*Helmikuun hurmaajat heinäkuussa*

Voi Petite. Valtavasti lämpimiä ajatuksia täältä suunnalta! :hug:

Olen koittanut nyt muutamana viikkona taas alkaa urheilla, ja kovasti sopivan raskas liikkuminen parantaa oloa ja mielialaa.

Odottelen tässä vaan ultraa, johon on vielä liki kaksi viikkoa. Niin ja mahan kasvaminen saisi mun puolesta jo alkaa. :D

ikuisuus ja asukki 10+3
 
:hug: :'( Voi Petite :'( :hug: Mitä tuo seerumiarvo tarkoittaa? :ashamed:

Helmiläinen Mikä on sormustesti? =)

Verikoe/sikiöseulonta, minulle sanottiin että kun menen päksiin äippäpolille niin saan kuulla tulokset siellä samalla. Verikoehan otettiin viikoilla 9+3 ja np-ultra on vasta ensi viikolla.


matami-mimmi 10+6
 
Petite: :'( :hug: Eipä oikein osaa mitään sanoa :ashamed:

Mä oon ite jo ihan hysteerinen ultran kanssa, ei oikein päässä liiku enää mitään muuta kun se että ultra on ihan pian.. onneksi on jo, saa sitten hiukan turvallisemmin mielin odotella tulevaa.
Vaunujen merkin ja varusteet jo melkein päätin, mutta itseni tuntien muuttuu vielä ainakin kerran :LOL:
Tuntuu oudolta ajatella että ei enää puolta vuottakaan kun äippäloma jo alkaa.. tai melkein voi olla sillon jo nyyttikin kainalossa. JOS kaikki menee hyvin.. ärsyttävää lisätä aina tuo jos :/

Tänään ollut tosi huono päivä, oon ollut tosi väsynyt ja tehnyt pahaa, nukahdin sohvallekkin pitkästä aikaa ja ruoka teki pahaa tänään.. jännä et miten vaihtelee päivien mukaan olotila!
 
Zuh
Hoijoi, uutta aamua taas ja ois nukuttanut niiin makoisasti..

Petitelle ihan ekana :hug: miljuunasti. Ikävintähän on että ette voi kun rauhassa odottaa lisätietoja ja "varmuutta" asiassa. Oletteko tehneet mitään alustavia päätöksiä asian suhteen? Hurjasti voimia kaikille teille.

Piipiäinen: Meillä tulokset tulee viikossa ja soittavat jos jotain hälyttävää. Olinkin itse jo päässyt unohtamaan koko jutun.

Tänään näkyy koskevan tonne mahaan, äh. En tiedä onko nämä niitä maankuuluja nippailuja vai mitä, tosin ruokavalio on niin hedelmäpainotteinen että voi kiukutella sitäkin. Mutta tänään tämä nainen menee ja ostaa cremedonitsin, himotti eilen jo NIIIN paljon :) Ja huomenna saa äipän mansikkakaakkua, mies vanhenee ja on taas muutaman kuukauden saman ikäinen kuin minä. Syntinen vanhempi nainen siis kyseessä :saint:

Zuh & Naatti 12+4
 
Huomenta kaikille,

soitin äsken neuvolaan tästä tilanteesta ja sain ajan omalle lääkärille aamupäivästä. Sanoin etten nyt jaksa mennä töihin, oma asia on niin akuutti. Th ymmärsi hyvin ja odottelen lääkärin aikaa. Piipiäinen kyseli siitä seulasta... olen ymmärtänyt niin,että nimenomaan downia seuloo nt-ultran ja veriseulan yhteistulos. Eikä ole tietenkään aukoton,monihan saa "vääriä" tuloksia. Toisaalta kätilö sanoi,että suurempi turvotus kyllä antaa viitettä.
Lapsivesinäytteen voi kuulemma ottaa vasta aikaisintaan 15. viikolla koska silloin on tarpeeksi lapsivettä, sitä otetaan 20ml.

