Helmikuun helmiäiset 2016 *elokuussa*

IMN
Me kerrottiin lapsille ekan ultran jälkeen, jo rv7. Luettiin ihan sattumalta sellaista pikkusisaren tulosta kertovaa kirjaa ja ajattelin sen jälkeen että olisi ihan sopiva hetki kertoa. Kerroin tosin vähän varauksella, eli "jos kaikki menee hyvin, niin meillekin saattaa tulla talvella vauva". Sitten nt-ultran jälkeen kerroin että kyllä se nyt näyttää siltä että vauva taitaa olla tulossa. Aina voi kuitenkin tapahtua jotain, vielä synnytyssängyllä tai myöhemminkin, joten aina pienellä varauksella. Nyt kyllä useemmin jo puhutaan muodossa "sitten kun vauva tulee" :)
Lapset on meidän mukana neuvoloissa (mies haluaa olla mukana), joten vaikeahan sitä ois salailla :D Ultrien ajaksi yritetään aina saada lapset hoitoon, kun keskusneuvolan tiedotteessakin kehotetaan tulemaan ilman lapsia.. Esikoinen kyllä oli viimeksikin pari kertaa mukana vilkuttelemassa pikkusiskolle :) Sisätutkimuksen ajaksi meni sitten mieheni/äitini/kaverini kanssa käytävään.

Meillä on kans niin että minä olen jokin iltatähden tapainen :rolleyes: Isoveljet on syntyneet äidin ja isän nuoruusvuosina ja minä "vasta" kolmikymppisten jälkeen. Eli ikäeroa mulla ja veljillä on 9 ja 12 vuotta. Oikeestaan kiva näin, koska meidän sisarussuhde on vähän erilainen kuin yleensä :) Veljet on aina teinivuosinakin olleet mun "holhoajia" ja minä se kaikkien vauva :D Nyt sitten alkanut kääntymään enemmän sellaiseksi aikuisten sisarusten väliseksi sisarsuhteeksi, ikäerosta huolimatta.

Sitten taas, mulla ja veljentytöllä on 9 vuotta ikäeroa, eli hän taas on mulle sellanen kauan toivottu pikkusisko :love: Ja veljentytöllä ja mun esikoisella on kans 9 vuotta ikäeroa. Voi ei, tuliskohan vielä veljentytön esikoiselle ja meidän esikoiselle 9 vuotta ikäeroa :p
 
oi voi.minä purin minun housuista kuminauhan pois vyötäröltä :D ajattelin huomenna ostaa resoria palan ja ommella niihin kiinni.eihän tästä Tuu mitään ku ei housuja enää oo :D ja löysin niin huipun topinkin joka sopi just passelisti tän mahan kanssa että pakko saada housut eikä kokoajan pelkkiä hameita ja mekkoja. Ja sorruin ostaan lisää vauvavaatteitakin paljekirppikseltä..

mulla on isosiskoon ikäeroa 7 vuotta,isoveljeen 6 vuotta ja pikkusiskoon 5 vuotta mutta tällähetkellä meillä kaikilla on sama elämänvaihe pienine lapsineen menossa :) isoveljellä on vähän vanhempikin lapsi mutta jos sitä ei lasketa niin tällä hetkellä mun vanhempien 9 muuta lastenlasta on iältään 2vk-10v :)


edit. kattokaa nyt kuin söpöjä! http://aijaa.com/lC9AcZ
56-62cm.kympillä just laskin että oon nuo kaikki saanut ;) tää vaatteiden osteluhan karkaa tietenki ihan täysin käsistä siinä vaiheessa kun sukupuoli selviää.. No,kirppikseltä saa ostella,mää käyn itekki paljon kirppiksellä myymässä. Niin ja enhän mää ees vielä voi olla varma, että koko vauvaa on tulossa... muut täällä jo oottelee rakenneultraa ja minä en oo käynyt ensimmäisessäkään
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille onnitteluista :love:

Sitruunapippurina: Ei ole pahoinvointia tosiaan ollut ollenkaan, ainoastaan valtava väsymys ekan parin kuukauden ajan. Olin yksi niistä, joita oireettomuus suorastaan pelotti :unsure: vielä kun suvun naisilla on perinteisesti melkoista pahoinvointia ollut. Minäkin luin jostain, että naisilla joilla on taipumus pahoinvointiin, on yleensä vielä tuplapahoinvointi tuplaraskaudessa. Mulla sitten kai ei ole taipumusta voida huonosti.(y) Ja onhan tuo kai raskauskohtaistakin...olikohan täälläkin joku, jolla on jossain raskaudessa ollut huono oloja jossain ei?

