** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

Develly :hug: Huoli on raastava tunne ja vie voimia. On myös tosi kurja katsella, kun oma lapsi kärsii. Itse en tykkää yhtään katsoa, kun omalle lapselle tehdään jotain toimenpiteitä. Siirryn suosiolla toiseen huoneeseen, kun lasta pistetään, tms. Tuossa sinun tilanteessasi on oikeus väsyä. En tiedä, mutta jotenkin olisi luonnotonta, jos joku vain porskuttaisi menemään, eikä yhtään väsyisi. :hug: Mutta usko pois, kyllä se päivä vielä tulee, kun pikkuinen paranee!

Kiitos kaikille noista neuvoista kuvan suhteen. Täytyy tuunata kuvaa! =)

-mervi-elina ja poju 2 kk
 
Paljon voimia Develly! :hug: :hug:

Täällä alkaa jotenkin jo ahdistaa vaan kotona olo. Olis jo ihana päästä ulos vauvan kanssa. Ei pitäis valittaa vaan nyt levätä kun tuntuu että tuo haavakin hiukan kiusaa enemmän. Pelkään kokoajan tulehdusta mutta luulen että olen vaan ollut liian reipas ja lepo auttais kipuiluun.
 
Tervehdys :wave: tuli tosiaan silloin sunnuntai-iltana lähtö,soitin kättärille että nyt tultais,sanoivat että on täyttyä,ei mahdu,soita naistenklinikalle.soitin sitten naistenklinikalle ja sanoivat että sielläkin on täyttä,mutta minä vielä mahdun sinne eli viimeinen olin kenet ottivat sinne.Mietin vaan että mihinköhän ohjaavat sen jälkeen,jorviinko?

Olimme naikkarilla klo 22.00,heti laittoivat meidät synnytyssaliin ja olin heti silloin 4cm auki,siitä n. 1.5 tunnin päästä 7cm ja kohta jo 10cm,ponnistusvaihe kesti sitten n.30 min?!

Poika syntyikin sitten klo 0.30,eli maanantain puolella ja tuli vauvalle sitten sama synttäripv kuin esikoisellekkin:)

Nopea oli taas kerran synnytys ja ilokaasulla mentiin,ei ole kiva kokemus tuo synnytys,mutta nyt se on onneksi takanapäin.

Pojan mitat olivat 3778g ja 49cm

Suloinen ja ihana poika on,pääsimme vasta tänään muutama tunti sitten kotiin kun pojalta piti ottaa eilen sekä tänään vähän verikokeita ja tänään myös ultrasivat sydämen kun sieltä kuului eilen sekä tänään sivuääni.

Ultratessa pojan sydämestä löytyi tänään hyvälaatuinen reikä joka tarkoittaa sitä että useimmiten menee itsestään umpeen 1 ikävuoteen mennessä.toivotaan myös että näin tapahtuu.

Nyt takasin puuhiin ja kohta tulee taas lisää vieraita ja sitten jos pääsisi rauhoittumaan,kun ei ole tullut nukuttua kun viimesen 3 pv:n aikana n.8 tuntia,eli väsyny olen,mutta on se niin kivaa olla taas kotona.vähän kyllä jänskättää miten menee eka yö,sairaalassa poika nukkui aina mun vieressä ja söi viimeyönäkin 2 tunnin välein.

Tulen kirjoittelemaan taas lisää kuhan kerkiän.

Jontsulii ja poika 2vrk
 
Heippa kaikille piiitkästä aikaa!

Kirjoittelin silloin alku- ja keskiraskauden aikoihin tänne, mutta sitten iski passivoituminen... :ashamed: Toivottavasti saan vielä palata joukkoonne! :)
Olen lueskellut paljon viimeaikaisia kirjoituksia ja enemmistö onkin jo saanut tuhisevan nyyttinsä syliinsä - hurjasti onnitteluja kaikille! :flower: :heart:

Olenkohan joukon ainoa, jolla vielä odotus jatkuu...? Muistanko ihan väärin vai oliko niin, että ainakin Zucchero taisi vielä odottaa ja käynnistykseen huomenna? Toivottavasti lähtee itsestään käyntiin ennen sitä, mutta jos ei niin tsemppiä ja toivotaan että käynnistys sujuu hyvin.

Mulla tänään 41+0 ja en jaksaisi kyllä odottaa enää yhtään!!! Huomenna aamulla olisi jälleen neuvola ja ketuttaa taas mennä sinne. Mukava hoitaja, ei siinä mitään, mutta en olisi uskonut että raskaus menee näin pitkälle enkä jaksaisi enää niitä samoja fraaseja, kuten "kyllä se sieltä kohta tulee", "tulee sit kun on tullakseen", "nooh, koitahan vielä jaksaa..." :kieh: Argh!

