Ajattelin jo eilen kirjoitella, mutta rupesinkin hoitamaan neuvola-asiaa sähköisen asioinnin kautta. Luulin, että voisin perua ja varata uuden ajan, mutta peruminen ei onnistu, kun se aika on varattu terveydenhoitajan vastaanotolla. Nyt on sitten kaksi aikaa. Toivottavasti se jälkimmäinen kelpaa, ettei ole liian myöhään. Ja lisäksi mä haluaisin päästä lähtemään varttia aiemmin, jotta ehtii töihin. No, kerron raskaudesta töissä lähiviikkojen aikana ja katsotaan, jos saisin sovittua tuon, ettei olisikaan kiire töihin.
Niin, sitä oikeastaan halusin tänne tulla kertomaan, että tajusin perjantaina katsoa kannasta tulokset ja sinnehän ne riskiluvut olivat ilmestyneet. Ihmettelen enää sitä, että ikäriski on erikseen, eli onkohan se mukana näissä muissa? Down-riski 1:62002 ja Edwards 1:100000. Odotin jotenkin hieman huonompia lukuja, joten olen iloisesti yllättynyt näistä

Se ikäriski oli tietenkin 37-vuotiaalle aika huono, 1:224.
Ja muuta kuin omaa napaa, onnea kaikille hyvistä uutisista! Etenkin
@dand3lion ille.
Ja
@papupata12 dopplerista on varmasti sulle iloa. Mä oon vähän samaa pallotellut mielessä kuin
@Aivotar , että ahdistuisinko vaan jos ei kuuluisikaan mitään. Vaikka eikö näillä viikoilla (huomenna 15+0) jo pitäisi kuulua? Istukasta mulle sanottiin, että siinä toisessa ultrassa sitä vasta tarkastellaan enemmän. Ei siis mitään hajua, missä se mulla sijaitsee. No, ehtiihän sen hankkia joskus myöhemminkin. Näin ensikertalaisena menee varmaan vielä kuukausi, että tuntee liikkeitä, Mahan koko tuntuu riippuvan ihan siitä, mitä on syönyt, mitkä vaatteet on ollut päällä ja mitä on tehnyt. Paino on pysynyt suunnilleen samana ekasta neuvolasta, josta on nyt kuukausi ja viikko. Arvelisin, että ne 2-4 kiloa, mitä oli tullut lisää ekaan neuvolaan, oli lähinnä turvotusta, ja nyt se on ainakin osittain oikeaa mahan kasvua.
No, pitkä viesti tästä taas tuli ja pääosin omanapainen, anteeksi!