*Helmikuun hurmaajat heinäkuussa*

Hei!

Tänään neuvolassa hyviä uutisia. Laskettu aika toistaiseksi 14.2.2010. Katsotaan sitten nt-ultrassa tarkemmin. En halunnut mennä siihen kromosomitutkimukseen. Minulle riittää tieto, että vauva on hengissä ja kasvaa vatsassa.

HB 148, koskaan ei ole ollut noin hyvä.
Verenpaine 104/70.
Painoa 61,8 kg, vaikka kotona vaaka näyttää 63 kiloa. Taitaa olla vaaka rikki.

Sikiötä ei kuunneltu, kun on vanhat laitteet, joilla ei välttämättä saa ääniä. Mies kyllä sanoi kuulleensa tykytyksen, kun eilen kuunteli vatsaa ennen kuin käytiin nukkumaan.

Seuraava neuvola sitten 17.8 alustavasti, koska lääkärille ei vielä saatu aikaa.
 
Täällä poksuu huomenna.. 11viikkoa, kylläpä aika juoksee!
Ultra vaan ei millään tule vastaan vaikka päivät meneekin ;)
Vajaa viikkohan tuohon enää, mut tiedän tiistai-illan jo ennalta kun panikoin täällä.. ja aika on vasta klo 13, voi mies parkaa mitä kiukuttelua joutuu koko aamun kestämään!

Tänne ei kummempia, tuntuu että maha ei kasva ja silti tuntuu että se näkyy.. mietinkin, että onkohan kukaan vielä epäillyt, mutta en usko. Yks kaveri katsoi hiukan mahaa sillä silmällä, mutta saatoin vain kuvitellakkin.
Eikä sen silti väliä vaikka epäilisivätkin, kaikille puhun kyllä lapsen hankinnasta "sitten joskus" ja "jos mekin joskus".. koska ei tiedä jos on jotain vialla niin inhottava selitellä, parempi olla sit vaan ihan omissa surkeuksissa, kuitenkin muutama ihminen jo tietää, että on sitten puhekaveria heistä.

Täällä siis 10+6
 
Heips!
Mie sain sen ekan ultran vasta 17.8, eli kk päähän ja sillon viikkoja pitäs luultavasti/todennäkösesti olla jotaki 14! Oiskohan sitä pitäny pyytää aikasemmaksi, ku on vähä epävarmaa mistä noita päiviä laskeskellaan. ens keskiviikkona on eka neuvola, jospa sieltä jotaki kuuluis.
 
Ihana kuulla, että Petite on jo toiveikkaalla mielellä :heart: Kuitenkin tuo oma-asennoituminen vaikuttaa niin paljon siihen pikkuiseen.

Täällä POKS tänään rv 12 (varhaisultran mukaan). Vaikka elän itse vielä noitten omien laskujen mukaan (eli 10+6) sinne ensi viikon np-ultraan asti. Nyt alkaa pikkuhiljaa tulla jo turvallisempi olo, ettei se pikkuinen sieltä taida vuotaa ulos ennen aikojaan. Kuitenkin vielä on pelko persiissä sen ultran kanssa, että onko siellä kaikki kunnossa ja onko pikkuinen hengissä.

Olo on tosi väsynyt ja tuntuu että tuo mahan kasvu on nyt yhtäkkiä pysähtynyt. Tuntuu että maha on vain yhtä isoa makkaraa, eikä enää niin kiinteä kumpu :headwall:

HelmiHaave 10+6 (12+0) ja ultra 21.7
 
Heräsin kauheaan hammassärkyyn...eikä panadol tunnu auttavan....ARGH!!!!! Olen sellainen hammaslääkärillä kävijä et mut pitää puuduttaa jo melkein ovella valmiksi ennen kuin suostun aukaisemaan suutani.....voiko raskaana ollessa ottaa puudutusta? Ja pelottaa kun mulla se fragmin menossa.....voi perhanan perhana... :headwall:
 
Zuh
Huoh, voi kiitos että on jo perjantai! Oon niin tuskissani töissä kun on niin jumalattoman kuuma! Ja vielä ongelmaa lisää se, että pitäisi olla ns. tyylikkäissä vaatteissa töissä, tosin tänään on toimistopäivä niin vedin vaan caprit ja kesämekon päälle! Tosin caprit lensi jo nurkkaan kun ahistivat ja kuumottivat :D

Vettä menee täällä ihan turkasen paljon. Töissä on koko ajan vesilasi vieressä.. En tahdo olla pahanilmanlintu, mutta mulle kyllä riittäis niiiin mainiosti semmoinen 15 astetta lämmintä..

Ihan kun olisimme siirtyneet seesteiseen - oikein mitään ei tapahdu- vaiheeseen, kun on niin hiljaista! Tänään me mennään kummipojan lapsenlikaksi, kiva taas päästä höykyyttämään :p

Zuh & Naatti 12+0 POKS!!
 