Tänään aamulla seitsemän aikaan havahduin kipeempiin supistuksiin ja toiveikkaana aloin jo kellottaa. 5-7 minuutin välein niitä alkoikin tulla, mutta sitten laantuivat melko nopeasti... :(
Eikä mistään perinteisistä ässä-keinoista tunnu olevan apua (siivous, sauna, seksi). Shoppailua ja sumppiakin kokeiltu, tuloksetta... Kyllähän siivotessa ja shopatessa väsyy ja alkaa kivuttomat supistukset, mutta siinäpä se. Seksin jälkeen oli hetken aikaa napakampia suppareita, mutta kun tuo muutoin niin mukava aktiviteetti ei ole tässä vaiheessa raskautta valitettavasti lainkaan mukavaa, en taida "jaksaa" ryhtyä siihen ihan heti uudestaan! :D Mieli voisi tehdäkin, mutta limakalvot ei ole oikein yhteistyöhaluiset... :/

Hohhoi, tulipas valitusta kerrakseen! Pahoittelut siitä. Jos täällä on vielä odottavia kohtalotovereita, niin tsemppiä teille kovasti! Ja kaikille vauvaantuneille kovasti jaksamista arkeen! Ja toivottavasti Devellyn vauva pian paranee!! Varmasti todella raskasta aikaa, voin vain kuvitella... :hug:

Turhautunut Pikkupulla79 ja masussa viihtyvä Masukki 41+0
 
Malinda
Parhaat onnittelut sanv, pojat3äiti33, MintCandy, Nemu, Jiina, serratus ja jontsulii! :heart: :heart: :heart:

Devellylle edelleen kovasti voimia! Kyllä sua nyt koetellaan :hug: Toivottavasti vauva alkaa pian tervehtymään! Varmasti tosi raastavaa olla kotona ilman vauvaa :(

PikkuPulla79. Et ole ainoa! Täällä sitä edelleen kärvistellään :headwall: Mä en oikeestaan enää edes noteeraa noita supistuksia, kun ei ne näköjään mihinkään johda, säännöllisen epäsäännöllisesti tulee. Mulle tulee varmaan ihan shokkina sitte kun oikeesti on tosi kyseessä, kun en enää osaa edes odottaa, että tässä täytyis jossain vaiheessa synnyttämäänkin lähteä. Sairaalakassin tavaratkin on jo levinneet ympäri kämppää ja eväät syöty monta kertaa :LOL: Siivosin taas tänään koko kämpän napakampien supistusten toivossa, mutta ei ainakaan vielä tunnu siltä, että silläkään olis mitään vaikutusta ollu. Pitäis varmaan ottaa taas neuvolaankin yhteys ja käydä näytillä... En saanu enää uutta aikaa, kun munhan piti jo kaks viikkoa sitte synnyttää...

Tsemppiä Zucchero huomiseen käynnistykseen! Vihdoinkin tapaat vauvan :heart: (Vai oliskohan sittenkin käynnistynyt jo luomusti?)

matami-mimmi. Ei huolta, en aio teidän seuraa jättää, vaikka näköjään saattaa mennä pitkällekin maaliskuuhun meidän vauvan syntymä... Ootte jo niin tullu tutuiks kaikki :)

Malinda 40+5
 
Develly,tosi kurja juttu :( :hug: :hug: :hug: Älä mitenkään pidä itseäsi huonona äitinä. Tollanen tilanne syö tosi pahasti niin henkisesti ku fyysisestikin voimia. Toivotaan nyt et lääkitys alkasi tehoamaan ja pieni jaksais syödä. Tsemppiä ja hurjasti voimia niin sinulle ku koko perheellekin. Kyllä kaikki järjestyy :hug:
 
Onnea jontsulii ja serratus!! :heart: :heart:

Malinda ja PikkuPulla: täälkin on yksi kärsimätön joka odottaa lähtöä :headwall:
Täälkin supistelee välillä kipeestikin mut sitten ne vaan loppuu :headwall:
Osaakohan sitä lähteä ajoissa jos vaan odottelee et kyll ne kohta loppuu :LOL:
Mä tähtään perjantain ya-kontrolliin enkä kovin helpolla lähde pois!!

:hug: kaikille kärvistelijöille, eiköhän se tästä vielä iloksi muutu!!

Zuccherolle tsemppiä huomiselle!! :hug:

Nina ja Oskari 41+ 2
 
Tääl valvottu kohta 4½ tuntia supistusten kourissa.. eka 3 tuntia tuli todella kipeitä ja varmaankin n. 10 minsan välein.. ny niitä tulee vieläkin kipeinä mut ei niin usein et näytille lähtis |O eipähän tarvi varmaankaan tänä yönä nukkua |O
 
Onnea jontsulii ja serratus! :heart:

Onkohan nina1:n tilanne mikä? :whistle:

Täällä oli parin hyvän yön jälkeen viime yönä taas ei niin hyvä yö. Mahavaivat sen kun jatkuu ja meni taas viisi tuntia saada tyttö nukkumaan. Sen jälkeen kyllä taisikin väsyttää, kun nukkui 5 tuntia yhteen menoon! Noin pitkää aikaa ei olekaan aiemmin kerralla nukkunut.

