Ihme touhua siellä neuvolassa
IMN! Tollanen eestaas asian heitteleminen on just se mistä kustannukset tulee ja sitten valitetaan ettei ole resursseja hoitaa asioita aikataulussa. Voi kun opittaisiin tekemään asiat kerralla kunnolla. Jos se terkka ei saa lääkäriä taiottua paikalle, niin päivystyksessä nyt viimeistään pääsee näytille. Tai yksityisellä.
Kävin pari viikkoa sitten työterveydessä niiden harjoitussuppareiden takia, ja lääkäri kyllä selvitti asian gynen kanssa puhelimitse, mutta saikkulappuun kirjoitti niinkin pätevän syyn poissaololle kuin todettu raskaus!
Kyllä esimieskin jo naureskeli, että siinäpä oli ammattimainen diagnoosi.
Siis voisikohan mullakin olla
sappivaivoja? Oon ajatellut närästykseksi, sitä kun on joka päivä. Tuntuu tuossa pallean kohdalla, hieman enemmän oikealla puolella sellaista selvää kipua ja kosketusarkuutta, näillä hetkin päivittäin. Kipu leviää päivän mittaan isommalle alueelle. Rennie kyllä kuitenkin auttaa jonkun verran, ja kyljellään makuu, tyyny mahan alla tukena (josta päättelin, että mahanahka se siellä vaan repeilee).
Tuosta
juomisesta, omakin mies tuppaa kyllä juomaan. Nyt viime aikoina vähemmän, mutta yleensä joka ilta ottaa yhden tai kaksi hyvää (siis jotain erikoista, pienpanimon) olutta tai annoksen hyvää (siis jotain kallista) viskiä. Ja melkein joka viikonloppu on jotain menoa poikien kanssa, jos ei muuta niin saunailta meillä, jolloin taviskaljaa menee ainakin sikun verran.
Nyt sankarini onneksi on huomannut, että ikä alkaa painaa, kun krapula tulee kovempana ja pitkäkestoisempana lähes joka kerta.
Ja sääliä ei multa krapulapäivinä tipu. Huono olo kun on itse hankittua, niin kärsiköön seuraukset. Jos krappepäivänä on sovittua sukulointia tiedossa, niin sinne mennään tai sitten kerron kylässä suoraan miksi mies jäi kotiin.
Ilkeää, tiedän.
Vain harvoin olen ollut paapomassa, jos mopo on ns.vahingossa lähtenyt käsistä, ja antanut nukkua koko päivän ja kiikuttanut vettä ja buranaa sängyn viereen. En silti koe, että juominen olisi ongelma hänelle tai minulle. Toki vauvan saapumisen deadlinekin taitaa vähän ahdistaa, ja pitää päästä vielä "nauttimaan" vapaudesta.
Itse join enemmän teinivuosina ja täysi-ikäisyyden myötä on tuo harrastus jäänyt vähemmälle. Polttareissani (viime keväänä) join tarkoituksella paljon, kun oli tiedossa vauvabisnekseen siirtyminen. Yleensä otan vain muutaman, välttääkseni sen kankkusen.
Joulussa muuten itseäni harmittaa vain Alkon jouluglögien missaaminen, ja portviiniäkään ei pääse nautiskelemaan. Mutta ehkä huulia kostutan glögillä, niin tiedän miltä maistuvat.
Aiheesta kukkaruukkuun, töissäni on menossa viimeinen spurtti. Ensi viikon kun vielä jaksan, niin olen antanut itselleni luvan hakea saikkua jos vaan siltä tuntuu. Ja tuntuuko? Kyllä! Väsymys on palannut ja maha tuntuu retkottavan kuin sadan kilon säkki tuossa edessä jolloin ainut hyvä asento iltapäivästä seuraavaan aamuun on kylkiasento. Suppareita ei ole onneksi tullut, mutta ahdistaa ajatuskin työssäjatkamisesta täysaikaisesti tammikuun puoleenväliin.
Mitäs muuta, eikai tähän hätään kummempaa. 25+1 täynnä tänään ja tyyppi vetää rundia kun vielä mahtuu!