Liikkeiden tuntemisesta en voi olla ensikertalaisena minäkään varma, mutta eilen illalla olin ihan varma, että tunsin toisen vauvan potkuja tms. liikkeitä. Siis pari kolme selvää tuuppasua mahan sisältä. Näin on käynyt jo kerran aikaisemmin tämän saman vauvan osalta (meidän B, kun näillä on niin persoonalliset nimet äitipolilla annettu ;)). En tiedä sitten kuvittelenko, mutta ilmavaivoja ei kyllä olleet tai mahan muuta toimintaakaan, ja voiko elohiirikään tulla MAHAAN? Jotain kuplinnantapaista on lisäksi aiemminkin tuntunut. Voisikohan kaksosraskaudessa vielä tuntea liikkeet aiemmin....? (n) On sitä tilaakin siel kuitenkin vähemmän tällaisessa tapauksessa :)

Maalis15: Oi mitä ihania olet jo päässyt ostelemaan :love: minä en ole vielä päässyt vaatepuolelle siirtymään, mutta muuta tarviketta olen jo hankkinut.

Onko muuten joku muu hankkinut autoon sellaista turvavyönalenninta? Mulla on sellanen BeSafe-merkkinen ja ihan mukava on etenkin sen jälkeen, kun maha viime viikolla pullahti esiin. Ei paina turvavyö enää masua (y) Ja tietty turvallisuuskysymys ennen kaikkea vauvojen kannalta. Ei sitä kyllä lyhyillä matkoilla jaksa kiinnittää :whistle:
 
Heippa kaikille!
Vieläkö yksi mahtuu mukaan? :) Kuulun myös siihen joukkoon, ketkä alusta asti ketjua seuranneet, mutta eivät heti alussa uskaltaneet liittyää. Nyt mennään jo viikolla 15+4 ja nt-ultra takana, niin voi alkaa jo huokaista.
Perheessä jo kaksi tyttöä ennestään, joten näinköhän tämäkin olisi?

Fanny 15+4, la 7.2.2015, 3.raskaus
 
IMN
Fanny Tervetuloa! :)

Maalis Oliko paljekirppiksellä paljonkin pikkuvaatteita myynnissä? Mietin että josko joku päivä jaksaisin käydä siellä ja samalla Babystylessakin.. Ihania löytöjä oot kyllä tehnyt! :) Minäkin löysin aikoinaan sieltä kuopukselle muovipussillisen 50-62 senttisiä vaatteita alle kolmellakympillä ja kaikki ihan uudenveroisiakin.

Yammi Mulla oli ekassa raskaudessa aivan kauheaa pahoinvointia alusta loppuun ja olin monet kerrat sairaalassa tiputuksessa ja osastoseurannassa. Maha ei pitänyt joinain päivinä yhtään ruokaa sisällään.. Vähän kuin sellainen 38 viikon vatsatauti. Sitten taas kuopusta odottaessa ei pahoinvointia ollut kuin ekan kolmanneksen ajan, enkä joutunut oksentamaankaan kuin ehkä kymmenisen kertaa. Tässä raskaudessa oon oksentanut kerran tai kaksi ja pahoinvointi katosi kokonaan 13. viikolla. Tietenkin jos ei heti pääse syömään kun nälkä tulee niin nopeasti tulee heikko olo.
Tääkin on yksi niistä asioista joiden takia oon alkanut kallistua tyttöoloon :D Esikoinen siis on poika ja tuo vähempi-pahoinvointinen raskaus toi meille pienen prinsessan :)

Tuota turvavyönalenninta en oo ikinä oikeen hiffannut :rolleyes: Vedän turvavyön aina muutenkin mahan alta :)

Puoli kolmelta ois terkkaneuvola.. Pitää siellä vielä kysellä näistä päänsäryistä ja hampaiden vihlonnasta, ja ottaa puheeksi kans ne viikonloppuiset supparit.

