Helmikuun hippuset 2012 **heinäkuussa**

Tervetuloa uusille! :)

Täällä ei ole tapahtunut mitään.. lähinnä vain jännitetään ja odotetaan huomista ensimmäistä neuvolakäyntiä. Tuntuu, että aika oikein maleksii tässä alku vaiheessa.. mistä ei sinänsä saisi varmaa valittaa, kun satun olemaan lomalla :) No lähestyy päivä päivältä..

Minä tilasin ekat mammahousut Bellabambina verkkokaupasta.. seurantakoodin olen saanut jo, mutta itse housut ovat vielä matkalla. Kommentoin myöhemmin oliko minkälaista laatua yms.

Line ja Nano 9+5 :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikki uudet =) Kivaa saada lisää porukkaa

Meillä täällä täytyy käydä antamassa verinäyte kaks viikkoa ennen np-ultraa joten saa sit tulokset suoraan ultrassa. Tänään kävin verta antamassa sitä varten.

Kiva et ihmiset on jo saanu hyviä uutisia ultrissa, mua jännittää hirveenä se, enkä malttais oottaa..

Onko kukaan koittanu kuunnella sydänääniä doplerilla jos on niin kuuluko ja millä viikolla? mulla on kaverilla dopleri ja ajattelin huomenna kokeilla jospa sais sydänäänet kuulumaan... voi olla hätiköityä mut haluisin kokeilla silti.. :)

Täällä alkaa pahoinvointi helpottamaan en tiedä johtuuko siitä että aloitin juuri loman ja tulee syötyä paljon tiiviimmin, niin ei pääse oksennus olokaan yllättämään... Muutenkin ollu aika tasaista nyt välillä mahaa nippasee ja väsyttää mut muuten ok...Miten muitten oireet?? ovatko ne millä mallilla??

Jospa tää taas tällä erää riittäis... :)

Ippe ja pikkutaateli 10+0 POKS
 
Tervetuloa s-atu!

Oireet on vähän helpottanut jo mutta.. Tänään sai taas oksentaa. Oltiin just menty raksalle ja syöty, sit lähin esikkoa nukuttamaan niin pihassa sai pitkään oksentaa. Ei kiva :(

Kovasti haluaisin hetkeksi pois kotoa. Meillä ei ole täällä lähellä ketään sukua saati pahemmin tuttuja joten oon aika lailla jumissa esikon kanssa kotona. Mies remppaa kaiken vapaa ajan. Alkaa hieman olla hermot kireällä varsinkin kun esikko on niin villi tapaus.
 
:wave: Tarvetuloa kaikki uudet!
Täälä onkin ollut jonkin aikaa tosi hiljaista. Meitä on melko vähän muihin pinoihin verrattuna ja varmaan sellainen vaihe menossa, ettei mitään oikein tapahdu...

Meillä ei oikeen olla vielä osattu ajatella mitään vaunuja tai turvakaukaloita tai muitakaan. Aikaa on niin paljon ja tämä tuntuu vieläkin niin epätodelliselta, vaikka ultrassakin jo käytiin. Yhden bodyn ostin alemyynistä, kun maksoi vain 2€. Koitan nyt vain hilliltä itseni ja odotella edes syksyyn. Jos ensin sais sen äitiyspakkauksen ja kävis oman äidin ja snopin varastot läpi. sitten näkee mitä vielä tarvitaan...

Uimassa olen käynyt ihan alkuraskaudesta kerran meressä, muuten on tullut käytyä ulkouima-altaassa, johon lisätty klooria... Vähän on tuntunut 25 asteinenkin vesi yllättävän kylmältä ja uiminen on jotenkin vähentynyt, ei tee mieli ja jotenkin pelkää tulehduksia kun tuntuu niin kylmältä...