Käytiin eilen ihan lyhyesti alle 15min. vaunuttelemassa, kun terveydenhoitaja antoi jo luvan aloitella ulkoiluja. Tyttö nukkui vaunuissa niin sikeästi, että harmitti tulla sisään ja riisua ulkovaatteet päältä. Jalkakäytävät on kyllä ihan luokattoman huonossa kunnossa ja suojateiden eteen aurattu lunta niin, että tien joutuu ylittää keskeltä risteystä. Ja autoilijat kun ei oikein ymmärrä asiaa niin saa ihan tosissaan olla varuillaan.

Ikuisuus ja tyttö 13vrk :heart:
 
ikuisuus täälläkin autotiet on kyllä lumettomia, mutta pyörätielle mennessä on sellainen kinos lunta, että saa ihan tosissaan tehdä töitä, että jaksaa tuupata vaunut tuollaisen kynnyksen yli. :whistle: Me ollaan oltu pojun kanssa pari kertaa ulkona. Meillä neuvolatäti sanoi, että olkaa ensin tunti, sitten pari tuntia ja lopulta jopa kolme tuntia.

-mervi-elina ja poju 2 kk
 
Onnea Serratus :hug: :heart:

Täällä meinaa univelka painaa :ashamed: Esikoinen kipeänä ja vauva heräillyt kahden tunnin välein yöllä syömään. Nyt vielä onneksi molemmat nukkuu ja saan nauttia aamukahvin rauhassa, siitä se päivä sitten lähtee käyntiin :saint:
 
Huomenta kaikille!

Ihanan pitkat unet takana. Tytto nukahti 24.00 ja herasi 5.00 syomaan. Kuudelta menimme takaisin nukkumaan ja nyt herattiin. Eli melkein 8 tuntia putkeen. Aaaahhhh....

Me aloimme ulkoilla 11 vrk iassa. Neuvolatati antoi luvan. Ensin 20 min ja sitten aina 10 min lisaa joka kerta. Noi ajat on sitten ihan mun omaa keksintoa.

Saunassakin kavin eilen, vaikkei vissiin kauheasti suositella jos viela vuotaa. Oli vaan niin ihana menna sinne lauteille makaamaan sen jalkeen kun ensin lykki vaunuja tuolla lumihangessa.

D-vitamiinit aloitin eilen. Tytolla ei ole ollut mahavaivoja, joten jos nyt alkavat tiedan syyllisen. Ensin voisin hakea apuja apteekista, mutta jos ei ne tropit auta, niin ehka en sitten anna ollenkaan d-vitamiineja. Saahan niita jonkin verran tuosta vastikkeesta. Kun minulla ei tuota maitoa tisseista tule :ashamed:

Sarina ja Sisu 2 vk 2 pv
 
Onnea vauvaantuneille :flower: Ei teitä enää montaa olekaan ;)

Meillä aloiteltu d- vitamiini, mutta vasta tänään joten ei oo masuvaivoista vielä tietoakaan?? Itse olen sairaana joten nuo d- vitamiinitipat ei oo ollu päällimäisenä mielessä..
Eilen alkoi oksutauti? mahdollisesti ja lisäksi kuume. Konsultoin kyllä synnytysairaalaa jos vaikka olisi vakavempaa?! Mutta nyt seuraillaan pari päivää tilannetta.
Ei oo paras mahdollinen olo vauvan hoitoon, mutta minkäs teet? Ei vauvan hoidosta saa sairaslomaa, kun vielä imettääkin ;)
Kunhan nyt ei tosiaan oo muuta kuin vatsatautia :whistle:

Fi0na
 
D-vitamiinista meillä on käytössä Devitol. Sisaruksilla aloitin aikoinaan tuon Jekovitin ja teetti vatsavaivoja. Mukamas sitten viisastuneena käytän Devitolia. :attn: Lähipiirissä on monia vauvoja joille tuo Jekovitti ei sovi.

Meillä oli kaikin puolin hyvä yö. Poju nukahti klo 22. Heräsi kello 3 syömään. Muuten yösyöttö oli tyypillinen, mutta pieni söi 2 x 100 millin annoksen maitoa. Nukkui sitten hiukan ähistellen klo 6 asti, mutta nukkui kuitenkin.

