Ehtisiköhän tässä vielä aamulla jotain kirjoitella... jos ei viestikään venyisi, kun ei oo niin paljon aikaa kirjoittaa
Täällä on ollut keskustelua noista veriarvoista, niin minäkin yritän niitä muistella. Olin kirjoittanut ne samalle lapulle Kättärin bussiaikataulujen kanssa ja nyt tuntuu, että kyseinen lappu taitaa pyöriä Helsingin kaduilla. No, muistelisin siis että S-papp-a oli 1700 ja vähän yli (saattoi olla joku 1170:kin) ja S-hcgb oli 27 ja vähän päälle (tämän taas muistan varmasti). Rv oli 10+3.
Mä katselin huslabin käppyröistä (löysin netistä), että ihan normaalit ovat ja ainakin hcgb-arvo laskee, kun raskaus etenee. S-pappalla saattoi kans olla sama juttu, sitä en niin tarkkaan tutkinut, kun mielestäni oli ihan ok mulla. Eli
@Aivotar korkeat arvot tarkoittaisi, että raskaus on kestänyt lyhyemmän aikaa eikä pidemmän. Ja ehdin muuten keskenmenneessä rv 10+4 verikokeeseen ja hcgb oli 5, ja alkion kehitys oli loppunut noin kuukautta aiemmin. Kerroin tämän nyt ihan vaan, että noin pieni arvo viittasi mulla keskenmenoon silloin. Tällä kertaa elävä oikeankokoinen sikiö, joka liikku kyllä reippaasti, mutta ei ensin välittänyt poseerata oikein nt-mittausta varten.
Ja
@dand3lion toivottavasti jatkotutkimusten tulokset tulevat pian... pitikös niiden tällä viikolla tulla? Niin, en huomannut viesteistäsi, oletteko päättäneet, mitä teette, jos kromosomihäiriö todetaan? Anteeksi, jos olet kertonut, en huomannut sellaista... raskausaivot...
Fb-ryhmästä. En sitten hakeutunutkaan siihen, vaikka todennäköisesti siellä ei tuttuja olisikaan. Roikun fb:ssä vaihtelevasti. Nyt en kesällä käynyt siellä kuukauteen. Nyt on taas työt alkaneet ja olen uudessa paikassa ja osittain työnkuva on erilainen mitä ennen. Ehkä hieman raskaampaa, vaikka saattaahan mulla olla vain ennakkoluuloja. Ajattelin myös vaihtaa auton julkisiin, koska parkkipaikkoja on aika nihkeesti työpaikalla. Työmatkaan menevä aika ei pitäisi olla mikään mahdoton kuitenkaan ja mitenkään aikaisin siellä ei tarvi olla. Mut autolla tietysti pääsisi huomattavasti nopeammin. Niin, mutta siis ehkäpä tänne kuitenkin tulee aina välillä kirjoiteltua. Keskiraskaus vaan taitaa olla seesteisempää aikaa niin saattaa palsta hiljentyä muutenkin. Mutta minä siis ainakin pysyn täällä. Tulipas taas seliteltyä yksinkertaista asiaa.
Ja vielä toivottavasti lyhyesti painosta. Ekan neuvolan tienoilla kuukausi sitten oli tullut hieman lisää painoa, 2-4 kiloa. Nyt on ainakin enin turvotus laskeutunut, mutta paino on pysynyt noissa lukemissa. Voisi ehkä hankkia tarkemmin näyttävän vaa'an. Tuossa on kilotkin niin tiheässä, että välillä on vaikea erottaa mitä näyttää. Niin, täällä tuntuu aamuisin selinmakuulla vauvamaha. Seisten tuota ei vauvamahaksi oikein voi sanoa, enemmänkin näytän lihoneelta. Mullekin tuli lisäkiloja vauvayritysaikana. Viime vuoden keväästä tuli jotain 7-8 kiloa lisää. Normaalipainon ylärajoilla taidan olla tällä hetkellä, eli muutama lisäkilo ei haitannut, mutta pikkusen liikaa kertyi.
Nyt onkin hyvä hetki lopetella. Hyviä vointeja kaikille ja onnea ultraan!