Helmikuun helmiäiset 2016 *heinäkuussa*

Meillä ei ollu toppapukua. Oli vaan sellanen toppapussi vaunuihin ja kaukalossa toi fleecepussi. Toki 2014 talvi oli aika leuto.
Helmivauvoille melko varmasti tulee tän vuoden pakkaus, koska sehän saadaan hakea jo tän vuoden puolella. Yleensä ne alkaa uusia jakamaan vissii maalis-huhtikuussa, riippuen muten vanhoja pakkauksia riittää. Ja joka vuosi on ainakin jotenkin uudistunu pakkaus :)

Mä oon säästynyt aika hyvin raskausarvilta. Molemmissa raskauksissa oln lätrännyt ihan perus Doven rasvalla kerran päivässä. Ekassa raskaudessa ei tullut mitään. Tokassa tuli odottaessa alaselkään, jota en ollut tajunnut rasvata. (Lihoin siis aika paljon.) Mahat on olleet valtavia, ja tissit kasvaneet maidon noustessa b-kupista d-kuppiin parissa tunnissa (miten vittumaista olisikaan ollut, jos ne silloin olis raidoittuneet...) Vauvan synnyttyä lopetin rasvaamisen, seurauksena haaleat arvet tisseihin. Ovat siinä vielä neljän vuoden jälkeenkin, mutta näistä patalapuista ei kauniita muutenkaan enää saa. Tai no, nyt ne ei ole patalaput vaan oikeen mukavan muotoset. Kuppikoko on edelleen pieni.

Meillä mies on vauvasta hyvin kiinnostunut. Silittää mahaa, ei sentään vielä lässyttämään ole alkanut (sekin on tulossa...) aina kun valitan pahoinvointia, on innoissaan, koska ajattelee sen ennustavan tyttöä. Kahden pojan jälkeen se olis enemmän kun toivottavaa, mutta mulla on kyllä todella poikaolo. Ihan samanlainen alkuraskaus kun aiemmissakin.

Kerroin juuri vanhemmilleni. En tiennyt yhtään, millainen suhtautuminen olisi. Äiti oli innoissaan, isä vaan tokas, että teidänhän asia se on, toivotaan jaksamista. Salaa luultavasti oli ihan iloinen, vaikka varmaan tosissaan pelkää mun jaksamista. Meillä on paljon huolia ja stressiä elämässä just nyt, vaikka onneksi parisuhde on kunnossa.

Tsemppiä kaikille, joilla elämässä on vaikeaa. Ja innottomista miehistä sen verran, että kyllä ne isyyteen kasvaa. Yhden kaverin mies painosti aborttiin, kun ei onnistunut, ei kiinnostunut syntyjästä pätkääkään. Synnytykseen jaksoi raahautua. Saatuaan lapsen syliinsä, ei meinannut antaa enää ollenkaan äidille. On muuten erittäin hyvä isä, vaikka ei olis odotusaikana todellakaan uskonut!

Hei ootte puhuneet tuosta talvivauvalle hankittavasta lämpöpussista. Sellaisen tahdon. Pitääkö sit ostaa myös toppapuku pienessä koossa? Pakkauksessa on aika isot koot. Tuleeko helmivauvoille 2015 pakkaus? Kuinka aikaisin ne alkaa jakaa uutta kun edelliset on loppu? Noin niinku yleensä? Ja tuleeko vuodelle 2016 yleensäkään uutta pakkausta? Terv. Nimimerkki kyselyikä
Valitettavasti taitaa joo olla että saadaan tää 2015 pakkaus. En tykkää tosta juurikaan, makuupussi varsinkin on hirvee. Esikoisesta saatiin 2014 pakkaus ja siitä tykkäsin kovasti. Onhan tossa tän vuoden pakkauksessa kivojakin juttuja esim. noi pöllöt.