Piipiäinen onko sulla tapana narskutella hampaita? Minä kävin yksipäivä hammaslääkärissä kun koski hampaita ja ei se lääkäri sieltä mitään löytänyt. Sanoi, että olet tainnut narskutella hampaita unissasi ja tiedusteli samalla, että onko jotain muutosta elämässä. Tuo narskuttelu liittyy yleensä johonkin stressiin tai muuhun muutokseen elämäntilanteessa ja sellaistahan täällä taitaa olla yhden keskustelupalstan verran. :LOL:
 
Piipiäinen, kävin muutama viikko takaperin hammaslääkärissä paikkauttamassa hampaan. Sanoin heti alkuun, että olen raskaana, niin hammaslääkäri valitsi sellaiset puudutusaineet, mitä voi käyttää raskaana ollessa. Hammaslääkäri oli muutenkin aivan ihana! Onnitteli kovasti ja tarkisti samalla koko suun, että se on siinä kunnossa, ettei raskausaikana välttämättä tarvitse enää mitään tehdä. Ja sanoi, että vauvan synnyttyä täytyy varata aika hammashoitajalle, joka sitten kertoo enemmän vauvan hammashoidosta jne. Oli niiiiiin hyvä mieli sieltä hammaslääkäriltä lähtiessä, vaikka yleensä kärsin kammottavasti hammaslääkäripelosta.

Väsymys on turhankin kaikenkattavaa. Nukun yössä 10-11 tuntia aina kun suinkin pystyn, ja tällaistenkin unien jälkeen nukahdan päivällä sohvalle ja olen aivan poissa pelistä. Vuorotyö tuntuu tällä hetkellä todella raskaalta. Iltavuorosta aamuvuoroon meneminen tuntuu kamalalta, kun yössä ehtii nukkua alle seitsemän tuntia. Onneksi yövuoroja ei ole ihan lähiaikoina tiedossa, sillä tällä hetkellä tuntuu, etten pystyisi niitä valvomaan. Ultran jälkeen on pakko kertoa pomolle tästä raskaudesta, jos se pystyisi vaikuttamaan työvuoroihin niin, ettei tulisi ainakaan yövuoroja.

ikuisuus ja asukki 10+0 poks! :heart:
 
Saas nähdä,saako mut kohta heipata pinosta. Tän päivää kärsinyt napakoista SUPISTUKSISTA, jomotusta ja kiristelyä ollu jo melkein viikon. TK:sta soitettiin juuri että löytyny hiiva ja joku bakteria vaginalis tjsp. Se ilmeisesti aiheuttaa ennenaikaisia synnytyksiä ja supisteluja. Ja mä pääsen apteekkiin vasta illalla, lääkäri sanoi et heti apteekkiin ja kuuri päälle mut kun en pysty täältä lähtemään. Ja huomenna olis ollu reissukin.. hitto että on p-mainen olotila täl hetkellä. |O :x :'( (oireita ollu jo varmaan kuukauden,että mä hölmö olen pitäny tätä pöpöä koko sen ajan)
 
Voi Petite, nyt on vähän turhan paljon ikäviä uutisia yhdelle ihmiselle. :hug: Toivottavasti lääkekuuri ehtii sitten illalla vielä hätiin.

Lähden muutaman tunnin kuluttua pariksi vuorokaudeksi tietokoneen ulottumattomiin. Toivottavasti täällä on sillä välin vain hyviä uutisia.

Aurinkoista viikonloppua teille kaikille!
 
Just kotiuduttiin neuvolasta. Ultra on täällä vanhan aikainen ja siksi ei kunnolla näkynyt mitään. Pieni hahmotelma siellä näkyi ja sovittiin samalla, että menen ensi viikon perjantain uudestaan. Silloin viikkoja on yksi enemmän ja jotain luultavasti näkyykin. Sydänäänet kuuluu kuulemma tuolla laitteella vasta n. 15 rvn aikaan, eli niiden kuulemista saa odotella. Samalla varattiin aika jo lääkärillekkin ja se on elokuun alussa. Mukaan kotiin sain kaikenlaisia vihkosia ja oppaita. Apteekista piti käydä ostamassa vitamiinia...

Nyt on mentävä päikkäreille.

Hyvää viikonloppua kaikille
 
Petite :hug:

(.) Minä sain eilen kipsin pois ja nyt saan kävellä. Voi tätä vapauden ja kivun määrää, kun konkkaan eteenpäin. Silti on tosi, tosi onnellinen olo, kun saa käyttää jalkojaan. :D

Minä yllätin mieheni eilen tietokoneelta... :xmas: Voitteko kuvitella, toinen katseli meidän vauvalle sänkyä. :attn: :heart: Itse olen niin skeptinen tämä raskauden suhteen, että liian aikaisin en haluais mitään hankintoja tehdä.

