Eilen tosiaan olin kontrollissa niistä vauvan suoliston laajentumista, mutten kerenny tänne tulla päivittään kuulumisia, joten nyt niistä.
Kävin ensin käyrillä ja keskusteltiin sitten kätilön kanssa tosta kyljen ja keuhkon piston tunteesta, joka on nyt kokoajan. Virtsat oli kuitenkin ok, joten eivät ainakaan raskausmyrkytyksen piikkiin mene.
Käyrillä supisteli taas reilusti, ja hupenemista oli kohdun kanavassa tapahtunut, mutta sillä ei niin väliä kun en enää töissä ole.
Lääkäri oli
taas eri, eli jo kolmas jonka kanssa ultrataan näitä samoja juttuja, eikä hän ollut ilmeisesti edes lukenut miksi mä siellä oon, koska alkoi heti vain kyselemään sokeriseurannasta ja siitä miten on insuliinin kanssa mennyt. Otti mitat ja virtaukset, mitkä oli ok, tyyppi nyt 2760g kun rv 34+3, eli yläkäyrillä, mutta kasvu vähän taittunut. Täysillä viikoilla olis kuitenkin yli 4 kilonen, joten käynnistellään kuulemma viimestään rv 39.
Jouduin itse kysymään että mitenkäs se suolisto, niin sitten vasta vilkasi sitäkin ja totesi vaan että vatsalaukku näyttää normaalilta (kuten on kokoajan näyttänyt) eikä hän tästä nää mitään pidemmälle, että varmaan johtuu vaan sokereista ja runsaasta lapsivedestä. Hän ei myökään puhunut enää mitään Tayssissa käymisestä, tai siitä mitä sitten jos syntyy täällä ja osoittautuu että siellä joku tukos tai ahtauma on.
Jäi kyllä ihan
maku koko käynnistä
Kahen viikon päästä seuraava polikäynti sokereista, silloin rv 36 ja jos olot jatkuu tälläsinä niin meinaan kyllä ilmaista, että saisi tuo käynnistysaika kyllä olla aikaisemmin. Toivoa sopii että olis sillon ultraamassa jompi kumpi näistä kahdesta ekasta lääkäristä, niin vois viel kuitenkin kattoo niitä suolia.
Mä varmaan pidätän synnytyksen jälkeen hengitystä siihen asti että vauva kakkaa ekan kerran ja tiedän et kaikki toimii