Tota toppapukua oon miettinyt kanssa, ja jos sattuis olee tyttö niin toi pakkauksen vaaleansininen(?) puku ei oikeen nappaa. Vaikkakin toi että siitä saa pussin on näppärä. Esikoisella oli ton tyylinen ja käytin sitä pikkuisena ihan lämpömakuupussina niin että en laittanut käsiä hihoihin. Jos ihmeen kaupalla sattuis masussa oleekin tyttö niin sitten törsään johonkin ihanaan Molon toppahaalariin. :love: Lämpöpussi meiltä löytyykin jo mutta taidan käyttää sitä rattaissa esikoisella, kaukalolämpöpussi on talvella vauvalla ihan must. (y)

Nyt iski paniikki!!! Tänään yritin, noin viikon tauon jälkeen, kuunnella dopplerilla sydänääniä, enkä löytänyt niitä mistään :cry::cry: edellisen kerran löyty suht helposti, mut nyt ei, vaikka yli 5min pyörittelin :( onkohan ihan normaalia vielä tässä vaiheessa? Kellään kokemusta? Huomenna aamulla olis ultra, joten nopsaahan tuo selviää onko tuolla elämää :unsure:
Mulle kävi kanssa eilen noin, en löytänyt enää sydänääniä. Mulla on koko ajan kuulunut istukanäänet selvästi tosta eestä, että nyt vaan joka puolelta kuuluu tota istukan ääntä. Mulla oli viimeksikin istukka tossa edessä niin tiedän, että se vaikeuttaa kuulemista, mutta ainahan tuo vähän huolettaa, että miten ne asiat on.

Mulla on ollut tuo doppleri jo esikoisen alkuraskaudesta, mutta en oo muodostanut siitä mitään ressiä. Suosittelen hankkii koska iltaisin nukkumaan mennessä on ihana kuunnella sitä jumpsutusta. Ja vaikka eilen ei sitten kuulunutkaan niin nukuin kuitenkin ihan hyvin. Luotan että kaikki sujuu hyvin, kun meillä on ollut ihan riittämiin jo tätä huonoo onnee tässä vauva-asiassa.

Aliisa_84 Sulla ei taatusti oo mitään hätää! :) Oot jo niin pitkällä. Vähänkö ihanaa kun näät tänään sun pikkaisen :love: , täällä vielä pitäis ootella reilu kaks viikkoo. Sitten painun vaatekauppaan jos saan viitteitä sukupuolesta. Riippuu ihan kätilöstä lähteekö arvailee vai ei tuolla np-ultrassa. Laittaisko joku joka on käynyt jo ultrassa niitä ihania ultrakuvia :love: meille.

Mitä kaikkea ootte hommanneet jo tulokkaille ja mitä aattelitte ostaa?

Meillä olis tarkoitus hankkia sellainen heijaava ja musiikkia soittava keinu/sitteri, adapteri vaunukopalle noihin olemassa oleviin vaunuihin ja pinnis. Kaikkee muuta löytyy paljon varastosta. Niin ja ne ihanat omat pienet kotiutumisvaatteet on pakko saada!! (siis vauvalle :D ) Ei tuu enää yllätyksenä se että laitokselta ei tosiaan tulla kotiin entisissä mitoissa vaan nahkarepun kanssa. Ainakin näin vanhemmalla iällä... :LOL:

Hilseongelman ekana hoitona suosittelen näyttämään hiuspohjan ensin ammattilaiselle, eli kampaajalle mars :D kampaaja osaa sanoa, onko kyseessä hilse vai kuiva/ärtynyt hiuspohja. Erona näiden hoidossa on shampoon laatu, hilseeseen hilseshampoota ja kuivalle hiuspohjalle kosteuttavaa ja rauhottavaa shampoota, terveisin yksi alan ammattilainen :p
Kiitos vinkistä, mutta näin kodinhoidontuella äitiyslomaan saakka taitaa jäädä toi kampaajakeikkä heittämättä. :( En raaski laittaa siihen rahaa nyt. Epäilen kyllä että kyseessä on just toi kuiva hiuspohja. Mies muisteli että olisin samaa valitellut esikoisen aikaankin ekalla kolmanneksella (en kyllä ite muista yhtään..o_O) Kosteuttava shamppoo on käytössä muutenkin mutta aattelin tehdä jonkun kosteuttavan hiusnaamion jos se helpottais.

