*Helmikuun hurmaajat heinäkuussa*

Hei! En kyllä kuulu tähn pinoon mutta piti tulla kommentoimaan Petitelle siitä niskaturvotusasiasta.

Itselläni oli esikoisella np-ultrassa löydös 3,6mm niskaturvoketta. Viikkoja muistaakseni silloin oli reilu12. Lapsivesipunktio tehtiin ja vauvan kromosomit olivat ok ja terve poika sitten syntyi. Että välttämättä ei aina tarkoita että jokin olisi vialla, varsinkin jos on nuoresta ihmisestä kyse.
 
Voisin liittyä tänne: Olen 20-vuotias, 1-vuotiaan prinsessan äiti ja nyt odotellaan pikkukakkosta syntyväksi 28.1.2010 mutta esikoinenkin meni reippaasti yli ja käynnisteltiin. :) Joten mun tiedot voi lisätä tuonne. Nimi KiaralA Ikä 20 Synnytän PHKS Toinen Kitty (tyttöolo) Tällä hetkellä ;) Ja viikkoja on nyt 12+2 :heart: :heart:
 
Se ois nyt sitten kesäloma aluillaan B)

Olo ok, vatta vain tuntuu olevan iiiiiiso. Ylipainoa kun on reippaasti ennestään niin nyt jo tunnen itseni sotanorsun kokoiseksi :kieh: :xmas:


Tervetuloa uusille :flower: =)

äh, en muista yhtään että mitä mun piti kommentoida... Miten tämä muisti voi olla näin huono?!


matami-mimmi ja 10+4 :heart:
 
Mä en tykkää tästä kuumuudesta yhtään :kieh: Onneksi voi kotona olla alusvaatteet päällä - pitää vaan verhot visusti kiinni :LOL: Ukko nukkuu yövuoron jälkeen, joten hyvä näin...

Käytiin keräämässä mustikoita tuosta lähimetsästä ja löydettiinkin tosi paljon. Yhteensä 3 litraa :eek: Poimuri on hieno keksintö. Ainut miinus on nämä about 1000 hyttysenpistoa, jotka kutittaa inhasti :kieh:

Huomenna mökkeilemään - jos sitä vaikka kokeilis mennä uimaan... B)


Develly ja Menninkäinen 9+4 (kai) :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alina78:
Hopeakaisla: ootko kokeillut sitä Ac3 Comfort-voidetta? Mulla ei ole kokemusta mutta voip olla että sitäkin joutuu lääkekaappiin jossain vaiheessa vielä hakemaan. :/ En tiedä onko sitten muita joita vois raskauden aikana käyttää, tätä kuulemma voi. =)
Tuhannesti kiitoksia vinkistä!
10minuuttia sen jälkeen kun tuota laitoin onnistui ulostaminen ensimmäistä kertaa kuukausiin ilman mitään kipua! Ihanaa. Hymyilen täällä kun naantalin aurinko! :D

Kallista tavaraa mutta joka sentin arvoista! :heart:
 
mustikka metsässä lasten kanssa ½tunnin saalis 1,5l mustikoita ja hermot riekaleina...!äiti janottaa, nälättää. Täällä on itikoita...äiti täällä on käärmeitä...äitiiiii...äitiiii...." Huomenna lähden uudestaan ilman koko laumaa.... :saint:
 
Eilen tosiaan poksui päivät, mut en jaksanut päivän temmellysten jälkeen edes sitä kirjoittaa ;)
Piti käydä aina perjantaisin vaa'alla mut sekin unohtui, enkä tänäänkään aamulla käynyt, jospa sitten huomenna taas uusi yritys.
Pelkään liiallista painonnousua kun tuntuu että meillä on suvussa kaikki naiset repsahtanut raskauden jälkeen.. vaikkei tarkoita sitä että automaattisesti mulle niin kävisi. Joka asiasta täytyy vaan panikoida.

