Helmikuun hippuset 2012 *elokuussa*

Miekin oon vielä hengissä ja raskaana, lukenut joka päivä tätä palstaa mutta ei vaan oo jaksanut kirjottaa mitään :)

Neuvola vasta yksi käynti ollut sekä se nt-ultra, seuraava neuvola käynti onkin sit vasta 12.9.. Lääkärin tapaaminen on vasta rv20 jälkeen.. Mies ei tule neuvolaan missään vaiheessa mukaan, vain ultriin tulee.. Mielestäni neuvolassa on enemmän asiaa minulle kuin miehelle.. :) Vatsa on jo kunnolla pullahtanut esiin ja olenkin yhdet mammahousut henkkamaukalta tilannut joita meinaan sit töissä pitää.

Pahoinvointi on selvästi pahentunut ja oon ihan kunnolla oksennellut, viimeksi toissa päivänä aamulla suihkussa.. :/ Saattaa olon pahentaa se että kun on maha niin tyhjä aamulla niin tulee sappinesteet ulos, iuh.. Painoa pysynyt samoissa lukemissa ekan neuvolan kanssa eli alle 71kg. Vaikka jatkuvasti onkin nälkä.. :D

Hamppilääkäriin suuhygienistille varattu myös aika, jotta saa tarkastaa hampaiden tilan..

Sukupuoli meinataan kysyä rakenneultrassa jos pikkuinen sen suostuu näyttää :) Enkä meinaa salaisuutena pitää jos joku haluaa sen tietää.. :) Se on 50/50 tilanne että jompi kumpi sielä kumminkin tulee.. :D Tyttö minä toivoisin ja mies tottakai poikaa :D

Kotidopplerilla löysin sydänäänet yksi ilta :)) oli niin ihanaa kun eka neuvolantäti niitä ei ollenkaan löytänyt niin nyt sitten kokeilin onnea ja 30sekkaa kuuulu pikkuisen sydän ennenkuin katosi tiehensä.. <3

Saa nähdä missä sitä ensi vuonna synnyttää jos Keskus-Sairaala menee Jyväskylässä kiinni huonon sisäilman takia.. :/ Toimintaa uhkaa totaali käyttö kielto ensi vuoden alusta alkaen.. NICE!

Mutta siinä taas hetkeksi omia kertomuksia, huomenna tulisi sit täyteen 16 viikkoa.. :D 4 months baby!! :D

Giggles & Pikkuinen 15+6
 
Heipä hei!

Saksasta kotiuduttu muutama päivä sitten. Reissu olisi ollut aivan ihana, häistä puhumattakaan, jos en olisi ollut huolesta sekaisin... Perjantain ja lauantain välisenä yönä heräsin verenvuotoon, veri oli kirkkaanpunaista ja sitä tuli PALJON, vuoto jatkui aina lauantai-iltaan asti loppuen sitten yhtä nopeasti kuin oli alkanutkin. Muutamia hyytymiäkin tuli, mutta minkäänlaisia kipuja ei ollut. Oltaisiin haluttu päästä ultraan tai edes kuuntelemaan doplerilla sydänäänet, mutta sairaalassa meitä ei otettu vastaan, leviteltiin vaan käsiä ja sanottiin että menette sitten Suomessa. :mad: Pienet itkutkin miehen kanssa tirautettiin koska oltiin varmoja keskenmenosta, verta tuli niin paljon ettei sieltä kukaan olisi voinut hengissä selvitä...

Soitin aamulla Saksasta neuvolaan, ja meidän maailman ihanin neuvolantäti tuli illalla kotoota neuvolalle ottamaan meidät vastaan kun lento oli vasta illalla Suomessa! Kuunteli sydänäänet ja tunnusteli kohdun, tasainen vahva syke kuului ja kohdunsuu oli tiukasti kiinni niinkuin pitääkin, myös koko vastasi täysin viikkoja. Sanoi että vuoto tuli jostain kohdunsuulta ja jatkossakin saattaa vuodella, mutta siinä tapauksessa välittömästi vuodelepoon ja sairaslomalle... Neukku vielä sanoi että ihan millon tahansa saan mennä kuunteluttamaan sydänäänet jos alkaa liikaa pelottamaan ettei kaikki ole kunnossa, ihan jokaisella odottavalla äidillä pitäisi olla tuollainen, maailman ihanin neuvolantäti! :heart:

