Helmikuun hippuset 2012 **heinäkuussa**

Millanen 2.lapsi LA. 18.2 HYKS

Siinä Eveny jos viitsit lisätä listaan mukaan:)

Syömisestä itelle ei meinaa mikään mennä alas,tänään aamulla v'äkisin yritin syödä ruokaa,meni n. 6haarukallista ja meinas laatta lentää joten lopetin siihen,illalla sain alas juusto hampparin. Ei tee mieli makeeta eikä suolasta. En siis söis jos ei olis pakko:D:D:D

Mielialanvaihtelut on RAJUJA! Tänään lens sormus miehen syliin ja sai kuulla kunnianasa,pakkasin jo itseni ja vaatteet + lapsen samoilla tarvikkeilla autoon ja lähdin hiekka pöllyten pihasti helvettiin,mutta tajusin jättäneeni avaimen kotiin joten noin tunnin itkupotkuraivareiden jälkeen piti pyytää miehen avain et päästiin kotiin takas..:( Itkeny oon joka päivä enemmän ja vähemmän ja kaikki miehen käytöksessä ärsyttää niinpaljonet tekis mieli käydä siihen kiinni..:( Oon siis ihan raivotar.....:ashamed:

Kuntalisä täällä nurmijärvellä saa kuntalisää 200€ -veroprossan mukaan verot.
Ei tälläkään rikkaaks tulla mut onhan se enempi kun vaan 314€ kodinhoidontuki.... Josta menee 20% veroa.....:/

Nyt yritys viellä väkisin syödä jotain ja sitten nukkumaan itekki.

Millanen ja Venni 7+1

ps. Pe oli eka neuvola ja siel ei ees otettu varmuudeks pissa näytettä että oonhan varmasti raskaana..:O Paino,verenpaine ja hemoglobiini vaan. Mut nyt 1.8 ultra aika ja 2.8 neukkulääkäri...
 
Mun täytyy olla lähes jatkuvasti napsimassa jotain, muuten tulee oksetusolo... :x Mutta kun mitään ei tee mieli syödä!! Kaikki liha yököttää, salaattia ei todellakaan tee mieli, on sitten tullu syötyä leipää, jonka päällä lähinnä kurkkua tai lauantaimakkaraa... :D Karkit ja hedelmät menee myös ihan hyvin alas...

Nyt pitäis lähtee loman jälkeen takas töihin, saa nähdä miten siellä pärjää..:|

Vitamiineista Olen syöny Multivitan raskaus ja imeetys vitamiineja, niistä kun saa kaikki tarpeelliset eikä ole A-vitamiinia. Maitohappobakteeria on myös tultu otettua ja b-vitamiinilisää, jos auttais tähän pahoinvointiin... Kalaöljyä meinasin ostaa tässä lähiaikoina, kun kalaa ei tuu syötyä, se yököttää... :( Käsittääkseni voi kalaöljyä käyttää huoletta, kun siinä ei ole a-vitamiinia, Kalanmaksaöljyssä on... Ja nuo kaupalliset valmisteet on puhdistettuja, niin en usko, että niissä juurikaan on mitään myrkkyjäämiä, mitä taas löytyy kalasta kuin kalasta. Ainakin mä meinasin luottaa tyyliin mölleriin....

Kuntalisästä pitääkin ottaa selvää, mä en tiedä onkohan täällä... :confused:
 
No eihän se neuvolaan soitto onnistunut tänäänkään. Mulla on koko viikon yövuorot ja ajanvaraus on klo 9-10 aamulla, seitsemältä kun pääsee nukkumaan niin tekee vähän tiukkaa herätä soittamaan, noh, josko sitten ensiviikolla... :D

Voi luoja miten vaikeita nää yövuorot on nyt! Normaalisti yöt on mun suosikkeja, jää koko päivä aikaa touhuta kaikkea, ja näin kesällä varsinkin öisin on ainoa hetki kun siellä tehtaassa on edes suht siedettävä lämpötila. Mutta nyt, ei ei ei ei vaan pysy hereillä, ei ole raskaana olevan hommia noi yövuorot! :LOL:

Lihon varmaan 30 kiloa tämän raskauden myötä, pahaolo on kokoajan ja ainoa mikä auttaa on syöminen. :ashamed:

Eewokki 7+1
 
Eka neuvola takana. Hassua miten paljon sitä saakaan jättää väliin (mm verinäytteitä) kun esikko on noin pieni. Ja multa kysyttiin et haluanko Np ultraan vai en. Tyhmiäkö se kyselee :D

No kuitenkin ens tiistaina ois eka lääkärineuvola ja ultra. seuraava sit Mikkeliin np-ultraan ja seuraava neuvola vasta syyskuussa. Olisin saanu lääkärineuvolan jo torstaille mut sit mies ei olis päässy mukaan laisinkaa.