Muuten aiotteko värjää tukkaa raskausaikana? Esikoisen aikaan en värjännyt kun kerran ja synnärille mennessä juurikasvu oli aikamoinen. Ahdistaa jotenkin että vauvaan vaikuttaa ne myrkyt hiusväreissä. :unsure:

Miten Karmaliini meinaatko itse värjäillä kun tiiät mitä niissä mömmoissä on jota päähän laitetaan?

Äää! Ultraan kolme viikkoa!! Niin pitkä aika :( se on vasta rv 13+1... Miten ikinä jaksan odottaa sinne asti kun muutenkin tuntuu ettei mahassa oo ketään? Raastavaa tää epätietoisuus :(

En aio ostaa mitään ennen ku oon ultrassa käyny. Voi toki olla että sitten innostun ostelemaan senkin edestä :)

Oon ite muksujen kaa kotona, eli kotiäiti ;) niin jotenkin odotan jo kovasti että arki alkaa... Päivistä tulis paljon selkeämpiä taas :D

Sniff mulla on kuivaan päänahkaan auttanut ne Sim.in hiusvedet, joita laitetaan hiuspohjaan. Käytän aina syksystä kevääseen kun päänahka muuten kuivuisi tosi pahasti, suosittelen. :)

Mulla on omanväriset hiukset, joten hiuksia en aio värjäillä nyt raskausaikanakaan. Tosin, olen muuten miettinyt tuota ihan jokapäiväistä kemikaalirasitusta.
Meikkailen ja laitan hiuksia kyllä entiseen malliin mutta huomaan nyt aina jonkin tuotteen loppuessa, että mielelläni ostan jonkin luonnonmukaisemman/ hajusteettoman tms. neutraalimman tuotteen.
Kynsiä en ole värjännyt nyt koko raskausaikana, jotenkin pelottaa että kynsilakasta tai poistoaineesta erittyisi jotakin istukan kautta vauvaan? Mieli tekisi kyllä kovasti lakkailla jälleen!

Mun tekis mieli muokkailla (eli leikata ja värjätä) hiuksia, mutta oon vaan aatellut että synnytyksen jälkeen sitten :) jotenkin nyt kolmannella raskauskerralla oon kaiken suhteen entistä varovaisempi ja tarkempi :p

Mä oon viimeksi vuosi sitten värjänny hiukset. Olin blondi ja oma tukka on tollanen ruskee. On muuten JÄÄÄÄÄÄÄÄTÄVÄ juurikasvu. Blondin osan olen vetänyt violetiksi colormaskeilla. En vamaankaan tule värjäämään hiuksia nytten raskausaikana. Saa nähä. Viime raskaudessa värjäsin kaksi kertaa.

Hilsettä löytyy täältäkin. Kutiava päänahka on riesana. Pitkään kosteusjutut ei ole auttanu.

Tänä aamuna piti pitkästä aikaa oksentaa. Yäh.

Nassuressu ja papu 11+4 :love:

Moikkis pitkästä aikaa!
Käytiin tänään ekassa neuvolassa ja voi että kun jännitti :LOL: Ei kuunneltu sydänääniä ja nyt ootellaan kutsua ultraan. Seuraava käynti onkin vasta 1.9 o_O aika pitkä aika..
Oon käyny täällä lukemasa viestejä mutt en ole jaksanut kirjotella kun on ollut niin karsea olo, närästys ja väsymys ja vähän kränää ukon kanssa. Mielialat on alkanu hyppiä, suutun ihan pikku asioista miehelle, saatan alkaa itkemään ihan mistä vaan. Yks päivä oisin vollottanu musiikkivideolle mutta oli pakko pidätellä kun muksut pyöri vieressä :LOL:
Muistaakseni jollakulla oli kanssa oireena tuo hiustenlähtö, mulla on kans. Tuntuu jo että puolet tukasta kadonnu ja hirvittää että onko sitä ihan kalju kun lähtee synnyttää:confused: :LOL: Toinen kumma oire on ollu sydämentykytykset, unohdinpa niistä mainita neuvolassa..