Oon varmaan kysynyt tätä ennenkin, mutta onko muilla ollut tuota hampaiden vihlontaa? Mulla on alkuviikoilta asti vihlonut vasemman puolen ylä- ja alahampaita, ei siis mitään yksittäistä hammasta. Vihlonta säteilee tuonne poskiluuhun asti ja tekisi mieli kaivaa hampaat irti.. En oo huomannut että kylmä tai kuuma erityisesti vihlois, vaan syöminen yleensäkin. Tai osaisko kukaan astamaatikko kertoa voiko astmalääkkeet aiheuttaa tällaista? Mulla vaihdettiin alkukesästä Flixotide 250mg samaan valmisteeseen 500mg:aan.
Hammaslääkärissä käynti tietenkin saattais olla yks vaihtoehto, mutta en hirveen herkästi sinne mene :whistle: Muutenkin on syyskuun lopulle aika, niin en viitsisi nyt uutta aikaa varata.
 
Yammi minulta löytyy myös tuo turvavyönalennin. En vain saa pidettyä turvavyötä siellä mahan alla vaan se nousee aina takaisin mahan päälle.
Hankin tuon alentimen itseasiassa eilen mutten ole vielä sen tarkemmin ehtinyt testaamaan.
Mikäli tuollaista turvavyönalenninta on hankkimassa kannattaa huomioida se kiinnitystapa. Tuossa minun kiinnitys on sivuilta niin se on mukava käyttää myös hameen kanssa. Osassa tuo kiinnitys on jalkojen välistä. :)
 
Tervetuloa Fanny!

Minulta löytyy kansaa tuo turvavyön alennin, mutta en tienny olevan erilaisilla kiinnitysmekanismeilla. Minullaki tulee haarojen välistä se. Toki, mä en käytä hameita oikeestaan ikinä, miin ei taida olla väliä. Mutta hienoa, että on erilaisia. Se on kyllä hyvä. Kolarin sattuessa ei ota mahaan vyö.

Mitäs muuta täällä oli juteltu...?

Vihlomista ei oo hampaissa ollu nyt, viime raskaudessa kärsin siitä. Toki siinä oli sitten myös syynä se, että kuljin hammaslääkärissä juurihoidossa. Mutta kyllä noita legoja vihloi muutenkin. :X3:

Pahoinvointia oli esikoisesta puoleen väliin asti aamusta iltaan oksennusta.
Nyt pahoinvointi loppui ensimmäisen 3. Jälkeen. Toki roskisten, esikon kakka tai muut todella ällöttävät hajut saa oksennuksen kurkkuu ja pönttön :D
 
eikös Se niin ollu että jos oottaa poikaa niin kissojen ja ihmisten uloste ja muut vastaavat yököttää enemmän ;)

IMN minusta tuntuu että siellä on aina :) ja varsinki siinä vaiheessa löytyy ku tietää sukupuolen.joo,nuoki on ihan uudenveroisia kaikki,osa varmaan aivan käyttämättömiä.mää oon ihan heikkona potkuhousuihin,niitä on pakko ostaa vielä lisää!ja kutoa pitkävartisia villasukkia niille kaveriksi ;)

sitä pääkipua näillä viikoilla aiheuttaa hormonituotanto (progesteroni)
 
Viimeksi muokattu:
Päänsäryt tulee kyllä ja usein, koviakin kipukohtauksia..Yleensä ei päätä paljon särje joten nyt ei ole hyvä olla. Onneksi menee levolla ohi. Kestääkö nämä pitkäänkin?

Väsymys Tullut takaisin, puolentunnin päiväunet on saanut nukkua taas muutamana päivänä..

Liikkeet ei pienintäkään hipaisua vielä, uskoisin että sitten parin vk päästä alkaa tuntumaan niinkuin viimeksikin.
 
