** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

Onnea jälleen vauvaantuneille! :flower:

Ikuisuus ja HubaG - loistava asenne teillä, liityn joukkoon näin poksumisen kunniaksi! Itse olen ollut jo pidempään sitä mieltä, että yliaikaiseksi mennään ja yrittänyt asennoitua siihen, että maaliskuun ekalla viikolla sitten tapahtuu. Voi kun kaikki hyvää tarkoittavat sukulaisetkin sen ymmärtäisivät... Mulla ei anopin kanssa ole tota kysely-ongelmaa, sen sijaan miehen sisko jota viikko sitten pyydettiin kummiksi, on aivan vauhkona. Tähän saakka oon saanut puserrettua jonkun ystävällisen vastauksen sen kyselyihin, mut kohta täräytän jotain vähän pahempaa... :x Ymmärtäisin, jos kyseessä olis lapseton nainen, mut hänelläkin kaksi on itsellään, joten luulis muistavan millaista tää loppuaika on.

No, mutta siitä huolimatta nautitaan loppuajan odotuksesta! Vaikka vauva laskeutunut jo tosi alas ja vessassa saa rampata vajaan tunnin välein, on olo nyt muuten parempi kuin aikoihin. Eilen olin vielä esikoisen kanssa muskarissakin touhuamassa, vaikka vähän hankalaa siellä touhuaminen olikin. Oon myös sopinut huomisesta lähtien lähes joka päivälle jotain ohjelmaa, koska en aio istua neljän seinän sisällä peukaloita pyörittelemässä ja odottamassa josko jotain tapahtuis. Olen treffaamassa äiti-kaveriani huomenna aamusta ja hän jo huolissaan kyseli, uskallanko vielä lähteä esikoisen kanssa kahdestaan liikenteeseen ja mitä jos synnytys alkaakin kun istutaan kahvilla. Mutta murehditaan sitä sitten!

Zucchero + masukki rv 40 :heart:
 
Onneks tää mun naapurusto täällä ei oo yhtää uteliasta. Tiistaina oli nähty ambulanssi menevän häly päällä tiellä ni eikös mun iäkäs kummisetäni ollu eilen käyny mun isäni luona,joka asuu meistä n. 500m:n päässä,kysymässä et kävikö se lanssi hakemassa tyttäres synnyttämään? :LOL: :LOL: :LOL:

Mä repesin ihan täysin kuultuani siitä. Ettäkö tällä kylällä on noi jutunaiheet vähissä. Onhan se kiva olla puheenaihe kaikenmaailman mökkihöperöiden kahvipöytäkeskusteluissa :D
Mun isä oli sit tokassu et ei kyllä mä olen ihan yhtenä kappaleena kotonani ni kummisetä oli kääntäny potkukelkkansa ja lähteny kotiaan kohden kertomaan suuret uutiset...Että tämmöistä!!! :whistle:

Kyllä on kivaa asua näinkin pienes mestas mis kaikki tietää ja tuntee toistensa asiat melkis paremmin ku omansa :kieh: :kieh: :kieh:
 
HubaG voi jessus sentään! :kieh: Meillä mies sanoi onneksi eilen äidilleen aika suoraan, että mua vähän ahdistaa kaikki kyselyt, että me kyllä kerrotaan, kun jotain tapahtuu. Saa nähdä, saako tuo nyt tulevan mummin rauhoittumaan edes hetkeksi.

Mulla on hormonit jotenkin sekaisin, kun alkoi itkettää, kun katsoin Martinaa ja Eskoa nauhalta ja vauva syntyi. :D :ashamed:

Kolmen tunnin kuluttua neuvola.

Ikuisuus ja tyttö 40+1 :heart:
 
Mukavaa perjantaipäivää kaikille! =)
Täällä energiat nollassa mutta jospa sitä jaksais kohta jotain juttuja järjestellä että pesue pärjää täällä ensi viikolla ilman minua.

Alina ja 38+6 =) :heart:
 
Huomenta täältäkin! Kuvittelen varmaan mutta jotain taitaa olla tapahtumassa pikkuhiljaa. Eilisestä lähtien ihan erilainen olo alapäässä ja alavatsalla, painaa ja vihloo ja istuminen välillä vaikeaa. Maaliskuulle tässä kuitenkin ollaan ja olo vaan tulee hankalammaksi :)

Mini 40+0
 
Huomenta täältäkin!!
Hubag: :kieh: On se varmasti oikein mukavaa kun kaikki luulevat tietävänsä toisen asiat paremmin :kieh: varmasti ärsyttää..

