Helmikuun hippuset 2012 **joulukuussa**

Juu u että sitte semmonen viikko... Nyt taas samassa pisteessä kun kuukausi taakse päin. Kun ei toinen vaan ole muuttunut niin minkäs teet... Eli se siitä yhdessä yrittämisestä. Lähtö piste on jälleen siis sama että se siitä hetken huumasta ettäkö muka saatais palattua yhteen.

Tänään loppu koiranvahtina olo viikko ja edessä on viikko vanhempien luona. Sieltä matkaan tuleekin sitten mukaan kaveri ja hänen tyttö joka on esikoista 3kk nuorempi:) On sitten seuraa niistä luultavasti viikoks eteenpäin minun luona:) Siellä on vähän samat suhdeongelmat menossa kuin itselläkin...

Huoh,maiseman vaihdos tulee enemmän kun hyvään saumaan. Paljon koiria eikä aikaa ajatella ja märehtiä:)

Millanen
 
Ohhoh, oltiin tiputtu kakkos-sivulle :whistle:

Itsenäisyyspäivä meni ihan mukavasti kotona puuhaten.
Laiteltiin kotia joulukuntoon, ja lastenhuonetta järkättiin uuteen uskoon, hävitettiin pari lipastoa ja yksi hylly jotta saatiin lisää leikkitilaa tytöille :D

Iskän kanssa mietittiin vauvan tuloon liittyviä asioita, ja hankintoja, ja tehtiin ruoaksi kinkku(!), laatikoita, vihanneksia ja jälkkäriksi jäätelöä :p
Namnam, mutta kylläpä illalla janotti! :LOL:

Tälläviikolla vielä jouluostoksille pitäis jaksaa illoista vääntäytyä, ja ajattelin kyllä alkaa laittamaan jo vauvalle valmiiksi hoitonurkkausta, sänkyä ja vaatteita..

Hävisin muuten eilen "oikea kuusi vai muovikuusi -väittelyn"... Äh, mutta olkoon.
(minä en haluaisi oikeaa)

Ihanaa joulunodotusta kaikille!
Suffeli ja mm 30+3

*muoks*
oi millanen... voimia! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Millanen Kovasti jaksamista sinulle. :hug: Yksin ei varmasti ole helppoa, mutta helpompaa se varmasti on kuin sellaisen kumppanin kanssa, johon ei voi luottaa tai jolla ei asiat ole "oikeassa" tärkeysjärjestyksessä.

Mulla meni itsenäisyyspäivä edustaessa. Onneksi alkaa nuo edustushommat käyä aika vähhiin ennen vuojen vaihetta ja keväälä onki pitempi tauko niisä. :)

Mimmosia turvakaukaloita ootta hankkineet? Toettiin miehen kans, että varmaan seki pittää alkaa kohta hommaamaan.

Abrakadabra ja Tiitiäinen 31+5
 
Abrakadabra: Meille tulee Emmaljungan turvakaukalo samaa sarjaa vaunujen kanssa. Kaukalo on vielä jalustan kanssa tilauksessa (ollut pari kk), mutta pitäisi varmaan tulla vielä ennen joulua. :)

Line ja Nano rv 29 :)
 
Turvakaukaloksi tuli hommattua gragon ( vai miten se nyt kirjotetaankaan) logic s turvakaukalo telakalla ja se saa luvan mennä myös tulevalla. Se tosin on tuolla exällä säilössä mutta luulis että se sieltä sen antaa.

Tämä viikko meneekin taas täällä vanhemmilla joten ens viikolla toivottavasti pääsis laittaa joulua omaanki kotiin... Tonttuja ikkunoihin ja kynttelikkö hyllyn päälle..:) Ensilumen tulo onneks peittää alleen kaiken harmaan ja kakan..:) Uusi vuosi ja uudet kujeet, toivon olevani sen verran vahvoilla myös lapsne synnyttyä että en löydä itteäni enää samasta tilanteesta:)
 
Millaselle jaksuja ja tsemppiä sinne,näin yksin odottavana myös tiedän ettei se aina ole helppoa,on parempia ja niitä huonompia päiviä,mutta ei se huonossa parisuhteessa sen helpompaa olisi! Tällä hetkellä en itse niinkään vauvan suhteen ja vauvan kanssa pärjäämisen osalta kaipaa toista aikuista,siihen on vahva usko että kyllä me pärjätään,mutta itse sitä kaipaa välillä (siis öh,koko ajan tällä hetkellä? :D ) sitä läheisyyttä ja hellyyttä yksinäisiin iltoihin :/ Ihan jo alkaa unohtaa mitä se toisen aikuisen kosketus ja halauskaan on! Ehkä vielä jonain päivänä...