Hello!
Yammille hirmuisesti onnea!! Meillä on suvussa monet kaksoset ja minua suorastaa pelotti että jos meillekin...:rolleyes:

Olo on onneksi jo aika hyvä. Mustikkametsässä jaksoin eilenkin kyykkiä pari tuntia, helle meinasi kyllä uuvuttaa ja juominen loppui kesken.
Uutena mielitekona on nyt alkoholiton olut, nyt laitoinkin sitten kotikaljaa tulemaan:D

Sattui hauska tilanne kaupan kassalla:p Edessäni oli ihan komea ulkomaalainen mies ja hän vaivihkaa katsahteli minua. Olin kuin en olisi huomannutkaan.. Sitten kun olin maksanut ja menin pakkaamaan hänen viereensä ostoksiani, katsoi hän pidempään jolloin minun oli katsottava takaisin, että oliko asiaa vai?? Hän sanoi, että" you have lucky husband.." Kiitin kohteliaisuudesta ja alkoi hieman hymyilyttämään;)

Nyt ulos vähän nauttimaan auringosta:barefoot:

Laurelii rv 15+4
 
  • Tykkää
Reactions: Alisa_84
IMN
Neuvolassa käyty :) Vauvan sykkeet oli 143 (ehkäpä sittenkin poika? :rolleyes:) ja munkin verenpaineet pitkästä aikaa hyvissä lukemissa, kun aiemmin on olleet melko matalat. Hemppaa ei ees otettu kun on aiemmin olleet niin hyvät. Pissakin oli (vielä) puhdas. Painoa oli neuvolan vaa'an mukaan tullut 97g/vko, eli n. 350g viime käynnistä. Kotivaa'an mukaan on paino tippunut, mutta punnitsenkin itse aamuisin ja ilman vaatteita. Mutta eipä tuo nyt järkyttävä nousu muutenkaan ole vaikka oiskin noussut :D
Seulontatuloksetkin saatiin ja riskiluvut oli 1:13750 ja 1:100000.
Seuraava neuvola ois sitten 30.9., eli pari päivää rakenneultran jälkeen. Sillon kans terkka hoitaa lääkärintodistukset Kelalle.

Päänsärkyjä kehotti seuraamaan, koska aiemmissa raskauksissa ei oo tällaista vaivaa ollut (paitsi esikoisesta, mutta se liittyikin raskausmyrkytykseen) ja kehotti varaamaan lääkärille ajan mikäli tuntuu että ois tarvetta vahvempiin särkylääkkeisiin. Mulla on aiemmin ollut muistaakseni Motifenet käytössä päänsärkyihin mutta niitä ei nyt voi syödä.

Kysyin kans että miten tuon kohdunsuun tilanteen seuranta kun edellisessä raskaudessa lähti aukeamaan ja kaula lyhenemään liian nopsaa jo rv32, jolloin sain kortisonipiikin ja jouduin vuodelepoon rv36 saakka. Sovittiin että katsotaan mulle rv26 jälkeen lääkärille aika ja aletaan seurailla tarkemmin. Meillä siis kun ei sitä keskiraskauden neuvolaa muuten olisi. Tietenkin jos kasvukontrolleihin joudutaan niin neuvolalääkärin vaivaaminen tällä asialla on aika turhaa.

Nyt sitten oiskin seuraava odotuksen aihe toi rakenneultra. Siinä välissä tosin onkin esikoisen neuvolaa ja puheterapiaa (r-vika) ja omaa hammaslääkäriä sun muuta.. Eli jospa tää aika menis nopsaan :rolleyes:
 
Neuvolakäyntiasiat työajalla ovat nyt vihdoin selvinneet. Henkilöstöasiantuntijakin vihdoin oli asiantuntevasti kanssani samaa mieltä, enkä joudu neuvolakäyntien vuoksi ylitöitä tekemään. Hyvä!