Ja kyllähän me ollaan mietitty vaihtoehtoja... tuntuu vain,ettei hyvää ratkaisua olisikaan. Toivon kovasti että terve lapsi tulisi,mutta.. kyllä keskeytykseen päädyn jos vamma selviää ja on paha. Pakko ajatella omia voimavaroja ja isompia lapsiani,parisuhteen tilaa ym. "itsekkäitä" asioita lapsen oman voinnin lisäksi.

Mutta hyvää odotusaikaa teille kaikille,palailen jossain vaiheessa takaisin mutta pidän nyt pientä taukoa, voikaahan hyvin!

Petite ja mimmi rv 13
 
:hug: petitelle ja piipiäiselle erityisesti :heart:
Ja tietysti kaikille muillekin jotka tuntevat tarvitsevansa voimahalia...

Hyviä uutisia mervi-elina, itsekin olen just lähdössä ultraan. Jännittää ihan vietävästi...

äitilintunen
 
Zuh
Tule Petite ehdottomasti päivittelemään kuulumisiasi ainakin, olet varmasti meidän kaikkien mielessämme. Elämä on kyllä niin epäreilua, tuollaisia päätöksiä ei kenenkään pitäisi koskaan joutua tekemään, varsinkaan kun testit eivät ole 100% varmoja.. :hug: Uskon kuitenkin että päätöksenne on teille ja perheellenne paras, lopputulemasta riippumatta.

Voimia!

~Zuh
 
Zuh
Sikainfluenssasta: Tauti ei mua vielä huoleta, mutta lyhennetäänköhän ensisynnyttäjien sairaalassaoloaikaa jos tauti pahastikin on valloillaan? Täällä ainakin ensikertalaiset ovat sairaalassa vähintään kolme päivää, joka hirvittää mua huomattavasti enemmän kuin koko synnytys :D Oon tosi huono nukkumaan vieraassa paikassa ja vielä kun huoneessa on monta naista, joista varmasti joku kuorsaa -> tämä nainen ei nuku kolmeen yöhön. Jesh :p

~Zuh, jonka ajatukset vähän harhailee..
 
Zuh täällä toinen sairaalakammoinen, ja 2 kertaa olen synnyttänyt ekasta olin 2 päivää ja piti TODELLAKIN taistella että pääsen pois ja toisesta olin yön ja 1 päivän ja aika kivasti ilman suurempia taisteluja pääsin pois tosin:heart: äänet piti erikseen käydä kuuntelemassa 3vrk ikäisenä sairaalalla . Ei mullakaan tuu siitä nukkumisesta yhtään mitään. Vieras paikka ja vielä SAIRAALA, sitten huonekaveri ja sen huutava vauva... Ja mulla oli helpot synnytykset+ voin itse mainiosti(ei repeämiä tms) eriasia olisi sitten ollutkin jos olisin tuntenut itseni kipeeksi. Mutta kyllä mä koin että kotona oli helpompaa voi mennä suihkuun ja istuu vaikka tunti siellä jos tuntuu..oma sänky,oma mies seurana ...

Petite täällä hengessä mukana ollaan :hug:

 
Täällä on mieli ihan maassa, alkoi taas verinen vuoto ja nyt se on sit uuden veren väristä. :'( Eikä neuvolan ajanvarauksesta vastaa kukaan. Hermothan tässä rupiaa menemään tosi heikkoon kuntoon. :headwall: Kuinkahan kauan tässä saa sit ootella että ne sieltä vastaa... tuntuu ettei oo tosikaan ettei sieltä vastata ku ei edes varattua tuuttaa.
 
Tuosta maha-asiasta, että edellisestä jäi muutama kilo yli, eikä vielä huomaa mitään, paitsi vetäessä mahaa sisään. On ainakin rasvaa ja lämmintä pikkuisen ympärillä.

Ultra on 4.8, joten sitä päivää odotellaan innolla.