No mut nyt päikyille.

Eveny ja M11/10 Myyskä 7+1
 
Luen teidän juttuja miltei päivittäin, mutten saa kirjoteltua ite mitään. Karsee olo ollu täälläkin ja vain syöminen sekä nukkuminen auttaa. Huh, tuntuu kuin oisin jo turvonnu ja paisunu ku pullataikina! Jotenkin ahdistava olo, vaikka toki onnellinen. Tai mistä sitä ees vielä tietääkään, mitä tonne kohtuun kuuluu. Vielä on pitkä aika odotella ekaa ultraa. Jos menis tunkee pään hetkeks pakastimeen...
Ja sit leikkimään esikoisen kanssa. :)
 
Noista vitamineista kävin lukemassa että möllerin luustolle ei oo a - vitamiinia, sitä ajattelin käydä ostamassa, kun mäkään en kamalana tuota kalaa syö...

Mäkun luulin et mulle ei tuu mitään pahaa oloo ja että ruoka maistuu ni tänä aamuna se sit alko... Töissä juoksin kolmesti oksentamaan... ja nyt tekee yhtäkkiä mieli vaan kaikkee raikasta, vesimeloonia,mehujäätelöö ym. :D ja väsytäääääää!
 
Juuri kun olin toiveikas pahoinvoinnin vähenemisen suhteen tuli taas tämä päivä... Aamusta alkaen ollut niin väsynyt. Oksettaa, huimaa ja mikään ruoka ei uppoa. Lisänä siihen erittäin levoton viimeyö, esikoinen (9kk) oli mukamas hyppäämässä sillankaiteelta jokeen. Kolme kertaa heräsin kauhuissani etsimään häntä meidän sängystämme ja kerran oli jo kurkkimassa sängyn alle että nyt se on varmasti tippunut ja kuollut sinne :whistle: Olin ravistellut miehen hereille että onhan se nyt varmasti omassa sängyssään... Puhun ja puuhastan muutenkin unissani paljon mutta viimeyönä miehelläkin oli palanut käpy mun toimiin :D

Nooh ultran sain tänään varattua, puolen tunnin soittelun jälkeen. En tiedä miten muualla, mutta täällä on ma-to tunnin soittoaika ajanvaraukseen ja sittenhän on lija koko tunnin aivan tukkeessa. Viimeraskaudessa taisin päästä kolmantenä päivänä linjoilta läpi. Ajan sain 20.7 ja siihenhän ei ole enää kuin pari hassua viikkoa. Kuluupas aika nopeasti. Noh ehkä viimeraskauden matelun aiheutti se suunnaton pahoinvointi ja tunne ettei tää lopu ikinä. Alkuraskauden ultrassahan en käynyt joten sitten näkee että onko siellä kaikki oikeasti kunnossa. Hope so...

Vitamiinejä en ole jaksanut vaivautua popsimaan. Viimekerralla yritin kovin muistaa mutta otin ehkä yhden napin viikossa :p En ole oikein tottunut pillereiden popsija kun niistä teini-iän vaikeuksien jälkeen on eroon oppinut. Selviydyin ilman vitamiinejä viimeksikin niin ehkä selviydyn tälläkin kertaa. Jos katselee sitten myöhemmin että miten väsymyksen laita tulee olemaan, tarvitseeko jotakin mahdollisesti lisää.

Hohto ja :heart: 9+3
 
Täällä kanssa eka neuvola takana. MIten siihen saakin menemään sen tunnin taas. Oli tosin eri täti kuin viimeksi, mut ihan kiva tyyppi. Edes meidän konttaushirmu lapsonen ei häirinnyt häntä. Yhdistelmäseula olis nyt sitten 28.7. jonne asti jännäillään.

Eveny Ei muuten ole itsestään selvää että ihmiset osallistuvat nt-ultraan. Kaikki eivät halua seulontoja ja jos katsoo tuota seulonnoissa kiinni jääneiden listaa, niin monilla on jopa ollut väärä häly. Meillä ainakin saa ne kaksi ultraa halusi seulontoihin tai ei. Jos ei seulontaan mene, niin sitten ultrataan hieman myöhemmin olisko ollut noin rv 15. Seulonnoissa on se huono puoli et ne hälyyttää usein vaikka kaikki olis ok. Sitten tulee turhia murheita ja pitää päättää haluaako jatkotutkimuksia, jotka eivät ole täysin riskittömiä. Mulle on ollut päivän selvää et osallistun kaikkiin tarjottuihin seulontoihin, koska ne vaikuttavat päätökseeni jatkaa raskautta. Tämä on minun päätös. Muut tehköön omat päätöksensä.