Huonovointisuutta on ollut edelleen vaihtelevasti, lähinnä iltapäivisin ja iltaisin. Alavatsan "kipuja", venytyksen tunnetta ja muuta sellaista on myös aina välillä. Eivät siis oikeasti satu, mutta tuntuu jännältä, ihan kuin menkkakivut ilman kipua...

Undine ja pikkuinen Taavi 12+1 (tai ultran mukaan 12+4) :heart:
 
ippe mulla on doppler ja kovan etsinnän tuloksena löysin sydänäänet pari päivää sitten :) Täytyy rauhakseen liikuskella pitkin alamahaa ja kuulostella, mutta ehkä sullakin jo kuuluisi.

Kävin tänään neuvola lääkärillä ja siellä ultrailtiin, kaikki kunnossa ja pikku heppu heilui ja varsin vauhdikkaasti :) Nt-ultra-aika oli tullut ja se on jo ensi torstaina! Tällä viikolla pitäisi vielä viedä verinäytekkin. Kyllä on kiirettä tällä saralla.
 
Moikka, ja uusille tervetuloa! :)

Tänään käytiin np-ultrassa. Siellä näkyi pieni ja varsin vilkasliikkeinen asukas. Kaikki asiat olivat kunnossa. Sain samalla seulatulokset, eikä niiden perusteella pitäisi olla hätäpäivää. Pikkuinen vilkutteli ja kieriskeli vatsassa :heart:
Ultraäänen perusteella la olisin nyt viikolla 13+1, mutta koska on alle 5 päivän heitto aikaa ei muuteta. Mielummin pidänkin jälkimmäisen ajan, kun odottaminen voi käydä tuskalliseksi lopussa (parilla päivällä on siinä vaiheessa iso merkitys :D !) Sain samalla kertaa ajan rakenneultraan.

Neuvolaan pitäisi nyt varata aika. Vähän outo oli viimeksi neuvolan sijaisen kommentti- "katsotaan sen ultran jälkeen, että jos aikaa ei tarvitsekaan" (tuli ihan sellainen olo, että jättäisin hyvin mielelläni menemättä neuvolaan : / ) -ei sijainen varmaan tarkottanut sitä noin, mutta kummasti ne sanat on jääneet muistin syövereihin.

Luulen, että helmikuussa on tilastollisesti vähemmän syntyneitä, kun päiviäkin on 2-3 muita kuukausia vähemmän :D

Nyt kutsuu ärsyttävällä tavalla imurinvarsi- ikuisuusprojekti.

T: luputupuna & heppuli 12+5
 
Lisään vielä kotidopplerista: Mulla oli se aikaisemmassa raskaudessa. Enemmän tuli harmaita hiuksia dopplerin kanssa kuin ilman. Jos sydänääniä ei saakaan heti kuuluviin, iski mulla ainakin paniikki ja itkukin tuli. Luovuin dopplerista ja alkoi huoleton raskaus :)
 
Heps!

Np-ultra takana, ja helpotus oli suuren suuri kun pieni heppuli löytyi kohdusta mönkimästä! :heart: Kätilön kanssa naurettiin että mihinhän se ressukka kuvittelee pääsevänsä kun ilmiselvästi yritti kaivaa itselleen tietä johonkin! :D Niskaturvotus oli 0,6 mm eli oikein hyvä. :)

Rakas ystäväni sai viime yönä tytön, ja aamulla varhain päästiin vaavia lasin takaa jo ihastelemaan omalla ultra-reissullamme. :heart:

Nyt pitäisi pystyä lopettamaan stressaaminen ja alkaa nauttia raskaudesta, huh, jotenkin pää lyönyt ihan tyhjää koko päivän! :D

ippe, mulla on oireet aika minimaaliset, pahoinvointia silloin tällöin ja mahassa tuntuu samalta kun jännittäisi kauheasti jotakin, tissit vähän arat, muuten ei oikein mitään. Mulla alkoi jo viikolla 7-8 oireet hellittää, sen takia tässä on pelottanutkin niin paljon että kaikki ei ole hyvin, onneksi suotta. :)

Tänään kerrottiin mun äidille ja äidin miehelle, olivat aivan onnessaan vaikka mun vanhemmille tämä onkin jo 12. lapsenlapsi. Isipappa saa kuulla huomenna ja miehen vanhemmat 5.8 kun on anopin syntymäpäiväjuhlat, siellä puolen sukua ei ole vielä yhtään lapsenlasta joten tulokas otetaan varmasti innolla vastaan.