Miehen osallistumisesta, meillä mies on ollut mukana niin neuvoloissa kuin ultrassakin, ja tulee olemaan jatkossakin mikäli töiltänsä pääsee, vapaata ei tarvi kuitenkaan neuvoloiden takia ottaa, rakenneultraan ottaa kyllä vapaata. Mies osallistuu muutenkin paljon, minusta on ihanaa että osaa vastata millä viikolla mennään ja koska on la ym. jos joku kysyy. Juttelee vauvalle mahaan ja opiskelee netistä minkä kokoinen ja missä kehityvaiheessa se milloinkin on. :)

Eewokki ja Pieni Taistelija 15+0 :heart:
 
En ole ehtinyt vähään aikaan kirjoitella mitään. Lueskelemassa oon kyllä käynyt useammin.

Onneksi Eewokki kaikki oli hyvin, eikä ollut kesken mennyt kuitenkaan. Olipa ihana neuvolantäti, taitaa olla kutsumusammatissaan. :)

Mä olen huomannut, että iltaisin saattaa vatsaa hieman koskea jos on ollut rankka päivä töissä. Mulla rankka päivä tarkoittaa enemmän henkisesti rankkaa kuin fyysisesti, mutta ei se stressi ja kiire varmastikaan hyvää tee sekään.

Täällä ollaan kerrottu vihdoin asiasta pomolle. Oli oikein iloinen meidän puolesta :) Maha on alkanut kasvaa, mutta ei oo vielä ainakaa kerännyt liikoja katseita kenenkään suunnalta (tai sitten en vaan huomaa). Mammahousuihin ei oo kuitenkaan vielä tarvinnut siirtyä.

Mulla on ens viikolla 2. neuvolakäynti ja samalla neuvolalääkäri. Tapaan todennäköisesti ekaa kertaa mun oman terveydenhoitajankin kun viimeksi oli sijainen. Mies ei valitettavasti pääse mukaan töiden takia, mutta muuten osallistuisi kyllä joka kerta.

Line ja Nano 14+2 :)
 
Ekat mammahousut kotiutui täälläkin. Parit housut vielä meni päälle, mutta parina päivänä kun mahaa on vähän turvottavanut, niin on ollut vähän epämukavaa istua 8 tuntia päivässä, tehnyt mieli availla jo ylintä nappia. Yritin käydä kaupoista etsimässä mammavaatteita, eli housuja ja pidempää t-paitaa, mutta en kyllä nyt päätynyt yhteenkään järkevään liikkeeseen. Onko vinkkejä kohtuuhintasista äitiysvaateliikkeistä pääkaupunkiseudulla? Lopulta tilasin Gapilta housut ja paidan, oli kyllä nopsa toimitus, tiistai-iltana verkosta tilaus, niin olivat vaatteet oven takana jo torstai aamupäivällä. Ja sopivat ja hyvät oli molemmat.

Neuvolassa oon käynyt kerran, toinen vasta kuukauden päästä. Pitäis varmaan kans ottaa teistä mallia ja varata reippaasti hammaslääkäriaika.

hohto: Mä kans edelleen tarkistelen kokoajan raskauslaskurista viikkoja. Tasan 14! :D
 
Eewokki olipas teillä hurjan kuuloinen reissu, mutta onneksi lopulta kaikki päättyi hyvin.

Täällä huomaa ihan selvästi, että syksy on tullut. Koululaiset ovat rantauttaneet kotiin räkätaudin ja nyt pitkän terveen putken jälkeen, olen itsekin potilaana. Yskittää niin, että vatsaan sattuu : / . 1-vuotias kuopus on myös kipeänä, mutta se ei tunnu hirveästi vauhtipuolella haittaavan- mä oon taas ihan rätti-voimia nolla : /
Eilen meinasin pökertyä kauppaan. Mies käy vuorotyössä, niin arjen pyöritys on käytännössä minun hommia. En vaan ollut muistanut syödä- mikään ruoka ei maistu miltään.