Tämän sanottuani odottelen innolla et mitä ultrassa näkyy, toivottavasti kaikki on kunnossa.

aikaisemmista synnytyksistä joku kyseli. Viimeksi mulla oli diettihoitoinen raskausdiabetes, joten kokoarvio ultrassa käytiin ja siroa lasta luvattiin. Odoteltiin normaalia synnytyksen käynnistymistä. Lapsi oli tarkka ja syntyi rv40+0 normaalisti alateitse, 7,5 tuntia oli synnytyksen kesto kokonaisuudessaan ja ponnistus 7min. Ilman lääkkeellistä kivun lievitystä mentiin, koska odottelin kotona liian kauan ja synnärille päästyäni olin jo 8 cm auki, ei keritty mitään antamaan. Synnytyssuunnitelmani toteutui osaksi, olin suunnitellut olevani kotona kunnes olisi pakko lähteä ja kivunlievitykseksi halusin epiduraalin, jota ei sitten keritty antamaan. Sanoisinko että hyvä niin. 3-4 tikkiä tuli nirhaumiin, jotka analysoin jälkikäteen johtuneen siitä että ponnistin liikaa ylöspäin. Ensikerralla olen viisaampi.

Väsyttää niin pirusti taas, vaikka nukuin melko hyvin. Olis jo nopeesti eka trimesteri ohi, niin tää väsymys väistyisi.
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
No niin, nyt on sitten eka neuvola takana ja lasketuksi ajaksi annettiin 25.2. Verinäyte otettiin ja pissanäyte pitää huomenna käydä kipasemassa labraan.

Kaikista eniten vituttaa se, että toi mun paino nousi niiden pillereiden lopettamisen jälkeen (kyllä, valitettavasti se meidän vaaka onkin oikeassa) joten tällä mun nykysellä painolla BMI on 26, joka meinaa sitä saakelin sokerirasitusta, kun aikasemmin mulla on ollut BMI 25, joka olis ollut vielä hyvä. Ei valmiiksi kyllä jo yhtään inspaa toi.

Muuten ei oikeestaan yhtään mitään vielä. Seuraava lääkäri aika saatiin 1.8. ja silloin kuulemma voidaan kuunnella jo sydänääniä! Ja siitä sitten hieman eteenpäin niin tulee olemaan ultra. Saa vaan nähä kun osuu kouluviikoille että miten sen kaa tulee sumplittua...

Lare ja Spyro 6+3
 
Nyt ei vaikuta ollenkaan hyvältä. Eilen sattui mahaan ja niin myös tänään, plus että on menkkamaisia tuntemuksia. Tänään myös tullut hieman vuotoa, joka tuntuis olevan lisääntymään päin. Esikoisesta en vuotanut tippaakaan. Tuntuu kuin raskausoireetkin olis haihtuneet ilmaan. Siis vahva epäilys siitä, että pieni on luovuttanut. :'( Surullinen olo ollut tänään. Mutta täytyy myöntää, että helpottunutkin oon jos tähän epämääräisyyteen tulee selvyys. Töissä ollaan ja aattelin kyllä koko päivän olla, jollei nyt sitten kivut kauheasti ylly. Tää on niin yleistä, mutta silti surettaa. :(

Talvikki ja Itu
 
Hei taas kaikille!Soitin neuvolaan ja kysyin noista vuodoista ja neuvolatäti oli kyllä sitä mieltä,että ne on täysin vaarattomia!Nyt huomasin että aika ajoin alapäässä on pientä kutinaa,että josko siellä olisi sitten pieni hiivatulehduksenpoikanen??Muutenkin on hirveästi ilmaa vatsassa,että sitä tuntee itteensä ilmapalloksi!!Noh,kattelen nyt päivän-pari,kun se vuoto ei ole veristä,vaan väriltään tummankeltainen-vaaleanruskeaa!!Jos ei tää mee ohi niin hakeudun lääkäriin!!En ala panikoimaan tästä!!Onko muilta tää helle vienyt ruokahalun??Mä oon nyt kahtena päivänä lähinnä vaan juonut vettä ja mehua,kun ei mikään ruoka maistu!!