Turvakaukalosta ollut kanssa puhetta ja harkinnan alla täälläkin vielä vasta! Vaunut on hartanin ja siis niihin adapterilla sopiva kaukalo pitäisi hankkia.. enpäs vaan muista mitkä merkit siihen kävivät :D Joku päivä täytyisi käydä lastentarvikeliikkeessä kyselemässä,hankkimatta on vielä hoitotaso pinnasängyn päälle (hoitopöytää kun ei makkariin saa millään mahtumaan),amme ja sitteri tuon kaukalon lisäksi vielä..

(.) Tänään oli sitten tuo kokoarvio ultra keskusäitiysneuvolassa suuren sf-mitan takia,mutta ihan aiheeton huoli oli tuon ison vauvan suhteen! Sen sijaan tällä hetkellä ainakin on pieni tulossa,painoarvio 1291g ja siis keskikäyrän alapuolella kasvelee pikkuinen! Lapsivettä oli hieman normaalia enemmän vain joten liekö se sitten syynä suurempiin sf-lukemiin.. Uuden kontrolli ultran lääkäri laittoi kuitenkin vielä 3 viikon päähän,en nyt oikein tiedä miksi..
MUTTA,sainpas mukaan oikein 3D-kuvia vauvasta!! :heart: En edes tiennyt tuolla sellaista laitetta olevan mutta niin vaan yhtäkkiä vaihtoi 3D:lle ja näytti vaavin kasvoja,voi ihanuus miten tarkasti sillä kasvonpiirteitä näki,pyöreää pientä nenää ja mutrusuun :heart: Joulun jälkeen sitten uudestaan kurkkimaan!

MöhköMyy ja Poikanen 29+2
 
Meillä heräs neiti viime yönä 2.30 huutamaan ja kun kävin hakemassa juotavaa ja ojensin mukia sänkyyn huomasin tytön olevan kuin hiilikekäle..:S Mittari pyllyyn ja syykin löytyi 39,12 kuumetta. Ei auttanu muu kun laittaa suppo ja odotella et alkaa toimimaan. Aamulla " enää " 38,7 ja äsken oli taas 39,4. Tyttö ei ole ollenkaan kipeän oloinen, leikkii ja riekkuu ihan niinkuin muulloinkin. Ei mitään näppyjä ettäkö olis joku mahd. rokko tms. Ei oikeestaan edes nuhaa vaan kuumetta. Pitää tässä seurailla että miten se alkaa laskemaan, jos huomen on viel korkeella kuume ni sit pitää soittaa lääkäriin. Kuitenkin kun tuo yleiskunto on tosi hyvä lukemiin nähden.
Mahtaisko johtua vaan noista hampaista jotka puskee läpi, nyt tulee taas alas yks uus ja viikon sisään on tullu jo 2 muuta läpi. Hope so ettei nyt tuu mitään mysteeri sairauksia korkeilla kuumeilla..

Oi ja voi mä haluisin kans päästä ultralla kattelee että mitä tuolla mahassa oikeen tapahtuu vai tapahtuuko edes mitään..:/ Jäi edellis neuvolasta niin huonomieli kasvamattoman sf mitan takia:( Kyllä siellä liikettä ainakin piisaa päivin ja öin,mutta että onko siellä kaikki muuten ok...

ps. kävin tänään siel kelassa nyt vihdoin ja voi elämän kevät mitä säätöä sen kanssa o!!!!! asunmistuen tarkistus tehtävä tammikuussa koska tammikuussa alkaa oikeus äprahaan. Lapsen syntymän jälkeen heti seur. kuun alusta uusi tarkistus koska perheen koko kasvaa kahdesta kolmeen. Äpraha päätöstä voi kuulemma odottaa sittenkin vasta 17.12 jälkeen ja sen tultua vasta he voivat ottaa käsittelyyn kodinhoitotuen muutokset ja asumistuen muutokset. Vittu se on varmaan ollu aika ydinfyysikko joka näitä lakipykäliä noihin kelan hommiin on pykäilly....... :mad: :stick:

Huoh. Koiran lauman pariin...
 
Viimeksi muokattu:
neuvola käynti taas takana..
Sf-mitta 29
hb 122
verenpaine 84/68
Tarjonta oli perätila
Onko kellään muulla perätilassa vauva? mua alkoi tosissaa ahdistaa toi perätila asia. Pelkään niin että' varmaan saa nukuttuakaa. Hirvittää hulluna ja ahdistaa koko odotus. Muutenki alkanu jännittää synnytystä ja nyt väärä tarjontaki. Pelkään hulluna leikkausta ja pelkään myös, että jos joudun ottaa esim. epiduraalin. Viime synnytykses ku pärjäsin vaa kohdunkaulanpuudutteella.

Joku oli kysellyt turvakaukaloista. Meillä Maxi cosin turvakaukalo, esikon vanha:) Tyytyväisiä oltiin siihen.
 