Sairaalassa olin viimeiksi 5 päivää keisarinleikkauksen takia ja se on varmaan nytkin edessä. Vauvaa piti ruokkia kolmen tunnin välein, joten ei siinä oikein ehtinyt nukkumaan kuin sellaista koiranunta. Kotona sitten nukuin melkein koko ajan, kun tyttökin nukkui 5 tuntia putkeen aina kerrallaan.

Nyt pitää jatkaa työntekoa. Kurssia jäljellä tämä viikko ja sen jälkeisistä kuvioista ei ole mitään tietoa. Todennäköisesti työttömänä ollaan sinne äitiysloman alkuun asti.
 
Tuli eilen sitten käytyä neuvolassa,ainoastaan oikeastaan paperihommia oli,sydänääniä ei suostunut kuuntelemaan:(

Yhtä asiaa kumminkin mietin,neuvola sanoi että seuraava käynti on sitten vasta kummankin ultran jälkee,eli yli puolenvälin raskauden?? mun mielestä tosi outoa,ihan kun 3 kun odottaa niin ei tarviskaan niin usein seurata vaikka onhan jokainen kuulema yksilöllinen :/

Ultraan neuvola eilen faksasi mun tiedot,laitto siihen paperiin kuulema että toivoisi mun ultra-ajan saavan ensi viikolle kun sitten lähdemmekin jo kaheksi viikoksi lomailee ja sen jälkeen alkaakin alkaakin viikot olemaan liian pitkällä ja siihen down verikokeisiin olisi todellakin liian pitkät viikot,mutta katsotaan nyt mikä aika sieltä sitten tulee ja mennään sen mukaan.
 
jontsulii Taitavat yrittää säästää kaikesta mahdollisesta. Kyllä varmasti saat ajan aikaisemminkin jos vain pyydät. Mullekin sanottiin että soittele sitten kun olet saanut äitipoliajan....se on ensi viikolla joten soitan sen jälkeen.
petite Hyvä kun hait sairaslomaa! Ja älä vielä toivoa heitä, mikään ei ole varmaa, voihan olla mahdollista että odotat kuitenkin tervettä lasta. (olen itsekin käynyt lukemassa noista turvotuksista juttuja ja isommillakin turvotuksilla ovat saaneet terveen lapsen)
eemeli89 :hug: toivottavasti vaaratonta vuotoa. Onko teillä sairaalaa lähellä? ei muuta kuin sinne gynen päivystykseen tai äitipolille menet, älä soittele mihinkään. Pakko niiden on ottaa sisään ja tutkia.

Mulle oli tänään taas soitettu aamulla oudosta numerosta jonka alku vaikuttaa sairaalan numerolta. Nyt kävelen loppu päivän toi puhelin kädessä kokoajan......ja yritän itsekin numeroon soittaa....
 
Minulla olisi ollut vajaan viikon päästä tuo sikiöseulonta, mutta meillä siihen ei olisi kuulunut tuota verikoetta. Eilen äitiyspolilla sanoivat, että heilläkin tehdään tuo seulonta + verikokeet. Peruin siis tuon ensimmäiset ajan ja varasin äitiyspolille uuden ajan, joka on 10.8. Piinallista odotusta siihen asti! :headwall: Kaksoisraskaudessa ei ollut tuota veriseulaa, kun näyttäisi kuitenkin väärin. Ultralla siis vain tutkailtiin noita masuasukkeja.

Tuolla jossakin oli puhetta lemmikeistä. Meillä tuo kissa on ollut aina minun perään, mutta nyt kesän aikana isännästä on tullut sen suosikki. Puskee kyllä minun jalkoja, mutta menee ainoastaan mieheni syliin. Kissa on narttu ja leikattiin tuossa keväällä.