Miita1969+Lilliputti 10+0 POKS
 
OM: Neuvola oli tänään, dopplerilla ei kuulunut sydän ääniä joten viikot muuttuikin rv 9----> rv 7+1
Hoitaja sanoi että ei tarvi huolestua kiun vuotoa ei ole oolut yms. mutta 3h neuvolan jälkeen alkoi verinen vuoto :(

Ja kävin vielä neuvolan jälkeen varaan ajan yksityiselle ultraan kun stressasin noita sydänäänien puuttumista..

Talvikki :hug: toivottavasti sulla on kaikki ok. Joillakinhan on vuotoa ja vauvalla kuitenkin kaikki ok, toivotaan että päästään molemmat säikähdyksellä.
 
Täällä pidellään peukkuja kaikille jännittäjille. Toivottavasti kaikki menee vielä hyvin.

OM: Huomenna olis yksityisellä aika varattuna. Toivottavasti on ymmärtäväinen gyne (ei ole se, jolla normaalisti käyn). Mieskin on lähdössä mukaan. Vähän jännittää kyllä. Yritin kuunnella sydänääniä viime viikolla, mutta ei kuulunut mitään. Sen jälkeen en ole asiaa ajatellut. Onhan ohjeissa, että vasta rv 12 -> mutta pakkohan sitä oli kokeilla jo aiemmin. Tuloksetta. Toivottavasti gyne vahvistaa huomenna, että jotain elämää siellä vatsassa on.

Line ja Nano 6+6 :)
 
Hehei! Pahoinvointi on jotain sanoin kuvaamatonta. Toisaalta olen hyvinkin tyytyväinen siitä, koska se kertoo, että masussa ollaan tiukasti kiinni. Edellisessä raskaudessa vuosi sittenn pahoinvointi loppui kuin seinään ennen 12 viikkoa, ja siiä tajusin, että kaikki ei ole hyvin. Ja keskenhän se meni.

Huonovointisuutta lisää matala verenpaine.. normisti 120/80 on humpsahtanut 99/54.. etten sanoisi että aika sumuista on meininki!!

Nyt esikkoa suihkusta iltapalalle ja leikkeihin, ja sitten itse zetaamaan.. sitä voisin tehdä ainakin koko ajan!
 
Onko kellään mitään vinkkejä millä sais tätä pahoinvointia helpotettua... Mulla on nyt oll kaks päiväää aivan helvetti, tänään ravannu kokoajan töissä oksentamassa ja sit on heikko olo kun mahatyhjä.. väsymyskin sanoin kuvaamaton.. miten jaksan tehä töitä jos tää kestää pitkään....joka aamu mietin et enää niin ja niin monta päivää viikonloppuun... huoh... anteeks nyt avautuminen.. :D

ippe+ taateli 7+0
 
Laretzki no voi mun silmä parkoja. Täytyy pistää väsymyksen piikkiin kun ei enää kaikkea huomaa :D

Ruokahaluttomuutta on mut ei toki helteen takia vaan ihan tän raskauden. Oksettaa ja ruoka ei kerta kaikkiaan maistu. 2viikossa oli paino tippunut 3kiloa. Tosin esikon odotus aikana tippui ensin 5kiloa ja sit lopulta nousi 16 kiloa.

Mies TAAS töissä 14h. Onneksi yks meidän tuttu kävi kaupungilla ja sen kanssa kulutettiin aikaa niin päivä meni hitusemmin läpi. Poikakin söi kiltisti iltapuuron ja leikki kylvyssä niin että nukahti ilman iltaitkuja. Tää on jotain luksusta, meillä ei koskaan mennä kiltisti nukkumaan vaan puolentunnin huutojen saattelemana. Huuto pahenee vaan jos meet lähelle.

No jos sitä vähän nautiskelisi koiran kanssa illasta ja menisi vaikka jo 8 nukkumaan niin ainakin aamulla jaksaa.

Eveny ja M11/10 sekä Myyskä 7+2
 
kilu toivottavasti on vaan sitä harmitonta vuotoa ja kaikki on kuitenkin hyvin. :hug: Hyvä, että varasit ajan ultraan niin saat mielenrauhaa. Mun mielestä sydänäänten puuttumisesta noilla viikoilla ei tarvitse huolestua. On vielä kovin aikaista.

Meni nyt kyllä taas itellä hirveäksi jännittämiseksi tämä. Eilinen vuoto loppui, ainakin toistaiseksi. Mutta mielestäni raskausoireet ovat loppuneet... Perjantaina ultraan, siellä selviää mikä tilanne meneillään. Onneks enää pari päivää.
 
Kiitos talvikki.

Laskimpa illalla että ei voi olla mitenkään rv 7+1, ei olisi voinut testi näyttää vielä plussaa silloin kun sen tein :/

Kyllähän sitä tietää että on ekat 12 viikkoa riskiaikaa, mutta sitä ehtii asentoitua jo tulevaan vauvaan.