Hassua, että mulla on nyt ihan tyttöolo- ei saa merkata tuonne etusivulle, kun vaisto voi olla 50% väärässä :D . Lähinnä makeanhimo voisi puhua sen puolesta, vatsan muoto ja se, että liharuoat on todella out (ja nämä on jotain vanhan kansan "selviä" merkkejä tulevan pienen sukupuolesta :LOL: ) Luotan kyllä ennemminkin rakenneultran tulokseen- sekin on jo 2 viikon päästä! Mihin tää aika oikein häviää?

Mammavaatteista: mä pukeudun tosi tyylittömästi leggareihin ja hameeseen. Aattelin ostaa kangasta ja surauttaa muutamat housut saumurilla. Kaavat nappaan yksistä aivan ihanista mammahousuista.

T:luputupuna&heppuli 17+3
 
Heips! Taas on päivät vaan hujahtanut johonkin...mulla on tässä 9päivän työputki,tänään jo 3/9.Käyn aina välillä keikkailemassa :) Eipä oo pahemmin kerenny koneella istumaan, nytkin pikaseen luin tämän läpi, kohta taas töihin.

Eva-maria: meille tulee kans kakkosen ja kolmosen ikäeroksi 1v1kk. Tuplia kans tässä katsonut. Lähinnä brion ja oran...meil on nyt brion yhdistelmät jaon kyllä hyvät työntää.

Miehistä täällä oli juttua. Meillä mies on ultrissa mukana, neuvolaan varmaan tulis kans jos pyytäisin mut oon käyny yksin siellä. Sit taas kun tän kakkosen kans on lasten neuvola, niin siellä mies aina mukana jos mahdollista.

Onko kaikki jo kertoneet raskaudesta omille vanhemmille? Me ei olla vielä ja huomenna viikkoja 16+0. Jokunen kaveri tietää, ollu pakko paljastaa huonon olon takia. Nyt tosin tuo masu rupee näkymään ja jotenkin sellanen olo että anoppi aavistaa jotain. Miehen vanhempia nähdää monta kertaa viikossa, mun vanhempiatosi harvoin kun välimatkaa yli 200km.

Sukupuolestaoli kans juttua, me ei varmaan kysytä. Ei kysytty kakkosestakaan, oli jotenkin jännää kun ei tiennyt kumpi sieltä tulee :)

Nyt tarvii laittaa pienin päikkäreille ja ruveta ruokaa tekemään. tinzu83 & toukkis 15+6
 
Täälä edelleen vaikkei niin usein tulekkaan kirjoiteltua, mutta lueskelemassa kyllä käyn :) Olo oli alku viikosta jopa mainio, ei ollut pahaaoloa ja ajoittain pystyi jo syömäänkin ihan normaalisti. Loppuviikkoa kohden sitten huonontunut, ja 120km ajomatka torstaina sai aikaan vieläkin jatkuvan vatsa- ja alaselkäkivun. Ruokakaan ei meinaa maistua ja sitten on pahaolo, syödä siis pitäisi kun vaan pystyisi. Masun koosta kirjoittelin viimeksi, ettei luokkakavereista ole kukaan arvannut, mutta alkuviikosta kaksi arvasi kun pidin esitelmää luokan edessä :D Mammahousut/gollegehousut käytössä.

Tuplia olen minäkin katsellut, Z-linet näytti livenä tosi kivoilta kun kaupassa näin. Ainoa vaan, että siinä taapero istuu ikään kuin vauvan päällä kun on koppa käytössä ja "alatason" saa käyttöön vasta kun molemmat istuu(korjatkaa jos olen väärässä). Tahtoisin sellaiset, missä lapset on peräkkäin ja menevät pieneenkin hissiin ja hyvin kokoon autossa kuljettamista varten. Meillä takapaksissa vie leijonan osan koirien häkki ja kai niitä matkatavaroitakin pitäisi saada johonkin sopimaan :headwall:

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Pepe10 :heart: Papana 14+4
 
Hurja ajatus mut kuukausi on taas vaihtumassa. Kyselenkin siis että olisiko halukasta päivittelijää itsellä ei oo tätä hommaa vastaan mitään. Kotona olen ja esikko antaa melko hyvin nyt olla koneella, mutta haluisin muillekin antaa mahiksen tähän super kivaan hommaan :D Heh.