Meillä mies on myös suhtautunut tosi nihkeesti raskauteen. Ei ole järin myötätuntoa tippunut kun makaan sohvalla pahoinvoivana :unsure: Menoja sillä on samaan tahtiin kuin ennen raskautta ja olenkin pyytänyt vähentämään, ei ole mukavaa kun ukko istuu kuppilassa ja minä sitten himassa yksin, tästä ollaankin saatu nyt suurimmat riidat aikaseksi.

Neuvolassa aikaistui vähän laskettu ja sain nyt sieltä la 27.2
Mutta ei tuota ole väldee vaihtaa mutta meen nyt itse tuolla siihen saakka että päästään ultraan.

ninami & pätkis 8+5

Siis mitä, voidaanko sukupuoli nähdä jo np- ultrassa? Luulin, ettei se ole edes mahdollista.

Mulla on niin hyvä oma väri tukassa, ettei ole tarvetta värjätä. Muita kosmetiikasta tulevia altistuksia en ole edes ajatellut. Kynnet on aina lakattuna, meikkiä käytän arkipäivisin, hiuslakkaa usein. Hulluksi tässä tulisi, jos kaikkea pelkäisi! Enemmän pelkään sikiöön vaikuttavia tauteja ja mahdollisia lääkealtistuksia.

ninami, mulla kanssa hiukset harvenee kovaa tahtia, melkein itkettää kun aamusin harjaan jää kauheita tuppoja (n)
Tällä on myös tota sydämen tykyttelyä, varsinkin iltasin kun rauhottuu sohvalle tai sänkyyn, niin silti sydän hakkaa niin että korvissa pauhuu.

Olen tässä miettinyt, että äitini on joskus kertonut kärsineensä kilpirauhasen liikatoiminnasta raskausaikana, ja varsinkin tuo tykyttely muistaakseni häntä vaivasi, niin pahoin ettei nukuttua meinannut saada. Myös hiusten haurastuminen kuuluu oireisiin (tosin pari muutakin asiaa, joita en ole itsellä kyllä havainnut) Itelläni ei tuo tykyttely kyllä ihan niin pahaa se ole, ettei nukutuksi saisi.
Varmaan täytyy neuvolassa asiasta kysyä. Voihan tää liittyä ihan vaan raskauteenkin, ensikertalaisena kun on vaikee tietää mikä on "normaalia" :ROFLMAO:

Hellurei :)

Vaunuista on ollut juttua, meillä on aikaseimmin ollut emmaljungat ja sellaiset haluan nytkin, ovat olleet mielestäni hyvät. Mahtuu autoon ja on hyvät työntää :)

Hiuksia mullakin lähtee, olen kohta varmaan kalju :eek: Ja nyt täytyy värjätä kun on aivan kauhea juurikasvu, eipä sitä sitten varmaan toista kertaa tulekaan värjättyä.

Painoa on tullut neljä kiloa :confused: Tosin raskauduin suoraan laihdutuskuurilta ja nyt olen syönyt normaalisti ja ehkä normaalia enemmän karkkiakin :p Kaipa se tuosta tasoittuu, pahin turvotus on onneksi ohi.

Raskausarpia ei ole kummassakaan raskaudessa tullut, mutta kerta se olisi ensimmäinenkin tällä kertaa. Enkä ole ihoa rasvaillut niiden ehkäisemiseksikään.

Meillä mies on kovin onnellinen, hän oli kovin tohkeissaan kun alettiin tositoimiin yrityksessä. Ehkäisyä hän ei ole halunnut missään välissä. Ihanaa kun tykkää tulla mukaan ultraankin. Ja kovin on tarkka mitä suuhuni laitan, kahviakin piti jo rajoittaa :D Tosin siitä tulikin huono olo. Teetä olen kahvin sijaan hiukan juonut.

