietellään, söin just mahan täyteen ruokaa, jaksaa istua koneella :LOL: , mut jospa kohta siivoais ton keittiön ruuanlaiton jäljiltä..
viime yönä taas supisteli tunnin kipeesti, mutta sitten taas loppui, yllätys..sitkeässä tuntuu tämä vauva olevan, ei varmaan halua tulla, kun niin kovat pakkaset ulkona :kieh:
Nanna 39+5 :heart:
 
Onnea Jadel nyytistä :flower: :heart:

Kävin sit urheilemassa oikeen huolella...tein taasen lumitöitä ja voimat on aivan piipussa :whistle:
Eipä tuo moska painavaa ollu eikä sitä montaa senttiä ollu satanu mut jotenki kunto on aikas kehno ja toi pahuksen maha on hyvin eessä :LOL: Sit lyllersin postilaatikolle 600m:n päähän hakee lehden ni johan alko mahassa tuntumaan vinkeältä. Mut ei muuta.

Liikkeistä kyllä tää asukki ainakin potkii menemään ihan entiseen malliin. Tosin kohta sillä alkaa leikkikenttä käymään ahtaax joten kaipa siellä kohta rauhotutaan ja "jumiudutaan" oottamaan ulospääsyä :LOL: Mua ainaski hiukka kauhistuttaa kui iso möhkäle poitsu tulee olee...mut senki näkee sit ku aika koettaa.

Nyt otan loppupäivän levon kannalta,kädet vieläkin keitettyä spagettia ja selkää juilii.
Tsemppiä muille mahakkaille..kyllä meidänkin odotus joskus päättyy :D :heart:


Meillä kans mies aamulla tokas et saas nähä millai pakkaus mahasta tuleekaan ku ei kaveri halua tulla ees kisoja seuraamaan :LOL: :LOL:
Poika ei ainakaan vielä ole ilmoittautunu isänsä tavoin penkkiurheilijaks..voi mikä pettymys :D
 
Mä olen täällä makaillut, lepäillyt ja lukenut koko päivän ja tosiaan on tavallista hiljaisempaa masussa. Ei auttanut banaani eikä appelsiini, mutta muutama liike koko päivänä on kyllä tuntunut. Varmasti osa menee tuonne mun selkään päin ja niitä en tunne, mutta kuinka helposti pitäisi huolestua? Neuvolassa sanottiin että jos liikkeet vähenee tai muuttuu niin Tyksiin vaan, mutta pitäiskö sinne ekaks soittaa? Vilkas vauva tämä on ollut, mutta "lepopäiviä" on ollut ennenkin.
 
Hei!

Myrsky koetteli vain vähän. Vesiputket jämähti yöllä pari kertaa, mut tiuhaan vessassa käydessäni onneksi huomasin ajoissa, eikä kerenneet pahasti jäätyä.

Täällä kun oli se rauhallinen päivä liikkeiden suhteen, oliko se perjantai. No, silloin sain vauvaa likkeelle vain tönimällä sitä reippaasti, aika kamalaa. eilisen päivän hän sitten heiluikin tasaisesti aamusta iltaan, niin ei sit lähdetty sairaalaan. Ja silloin pe iltanakin mies kuunteli korva mun mahassa ja oli kuulevinaan sieltä tiheän sykeen ("kotidopleri").

Viimeyöstä alkaen ollut menkkakipua, ajoittain aika voimakastakin. Mä nyt tässä sit mietin että tästäkö se lähtee.. Olen toivonut vauvalta et jos sais aamun Ruotsi-Suomi -matsin katsoa, mut isänsä hoputtaa syntymään.. On jo aivan malttamaton. :D Katsotaan nyt kumpaako tottelee, minua vai isäänsä...

Tuskatonta, levollista odottamista! :wave:

Tehilla ja E 40 pooks
 
Onnea Jadel prinssistä =) :heart: tulehan kertomaan lisää kuulumisia kunhan voimistut ja pääsette kotiin.

Lukiessani teidän liikkeiden tuntemisesta, mulle tuli kamala ikävä vauvamasua. :eek: :'( Mutta enää ei mun masuun tule vauvoja, tyydyn sylittelemään tuota neitiä :heart: Never say never :saint:
 
Täälkin masussa todella rauhallista, muutama liike vaan tuntunu :( en tiedä johtuuko lapsiveden vähyydestä vai mistä.. :/ no, huomena kuullaan taas lisää ja toivon et saan semmosen mukavan lääkärin enkä itseään täynnä olevan, tuol niitä Taysis riittää :LOL:

Mini77: Mulle terkka sanoi et sairaalaan ei kannata soitella vaan kävellä ovesta sisälle..jos soitat käskevät vielä kerran laskemaan... aina kannattaa käydä tarkistuttaan tilanne, saa sittten mielenrauhan.. mä olen pari liikehälytystä kokenu ja rauhoitti mieltä kun sai kuulla et kaikki on hyvin.. Toivotaan että kaikki olisi hyvin :hug:

Mitäs muuta.. menkkakivut vaan jatkuu ja jatkuu..lohduttavinta on tietää et juurikin ne kypsyttää ja availee paikkoja ;)

Onnea Jadel :heart: :heart:
 

Yhteistyössä