Nyt olisi helppo aika harjoitella kun päivityksiä tulee vähän, tai no tulee varmaan niitä tyttö ja poikalupauksia mut kuitenkin.

ON: täällä ei mitään kummallista. Ne muutama viikko sit alanneet maha kivut vaivaa yhä edelleen. Ei mitään rasituksessa tulevaa kipua vaan ihan jatkuvaa. Sydänäänet kuuluu eikä tulehduksia löydy, joten en ainakaan vielä saanut mitään vastausta tähän oloon. Etova olo ja muut oireet on kadonnut, mut noi kivut vaan pahenee. Sillai nyt osaa jo elää niiden kipujen kanssa eikä ne vaikuta elämään enää, mut pieni huoli on takaraivolla koko ajan. Mies toissapäivänä taputti yhtäkkiä masua (olin ilmeisesti hieman irvistellyt viiltokivuille) ja sanoi et toivottavasti kaikki on hyvin. Ihana! Kivut on siis sellasia niinku puukon viiltoja kohdun reunoilla. Töihin paluusta ei tulis kipujen kanssa kyllä mitään. Kotona voin vaan löffätä sohvalla ja ojennella esikolle leluja jos oikein pahaksi olo menee. Pelkään vaan kovasti et loppu vaihees joudun johonki vuodelepoon sairaalaan tai jotain. Poju on niin pikkunen vielä :(

Mut nyt aamupuuroa poitsulle <3

Eveny ja pojuli 11/10 ja Myyskä rv 15 POKS!
 
Pitkästä aikaa jaksan tänne naputella...

Moni miettinyt tuplien hankintaa. Meille on tulossa ikäeroksi 2v.2kk ja meinasin pärjäillä ilman tuplia. Kävin kyllä lastentarvikkeessa niitä katselemassa ja tosi näppäriltä ja edullisilta näyttivät z-line twin jogger uutuus malli ja hintakin vain 199€.. Mulla on kuitenkin auto käytössä pidemmille matkoille ja lenkille sitten vasta miehen kanssa kaksin että saadaan kahdet rattaat matkaan. Sitten keväämmällä ajattelin kantaa vauvaa manducassa, niin rattaissa silloin vapaa paikka.

Tämä on tosiaan meidän neljäs lapsi, ekan ja tokan ikäeri 1v.11kk ja meillä oli puolisen vuotta käytössä emmaljungan twin cerox tuplat, laitoin ne sitten pois ja ostin seimolaudan rattaisiin. Tokan ja kolmannen ikäero 3v.1kk ja ajattelin että pärjäämme pelkällä seisomalaudalla, mutta nyt olisinkin tarvinnut niitä tuplia, en kyllä hankkinut. Aikaisemmin mulla ei tosiaan ole ollut autoa käytössä ja jokapaikkaan on kävelty. Ostan toki tuplat sitten kun vauva on syntynyt jos tuntuu että tarvetta on.

Vaunujakaan en aio hommata, meillä on niitäkin ollut joka lähtöön, Brion ja Gessleinin yhdistelmät, pidin Briosta enemmän. Ja rattaita emmaa, brioa, teutoniaa ja emmaljungaa :) Nyt käytössä Teutonia timmyt ja niihin aioin vain hankkia kantokopan vauvalle.


Kolmatta kertaa neuvolassa käyty ja puhetta oli jo sokerirasituksesta ja loppuraskauden kokoarviosta, meillä kun tuo kuopus oli syntyessään yllättävän iso 4590! Vatsa on kasvanut ja pahaolo vaivaa välillä iltaisin, niinkuin monella täällä vielä kiusana :(

Nyt odotellaan seuraavaa etappia rakenneultra.

Voikaahan hyvin ja nautitaan kohta tulevista syysilmoista.