Uuno oli muutaman päivän oletettua isompi, joten uusi LA on 17.2, neuvolan mukaanhan LA olisi ollut 7.2 ja alkuraskauden ultran mukaan 19.2, mutta viralliseksi päiväksi tuli nyt tuo 17. pvä.

Nyt nukkumaan, unia kaikille! :wave:

Eewokki ja Uunokki 10+3
 
Viimeksi muokattu:
Meille kuuluupi ihan hyvää, aika matelee eikä malta odottaa että raskaus etenee ja kaikki olisi hyvin :) 28 pv eli torstaina ultra, veriseuloihin en ajatellut mennä. Sen jälkeen aletaan jo miettimään jatkoa, vielä ei uskalla : / Nyt mennään jo viikolla 12!
 
Viimeksi muokattu:
Mä en ole saanut aikaseksi kirjotella juuri mitään ja olenkin tosiaan ajatellut laittaa vauhtia sit np-ultran jälkeen. Lukenut olen kyllä päivittäin ja välillä käyn maaliskuisissakin kun tuo la on 27.2, jonka muuten voi mulle laittaa alustavasti tonne listaan. Laskelmoin ihan väärin aluksi mun la:n mut se on tosiaan loppukuusta ja sit np:n jälkeen ihan kunnolla varmistuu. Olo on aika ällö. Iltakuvotusta ja hajut etoo aikalailla :x Maha pömpöttää ja kohta tosiaan vaikeuksia olla kertomatta lopuillekin tyypeille. Lapsille kerron vasta ultran jälkeen, toteavat vaan suihkussa, että mammalla on iso maha :whistle: mut eivät he nyt osaa asiaa yhdistää vauvaan. Ruoka maistuu liiankin hyvin ja mitä useammin niin sen parempi. Kahvi on nyt jääny vähemmälle, mut ehkä nippanappa kupillinen menee entisen viiden sijaan. Miten muuten noi värit saa tulemaan? Mä lihavoin nyt ton mun la:n että erottuu päivittäjälle, mut jos joku vinkkais noiden värien käytön niin olis kiva.
Mamma 9+0
 
skooby Niin te ette halua osallistua seuloihin olleenkaan?? vai käsitinkö tuosta oikein..

Ajattelin sitä dopleria kokeilla tänään , mutta olen kyllä valmistautunut siihen ettei sieltä välttämättä mitään kuulu näin varhaisessa vaiheessa,mut pakko silti kokeilla kun kaveri sanoi että löysi näillä viikoilla sydänäänet itse.. :D

Mulla on alkanut pikkuhiljaa tulla pelko et jos tuolla ei ookkaan kaikki hyvin kun kaikki raskausoireet melkeenpä kadonneet, tai sit oon vaan jo niin tottunut niihin,.. :D Mut toisaalta mulla ei ole ollut ollenkaan veristä vuotoa tai mitään niin sillä hieman rauhoittelen itteeni.. vielä pitäis kaks viikkoo jaksaa niin ois np-ultra

Pepe Paljon sulla oli viikkoja kun löysit sydänäänet??