Neuvolakuulumiset rv 30+5:

hb:119 eli rautaa saa syyä lisää vaan,oli tippunut viime kerrasta vaikka tosiaan syön sitä rautaa päivittäin
verenpaine: 116/70
painonmuutos per vk: 760g no huhhuh =O
tarjonta: rt
Sf: 33 (oli tullut 7cm lisää kolmessa viikossa ja tämä mittaus tehtiin nyt moneen kertaan kun neukkutäti ei uskonut silmiään)
lapsivettä: normaalisti
muksu oli aikas alhaalla ja oikeassa asennossa,mutta heilui hieman vielä...
5 viikon päästä kokoultra ja käynnistyksen suunnittelu....
 
Terveydys tänne!!

Edellisessä neuvolassa taas ripitystä kaikesta;
Sokerirasituskokeessa kaikki arvot liian matalia, ja sain kauheat syytökset, että olen kuitenkin paastonnut 12 tunnin sijaan 48tuntia, ei muuten voi tuollaisia tuloksia tulla... No ei.. edellisenä iltana vedin oikein ison pizzan ja vielä rahkaa juuri ennen 12 tunnin paastoajan alkamista.. :'(

Hb tipsahtanut 107, ja rautaa kehoitti vaan lisäämään, mutta kun määräänsä enempää sitäkään ei vaan voi ottaa, ettei alka kohta maksa poksumaan!

Painoa tullut alusta saakka n. 10 kg, alkaa pikkuhiljaa ahdistamaan.

Vaan enemmän mua ahdistaa se anorektinen neuvolatäti, jolla on ikää ehkä 12 vuotta, ja kertoo minulle kuinka pitäisi nyt olla ja syödä ja liikkua, aivan niinkuin itse hoitsuna en mistään mitään tietäisi. Ja sitten kehtasi vielä ihmetellä, kun erääseen kyselylomakkeeseen olin vastannut kohtaan "Olen huolissani vauvani kehityksestä" kohtaan että kyllä, erittäin huolissani, että mikäs tässä nyt huolettaa, ja yritin sadatta kertaa kertoa, että gastroskiisivauvan kanssa nyt varmaan kuka tahansa olisi... Mutta kun ei se varmaan edes ole googlettanut koko gastroskiisiä..... hmph...

Pahoin mielin lounaalle lähipizzeriaan ja sitten kotiin maha pystyssä köllöttämään...
ÄiteeX ja poikanen 29+0
 
Millanen, kuulostaa tutulta toi ukon pelleily. Itekkin on tässä ton ukkelin kans vekslattu edes takas nyt puoli vuotta, kun tuntuu olevan aina viina ja kaverit tärkeempiä kun minä tai masussa oleva vauva. Tosin nyt on jotenkin kovin kummasti toi ukko rauhottunut parin viikon sisään niin, että se on istunu melkein jatkuvasti mun kanssa ja jättäny kaverit ja viinan vähemmälle. Silti et viitti vielä riemuita, kun pahoin pelkään, että ne kaverit vie voiton kuitenkin vielä ennen helmikuuta. Mutta oon kanssa tullut siihen tulokseen, että jossei isästä oo isäksi niin sitten lapsen on parempi ilman isää kun että olis paska isä!

Kauheen kivasti kävin siis maanantaina neuvolassa nopeesti sokeriarvojen välitarkastuskäynnillä, kun tosiaan piti 6 päivää kotona mittailla arvoja sokerirasituksen kohon takia. No tietenkin jouduin uudelle mittausviikolle, kun näky muutosta parempaan niissä kotimittausarvoissa, että saanko pidettyä arvot kurissa. Ja mun säkällä tottakai tulin heti flunssaan ja arvot taas taivaissa! :D Tiistaina kuuleen taas tuomioo, että mittaanko kolmannenkin viikon kotona.

Onko teillä kenelläkään muulla ollut navan vieressä/ympärillä mitään sellaista "pattia", joka saattais olla jopa vähän kipee? Aiemmin ajattelin sen olevan joku muksun koipi tai joku raaja tai joku, mutta se on nyt siinä ollu ainakin kaks viikkoo vaikka masussa möyrii joku kokoajan kauheeta vauhtia!

ringaa ja masumies 28+3
 
moi!
Hei ÄiteeX, aivan pöllö neuvolan terkka sulla!!!ensinnäkin 10kg raskauden tässä vaiheessa ei todellakaan ole musta paha paino pikemminki ihan normaali. Monille tulee paljon enemmänkin. Sit tuo on kyllä niin ärsyttävää kun on noita besserwisseri terkkoja, jotka on ihan kokemattomia ja luulevat silti muka tietävänsä kaiken.
Älä välitä, vaikka ymmärrän kyllä, että ketuttaa.