E-V-A ja vauva rv 16+3
 
Kyläpäs aika menee nopsaan!! Pian aletaan olla jo puolivälissä!! :heart:

Eveny Vihlaisukipuja löytyy täältäkin, ei tosin noin pahoja kuin sulla. Töissä pystyy olemaan ja muutenkin touhuamaan. En oo ite ollut huolilssani, kun oon aatellkut niiden johtuvan kohdun kasvusta ja muustakin venymmisestä. Mulla kipu tuntuu yleensä jotain nosteassa tai asentoa vaihtaessa jne...

tinzu83 Meillä tietää jo vanhemmat ja suurin osa kavereista ja töissä jne. Ei olla enää pidetty salassa, vaikkei haluta kuuluttaakaan asiaa ihan kaikkialla. Ne tietää jotka tietää... Vanhemmat kuuli ekoina, oisko ollu jotain 7+ viikkoa kasassa...

(.) Oksetus olo on jo hävinnyt, mutta pahoinvointi vaivaa silti ajoittain. Ruoka maistuu pikkasen paremmin muttei vielä normaalisti. Liha ja salaatit jää kyllä syömättä. Kaikki herkut ja "mössö" ruuat maistuu... :) Välillä yllättää kova väsymys. Vihalaisukipuja tuntuu siis täälläkin alavatsassa joskus.... Närästys ja vatsan turvotuksesta johtuva tukala olo vaivaa myös ajoittain, mutta silti on niin paljon parempi olo kuin pari kuukautta sitte!! Uutena vaivana on tulllut yöllinen suonenveto!!! :stick: 5 kk pitäis viel jaksaa ja nyt jo oireita ihan riittämiin... Eilen otin magnesumia ja koitin juoda paljon vettä ja viime yönä en sitten ees herännyt alkavaan kramppiin...! :) Mulla siis noi suonenvedot alkaa pikku hiljaa ja siihen yleensä jo herään, joten saan "estettyä" kuunon krampin. Vain pari kertaa on tullut pohkeeseen ihan kunnon kramppi ja se sattuu! Eikä kyllä se aavistus siitä krampistakaan tunnu kivalta, saa koko ajan varoa asennonmuutoksia jotka voi sen krampin sitte laukasta.... :kieh:

Tuntuukos muilla OMA sydämensyke esim. vatsassa/kohdussa?? Mulla on aina selällä maatessa tuntunut syke vatsassa, jos oikein on rauhassa. Mutta nyt se tuntuu jo kohdussa/alavatsassa...?? :confused: Onkohan ihan normaalia... Välillä se häiritsee kun illalla koitaa keskittyä, jos vaikka tuntuis pikkusen liikkeet, niin oma syke kyllä tuntuu ja välillä muutakin, mutta ei oikein pysty ajattelemaan niitä sikiön liikkeiksi, kun tuo sykkiminen sekoittaa tuntemukset... Oon aina ollut pieni kokoinen, niin oon aatellut, että kai siinä vatsanpeitteiden lähellä menee jokin isompi suoni ja siksi tuntuu.... Ehkä myös matala verenpaine lisää sydämen työskentelyn määrää?? No, reilu viikkoa seuraavaan neuvolaan, täytyy siellä kysellä ja ihmetellä... :)

Undine ja pikkuinen Taavi 17+0 POKS :heart:
 
Moikka vaan pitkästä aikaa!
Ulkomaan matka meni hyvin, paitsi flunssa iski. Nyt ihan hirvee yskä ja nuka :/. Loma olis ohi ja huomenna taas töihin. (saa nähä joutuuko hakeen saikkua) Viime yönä olen nukkunut tosi huonosti, mikään asento ei ollut hyvä. Selkä ja kylki hirmu kipeenä.
Liikkeitä olen tunnistanut jo melko varhaisessa vaiheessa ja nyt on melkein viikko ollut hiljaiseloa masussa ja mitään en ole tuntenut. Hieman jo huolestuttaa mutta voisiko laittaa flunssan piikkiin ja varsinkin yskimisen?? Välillä yskittää niin, että vatsa on arkana.. Ja voihan olla että masukki on kääntynyt ihan eripäin eikä siksi ole tuntunut liikkeitä..
Täälä myös viikkoja ei meinaa millään muistaa mut lasken aina neuvolakortin avulla johon merkattu edellinen käynti ja viikot.
Eli nyt olisi 17+4!
 
Viimeksi muokattu:
Mikäs on kun täällä taas on näin hiljentynyt?