Nyt tää lähtee maalailemaan ja siivoomaan tullut kamala vimma saada kotikuntoon kun meillä on täällä vielä aika paljon kesken eräisiä projekteja vielä... :D

Niin ja muuten onko kellään muulla tämmöistä oirettta et liha ei maistu? Mä en pysty syödä edes leikkelettä leivällä, kana on ainut mikä maistuu ja kaikkia kiisseleitä oon tehny nyt joka päivä... :D eikä roskaruokakaan onneks himota enää nii paljoo... puntarilla en oo uskaltanu viikkoon käydä... ekassa neuvolassa paino oli 60,9 saa nähä mitä seuraavaks näyttää....ja mullakin on jo alamaha alkanut pömpöttää näyttää kyl vaan siltä et oon syöny hyvin.. :D ei kiva :D

Ippe ja taateli 10+1
 
Ippe mulla oli viikkoja sitten kai 9+4 jos oikein muistan :) Esikoisesta löysin samoihin aikoihin. Mutta siihen vaikuttaa moni asia, kuten kohdun asento ja varmaan istukan paikkakin jos on edessä niin ei kuulu niin hyvin? Kuulin äänet hetken ja sitten vauveli pyyhkäsi matkoihinsa, enkä enää löytänyt (tosin en kauhean kauaa enää haravoinut aluetta :D). Kohdussa on vielä paljon liikkuma tilaa ja eilisellä mittauksella kaverilla pituutta 2,3cm niin hyvin hukkuu sinne.

Koulussa nuokkuva Pepe :heart: Papana 10+0 Poks! :)
 
Ippe täällä yksi jolle ei liha maistu. Eilen oli tuskaa kun mies teki itselleen uunimakkaraa. Hyi sitä hajuakin. Edellisessä raskaudessa ei tällästä ollut. Pojan aikaan kanaa ei meillä syöty kun koko raskauden oksensin pelkästä kanan hajusta.
 
Hoh hoh hoijaa, luulin et pahin väsymys ois jo ohi, mut kyllä näyttää meitsille uni maistuvan... Heräsin seiskalta reilun 8 tunnin yöunien jälkeen ja ajattelin et tää on tässä. Mut tunnin päästä olin sikeessä unessa uudestaan ja heräsin yheltätoista... Pitäis alkaa pikkuhiljaa orientoitumaan työrytmiin munkin.

Meilläkin mietittiin noita veriseuloja, et otetaanko niitä ollenkaan, koska mitään istukka- tai lapsivesitutkimuksia ei aiota tehdä. Sit kaveri esitti hyvän pointin: niillä oli käyny niin et niitten poitsu oli loppuraskaudesta lopettanut kasvuaan. Istukan virtaukset ym. oli tutkittu eikä mitään syytä löytynyt. Syntyi terve poika. Kaveri sanoi kuitenkin, et oli hyvä kun ne seulat oli otettu, eikä niissä mitään ollu eli kyse oli ilmeisesti normaalista kasvun hidastumisesta. Päätimme ottaa veriseulat.

Mullekkaan ei mitkään lihaleikkeleet maistu. Grillilihat ällöttää, samoin makkarat. Ainut mikä menee on kanaruoat ja naudan jauheliha. Kalakin on ok. Kaikki ruoka maistuu suolaiselta (laitan omatekemään tosi vähän suolaa). Jääkaappi haisee (laitoin avatun ruokasoodapurkin=auttoi). Pesuaineet ja kaikki hajusteet haisee kauheen voimakkaalle. Huoneilma tuntuu tunkkaiselta, vaikka ikkunat on auki. Musta on tullut hajupoliisi. Oisko kellään jotain home-epäilyjä, mitä pitäis haistella...mä voin tulla heh heh heh hee

Mamma-73: Maalaa,klikkaa tota A:ta, jossa on viiva alla, niin saat värivalikon. Sitten valitset sen punasen (viiva alla muuttuu punaseks). Se väri ei tule siihen esikatselutekstiin vaan siihen tulee kirjotettuna et color red.
Apua, taas tuli romaani, en näköjään osaa lyhyesti kirjoittaa.