Viikko mennyt ihanan nopeasti, ja maanantaina ultraan :love:

Toppapukua ei meilläkään ole vauvalle ollut. Syyskuussa syntyneelle vauvalle oli koko syksyn, talven ja kevään käytössä http://www.lastenturva.fi/tuote/babynest-dauni-untuvamakuupussi-turvakaukaloon-/4005226062241/ tollanen makuupussi. Käytin tuota siis kaukalossa ja vaunuissa kopan sisällä ja päällä vauvalla oli siis vain sisävaatteet ja pipo ja tumput. Kovimmilla pakkasilla kopassa oli lisäksi lampaantalja ja äityspakkauksen makuupussi ja sen sisällä toi untuvapussi ja aina vauva oli lämmin. Asutaan siis täällä Lapissa eli kylmää piisaa...
Toi makuupussi kyllä helpottaa kiireisen arjenkin keskellä kun pitää isompia kuskata harrastuksiin ja aina ollaan viime tinkaan lähdössä niin ei tarvi vauvakaan kuin nakata kaukaloon, pussi kiiinni ja menoksi (y)

Ensimmäinen neuvolakäynti eilen käyty ja sykkeet vahvistettu ultralla kun ei saatu kuulumaan. Mulla kans istukka ilmeisesti taas tuossa edessä niin saatiin kuulumaan vain istukan äänet :sneaky:
Ultra aikaa odottelessa....

Tukkaa olen raskauksien aikana värjäilly normaalisti, meikannu yms.
Mahaa olen rasvaillu Body Shopin kaakaopuikolla. Mahaan ei ole kolmen raskauden jälkeen yhtään arpea tullut, mutta multa on leikattu umppari ja ne arvet sit venyy aina raskauksien aikana. Mun iho on kyllä sellainen, että esim. leikkausarvet haalenee tooosi hitaasti ja laitoinkin umppariarven päälle tatuoinnin. Sit jos raskausarpia tulee niin tatuoin koko mahan :p :ninja:

ninami mulla on kans aina välillä noita sydämentykytyksiä...

sukupuolen pystyy näkemään jo Eka ultrassa jos sattuu kokenut kätilö ultraamaan.sen näkee niistä sikiön jalkovälien viivoista,en muista oliko niitä montako/miten tytöllä ja miten pihalla.esikoisesta mulle kerrottiin sukupuoli jo Eka ultrassa ja ihan oikein meni :) Se kuvaki on vielä tallessa missä ne voivat näkyy,pitänee kaivaa Se jostain esille...

minä tykkää eisbärchenin makuupussista.vai miten Se kirjoitetaankaan...tosi kylmilläkin ilmoilla riittää vaan villapuku siellä alla.eli ite en aio ostaa mitään kunnon toppapukua vauvalle ollenkaan vaan tuon jääkarhu pussin (ku entisen ehdin jo myydä) ja joku halpis vaunupuku sit kirpparilta metsästää siihen lisäksi.

heh,hauska ku joku haukku tuota äitiyspakkauksen makuupussia,minusta Se on melkein parasta koko pakkauksessa :D

vinkkinä muuten et noita pakkauksen vaatteita löytyy tosi paljon kirppiksiltä,että jos jotain yksittäistä vaatetta himoitsee...

IMN
Minä en oo ikinä oikein tykännyt noista äiyiyspakkausten tavaroista. Meillä niin pieniä vauvoja ja äp-vaatteiden mitoitus niin suuri että puolet vaatteista jäi erikoisellakin käyttämättä.. ostan mieluummin sillä rahalla vaikka turvakaukalon tai vähän tyyriimmän sitterin.