Tällä hetkellä ärsyttää vaan mahan piilottelu, vaikkei se iso vielä olekaan, mut vaatteet saa valita sen mukaan ettei kukaan huomais tuota pömppöä. Löysää paitaa ja vatsaa sisään kun on ihmisten ilmoilla, kotona sitten pötsi esillä :LOL:

Onko kukaan muu huomannut että iho reagoi eri tavalla aurinkoon raskaana ollessa?
En ole "koskaan" palanut enkä ruskettunut, nyt alkaa iho punoittaa auringossa vaikka on pienet kertoimet, ennen en edes juurikaan käyttänyt rasvoja kun iholle ei tapahtunut mitään.. kaipa se sitten hiukan ruskettuukin paremmin, ainakin on omaa hyvää kuvitelmaa ;)

11+1 ja ultraan vielä 4yötä ;)
 
piipiäinen : tuo mustikkareissu kuulostaa NIIN tutulta... :LOL: me käytiin kanssa eilen mustikassa ja niin innoissaan lapset olivat tulossa mukaan. Lopulta vanhempi lapsi keräsi varmaan 1 dl ja nuorempi ryntäili ympäri metsää kirkuen itikoita :LOL:

Mä kanssa suunnittelin ihan yksin menoa, kunhan kotiudutaan mökkireissulta... Saa nähdä jaksaako sitä sitten loppujen lopuksi vai ei :whistle:


Develly 9+5 :heart:
 
Mutta kylläpäs maistui lapsillekin mustikkapiirakka (tein muropohjan ja käytin oikeaa voita) :p
Sanoivat lähtevänsä tänäänkin mukaan ja ovat kuulemma kunnolla ja hiljaa. Mies sanoi sit ettei liian hiljaa kannata olla että karhut kuulee meidät. Eilen ei kuulemma näkynyt karhuja kun oli niin kauhea meteli et kaikki metsäneläimet pakenivat metsän toiselle puolelle. No niin kukahan täällä nyt sit saa selitellä lapsille ettei tuossa metsässä varmasti ole karhuja :D (ellei sit joku citykarhu ole eksynyt lähelle kaupunkia) (APUA) :D

Painosta: paino on pudonnut 3 kg, johtuu varmaan oksentelusta (joka nyt rajoittuu aamuun ja iltaan) ja syön tosi pieniä annoksia. Kauhea nälkä vaan paljon ei mahdu kerralla.
 
Huomisesta alkaa sitten minun äitiyspoli-rumba. Varmaan ainakin nyt alkuun käyn kuukauden välein sairaalan polilla. :attn: Huomenna on tiedossa ultra ja hieman ristiriitaisissa tunnelmissa odotan tuota ultraa. On ihan kaamea pelko, ettei pieni enää ole kunnossa :'( ja toisaalta sitten odotan, että näen sen söpön, pikkupalleron... :heart:

Täällä alkaa tuo pahoinvointi helpottaa. Itseasiassa on alkanut oleen ihan kummallisia mielitekoja. Eilen haaveilin katkaravuista ja hummerista, kun nyt satuin lehdessä näkeen rapujuhlakattauksen. :LOL:

-mervi-elina ja pieni rv 8 + 5
 
Heips!

Sero: Minä oon ainaki huomannu sen, et oon ruskettunu paljon helpommin, ku tavallisesti en juuri rusketu. Nyt onki sit kivat bikinirajat.. :LOL:

Ja tuosta painoista.. ite kans panikoin et lihon ihan valtavasti, sillä siskolle ja äitille on käyny silleen et ovat lihoneet suunilleen 25-30kg raskauden aikana.. :whistle:

Tähän mennessä mulla on paino noussu 1,5kg. Nousu johtuu siitä että ennen raskautta treenasin 4krt viikossa ja nyt en uskalla treenata ollenkaan sillä kyseessä on kamppailulaji, missä tulee potkuja ja lyöntejä vartaloon. Onneks sentään käyn koiran kans tunnin lenkkejä, muuten taitais olla tuo paino jo tähtitieteellisissä lukemissa ;)

masukki 8+0 *POKS* ja ultra oli siis 3.8 (laitoin edelliseen väärin)
 
Vielä tuosta painonnoususta. :attn: Itsellä tuli ekasta raskaudesta noin 20 kiloa painoa lisää, mutta arvon naiset, ei ne kilot jääneet kummitteleen... Paino tippui imettäessä ja vaunulenkeillä sellaiset 40 kiloa. :whistle: Eli en koe rupsahtaneeni ja uskon oikeasti siihen, että paino laskee raskauden jälkeen. Eli olkaa huoleti!
 