-mervi-elina ja poju 2 kk
 
:attn: Maxi-Cosin Family-fix jalustassa on jotain turvallisuusriskejä ja ennen 3.3. ostettua jalustaa ei saisi käyttää ennen kuin se on tarkistettu lastentarvikeliikkeessä. Ostokuittia ei tarvitse olla mukana. Huomasin Iltalehdessä tuon jutun! :attn:

Me ostettiin se ja Maxi-Cosin uusin muistaakseni Pebble-merkkinen turvakaukalo, kun piti olla kaikkien turvallisuusstandardien mukainen ja yksi parhaita testien mukaan. Eilen viimeksi tuli ajeltua n. 150 km pikkuinen kyydissä ja sanoinkin miehelle, että onhan toi sit kaukaloyhdistelmä sitten ihan turvallinen, kun musta se huojui vähän oudosti... Noh, lähetän miehen nyt tarkistamaan sen meitä lähimpää liikkeeseen.. Turha jossitella sillä mitä olisi voinut tapahtua, mutta kyllä kauhistuttaa ajatus että olisi voinut käydä huonosti.
:|
 
Perheemme täydentyi ihanalla pojalla eilen klo:10.43 :heart:
3770g ja 50 cm oli tärkeet mitat :heart: :heart:

Tuli sitten lähdettyä aika "sopivasti" sairaalaan, olin äippäpolille päästyäni 8 cm auki ja siirryinkin suoraan saliin :LOL: muuten synnytys meni oikein hyvin ja jäi hyvä mieli :)

Nina ja Oskari 1 pv
 
Onnea nina1! :flower: :heart: Aika kreivin aikaan olet sairaalaan saapunut!

Käytiin lastentarvikeliikkeessä ostamassa upouusi turvakaukalo. Päädyttiin tuohon Graco Logico s:ään jalustalla. Kyllä tuntuu kätevältä tuo jalusta, kun ei tarvitse joka kerta turvavöiden kanssa touhuta. Ostettiin sitten samalla myös matkarattaat, joihin tuon kaukalon saa kätevästi laitettua kiinni. Olin ajatellut, että oltais nuo matkarattaat ostettu vasta myöhemmin, mutta kun niillä ei niin paljoa ollut hintaa, päätettiin ostaa saman tien. Meillä kun vaunut pitää purkaa todella moneen osaan ennen kuin ne saa laitettua autoon, on kätevää, että on takakontissa odottamassa matkarattaat kauppareissuja ym. ajatellen.

Muutenkin käytiin kaupoilla ja pari tuntia vierähti, tyttö nukkui kaukalossa hienosti koko reissun ajan. Oli hassua huomata, miten paljon katseita kaupassa kerää neidin kanssa ja miten moni tuli ihan juttelemaan ja kyselemään tytön ikää. :heart:

Ruuan jälkeen ajattelin vielä lähteä nauttimaan kauniista alkuillasta vaunulenkin merkeissä.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Ikuisuus ja tyttö 2 viikkoa
 
Homma hoidettu 27.02.10 klo 11.29 syntyi pörröpää poika 4130g ja 50cm :D synnytys kesti 2h55min tuli hiukan hoppu sairaalaan onneksi oli hauska taxikuski joka jaksoi vitsailla koko matkan kun poltot tuli jo 5min välein =)
 
Devellylle oikein paljon voimia, toivottavasti vauvan kunto alkais pikkuhiljaa paranemaan!
Onnea myös kaikille uusille vauvautuneille!

Meillä tyttö syö ja nukkuu. Ihan käsittämätöntä, näin kilttiä vauvaa meillä ei vielä ennen ole ollutkaan. Onkohan tyyntä ennen myrskyä? ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

pojat3äiti33 ja tyttö 1vko1pv
 
Paljon onnea nina1 ja Huopatossu! :heart: :flower: :heart: :flower:

Täällä arki rullaa ihan hienosti. Typykkä on aikas tyytyväinen tapaus, maitoakin tulee sopivasti. Yöt ovat katkonaisia alkuyön pitkien unien jälkeen, onneksi mies herää vanhempien muksujen kanssa aamulla aikaisin ja saan nukkua vähän pidempään. :heart: Pitäisi malttaa mennä itsekin ajoissa nukkumaan mutta kun on niin kiva olla toisen kainalossa sohvalla kaikessa rauhassa. Oli muuten musiikkia korville kun mies eilen huokaisi syvään ja sanoi: "kyllä töissä pääsee paljon helpommalla kuin kotona lasten kanssa". =)

Mukavaa viikonloppua kaikille! =)

Alina
 
Poika tuli! 3.3.2010 klo 13.39 syntyi poju 4060g, 53cm. Sopivasti päivää ennen aiottua käynnistystä. Synnytys oli aikaisempaan verrattuna suorastaan upea kokemus ja eilen kotiuduttiin.
Lisää tekstiä myöhemmin!

Zucchero + poju 3vrk
 

Yhteistyössä