Hiuksia oon värjännyt raskausaikoina ihan normaalisti. Värin liikaa lääräämistä suoraan päänahkaan pitäisi välttää, eikä niiden höyryjen hengittelyn vältteleminenkään varmaan pahaksi ole. Itse avaan aina saunan ikkunan kylppärissä värjätessäni.
Muutakin kosmetiikkaa käytän ihan kuten yleensäkin. Enemmän niille kemikaaleille altistuu vaikka keskustassa kävellessä. Jos noista alkaisin stressaamaan niin eiköhän vauvalle ois enemmän haittaa jo stressihormoneista kuin mahdollisesti mun kynsien lakkailusta :LOL: enkä muutenkaan haluais näyttää ihan metsäläiseltä silloin kun pitäisi olla hehkeimmillään. Korot, lakat ja hiukset säilyy ennallaan, piste. :D

Meillä oli kaukalopussin kaverina kans toppapuku. Jotenkin tuntuu ettei se pussi olisi niin tiivis ettei kylmä ilma pääsis sisään.. oli kyllä kylmä talvikin tuolloin.

Viimeksi muokattu:
Hei ootte puhuneet tuosta talvivauvalle hankittavasta lämpöpussista. Sellaisen tahdon. Pitääkö sit ostaa myös toppapuku pienessä koossa? Pakkauksessa on aika isot koot. Tuleeko helmivauvoille 2015 pakkaus? Kuinka aikaisin ne alkaa jakaa uutta kun edelliset on loppu? Noin niinku yleensä? Ja tuleeko vuodelle 2016 yleensäkään uutta pakkausta? Terv. Nimimerkki kyselyikä
Mä oon itse ajattellut et olisin hommannut sellaisen kaukaloon käyvän lämpöpussin. Meillä on kuitenkin synnärille matkaa noin 100km, joten autossa pikkuinen joutuu istumaan niin sen saa helposti auki ja kiinni jos tulee kuuma tai kylmä, se käy sit varmaan vaunuun lämpöpussista.. Riippuen tietty miten kylmä talvi tulossa. :-o

Meille esikoinen sai 2013 vuoden pakkauksen vaikka syntyi huhtikuussa. Pakkaus haetaan muistaakseni kahta kuukautta ennen, niin luultavasti saadaan se 2015 vuoden pakkaus..

Vitsi, mun olis pakko alkaa tekemään ruokaa ja siivoamaan, miksi se tuntuu nyt just niin ylivoimaiselta.. Normaalitilassa siivosin kuitenkin joka toinen päivä :-D. No toivottavasti kohta helpottaa tää väsymys ja laiskuus.... :-D

Heippa,
Täältä yksi uusi helmikuulle la saanut ilmoittautus. Ensimmäistä lasta odotellaan ja kovasti kyllä vielä mietityttää että uskaltaako tässä vielä oikein iloita. verikokeen hcg-arvon perusteella menossa 10+3. Laskettua aikaa ei vielä tarkasti ole meillä sanottu, kun raskausdenkeston määrittäminen on ollu vähän vaikeaa, kun mun kierto oli vielä niin epämääränen, kun niin vasta olen jättänyt ehkäisyn poissa. mutta siihen helmikuun puoliväliinhän se nuiden viikkojen mukaan sattus :) Ultraan vielä 2 vkoa... Mukava täältä lueskella muiden odottajien mietteitä ja myös sellaisten kokemuksia joilla lapsosia on ennestään.

Mun on tosi vaikee seurata näitä keskusteluja enkä ikinä muista kuka kirjoitti tai kysyi mitäkin. Lukiessa aattelee et nyt kommentoin tohon ja kun kirjoitan niin unohdan kaiken. Pitäs varmaan mennä koneelle... Noh pakkauksesta vielä että minustakin pöllöt oli kivoja mutta vanu ja toppapuku vaisuja ja makuupussi kamalan värinen. Aion pakkauksen silti ottaa. Rahaa en tarvitse vaatehankintoihin kun esikolta on kaikki jäljellä. (todella luulen että tämäkin on poika) Joku kyseli muita hankintoja niin aattelin tota stokken triptrapp vauvaosaa. Meil ei sitteriä aiemmin tarvittu mut ehkä nyt vähän pitää esikkoa erottaa vauvasta ettei ihan käy käsiksi?! Uusi pinnis tarvitaan. Ja seisontalauta emmaljungiin. Itkuhälyttimien johdot on myös sökönä. Saakohan niitä mistään? Kuluu pattereita muuten liikaa.