Kääk ja masumurmeli 12+6
 
Kääk Mustakin on tullu kunnon hajupoliisi.. Oli pakko ostaa uutta pesuainetta ku entinen hais tunkkaselle ja kämppä haisee mun mielestä kokoajan vaikka tekis mitä...Ja oon vaihtanu lakanoita varmaan komen päivän välein ku ne ei haise hyvälle.. :D Ja koko asunto ahistaa muutenkin vaikka oikeesti tässä ei pitäis olla mitään valittamista ku just ollaan remontoitu.. :D

Mulla ainakin toi veriseula otetaan sen takia nyt et pystyvät antamaan sitten ultrassa ne tulokset siihen downin oireyhtymään yms...????

eveny jaahas... oiskohan nää sit jotain tyttö-oireita..hmm hmm....

kukkiiko muilla naama?? mulla muutenkin on näitä näppyjä aina ajoittain, nyt mulle on tullu näitä kaulaan ja joka paikkaaan.... hermo meinaa mennä... :D viimeyönä vetelin untapalloon 12h... ja nyt muka taas väsyttää...

Ippe ja taateli 10+1
 
Samoja vaivoja tääläkin niinkuin teillä. Välillä väsyttää aivan mahdottomasti ja toisinaan on tosi virkeä olo. Liha, varsinkin kaikki marinoidut ällöttää. Pahoinvointia ei ole ollut oikeastaan muuten yhtään. Yks mikä ihmetyttää, että hampaita pestessä alkaa aina yököttämään ja joutuu nopeasti hoitaa tämän toimenpiteen :/
Elloksen uutta kuvastoa myös selailin ja sielä olisi tosi kivoja pieniä vaatteita, mielestäni kyllä vaan tytöille suunnattuja enimmäkseen.
 
Tervetuloa uusille!

Mukava, kun tämäki helmikuisten pino hieman vilkastunut:)
Itse tulee harvakseltaa kirjoiteltua, ku tuntuu ettei oikein aina ole asiaa mitä kirjoittaa, kun raskauski niin alussa ja odottaa vaa sitä niskaturvotus ultraa, että pääsis katsoo onko kaikki kunnossa. Ei vielä uskalla iloita yhtään.

ippe89, Täällä ongelmana, että jauhelihaa en pysty edes paketissa katsomaan, kun niin huono olo tulee. Mitään ei oikeastaa tee mieli vieläkää syödä, mut pakko syödä. Pahinta on jos kerkiää nälkä tulla eli pienillä välipaloilla mennään täälläki.

Onkos muut jäänyt jo tutuille raskaudesta kiinni? Itse yks päivä kaupas olin ja yhden puolitutun tapasin ja eka kysymys oli odotanko lasta:D

Riikkunen, poitsu 1,8v ja maha-asukki 11+4
 
Moikka.

Täällä uusi odottaja ilmottautuu. Olen odotellut nt-ultraa ja tänään se sitten oli. Kaikki hyvin, vauva nukkus ja kovasti lääkäri yritti tökkimällä herättää, mutta nukkui vaan :) Niskaturvotus 0,6mm ja veriseulan tulokset tulee ensviikolla.

Meille tämä on neljäs lapsi ja laskettuaika 9.2.2012

Olen kanssa pinoa käynyt päivittäin lukemassa ja nyt siis hyppään itsekkin mukaan.