-mervi-elina ja pieni rv 8 + 3
 
mervi-elina Hieno juttu,kyllä sie saitkin sietää sitä kipsiä :hug:

Soittelin sit neuvolaan näistä suppareista ja kielsi matkustelut viikonlopun aikana. Pitäs vaan vuodelepoon mennä töistä. :/ Oireina :x oli runsas valkovuoto ja epämiellyttävä haju siinä, ja kutina. Kutina varmaankin hiivasta. Mut supistelut alko alkuviikosta ja nyt paheni selkeesti kun töihin palasin.
 
Petite onhan se jalattomuus rajoittava tekijä ja koko ajan saa pyytää apua. Onhan se kiva olla passattavana, mutta kyllä oma luonne sotii pahasti vastaan, kun toiset häärii ympärillä... Nyt saa sitten taas siivota, tiskata ja silittää ihan urakalla! :whistle:
 
Me käytiin ultrassa ja kävikin niin että laskettu aika aikaistui ->25.1.2010.
Nyt vaan mietin että onko mun korrektia pysyä tässä ketjussa vai siirtyä tuonne tammikuisten puolelle... :D

Ultrassa näkyi ahkerasti heiluva normaalilta vaikuttava pikkuvauvan alku ja saatiin isille tuliaisiksi sellainen kuva jossa muksu sieltä masusta oikealla kätösellä vilkuttelee "kameraan" päin. :heart:
Isi siis jäi näitä aiempia muksuja vahtimaan ultran ajaksi.

Ultran jälkeen ajettiin Kuopioon jonne minä jäin lasten kanssa vanhempieni luo ja mies ajoi takaisin Helsinkiin. Nyt mietin että miten ihmeessä kerron vanhemmilleni että olisi kolmas tulossa kun ovat kovasti sitä vastaan olleet koko ajan. Eivät nimittäin hyväksy miestäni(väärä ikää ja rotua heidän mielestään)...

Itse olen tosi väsynyt nykyään koko ajan. Voisin nukkua vaikka vuorokauden ympäri. Sama juttu oli aiemmissakin raskauksissa tässä vaiheessa.

Eilinen ajomatka ei tehnyt hyvää peräpukamille jotka tuli tuon nuoremman synnytyksestä. Yöllä heräsin tarpeilleni niin sen jälkeen niin kamala kipu etten saanut nukuttua. :( Sormella kokeilemalla suolen seinässä heti sulkijalihaksen jälkeen alkaen olikin sitten sellainen pikkusormen paksuinen pukamakohouma. Nyt sitten on joutunut vetämään panadolia poretabletteina(en osaa niellä tabletteja) 1000mg kerta-annoksina että pystyy edes normaalisti istumaan, kävelemään etc. Toivottavasti rauhoittuisi mahdollisimman pian. En nimittäöin edes uskalla haaveilla ulostamisen ihanuudesta tuon kipuilijan kera... :headwall: :x
 
Peräpukamat on kyllä kans niin viheliäinen vaiva että! :/
Muistan kuopuksen syntymän jälkeen kun iltaisin ennen nukkumaanmenoa piti ensin suihkuttaa ja kuivata avonainen sektiohaava ja laittaa uusi side, sitten piti laittaa peräpukamarasvaa, hiivasienirasvaa ja vielä paha sieni varpaissa jotka piti rasvata. :attn: Voitte kuvitella että nukkumaanmeno kesti. Ja tietysti niin, piti vielä "vaipat" vaihtaa jälkivuodon takia. Mies meinasi alkaa ottaa aikaa että kuinka kauan se rouvalla kestää tuo viereen maata pano. B)
 
Hopeakaisla: ootko kokeillut sitä Ac3 Comfort-voidetta? Mulla ei ole kokemusta mutta voip olla että sitäkin joutuu lääkekaappiin jossain vaiheessa vielä hakemaan. :/ En tiedä onko sitten muita joita vois raskauden aikana käyttää, tätä kuulemma voi. =)
 
Mukavaa alkuiltaa kaikille!

Täällä oma olotila alkaa pikkuhiljaa parantua... kuvotus pikkasen on hellittänyt, ja väsymyskin ehkä. Ja ainahan tuo aurinko ja lämpö hellii B)!!

Kylläpäs sinua piipiäinen nyt koetellaan :hug:

Itse oottelen innolla ens tiistaita, eka ultra ois sillon. Vielä muutama päivä ois kun näkee pikkusen. Ja sit ruvetaan innolla suunnittelemaan matkaa kuukaudeksi etelän lämpöön. Tai oikeestaan pakkaamaan ja siivoilemaan, eiköhän me viikonloppuna varata lennot loppukuuksi. Asunto ratkeaa huomenissa... Ihanaa!!! Sittenpä ei taas vähään aikaan reissatakaan kovin kauaksi ainakaan ennen vauvan syntymää. :)

Peräpukamista en ole vielä kokenut niitä, muuten on kyllä hidas suoli tällä hetkellä...

Iskias vaivoja oli viime raskaudessa ja lantion löystymistä. Nyt jo "narskuu" välillä tuolla alaselässä... Mitähän se on sitten loppuajasta?

 

Yhteistyössä