Onkos muilla ollu aamuyöstä nukkuminen hankalaa?herään melkeen joka yö viiden aikaan ja sitte ei enää saa nukuttua, tosi rasittavaa!! Viimekin yönä siinä sitten supistelikin melkeen tunnin, mutta rauhoittui sitten. Onneksi oon saikulla niin saa nukkua aamulla lisää. Sitte nukunki melkeen joka aamu johonkin puoleen päivään..
Muutenkin nää muutamat päivät ollu taas tosi supisteluherkkää ei tartte ku vähä kotona kävellä niin heti alkaa.

hyviä viikonloppuja kuitenkin kaikille!

sini77 ja vaavi 30+2
 
Aamu yöstä pikkuneiti herätti huudolla ja syynä oli tällä kertaa 40.13 asteen kuume. Aamupäiväst lääkärissä käytin, kun saa lääkettä kuume laskee ja neidistä ei huomaa lainkaan kuumetta. Ei mitään muita oireita,korvat ja neilu siistit, määräsi tulehduskipu lääkkeen varmuuden vuoksi ja sitä nyt tarvittaessa 2ml 2x päivässä. Jos jatkuu kuumeilu viellä su jälkeen tai yleiskunto heikkenee niin sitten uudelleen lääkäriin,että ottaa verikokeita yms. Huolestuttaa kovin miten se neiti siellä isänsä luona vkolopun pärjää..:( Lasta viedessä alkuviikon episodin jälkeen ei paljon puhetta exän suusta tullut, lähinnä olis tehny mieli lyödä avarilla poskelle ja kysyä että kuunteletko v*ttu ollenkaan mitä puhun?! Hyvä että päin katto ku sille puhu... huoh. Miehet, niitä kun ei vaan yksinkertaisesti voi eikä pysty ymmärtämään.
Lääkärin epäily tytön kuumeiluun oli joko vauvarokko, virtsatientulehdus tai joku muu viirus. Koska tosiaan muuta oireilua ei ole, nenäkin vuotaa kirkasta nestettä vain itkiessä,ei muuten.

Ringaa ex on kyllä lapselle hyvä isä sillon kun on paikalla, lähinnä se sen käytös minua kohtaan on ollut niin vähättelevää , alistavaa ja narsistista että minun on parempi olla ilman häntä kuin suhteessa ihmisen kanssa joka pitää minua itsestään selvyytenä, niin tyhmänä että voi valehdella mistä vaan ja miten vaan. Ja varmasti myös lapsien on parempi olla kun ei tarvi katsoa joka päivä miten äiti itkee kun on paha olla samankaton alla isän kanssa kun toinen ei ymmärrä sanaakaan mitä suustaan päästää tai toivoo.
 
Äiteex Inhottava, että sulle sattu tuommonen terkkari. Tuo sinun painon nousu on ihan normaalia.Mie alan muuten olla sitä mieltä, että äitiysneuvolan terkkarin valintakriteerinä pitäis olla lapset. Eli jos et oo ollu raskaana, nii et siihen hommaan pääse. Muutenki tuntuu, että itte kelläki on ollu aika huonoja kokemuksia nuista terkkareista.

sini Nukkuminen alkaa olla jo aika hankalaa ko ei oo kovin montaa asentoa misä ois ees kohtuullisen inhimillistä olla.

Joko muilla maha painaa? Mulla alkaa olla jo tuo vatta nii iso, että painaa inhottavasti ruuansulatusjärjestelmää ja joku osaa siitä onki aika makiasti pinteessä kylkiluiden, kohdun ja vattalihasten välissä. Ainoa asento missä on hyvä olla on puolimakaava istuma-asento, jossa sitten taas selkä tullee kipiäksi. Parasetamoli on meikäläisen hyvä ystävä nykyään, ilman sitä ei pysty ees käveleen. Ironista tässä hommassa on se, että tätä ongelmaa ei ois jos ois huonommassa kunnosa olevat vattalihakset.

Käytiin tännään hakemassa vaunut ja ostettiin samalla Britaxin kaukalo ja siihen adapteri, jolla sen saa vaunujen runkoon kiinni. Ammekin löyty samalla reissula. Onneksi pikku hiljaa alkaa olemaan lähes kaikki hankinnat kasassa. Huoh.

Abrakadabra ja Tiitiäinen 32+0 POKS
 
... On lunta tulvillaan, ja raikas talvisää... :D

Tervetuloa joukkoon ringaa! :flower:

Millanen, pienelle oikein pikaiset paranemiset, inhottavaa kun on noin korkea kuume. :( Tsemppiä muutenkin elämäntilanteen kanssa, ikävää että exän kanssa ei juttu nyt sitte kuitenkaan lähtenyt toimimaan. Maisemanvaihto ja ystävän seuraa tekee varmasti hyvää!