Mini77: tsemppiä, toivotaan et jotakin tapahtuisi :hug:

Mä sain äsken puhelun Taysista.. mennään sinne maanantai aamuna tutkimuksiin :)
Päättävät silloin myöskin synnytyksen ajankohdan =) vähän rupee jännittään..
Tai si mä tuun takas kotiin ja käskevät tulla parin viikon päästä uudestaan :LOL: :headwall:

Katsellaan taas, lähden mittauttaan verenpainetta..

 
Taas uus päivä ja uudet kujeet!! :LOL:
Eli ei mitään oo tapahtunu. Vielä yhtenä kappaleena ollaan. Keskiviikkosen neuvolan jälkeen tosin on supistellu. Ajoittain aika napakastiki. Eilenki tuli hyvin epäsäännöllisesti, 2- 9min välein. Ja sattu niin ettei voinu paikallaan olla. Miehelle eilen sanoinki, et miten mulla on semmonen tunne, paikat avautuu aika paljon, mun tietämättä. Eli ei välttämättä ole juurikaan kipeä olo. Kummallista, että jostaki vaaan tullee sellanen tunne.. Mistä lie.

KerhostaOon koittanu hakia sitä jäsenyyttä, kun oon kirjautunu sillä tunnuksella, mut sieltä tullee semmosta punasella kirjotettua tekstiä, ettei onnistu.

Äpyli 40+1
 
HubaG Huhhuh!! '

Ikuisuus
mä pidätin itkuu ihan viimiseen asti eilen illalla ku katoin M&E:n :D ajattelin et jos nyt itken ni siitä ei sitte tuu loppua ja sit mennään neuvolaan silmät turvonneina :LOL:

Eli neuvolassa käyty
kaikki ok.. paino taas tippunu, viimeks oli tippunu 2,5kg nyt 1kg..
Viikon päästä ois sit viiminen neuvola, jos sinne asti mennään.

Eilisestä illasta asti ollut semmosta kovaa menkkakipua, täytyy mennä ihan kaksinkerroin ku sattuu.. :/ toivottavasti tekis jotain tuolla alakerrassa..

Niin ja pojulla menny se vatsatauti ohi, ja minä ja mies vissiin selvittiin ilman sitä!!

Nemu ja tyttö 39+4 :heart:
 
Mä kans katoin nauhalta sen M&E ohjelman eiliseltä. Ja juu,itku pääs täälläkin. :'(
Kamalan kauan niillä se synnytys kesti :eek: mut suloinen ja terve tyttö sieltä onneks synty :)

Mä oon alkanu väsää tulevalle isosiskolle jo luoja ties monettakohan pipoa/baskeria. Mukavaa ja nopeeta näpertelyä =)
Varmaa kohta niitä alkaa tursuu kaikista ovista ja ikkunoista.

Mut nyt mä painun pihalle vähä haukkailee happee ku toi pakkanenki hiukka hellitti. Sitä luvattua lumisadetta odotellessa
:D :D :D
 
S-joella käyty ja kaikki oli oikeen hyvin. sf-mitan kasvun "pysähdys" johtu luultavasti eri ottajista, mitä itsekin olin ajatellut ku maha on tuntunu kasvavan ihan normaalisti. Painoarvio oli n.3400g. Paikat pehmenneet, vauva hyvin alhaalla ja kohdun suu "sormelle auki", eli ei hajuakaan mitä tarkottaa mutta kuullostaa hyvältä. Lääkäri ja kätilö oli oikeen mukavia.

Illalla, varmaankin sisätutkimuksesta johtuen, tunsin ekaa kertaa oikeen kunnon supparit!! Nyt ei jäänyt epäselväks niinku aiemmin. Mies oli jo ihan lähdössä mutta rauhottelin etä näitä voi kuule vielä tulla, ilmottelen ku muuttuu säännöllisiks. :)

Minäki haluan suklaapiirakkaa, voisin jopa tehdä.. :p

sanv 39+6
 
Mukava kuulla sanv että kaikki on hyvin. Itselläsikin varmasti parempi/helpottuneempi mieli. =)

Supistus tuulia puhaltelen täältä kaikille niitä kaipaaville. Minulla ne supistukset alkoivat juuri niillä "menkkakivuilla" kunnes ne voimistui niin koviksi, ettei liikkua voinut supistuksen aikana :x

Tyttö nukkuu ja syö. Viime yönä nukuttiin oikein hyvin, vain pari kertaa heräsi syömään. Itselläni on pirteä olo, ei ole ollutkaan näin pirteää olo ainakaan viikkoon. =)
 
Mini77 toivottavasti tuntemuksesi ovat oikeita ja pääset pian laitokselle. :whistle:

Hienoa sanv, että kaikki kunnossa!

Ihanaa, että muutkin on itkeneet M&E:tä katsoessa. :D Oli kyllä todella pitkä synnytys, toivottavasti itse saisi vauvan maailmaan vähän lyhyemmälläkin synnytyksellä!