Hurjaa kun ajattelee oikein niin enää alle 25 viikkoa laskettuun aikaan. Pian jo puolessa välissä raskaus. Kyl se toisen lapsen odotus vaan menee nopsaa verrattuna esikkoon.
 
Täällä taas tuntuu, että aika menee turkasen hitaata ja mitään ei tapahu eikä oikein mitään tuntemuksiakaan ole. Pari kertaa tuntunu sellanen muljasu mut en jotenki jaksa uskoa että liikkeitä vielä tuntuis ja kun istukkakin on edessä. Rakenneultraki vasta lokakuulla niin kerkeän kuolla huolesta monta kertaa ennen sitä >< onneksi ens maanantaina on neuvola, jos sitä edes sydänääniä sais sitte kuunnella :D täällä on muutenki ollu kivasti nuita käyntejä, nyt tulossa kolmas neuvola jo, joista yks lääkärineuvola ja sitte lisäksi se nt ultra-käynti :)
Mut ei muuta ku poks poks 15+0 ja jakselemisia muillekki!
 
Eveny, Täällä ainaki ollaan oltu viikonloppuna mökillä ja kutsuilla, niin ei ole koneelle kerennyt käymään:) Mut mukana edelleen ollaa ja kirjoittelen aina, kun vain kerkiää:)

Ensimmäiset pikkuvauvan vaatteet nyt pestynä laatikossa. Sain serkulta kaksi muovisäkillistä vaatteita (osat oli oman esikonki vanhoja, joita oli tullut serkun pojalle annettua käyttöön). Tosin ovat kaikki poikien vaatteita ja myös kunnoltaa kotivaatteita eli vielä joutuu joskus kauppaanki vauvan vaatteita ihastelee;) Ja eihän sitä tiedä kumpaa sukupuolta tulokas on, että joutuuko ostaa hempeitäki värejä lisäksi:D

Täällä edelleen mahassa hiljaista, ei tunnu pienintäkää hipaisua:) (etuseinämässä istukka)

Ei kyl ollenkaa uskois, että tässä kohta jo puolivälissä raskautta mennää. Jotenki tuntuu edellee epätodelliselle, että todella tässä toinen vauva/lapsi mahassa kasvaa. Epäilen, että se siitä alkaa todellistumaa, kuhan liikkeitä tuntuis. Ja loppu vaiheessa, kun saa sit jo ostaa ja laittaa valmiiksi kaikkea. Nyt kun ei uskalla ostaa vielä mitään.

Tänään alkaaki muskari ton esikoisen kanssa. Käytii viime syksy ja kevät myös muskarissa. Onko muilla lasten kanssa yhteisiä harrastuksia?

Riikkunen, poiika 11/09 ja pikkuinen 16+3
 
Täällä ollaan kivassa syysflunssassa.. :S Musta tuntuu et viikot matelee Ultra on vasta 10.10 ja neuvolakin vasta joskus ens kuun lopulla...

Mahaa ei näy vieläkään, kyllä se on ruvennu nyt turpoomaan ihan kunnolla, mutta ei oo tullut vielä vauvamahaa näkyviin.. :S Ootan kovasti et tulis! Te joilla maha jo näkyy laittakaa kuviaa!

Eipä tässä muuta ippe ja taateli 14+3 <3
 
Hei!
Olen seurannut ketjua taustalta alusta saakka, ja ajattelin nyt ilmoittautua mukaan :)
Neljättä lasta odotellaan, 12.2 on laskettuaika, ja olen 30v.
(Uusi kirjoittelija olen, joten en osaa kaikkia "hienouksia" vielä..)
Ihanaa syksyä kaikille!
-suffeli ja masukki 16+1
 
Täälläkin ollaan mukana. Aikaa vie vuorotyö, esikoinen ja talonrakentamisprojekti (nyt alkaa vihdoin näyttää siltä että päästään muuttamaan ennen pienokaisen syntymistä).