Sini77 nukkumisen kanssa on ihan yhtä h*lvettiä! Yleensä nukahdan ihan hyvin, mutta herään parin tunnin unien jälkeen ja pyörin koko loppuyön unettomana sängyssä. Vessassa saa rampata, janottaa ja jotenkin ahdistaa, vai miten sen kuvailisi, toivoo vaan että yö vaihtuisi nopeasti aamuksi ja samalla ärsyttää kun tietää että on taas koko päivän ihan väsynyt kun ei ole saanut nukuttua... Onneksi aina parin kolmen unettoman yön jälkeen väsymys vie voiton, ja onnistun nukkumaan lähemmäs 12 tunnin unet, silloin aina hetkeksi helpottaa.

Toissapäivänä oli neuvola, pissat, hempat jne ok. Vieläkin onnistuin pysymään 10 kilon rajapyykin alapuolella painonnousussa, mutta ensi kerralle mennään jo yli että rytisee, nyt on tullut yhteensä 9,5 kiloa plussasta. Sf-mitta oli 25,5, mikä tuntuu jotenkin tosi pieneltä, raskausviikkoja kuitenkin jo 29+5, mut kyllä tuo ihan käyrillä näyttää menevän, vähän keskikäyrän alapuolella vaan...

Tänään ostin itse ensimmäisen vaatteen vaaville, aivan ihanan valkoisen talvivauvalle tarkoitetun sisähaalarin, se ei ole teddykarvaa mutta jotain vastaavaa, ihanan pehmonen ja niiiiiiin pieni. :heart: Nyt pitäisi kyllä ihan tosissaan alkaa pistää noita vaavan tavaroita ja vaatteita paikoilleen, näkis että mitä vielä puuttuu ja mitä pitää ostaa. Vaatteita on saatu ihan älyttömästi, ainoastaan jotain velourpöksyjä ja paksumpia paitoja/pukuja pitää todennäköisesti muutamat hommata. Muita jäljellä olevia hankintoja on kylpyamme, pinnasängyn patja, hoitoalusta, imetysliivit ja sitte niitä lakanansuojia vai mitä ne nyt nimeltään onkaan, muuten taitaa olla lähestulkoon kaikki jo hankittu.

Musta tulee kalju! Ponnari on harventunut puoleen entisestään, tukkaa tippuu ihan tuppoina päästä, karmeeta! :(

Ps. muistakaahan kaikki liittyä Libero-kerhoon, saa sen hienon vihreän hoitolaukun laitoksella ja jotain muuta pientä ilmasta kivaa! :D

Eewokki ja vaavi 30+0! :heart:
 
Heips!

Täällä massu voi tositosi paksusti. Käytiin miehen kanssa pikkujouluissa ja olipas aivan ihanaa päästä ihan kahdestaan liikenteeseen; lapset oli mummolassa yökyläilemässä.

Mun mielestä tuon vihreän laukun saa synnäriltä kun synnäriltä ilman, että tarttee mihinkään kerhoon liittyä. Mä en ainakaan ole valinnut vaippamerkkiä, mikä on ollut käytössä minkään pisteiden ja "lisälahjojen" perusteella. Saas nyt nähdä tämän vauvan kanssa, onko liberot hyviä. Kuopuksella ne on ollu iso pettymys. Musta tuo vaipan valinta on ihan jotain henkimaailman juttuja- se mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle :LOL:
Aina "sen" tekijän ei tartte olla ihottuma, vaan ihan vuotamiset suuntaan ja toiseen lisäävät kuivanapitävien vaippojen mielekkyyttä käytössä- ei tule niin paljoa pyykkiä. Kestoja voin kyllä suositella kokeilemaan. Ihan uusimmat on kertakäyttövaippojen oloisia ja pidemmän päälle niitä käyttämällä säästää rahaa ja luontoa. Meillä on parhaimmaksi kuorivaipaksi osoittautunut villahahtuvapöksyt - kestoilua tullaan kokeilemaan/käyttämään tälläkin pienellä. Sisävaipat on flanellisia tarrallisia versioita vuodelta x- niiden imukyky on ihan käsittämätön. Aika ja käyttö on vaan parantaneet vaippojen tehoa. Vähän isommalle vauvalle on päiväkäytössä meillä osoittautuneet täytettävät vaipat parhaimmiksi- niissä on PUL-kankainen kuori ja täytevaipat lisätään kuoren sisälle taskuun. Yöllä villahahtuvapöksyt on silti ihan ehdottomasti parhaimmat kuorivaippana- päiväkäytössä hahtuvapöksyt vaativat minusta vähän turhankin paljon tilaa vauvan vaatteissa- housujen pitää olla riittävän isot pepun kohdalta. Kyläilyreissuilla ja matkoilla meillä on käytetty kertakäyttöisiä vaippoja. Nyt taaperovaiheessa siirryttiin kokonaan kertakäyttövaippoihin. Pottailuharjottelut on kovasti menossa :)