 
Zuh
Helmiläinen: Meillä voi samassa huoneessa maata parhaimmillaan (tai siis pahimmillaan) neljä naista. Ja siis neljästä ylöspäin myös niitä vastasyntyneitä. Ei siellä varmastikaan tulisi muutenkaan nukuttua, mutta tuntuu että kotona ois niin paljon helpompi olla. Kun ei mitkään hoitojutut tai muut huolestuta ollenkaan, niin tuntuu "turhalta" istua siellä kolme päivää jos kaikki on ok. Tietysti on eri tilanne jos oma tai lapsen tila sitä vaatii. Ei mua sinänsä se sairaala edes kammota. Mulla on onneksi maailman parhaat unenlahjat, ei heräilyt tai muut mitään vaikuta, sitten vaan jatketaan unia :D

Eemeli89: Peukut pystyssä että vuotelut loppuu ja on vain harmitonta pelottelua!

~Zuh & Naatti 12+4
 
Ensiksi suuri halaus ja myötäeläminen Petiten tilanteeseen. :hug:

Toivotaan Eemeli89 että vuotelu loppuu pian. Käy ihmeessä tarkastuttamassa, että saat mielenrauhan.

Täällä palattu np-ultrasta ja olo on hyvä. Ensin katsotiin mahan päältä ja kuunneltiin sydänääniä, itku tuli kun kaikki näytti jo heti hyvältä :heart: . Sisäkautta tutkittiin turvotusta ja kätilö sanoi heti, että näyttää normaalilta. Pikkuinen ei ollut oikein yhteistyöhaluinen ja jouduttiin pitkään yrittämään turvotuksen mittausta. Tuohan kyllä sopi meille, saatiin kauemmin ihailla pientä. Niskaturvotukseksi saatiin: 0.7; 0.8 ja 1.4. Suurin lukema kirjattiin neuvolakorttiin. Lisäksi käytiin verikokeissa ja kuulemma kahden viikon sisällä soittavat, jos jotain hälyyttävää, muuten ei kuulu mitään.

Pieni otti aika rennosti siellä ja välillä vilkutteli meille, hikotteli ja imi peukaloa. Laskettu aika muuttui ja on nyt 2.2.2010. Zuh jos viitsit muuttaa. Pituutta oli 5.2 cm ja vastasi viikkoja 12+0.

Olen ihan sekaisin :heart: , ajatukset harhailee eikä töihin pysty keskittymään yhtään. :LOL:

HelmiHaave ja :heart: 12+0
 
eemeli89 :hug:

Sairaala-ajasta, minulla sitten se kolmas leikkaus edessä ja takuulla joudun 5 päivää sairaalassa viettämään. Viimeksi pääsin neljäntenä päivänä pois ja jotenkin mulla oli sellainen tunne etten ole ihan kunnossa. No, jouduinkin sitten takaisin pikimmiten kun haava tulehtunut. Nyt ajattelin olla kiltisti sen 5 päivää enkä hinkua kotiin. Olen miettinyt perhehuone- vaihtoehtoa, se kun olisi sitten ihan oma huone. Jos oma vauva nukkuu niin olis mahdollista nukkua eikä vieruskaverin muksu häiritse ja isukki ja lapset sais sitten olla vapaammin siellä vierailulla. Kalliimpihan tuo sitten olis. Pitänee sitäkin asiaa harkita sitten tulevaisuudessa. :whistle: Toisaalta jos sattuu mukava huonekaveri.. Ekalla kerralla oli jotenkin paha mieli siitä kun jouduin leikkaukseen ja sitten huonekaveriksi tuli luomusynnyttäjä joka sai heti lapsensa syliin ja imetettäväksi. Nainen hehkui onnea uudesta vauvastaan ja mulla oli niin paha ja kipeä olo, vauvaakaan en saanut nähdä kuin vilaukselta silloin tällöin. Toisella kerralla oli sectio-synnyttäjä kaverina ja hänelle varmaan ainakin oli helpotus olla mun kanssa samassa huoneessa kun kaksi leikkausta kokeneena tsemppasin uuteen päivään ja tiesin miten suunnilleen paraneminen etenee.