äiteex täällä on alkanut juuri tuo oireettomuus.

Jospa tää tästä, tsemppiä teille muille odotukseen ja toivottavasti kaikki menee hyvin!

Päivittelen viikon päästä ku ultra ohi.

-kilu-
 
Laretzki
ippe Mulle neuvottiin neuvolassa että riisikakut on hyviä ja että ei saisi päästää mahaa tyhjäksi asti, koska silloin se pahoinvointi pahenee. Itse totesin eilen suolakeksit maan mainioiksi, mutta kun niitä menis se paketti päivässä täällä mulla, niin taitaisi kertyä turhan paljon suolaa jo ennestään turvonneeseen kroppaan. Kannattaa myös kokeilla vaikka mustikkakeittoa tai jotain vastaavaa ts. jotain makeaa ja helposti alas menevää. Itse olen äärimmäisen onnellinen siitä, etten ole oksentanut lainkaan vaikka pahoin voinkin.
 
Täällä erittäin huonovointisena kirjoitellaan. Oksentanut olen nyt viimeisen viikon ajan vuorokauden ympäri... Heikottaa ja hyvä kun sängystä pääsee ylös. Päivittäin oksennan melkein kokoajan, ei kertoja voi edes laskea. Tänään päivä mennyt itkua tihrustaessa, en todellakaan odottanut tälläistä ja tuntuu että kroppa ei jaksa enää... :'( Olo olisi varmasti parempi jos saisi veden ja ruoan pysymään sisällä. Huomenna pitäisi jotenkin selviytyä varhaisultraan ja vielä heti aamusta, mitenköhän siitäkin reissusta selviää. :| Mutta tsempityksiä muille ja toivottavasti pienet pysyy matkassa :heart:

Skooby ja Nuppu 8+2
 
Tänään tuli ensimmäisessä neuvolassa käytyä. Kaikki ok. Harmitti tosin, kun ei edes yritetty saada dopplerilla sydänääniä kuuluviin. Th sanoi, että ei kannata yrittää, kun voi olla, että ei kuulu, niin huoli sitten suurempi. En saanut mukaani, kun labraan paperit, joiden kanssa menen parin viikon päästä verikokeisiin. Ja pissipurkit kotia, että saa ne samalla viedä sit labraan. Mukaan tuli myös neuvolakortti ja ruokaohjeet ja siitä seulonnoista joku paperi. Seuraava neuvola onkin vasta rv14+5. Nyt sitten odottelemaan aikaa siihen niskaturvotusultraan joka rv 12 tienoilla.
Kuinka pitkälle muilla mennyt seuraava neuvola-aika?
Voimia vuotojen kanssa pähkäileville :hug:
Riikkunen, poika 11/09 ja maha-asukki 8+5
 
Mulla oli eka neuvola jo viikoilla 7+2. Kerran kuussa kuulemma käydään alkuun, mutta kun ollaan lomareissulla sitten, niin seuraava aika meni 13+3 viikoille. Sillä ei oo kuulemma merkitystä, siinä on ultra mulla sitten 11+5, niin siellä näkee sitten ne tärkeimmät. Mulla ei oo ollu pehemmin oireita enää kun läksin töihin, loma meni kyllä kutvotuksen parissa sohvalla :/

Ainoa on väsymys ja ajoittainen huono olo, ja syönkin kyllä joka välissä pitääkseni sen poissa.. Huomenna meen vasta klo 10 töihin, ei tartte herätä klo 6 enää. Vaatetta joudun vähän jo katselee "sillä silmällä", kun en haluaisi ennen ultraa työkamujen tietävän. Pomo tietää, onneksi :)

WP 8+4
 
Viimeksi muokattu:
riikkunen minulla 2.neuvolan aika on 15+0 =) sanoi vielä että kun ei ensimmäinen lapsi ole kyseessä niin ei tarvitse siellä koko aika rampata ja minusta ainakin näin on kivempi, ettei tosiaan tarvitse perus neuvolakäynneillä rampata ihan "jatkuvasti" =) esikoisen aikaan niitä aina odotti kuin kuuta nousevaa ja oli ihan täpinöissään , mutta nyt osaa jo suhtautua vähän 'rennommin' :D np-ultraa (12+2) tosin odotan oikein kovasti että pääsisi näkemään, että onko möhkiksellä vielä kaikki hyvin ja sitten voisikin jo julkistaa tämän raskauden :heart:

maria & möhkis 10+0 POKS!
 

Yhteistyössä