Täällä viikonloppua vietetty hieman apeissa tunnelmissa. Perjantaina tosiaan siellä neuvolassa ultrassa ei näkynyt kunnolla mitään, kun laitteet niin huonot. Tulin sillon kotiin ja nukuin päikkärit. Päikkäreiden jälkeen käydessäni vessassa ja pyyhkiessäni tuli paperiin verta. Pyyhin toisen kerran ja sama juttu ja kolmannella kerralla ei enää tullutkaan. No soitin sitten äippäpolille ja käskivät seurata tilannetta. Tuon jälkeen ei verta ole tullut. Soitin vielä varuilta meidän terveyskeskukseen ja siellä sanoivat myös, että jos vielä verta tulee niin sitten suoraan äippäpolille. Lääkäri veikkasi ettei keskenmenosta ole kysymys, kun niin vähän tuli. Mutta jotenkin takaraivossa pieni pelko, että jos se sittenkin olisi. Mitään kipuja ei ole ollut eikä verta tuon enempää.
Perjantaihin pitäisi odottaa että olisi se uusintaultra, mutta jotenkin mietityttää että jos siellä ei taaskaan näy kunnolla mitään sen laitteen huonouden vuoksi tai siksi ettei siellä enää ole mitään. Tilannetta ei auta yhtään, että olen huomenna lähdössä reissuun...Täytyy varmaan soitella vielä sille neuvolan tätille, että jos mahdollisesti pääsisikin sinne äippäpolille ultraan, jossa se voitaisiin tehdä alateitse ja jolloinka jotakin varmasti näkyisi, jos siellä olisi.

NuuNuu84 ja Öhkömönkiäinen 10+1

 
NuuNuu84 Sinuna soittaisin maanantaina heti ja pyytäisin sen ultran. Sano että olet reissuun lähdössä ja haluat tietää. Luulisi kyllä että jos keskenmeno niin vuoto olisi lisääntynyt ja kivut tulleet. Toivotaan parasta että pikkuinen löytyy ja kaikki hyvin :hug: :hug: :hug:

mervi-elina minulla alkaa myös äitipoli rumba....mutta onneksi ei tarvitse neuvolan lääkärillä sitten käydä kun siellä on aina lääkäri....
 
Tervehdys,

täällä ei uutta. Supparit tosiaan napakoita,mutta eilisillan aikana alko helpottaa jomotus ja särky. Suppareita silti vielä. Toi Flagyl-kuuri saa vatsan sekaisin totaalisesti :x
Perjantai päättyi muutenkin ikävästi,kun lähdin töistä niin auton takalasi oli täysin säpäleinä ja jouduin sit ajelemaan pakokaasuhöyryissä puolen tunnin matkaan kotiin ja apteekkiin. Yök. Huomenna pitäs mennä tekemään ilmoitus lasista ,sillä työnantaja joutunee korvaamaan vahingon, tuli ilmeisesti ruohonleikkurista kivi lasin läpi ja kivikin löytyi. :( Olin raivona koko perjantai-illan! Työhönmeno epäilyttää, on nyt niin paljon huolta etten tiedä miten jaksaisi keskittyä muiden asioihin,työni kun on sellaista että ajatukset pitää olla koossa tai muuten ei tuu mitään. Hakisko saikkua vai ei? toisaalta en haluis,toisaalta se olisi helpotus tässä tilanteessa. Odotan veriseulan tuloksia vielä,toivottavasti huomenna jo tulis, eikö se ollu 5-7 päivää. Tuntuu ettei mitään tapahdu,asiat ei edisty.

Sydänäänet kuuluu viimein kotidopplerillakin ja syke 172 tarkalleen eilen. Viikotkin pian poksunevat..

Petite ja mimmi 12+6
 
Ai että meni 3vkoa rattoisasti kyläpaikkoja kierrellen. Kyläpaikat tosin olivat sellaisia joissa sai oksuilla, turpoilla ja närästellä rauhassa.. Luinkin jälkeenpäin jostain Vauva -lehdestä että myös ympäristönvaihdos voi auttaa pahoinvointiin, hih ;) . Onneksi tuo oli mahdollista toteuttaa.