Meillä on Britaxin kaukalo vauvalle. Hankin siihen kivan harson suojaksi, kun kuulin, että tänä talvena varsinkin on paljon rs-virusta liikenteessä. Meillä yksi lapsista on sen muutaman viikon ikäisenä sairastanut, eikä siitä selvitty ilman sairaalareissua. Pieni reppana joutui viikoksi sairaalaan :(
Silloinkin annettiin ohjeita, että pitäisi välttää ihmismassoja ja tapahtumia, missä on paljon vieraita. Eikä vauvaa saisi tulla katsomaan yhtään nuhaisena, yskäisenä tai sairaana- se on pienille tosi vakava tauti. Mietin, että pakko on kuitenkin kaupassa käydä ja ihmisten ilmoilla- ehkäpä harso suojaa, ettei ihan ventovieraat työnnä naamaa vauvan eteen (tottakai vastasyntyneet kiinnostavat ja saavat huomiota ja paijauksia vierailtakin). Aattelin kiinnittää sen kaukalon aurinkolippaan suihkuverhon rinkuloilla.

Meillä piti kaiken olla valmista eikä mun pitänyt enää ostaa yhtään mitään pienelle- toisin kävi: postipoika kiikuttaa pieniä paketteja laatikkoon :LOL:

Nyt pitää mennä nukkumaan, voikaahan paksusti :heart: !

T: luputupuna + heppuli 32+3 (ultran mukaan 32+6)
 
Luputupuna, höh! Ja mulle kun nimenomaan sanottiin että pitää liittyä tuolla liberon sivuilla siihen liberokerhoon että saa sen hoitolaukun ja vaippapaketin laitoksella, ehkä mulle on sitten kerrottu väärää tietoa. :) Mut ei se mitään, eipä tuo liberokerho sitä tarkoita että ainoastaan liberoita pitäisi käyttää, aion kyllä käyttää tasan sitä merkkiä mikä käytössä parhaaksi todetaan. ;)
 
täällä myöskin vatta painaa yhtä paljon kun tyylii vikoina viikkoina raskaana ois =/ siihen tosin auttaa se että laitan paidan alle kireän tukivyön xs kokoa ja sit viel paidan päälle sellaisen löysemmän M-kokoa olevan..ai ettäon ihanaa,lähtee puolet masun painosta veks ja helppoa on vaikka kierrellä 10 tuntia jouluostoksilla=) kannattaa siis kokeilla te ketkä kamppailette ison vatsan kanssa! mulla olikin jo sf-mitta 33 vaikka viikot oli vaan 30+5 =O isoa vaavaa pukkaa taas kai?? no ultra on 5 viikon päästä...
 
Iäksi voi päivittää 25v ja tänään 30+0 poksis poksis:)

Aamu 10 asti istunut papan kanssa terkkarissa päivystyksessä, ja nyt vasta pääsin pois sielt. Hän jäi odottamaan ambulanssi kyytiä hyvinkäälle sairaalaan. Olipas taas yllätys. Viimeks kun minä käytin lääkärillä vein suoraan Porvooseen ja vasemmasta jalasta amputoitiin 3 varvasta ja osa jalkpöytää ja nyt kun käytin taas lääkärillä niin joutuu Hyvinkäälle osastolle jatko tutkimuksiin. Huh huh...

Pitäis alkaa jo syömään ja käynnistelee autoa ja lähteä kohti Hämeenlinnaa ja kavereiden luokse mutta jotenki veto ihan pois:/ ei oo ehtiny ees syödä tänään ku aamupalan ja äsken 2 leipää pahinpaan nälkää.. Mutta nyt pois koneelta roikkumasta ja kupponen kahvia jos vaikka piristyis..:)

Mukavaa viikonloppua muillekin:)

Millanen ja Oiva 30+0
 
Hei kaikki :wave:

Töissä on ihan pirun kiire vielä viime metreillä, että kotona ei kiinnosta oikein konetta käyttää ja jos käytän niin sitten teen työhommia. :p Työkaveri kyseli joko kovasti odotan vauvaa, mutta tuntuu, ettei asiaa oikein ehdi edes ajattelemaan. Menen projekti kerrallaan. Ensin toi työjuttu ja kun äitiysloma alkaa, sitten keskityn vauvaprojektiin.

Huomenna tulee tasan 31 viikkoa täyteen. Aika kuluu hirveän nopeasti. Joululahjoja ei ole oikein saatu hankittua vielä... ei tässä ole kiirekään. : / No on sentään tehty ajatustyötä asian hyväksi. Vauvalle on sentään saatu hankittua jotain pientä. Vaunut ja hoitopöytä on. Lisäksi ostettiin huutonetistä edullisesti Britaxin kaukalo, isofix jalusta ja vielä Baby Björnin sitteri. Pakko kehua, että aika hyvin kun hinta oli 50 euroa. Huudettiin jo pelkästään jalustan takia, kun se maksaa 160 euroa uutena. Joku kyseli kaukaloista. Ostettiin uutena Britaxin Baby Safe ihanalla Cowmooflage kuosilla. Eli ihanalla lehmäkuviolla =)