IMN
Ainiin tuosta sukupuolen selvittämisestä np-ultrassa. Kaverille annettiin tuolloin varovainen poikalupaus ja oikeaan osui. Itse en uskalla kysyä ennen rakenneultraa, koska on se kuitenkin vielä niin epävarmaa enkä kuitenkaan uskaltaisi vielä ostella mitään vaaleanpunaista tai -sinistä jos jokin arvaus saataisiinkin :) rakenneultrakin ajoittuu jonnekin syyskuun puolivälille, joten eipä se hirveän pitkä aika ole enää odotella.

Hyi oon syntinen, söin lautasellisen maksalaatikkoa :LOL: joka raskaudessa oon sitä himoinnut ja ehkä about kerran kuussa suonut itselleni sen nautinnon. Onkohan tällä jotain tekemistä sen kanssa että maksalaatikko on meidän lasten lempiruoka? :rolleyes:

IMN
Keijunkainen Kysäseppä joltakin ko. merkkiä myyvältä verkkokaupalta voisivatko he tilata suoraan maahantuojalta yhteensopivaa virtajohtoa :) minä sain eräisiin rattaisiin varaosan samaa merkkiä myyvän verkkokaupan kautta, oiskohan ollu vaunulan.

IMN
Ainiin! Sori tää usealla viestillä saastuttaminen :D oli vaan pakko vielä tulla kertomaan että aloin eilen himoita jouluruokia ja itku meinaa tulla kun pitää vielä monta kuukautta odottaa. Varsinkin kinkku ja laatikot on koko ajan mielessä :rolleyes: :LOL:

Helpotuksen huokaus, nt-ultrassa kaikki hyvin. Vaavi vastas viikkoja, oli päivää isompi. Hyvin oli liikkuva ja sydän löi. Niskaturvotus oli minimaalista, nenäluu näkyi hyvin, vatsa sellainen kuin pitääkin, aivoissa näkyi "perhoskuvio", joka kuulemma kuuluukin vielä näkyä. Meillä oli ihanan tarkasti selittävä kätilö. Nyt on hetkeks hyvä fiilis! :p

Heti kysynkin, että onko muilla, jotka ootte jo yli rv 10, niin vielä alavatsa/alasrlkä tuntemuksia? Mulla on joka päivä jonkin verran sellasta vähän puristavaa/menkkamsista jomotusta. Mietin, että kuuluuko asiaan, vai onko nÄä jo ihan oikeesti suppareita (seuraava paniikin aihe).

Meillä nuorempi tyttö on syntynyt maaliskuun alussa ja mulla ei oo mitään tietoa mitä hällä ollaan sillon pidetty päällä. Toppapuvusta ei oo mitään muistikuvaa

• Tykkää
Reactions: Fiona- ja IMN
Jaahas,katkas jo etukäteen mun teksti..

Sniff,
mä oon niin nuuka, etten raaski hiuksia värjätä. Raidotan ne aina kerran vuodessa :D

Ninami, mullakin noita sykkeen nousuja tulee päivittäiv. Välillä pulssi jopa 100. Sen takia mulla otettu kilppariarvot, mut ne on ihan ok.

Mää oon maailman laiskin meikkaan/laittaan hiuksia. Töihin puuteri ja ripsari, vapaapäivinä ihan luonnollinen pärstä. Nuo kosmetiikat ym. On onneks sellasia asioita mistä mun ei tarvi stressata :LOL:

Mää taidan odottaa sinne rakenneultraan saakka ennenku mitään ostelen. Jos sieltä tulis poikalupaus, niin sitte jotakin voisin ostella, mutta tytölle en tarvis oikeestaan mitään :)

Mää pääseen huomenna aamusta koko viikonlopun mittaiselle reissulle, ihanaa, kun on lapsivapaa viikonloppu tulossa :love: meillä mies on koko kesän tehny kahta työtä, niin lastenhoito on jääny kyllä täysin mun kontolle. Joten siksi ihanaa saada aikaa vain itselle.

Yhteistyössä