Sokerirasitus ja lääkärineuvola takana: sokerit ok, seuraava rasitus sitten joskus 26 viikon jälkeen (esikoisen aikana rd, joten siksi seurataan). Lääkärin mukaan raskaus sujuu oppikirjan mukaan, eli jatketaan samaan malliin. Samalla tuli saarnaa siitä etten voi olla loppuun asti töissä vaan sitten vaikka saikulla, jos ei kevyempää työtä löydy. Mutta katsotaan sitä sitten kun tilanne on edessä.. Meinasivat että työ vanhusten parissa on liian "vaarallista" kun vatsa kasvaa.. Mikä tietysti on tottakin, kun työ on aikalailla fyysistä ja joutuu kohtaamaan väkivaltaa.. Viimeksi jäin saikulle jo 30+ kun selkä petti totaalisesti ja oli siinä uupumustakin mukana..

Viikot vaan lisääntyy niin ettei perässä pysy, nyt jo rv 15+2
 
Yksi elämäni noloimmista kokemuksista koettu just. Onneks olin kotona enhä missään kylässä tai kaupungilla. Olin etsiis vauvan kampaa esikoiselle ja nousi oksu kurkkuun. Juoksin hirveetä vauhtia vessaan ja oksensin tosi kovasti ja kauan. No ei tässä mitään oon mä joutunut lenkilläkin kyökkiä ojan reunassa. ah miten ihanaa tää raskaana olo. No mut mulla oli hirmunen pissa hätä ja siinä oksennusta "punnatessa" tuli pissaa housuun. Kiva tulla vessasta ilman housuja kun mies jo ihmetteli muutenki miks mä sinne yhtäkkii juoksin. Olisi vissiin esikon jälkeen pitänyt harjoitella paremmin noita lantiopohjan lihaksia!

Koska tää oksetus loppuu?
 
Mitenkäs muuten, onko kukaan täällä astmaatikko? Täälläkin jotain flunssan poikasta pukkas päälle ja kauhistutti tuo lääkemäärä mitä määrättiin. Bricanyl ja Pulmicort maksimiannostuksella pari viikkoa, niistä ei pitäisi vauvalle mitään haittaa olla, MUTTA: sitten tuli lisäksi 40mg Prednisolon (kortisoni) mitä ei suositella ja Edropect... Ja vaikka tuon astman takia tuota Bricanylia ja Pulmicortia on tullut käytettyä jo vuosia, totesi lääkäri että saattaa tällä uudella annostuksella jo aiheuttaa rytmihäiriöitä sun muuta mukavaa, pienemmällä kun jo vapisuttaa ja tykyttää kamalasti. :/
Eli täällä tulee makoiltua aika pitkälti seuraavat viikot sängyn pohjalla.
Lääkäriin kun menin, niin lähetti suoraan ensiapuun saamaan lääkettä spiralla... :D
Täytyy vaan pitää peukuja ettei mitään kummallisuuksia tule noista mömmöistä...
 
Abrakadabra: Niinhän sitä luulis, tuota kortisonikuurin vahvuutta ihmettelin vain jo senkin takia, että pienemmälläkin annostuksella on tähän saakka oksennettu sitten kaiket päivät ja muutenkin veto veke. :/ Tänäänkin mennyt vaan sängyn ja vessan väliä rampatessa... :D

Mutta masu ainakin on innostunut hytkymään urakalla. :D
 
Heippa taas!
Huh, töissä olo alkaa ja tuntua jaloissa.. Kaiken muun lisäksi nyt tuntuu pukkaavan kunnon syysflunssaa päälle :snotty: ...ei kiva.
Täälläkin on tuntunut jo pieniä liikkeitä, aika harvakseltaan vielä mutta kuitenkin =)
Sokerirasitukseen jouduin minäkin, tälläkin kertaa.. Kuopuksen raskauden aikana dieettihoitoinen rd, ja arvojen seurailemista. Meinasi itku päästä kun neuvolan täti kertoi viime käynnillä, että se rasitus tehdään vielä loppuraskaudessa uudestaan! :x Ällöä.

Suffeli ja masukki 16+2
 
Minä kävin tänään 2. kertaa neuvolassa. Oli jälleen eri terveydenhoitaja, en ole vielä tavannutkaan omaa. Lääkärikin oli. Kaikki oli kunnossa, ei mitään erikoista. Päivällä mua kiukutti kun en mielestäni saanut vastauksia niihin kysymyksiin mitä mulla oli jo ekalla kerralla ja nyt lääkäri totesi "en minä tiedä kun sinun tapaus on niin harvinainen". No sen takiahan mä toin sen esiin heti aluksi, että olis voinut ottaa selvää!!