Täytyy tässä illan aikana hiukan koota ajatuksia ja tapahtumia että mitä sitä onkaan edellisissä raskauksissa ja synnytyksissä tapahtunut. Huomenna on ensimmäinen neuvola ja käski tunnin ainakin varata aikaa. Ihan kiva mennä mutta harmittaa vaan kun painoa on sen verran että hävettää olla syynättävänä vaa'alla. :ashamed:

Alina ja 8+3
 
Synnärillä nukkumisesta!
Ainakin kättärillä on edellisistä synnytyksistä sanottu kun valitin sitä ettei saa nukuttua että jos haluaa niin käydä siellä kätilöiden toimistossa pyytämässä korvatulpat ja jättää se vauva sinne nukkumaan. Siis ehdottivat näin itse että he voivat sitten tulla herättämään kun se vauva herää syömään niin saa edes sen välin nukkua rauhassa. :)
Itse en tuota käyttänyt kun samassa huoneessa oli vain yksi toinen synnyttäjä joten sain nukuttua aina satunnaisesti mutta kannattaa rohkeasti pyytää tuotakin mahdollisuutta jos ei saa nukuttua. :)
 
=) Terveisiä ultrasta! Kaikki hyvin ja vauva näytti olevan kunnossa. :heart: Vastasi viikkoja, eli la sama edelleen. En mittauttanu nt:ta enkä ottanu seuloja... Mutta lääkäri sanoi että kaikki mikä näkyy on kunnossa. Onneksi oli kiva lääkäri, sama kuin edellisessä synnytyksessä. Verikokeissa kävin ja semmonen jännityksen aihe on et tuttavaperheessä on parvorokkoa ja miulta otettiin vasta-aineet siihen. Sehän on vaarallinen raskaana oleville, mutta en ota pulttia tai menetä yöunia moisesta, katsotaan rauhassa mitä tuleman pitää.
Nyt olen vain onnellinen et vauva on ja voi hyvin. :heart:

 
Valitettavasti olen tottunut sellaiseen kohteluun etten taida seuraavalla kerralla pyytää mitään. On ollut todella ihania hoitajiakin mutta sitten taas niitä toisiakin löytynyt useampiakin. Tuntuu että osa taitaa olla väärällä alalla. Enkä ole yksin mielipiteeni kanssa. :|
 
Tuosta sairaalassa nukkumisesta, itse just viimeksi annoin aika moneksi yöksi vauvan hoitajille, et sais nukuttua... Muuten sitä vaan valvois vahtien että käärö voi hyvin. Ja menetin sen verran verta synnytyksessä et oli ihan hyvä kun sai nukuttua. Vieruskaverit ei haittaa, on sattunut aina kivat ihmiset kavereiksi. Tai on sen verran hyvät unenlahjat... :LOL:
 
Avilla ilmoittaa itsestään nuutuneena ja ryytyneenä. Lomailin viime viikon ja todellakin otin rennosti. Nyt ei jaksaisi tehdä mitään ja heti tulee tosi paha olo jos joutuu paljon puuhastelemaan. Ehkä vain käynnistyn hitaasti. Mullakin vaihtelee päivittäin olo tuon pahoinvoinnin kanssa. Joskus jo luulin että se on mennyt ohi, mutta ei todellakaan.

Masu on omasta mielestäni ja muutaman muunkin mielestä aika mahtavan kokoinen. Kaverini tokaisikin, ettei tuota kyllä enää salailla. Onneksi mulla on ultra perjantaina, niin voi mahdollisesti sitten kertoa kaikille. BMI:stä oli aikaisemmin puhetta ja mulla se oli ennen raskautta 21. Mulla on semmoset 5kg ylimääräistä ja vakaasti päätin ettei paino saa nousta ennen 20 viikkoa, mutta kas kummaa, nyt se on jo noussut 1,5kg. Aikaisemmissa raskauksissa paino on noussut n. 13 kg ja lähtenyt pois kuudessa viikossa. Olen imettänyt ja tehnyt vaunulenkkejä.

Nyt en muista mitä kaikkea olitte viime viikolla kirjoitelleet, mutta palaan asioihin kun ne tulevat mieleeni (eli tuskin koskaan).

petitelle pidän peukut pystyssä!

Avilla 12+5 ja ultra perjantaina
 

Yhteistyössä