Eka kyläpaikasta joiduin kyllä sairaalaankin kun verenpaineet oli usean päivän luokkaa 70/50! Reseptiksi istuskelua, salmiakkia (AAH) ja nakkeja..

Mulla mies tekee reissutöitä ulkomailla eikä TIETENKÄÄN pääse varmaankaan yhteenkään ultraan :/ . Mutta vuodenalusta sen homman sitten töytyy kyllä loppua..

Vakuutus otetaan ja nimiäkin on jo pari, molemmille sp:lle. Täytyy sanoa et meilläkin parhaimmat nimet löytyy kuolinilmoitusten puolelta, ei niinkään kastettujen ;) .

Reilu vkon päästä neuvola, jospa siellä päästäis ettimään jotain sykkeitäkin. Siitä sit vkon päästä np-ultra.

JAKSAMISTA KAIKILLE!!!!!!!!!!!! :wave:
 
piipiäinen, minulle on vielä hiukan epäselvää, että käynkö erikseen vielä neuvolan lääkärillä. Neuvolastakaan ei osattu tarkasti sanoa, että tehdäänkö esim tuo niskapoimu-ultra sairaalan polilla vai varaanko ajan neuvolan ultraan? Mutta moni asia selvinnee huomenna! =)
 
Täälläkin on herkuteltu ekoilla mustikoilla... saatiin noin litran verran... Ens viikolla sit uudestaan.

Vielä kaks yötä ultraan, ootellaan sitä kuin kuuta nousevaa... :LOL:

Ja sit ens viikon loppuna lähetäänkin reiluksi kuukaudeksi Espanjaan pitämään hellettä... B) Toivottavasti ultrasta ei löydy mitään mikä estäisi lähtöä, mut ei kai näillä viikoilla vielä pitäis mitään semmosta olla...?
 
voisin varovaisesti liittyä joukkoonne, La 22.2.2009 ja toinen olisi tiedossa. VKS.
viime raskaus päättyi rk keskeytykseen helmikuun alussa hermostoputkensulkeutumishäiriön vuoksi ja nyt pelko koko ajan läsnä jos tämäkään ei ole terven, ultrassa kävin pienen vuodon takia ja siellä elävä sikiö ja sydänäänet vastasi tuolloin 7+1.. epäilivät että olisi ollut kaksoisraskaus, mutta voi myös johtua helmikuisesta kaavinnasta.
nyt ensi tiistaina eka neuvola ja vähän toivon että saisi kuultua sydänääniä piakkoin.. tosin np-ultrassa vasta selvinee onko terve vai ei,jos sinne päästään.
veriseulakin pitäisi olla jossain vaiheessa mutta siitä saan tietää neuvolassa lisää..

Pia & masukki 8+5
 
Hyvää sunnuntaita arvon kanssasisaret! :wave:

Täällä on mustikoiden sijaan herkuteltu mansikoilla, joita käytiin poimimassa mansikkatarhalta. Suoraan sanottuna mansikat tulevat kohta korvista ulos, kun niitä on syöty vähän kaikenlaisessa muodossa ja pelkiltään ja koko viikonlopun ajan. :LOL:

Nyt parina päivänä ollut niin hyvä olo, että oon taas alkanut epäillä, että onko tuolla mahassa mitään elämää. On tää kyllä hullua, mutta niin monelle tuttua, että oireisina päivinä haluaisi ne oireet vaan pois ja oireettomina alkaa heti nähdä pahimmat kauhuskenaariot silmissään.

Anoppi oli koko viikonlopun aivan innoissaan tästä pienestä tulokkaasta, oli jo tehnyt joitakin hankintoja ja pohti, että mistä löydettäisiin loput tavarat. Oli aivan ihmeissään siitä, kun ollaan vannotettu, että ennen ultraa ei saa muille sukulaisille asiasta vihjata. Itellä on vaan niin vahvasti vielä pelko persiissä, että haluan odottaa nämä vajaat pari viikkoa ja nähdä pikkuisen ultrassa ennen kuin alkaa muiden hössötys ympärillä.

ikuisuus ja asukki 10+2
 

Yhteistyössä