Jokatapauksessa kaikki oli hyvin, sydänäänet kuului hyvin ja kaikki arvot oli niin kuin pitikin. :)

Minä olen kertonut esimiehelle töissä ja hän otti todella hyvin asian. Moni kaverikaan ei vielä tiedä, oikeastaan vain ne tietää, jotka on tietänyt jo ihan melkein alusta asti. Pitää kattoa milloin kertoo ts. milloin sattuu näkemään jotain ja on sopiva hetki kertoa asiasta.

Ens kuussa ei sitten tapahdu mitään. Rakenneultra on vasta lokakuussa ja sen jälkeen seuraava neuvola.

Line ja Nano 14+6 :)
 
Pitkästä aikaa täällä..ihan hurjaa miten nopeaa aika meneekin =)

Neuvolassa käyty ja sydän jumpsutteli tasaisesti ja muutenkin kaikki ok. Silloin aiemmin kun ei meinannu millään kuulua neuvolan dopplerilla ääniä ja nyt sanoin että liikkeitä kyllä mielestäni tuntuu niin neuvolantätiä alkoi naurattaa, ihme vaava kun liikkeet tuntuu mutta syke ei kuulu :LOL: Nyt kuului kyllä jo heti ja hyvin :D Ihania liikkeitä tuntuu, tätä on odotettukin että tästä tuli jotenkin todellisemman tuntuista kun joku siellä masussa liikkuu :heart:

Tällä hetkellä vaivaa jatkuva päänsärky.. muuten on aika hyvä olo. Ajoittain tulee kyllä pahoinvointikohtauksia vaikka yrittää syödä tarpeeksi usein jne.

Huh, taidan olla ihan untenmailla joten pitää palailla myöhemmin taas :)

RR & PikkuKengu 17+0 Poksista!
 
Huomenta kaikille!

Tänne on rantautunut kauhea syysflunssa. Koko yö meni ravatessa keittiössä lämmittämässä lämmintä juomaa. Kurkku on aivan hullun kipeä. Ihan hengityski koskee, kun joutuu suun kautta hengittelee, ku nenäki ihan tukossa. Tänä aamuna sit pojanki nenä alkanut vuotamaan. En olekkaa aikoihi kunnon flunssaa sairastanut, ehkä tämä raskaus laittanut huonoksi vastustuskyvyn. Myös alavatsa ihan arka ja vihlasee välistä..

Tällä kertaa pelkkää omaa napaa, mut täytyy olon parannuttua tulla tarkemmin lueskelee mitä kirjoiteltu:)
 
Tuntuu tosiaan flunssaa olevan liikeellä..
Tosi araksi alavatsa mennyt yskimisestä/ aivastelusta :(

Täällä on ollut puhetta tyttö- tai poika-oloista, mutta kuinka moni aikoo kysyä sukupuolta rakenneultrassa (tai muussa vastaavassa)? Itse olen vielä sitä mieltä etten kysy, mutta voi olla että mieli muuttuu ;)

Onko muilla ilmaantunut jo liitoskipuja? Inha vaiva, ja vielä kuopuksen ajoilta liian hyvässä muistissa miten nivuskivut vei liikkumishalut miltei kokonaan :| Kamalaa kun nyt jo työpäivän jälkeen jomottelee..

Aika tuntuu matelevan täälläkin.. Ja toisten (tuttavien) raskaudet menee hurjaa vauhtia eteenpäin! :D Noh, jospa tuossa puolivälin hujakoilla alkaa viikot viliseen.

Päänsärkyä on minullakin ajoittain, ja se on yleensä koko päivän kestävää : / Särkylääkkeitä en ole joutunut käyttämään kuitenkaan, vaan paras lääke tuntuu olevan ainakin minulla lepo.

Yövessailusta joku kirjoitti, minäkin jo viikonajan herännyt yöllä pisulle vain kerran! :D Muita unenlaatuun vaikuttavia asioita sitten senkin edestä.. ( mies unissaan halailee, vie peiton, yrittää laittaa minulle peittoa.. yms) :heart:

Suffeli ja masumuru
 

Yhteistyössä