Neljä viikkoa sitten oli lääkärineuvola ja siellä vauva oli perätilassa. Keskiviikkona kävin neuvolassa ja neuvolan täti oli myös sitä mieltä, että perätilassa saattaa olla. Tuntuu kyllä suht samanlaiselta kun esikoisen kanssa, joka oli koko ajan perätilassa. Perätila sinänsä ei huoleta eikä mahdollinen keisarinleikkauskaan. Mulle jäi siitä edelliseltä kerralta ihan positiiviset kokemukset, vaikka kiireellinen sektio olikin. Perätilavauvaa en missään tapauksessa rupea alakautta synnyttämään ja sitä olen painottanut miehellekin, jos sattuisi tulemaan tilanne vastaan, että yrittävät ehdottaa moista. Neuvolan täti sanoi kyllä, että kun edellinen oli sektio eikä alakautta, ei perätilasynnytystä alakautta yleensä edes ehdoteta.

Viime neuvolakäynnin kuulumisia: SF mitta oli 27 cm, painoa oli tullut 490 g / vko. Hemoglobiini oli 134 eli lisärautaa ei tarvita. Minulla on myös ilmeisesti oikeassa nivusessa suonikohju. Välillä oikea puoli on ihan turvoksissa. Se aiheuttaa aamuisin ja pitkän istumisen jälkeen suorastaan järkyttävää kipua. Lisäksi pitkän seisoskelun jälkeen se rupeaa säteilemään oikeaan jalkaan. Eli kauppareissut ei ole ihan nautintoja. :( Muuten on olo oikein mainio eikä ole mitään turvotusta tai muuta ongelmaa.

Nyt menen laittamaan poikia nukkumaan.

Vennie & Pikku E 30 + 6 :heart:

P.S Millaselle vahvistukseksi lainaan työkaverini viisaita sanoja: Miestä ei voi ihminen ymmärtää ;)
 
Supistaa, supistaa ja supistaa.... : /
Eilinen päivä ja tää aamu varsinkin on tullut harjotussupistuksia aikas paljon. Pitää ottaa nyt ihan rauhassa... Vatsa tuntuu jo ihan valtavalta ja kun liitoskivutkin vielä vaivaa, niin alkaa liikkuminen olemaan jo vaikeeta. Ihan tuskaa vaihtaa kylkeä nukkuessa... Viel pitäis jaksaa jopa yli 8 viikkoa. :stick: Niin toivon, et tää syntyis jo kun 37 viikkoa tulee täyteen!! :ashamed:

millaselle voimia! :hug:

perätilassa tuntuu mullakin pikkuinen olvan suurimman osan aikaa. Ekaa kun odottaa, niin ei ihan aina osaa oikein sanoa miten päin ollaan. Varmaan jotenkin poikittainkin viel mahtuu. Ja istukka etuseinässä, että kai sekin vaikeuttaa sitä asennon tuntemista. Pikku hiljaa alkaa pelottaa, jos se jääkin perätilaan, silleen kun en suostu synnyttämään, ku on pienen kokonen... Ja sektiota en halua!! :headwall:

potkuista Onkos ihan normaalia, että välillä tuntuu vihlasuja alhaalla jossain, ehkä kahdun suulla?? Voiko vauva potkasta sinne, niin että tuntuu ku joku tökkäis jollain isolla piikillä/tikulla?? Vähän mietityttää voiko vaikuttaa kohdun suun/kaulan tilanteeseen, ku on noita supistuksiakin. näitä "potkuja" on ollu kyl aiemminki ja lääkäri ei niihin mitään kommentoinut ja mitään muutoksia ei oo supistuksista huolimatta tullu, et kai ihan turha murehtia moista...

Kovaa myllerrystä tuntuu usein ja välillä koko vatsa heiluu, kun poika hakee parempaa asentoa... :heart: Toisinaan ei kyllä tunnu kovin kivalta kova myllerrys, vaarsinkaan kun liikkeet alkaa jo tuntumaan kylkiluissa...

Nukkuminen on alkanut olemaan vaikeaa. Hyvän asennon löytäminen on vaikeaa, maha painaa, liitoskivut vihloo ja välillä supistaakin, kun vaihtaa asentoa... Yöllä, jos herää puol viiden jälkeen viel veskiin, ni ei kyl nukuta ainakaan pariin tuntiin ja välillä ei sit nukuta enää lainkaan... :stick: Nenän tukkoisuus vaivaa myös, mikä entisetään vaikeuttaa olemista...

Tiistaina taas neuvolaan. Mahtaa olla paino ja sf-mitta taas kasvaneet. :D

Undine ja pikku poika 32+0 POKS :heart:
 
Voi kun ei oo ehtinyt lukea saati kirjoittaa pariin viikkoon. Meillä siis poika oli viikko sit lähes 40 asteen kuumeessa muutaman päivän ja valvoin sen kanssa 3 yötä. No sit viime viikko on parannuttu siitä ja rempattu ahkerasti kun mieskin on lomalla.

sit jos sattuu kotona olemaan ei tule koneella käytyä. Puhelimella tarkitan vaan käyn pikaseen netissä.