RV 11+4
 
Joo eipä ole tullut munkaan kirjoiteltua vaikka, kovasti teitä olenkin lukenut. Ultrassa käyty ja sielä se pienen pieni vauva kovasti heilui. Laskettu aika muuttui eli se oli nyt 16.2 eli ei aivan vastannut neuvolan viikkoja. Napa tyräkin oli vielä näkyvissä kun viikkoja oli vasta 10+4. Nyt vaan toivoo että kaikki menee hyvin. Vielä ei oikein ole uskaltanut iloita. Vaikka ultra täti sanoi että nyt voi viimestään alkaa iloita, vauvalla kuulema kaikki hyvin. Se on vaan vähän vaikeeta kahden keskenmenon jälkeen. Mutta kyllä se tästä pikkuhiljaa muuttuu. oireita minulla ei juurikaan ole, pahoin vointi meni ohi jo kauan aikaa sitten. Naama taasen on paljon parempi mitä ennen raskautta. Maha kyllä pömpöttää siihen malliin, että koko ajan odotan vain, että milloin kärähän. Kellekkään emme ole vielä kertoneet. Vaateita olisi tehnyt mieli jo hankkia, mutta vielä olen malttanut. vaunuja ja muita en ole vielä miettinyt. Oletteko jo toissä kertoneet?

Öttiskö ja maha asukki 10+5
 
ippe89 kyllä finnejä paukkuu kokoajan lisää..huoh..ajattelin jo että ne olis jääny sinne teini-kään, mutta ei..leukaan ja varsnkin rintakehään niitä tulee kuin sieniä sateella..

vihdoinkin pääsin työpaikallakin kertomaan raskaudesta.on sitä jo salassa kaks kuukautta pystyny pitämäänkin. hyvin onneks ottivat vastaan :))
 
Laretzki
ippe Ei kuki naama, mutta yläselkä, kaula ja dekoltee alue senkin edestä. Ja kaikista raivosttuvinta on se, ettei ne ees oo kunnon finnejä vaan sellasia valkosia patteja...

On. Tänään on taas ollut heikompi päivä. Aamu alkoi kohtalaisesti, vaikken meinannutkaan aamupalaani suusta saada alas. Sitten aamupäivillä iski ihan karmea olo, nousi tuskan hiki otsaan, oksetti ja seisoessa huimasi. Miehen tekemä pitsa jäi kyllä väliin. Muuta ei vielä ole syöty kuin aamun pari paahtoleipää, pala kurkkua ja äsken pieni porkkanaleivos. Onneksi kävin kaupassa ja hain vähän Kalinkoja, appelsiinimehua ja vesimeloonia, joten eiköhän täältä pikkuhiljaa taas elävien kirjoihin nousta.

Lare ja Spyro 9+3
 
ippe täällä kanssa välillä naama kukkii kuin viimeistä päivää tai oikeastaan tulee aina muutama kunnon paukama ja tosiaan normaalisti ei tälläisiä kyllä ole :kieh:

öttiskä itse kerroin pomolle viime perjantaina np-ultran jälkeen (12+4) ja otti onneksi asian suhteellisen hyvin =) sijainenkin onneksi on jo valmiina, itse kyselin häntä jo joku aika sitten ja pomo vielä perjantaina varmisti asian =) yhdelle työkaverille (miespuolinen) kerroin eilen ja hän heti sanoikin että meinasi jo kysyä että onko toinen tulossa mutta ei kuulemma kehannu jos olenkin muuten vain pyöristynyt vatsasta :LOL:

).( 2 työpäivää nyt jo takana loman jälkeen ja kyllä voisi uudelleen lomalle jäädä :LOL: noo 4½ kk kun pakertaa niin sitten saakin _ainakin_ sen reilun vuoden olla kotona, mielellään jopa hiukan pitempäänkin =)

miten muilla on nyt neuvolat mennyt?
Itsellä oli eka neuvola 7+2 ja seuraava 15+2 =) toisaalta on niin kiva kun tässä on väliä, eikä tarvitse jatkuvasti rampata, mutta toisaalta sitä taas jo haluaisi sinne mennä :D

maria & möhkis 13+1
 
Larezki joo mullakin siis tollasia paukamia, tosi kipeitä ja ärsyttäviä.

Oli pakko tulla infoomaan et luulen ainakin löytäneeni sydän äänet ihan alhaalta vähän oikeelta puoleltä löysin parikin kertaa hyvän tumtumtumtumtum äänen... :heart:
 

Yhteistyössä