Neuvolassa käyty ja eipä siellä mitään ihmeitä. Sf-mitta sen kun jatkaa kasvamistaan, painoa oli onneksi tullut vain 200g hirveästä herkuttelusta huolimatta, ja verenpainekin oli oikein hyvä.

Ensi viikolle sain vielä neuvola-ajan, ja jos ei vauva sittenkään ole lähtenyt syntymään, niin puolentoista viikon kuluttua on sitten yliaikaiskontrolli ja kahden viikon kuluttua käynnistetään. Yritän siis nyt ajatella niin, että tässä on enintään kaksi viikkoa aikaa. :)

Tiiättekö, mulle on tullut viime aikoina ihan sellainen olo, että täällä mahassa asustaa poika. :eek: Vaikka puhun miehelle tytöstä, niin jotenkin miellän tuon mahassa möyryävän tyypin pojaksi. Ja kyllähän ultrassa ollaan voitu erehtyä, kun vauva oli silloin jalat ristissä ja vähän vaan raotti paikkoja. No, nähtäväksi jää, ihmeissään ollaan joka tapauksessa, jos poika syntyy. Eniten ihmeissään on kuitenkin varmaan anoppi, joka on neulonut vaaleanpunaisen villa-asun siitä huolimatta, että ollaan koitettu toppuutella, ettei 100%:sta varmuutta ole. :D

Mä oon jouluna aloittanut katsomaan tuota Pako-sarjaa, ja tänään tuli postissa neljäs eli viimeinen tuotantokausi. Tässähän mulla on viikonlopuksi ohjelmaa, makaan sohvalla ja katson 16 tuntia Pakoa. :D Oon jotenkin jäänyt aivan koukkuun tuohon sarjaan.

Mukavaa viikonloppua ja toivotaan, että saadaan tälle viikolle vielä paaaljon vauvoja!

Ikuisuus ja mahamatkaaja 40+1
 
ei taida tämä tänäkään vkl.syntyä, ensi viikkoon menee varmasti. joten ens viikolla varmaan päästään synnärille tositoimiin :kieh: mä katoin eilen sitä martina&esko, ja itku meinas tulla täälläkin, kamalan pitkä se synnytys(36 tuntia!)ja kivuliaan näköistä, toivottavasti itellä ei kestä noin kauaa, mutta tuskin, esikon synntys kesti 7 tuntia.
nanna ja pieni 39+3 :heart:
 
Terkut salista, olin viis senttiä auki tullessa ja kivut helvettiä. Sain epiduraalin ja tää on taivas. Ihan ku oisin rentoutuslomalla tai jotain. :D Mut meidän vauva syntyy tänään, nyt jo yhdeksän senttiä auki. Kiitos tsempeistä, jäi tosiaan vähä Paot kesken. :LOL:
 
Ikuisuudelle paljon tsemppiä! Ihan kohta on vauva sylissä, ihanaa.

Onnittelut myös kaikille vauvautuneille.

Täällä vauva-arki sujuu pojan osalta oikein hyvin. Itse sain kohtutulehduksen ja kävi ilmi, että istukan käsinirrotuksessa kohtuun on jäänyt istukkakudosta. Nyt tulehdus yritetään rauhoittaa antibiooteilla ja poistaa sitten kudos hysteroskopiassa. Lääkäri ei ollut halukas tekemään kaavintaa, jotta kohtu ei vahingoittuisi ja uusi raskaus olisi mahdollinen myöhemmin.
 
ikuisuus Ihanaa, että pääsit tositoimiin :heart: :heart: :heart: :heart:
Heti, kun lopettaa stressaamasta niin alkaa tapahtua :whistle:
Täällä odotetaan innolla vauvauutisia ;)

Meillä kaikki ennallaan... Onneksi vatsanpurut ovat vähän helpottaneet ja illat on vähän rauhallsempia, mutta yöt on vielä tosi katkonaisia, kun tuo neiti nukkuu todella levottomasti ja lisäks syö kahden tunnin välein :/ Päivällä kyllä uni maistuu, mutta minä taas en osaa oiken päivällä nukkua :ashamed: :ashamed:

Lisäksi mun tissit ei meinaa millään tajuta, että vauva ei tarvitse litraa maitoa päivässä :kieh: Vähän vähempikin riittäis. Mun on ollut pakko pumpata maitoa ja antaa pullosta, kun neiti meinaa tukehtua :( Lisäksi neiti ei millään jaksa imeä läheskään koko rintaa tyhjäksi ja saa näin vaan sitä vähemmän rasvaista maitoa... Huoh!! Minä ja mun ongelmatissit :LOL: :LOL:


Develly ja Pikkuneiti 8 vrk :heart: :heart:
 

Yhteistyössä