Täällä oli puhuttu kaukaloista. Meillä oli esikolla mun veljeltä saatu gracon kaukalo jalustalla ja se saa vielä kelvata tälle pienelle. Istumien kans sit onki toinen juttu tulevaisuudes kun pitää olla yhteensä 4kpl (molempiin autoihin kahdelle lapselle)

Nukkuminen täällä ei suju oikein mitenkään ja illat on ihan tuskaa supistuksien ja muiden kolotusten kanssa.

No mut yritän ryhdistäytyä ja lukea vähän ahkerammin seuraavina päivinä.

Eveny ja Tyyne (myyskä sai uuden nimen) 30+0 POKS
 
Sunnuntaita mammaset!
Iiiiiihanasti pyryttää lunta! =)

Örgh, eipä olisi pitänyt illalla syödä pitsapalaa..
Närästi inhottavasti mut onneksi maito vähän auttoi :)

Tänään ajattelin kasata pinnasängyn! :D

Undine, mulla kans niitä "pistoja" kohdunsuulla, mut vauva kylläkin pää alaspäin jo aika alhaalla.
Luulen että pää painaa sen verran kohdunsuuta että nuo pistot johtuvat siitä..
Liitoskivut on mulla alkaneet hellittään! Jes :D
Supistuksia tulee vieläkin harvakseltaan, mutten enää niitä niin säikähdä, ja kun tahtia hidastamalla loppuvatkin.
Nenä on mullakin tukkoisen oloinen, ja välillä on sellainen tuntemus nenässä että alkaisi tuleen verta, mutta ei kuitenkaan tule : / Kummallista..

Eewokki, mäkin liityin liberokerhoon,ihan huvikseen, mutta tosiaan saa sen lahjalaukun synnäriltä muutenkin :)

Yöt menee meillä nykyään tosi kivasti.
Nukun vaihtelevasti, mutta suuren helpotuksen toi se, että laitoimme kuopukselle "isojen"sängyn, ja hän nukkuu nyt mielellään kokoyön omassa sängyssään, eikä rotkota x:nä meidän keskessä :D
Välillä aamuisin kömpii kyllä minun viereen vielä vähän pötköttämään..
Mieskin ollut paremmalla mielellä, tai siis jaksanut erilailla kotihommia ja lasten kanssa leikkiä :)

Ihanaa luputupuna, kun ootte kahden päässeet iltaa viettämään :)

Välillä tuntuu että aika ei sittenkään riitä!
Enää 9 vkoa laskettuun aikaan, ja joulu, uusivuosi, miehen ja kuopuksen synttärit siinä välissä :whistle:
Vauvalle edelleenkään en paljoa ole laitellut.. Vois kait jo pikkuhiljaa..
Vaatteita on, mutta aika tyttömäisiä, entäs jos tää tulokas onkin poitsu?
Jaiks, äkkiä sit mummulle kauppalistaa :LOL:

Joululahjaostokset vieläkin vaiheessa.. Jo pelkkä ajatus kääntää vatsaa :headwall:

Tiistain neuvolaa odotellessa..

Suffeli ja masumuru 31+0!!! :heart:
 
Moikka!

Vieläkö pääsee mukaan? Esikoista odotan LA 27.2 ja tyttölupaus annettu 4D ultrassa.. :) Oon seurannut jo monta kuukautta teitä, mutta en oo uskaltautunut kirjottamaan mitään.Nyt sitten maanantaina ennakoivien supistusten takia jouduin neuvolalääkäriltä naistenklinikalle kohdunsuun tsekkaukseen ja olihan sitä muutosta tapahtunut huonompaan suuntaan. Kohdunkaulaa jäljellä enään 1,16cm ja sormelle auki. :( Suoraan osastolle vuodelepoon wc- ja suihkuluvat vain, ruokakin tuodaan sänkyyn. Supistukset eivät koskaan oo sattunut vaan pientä kiristystä tuntunut. Antoivat kortisoni piikit maanantaina ja tiistaina vauvan keeuhkoja kypsyttämään ja aina kun on supistanut niin estolääkettä suuhun.. Huomenna tulee viikko lepoa täyteen ja onhan tää ollut pitkä viikko. Sanoivat että harva täältä kotiin pääsee ennen 32 viikkoa ja mulla siihen vielä on 3 viikkoa jäljellä, mutta mitäpä sitä ei tekisi pikkuisen eteen että saa vielä kasvaa :) Nauttikaahan kun voitte liikkua ja elää suht normaalia raskauselämää!! ;)

Lurppu ja tytsy 28+6 <3
 

Yhteistyössä