Hankinnat on mulla vielä odottanut. Jotenkin oon antanut itselleni luvan hankkia kaiken vasta rakenneultran jälkeen. Etenkin kaikki isommat hankinnat odottelee sitä. Toki pieniä vaatehankintoja voisi jo tehdä, en ole kuin yhden ostanut. Jotenkin mua houkuttelee paljon enemmän mm. vaunut ja sitterit yms. Tiedän, että niitä vaatteita sit tulee jostain isovanhemmilta kuitenkin ja kaveriltakin saa lainaan, kun ne niin lyhyen aikaa on vastasyntyneillä sopivia.

Kortisoniastmalääkehän heikentää hampaiden kiillettä, mikä varmaan voisi vihlontaa tehdä. Astmalääkkeissä on tosi tärkeää se purskuttelu lääkkeen käytön jälkeen. Ja hampaat pitää pestä ennen lääkkeen ottamista, tai odottaa väh. 20 min ennen pesua.
 
IMN
Tuota kiilleasiaa oonkin miettinyt ja oon muutenkin huomannut että nuo astmalääkkeet on alkaneet pilata hampaita ihan ulkonäöllisestikin :unsure: mulla on aina ollut tosi vaaleat ja kiiltävät hampaat kaikesta kahvinjuonnista ja muusta huolimatta, mutta nyt viimeisen puolen vuoden aikana ovat selvästi lähteneet kellertymään.. :( hammaskiveäkin on tullut ekaa kertaa ikinä. Voi kun selviäis ilman noita lääkkeitä, mutta tuskin tällainen aikuisiällä puhjennut astma enää mihinkään paranee..
 
Heippa kaikille!

Enpä ole ehtinyt ekan kirjoituksen jälkeen kirjoittelemaan, yövuorot pukkas päälle, eikä oo ajatus oikein kulkenut.. ;)
Yllättävän hyvin kyllä jakso, vaikka 3 yötä piti valvoa.. Edellisessä odotuksessa tein viimiset yöt rv34...
Mites muut yövuoroja tekevät on jaksanut?

Täällä kanssa tuo päänsärky on välillä vaivana, josta moni muukin kertoo kärsineensä.. Oon vähän lääkevastainen, mutta muutaman kerran on kyllä pakko ollu ottaa Panadolia, kun ei muuten tuu mitään..

Onnittelut Yammille tuplista!
Meillä on kans suvussa paljon kaksosia, isoisoisoäitini eli isomummuni synnitti aikoinaan 4(!!) kaksoset, joissa oma mummuni on yksi. Ja äidillä ja äidin siskolla on molemmilla kaksoset.. Oma salainen haave on kaksoset ja tässä hoidossa sainkin tahtoni läpi ja 2alkiota siirrettiin, mutta tätä yhtä murua odotellaan.. Ehkä parempi näin, käytännön asioissa ainakin..:)
Joku muukin alkupinoissa kertoi ultrassa näkyneen 2, mites hänelle kävi??

Eilen olin kans neuvolas, aika nopeasti oli käynti ohi, eikä mitään ihmeempiä ollut.. Edes hemppaa ei mitattu.. Painoa on tullu sellaset 250g/vko, mutta lähtötilanne on alle 50kg, joten ei haittane... Ainut että kun kohtu on voimakkaasti taakse kallellaan, joutu terkka aika kauan etsiin, että sydänäänet löyty.. PIentä hikeä pisti jo otsalle, mutta sitten löyty hienot sykkeet, 150 oli...

Tänään poksuu rv14! Ja aina vaan tekee pahaa ja etoo, vaikka kertaakaan ei oo tarvinnu oksentaa.. Ekassa ei ollu ollenkaan, toisessa pari viikkoa ja nyt viimet 8viikkoa, "kivaa"...

Sofi rv14+0
 
sofi: onko teillä pakko tehdä yövuoroja raskaana ollessa? Minun ei ainakaan edes annettu tehdä viimeksi yövuoroja kun olin raskaana koska pomo ei halunnut ottaa kontolleen yhtään keskenmenoa..sama siis muiden raskaanaolevien kanssa.

mitäs te kaikki muuten ootte ammatiltanne? :)
 
IMN
Minä valmistuin maaliskuussa merkonomiksi, viimeinkin lähes viisi vuotta kestäneiden opintojen jälkeen. Aloitin opinnot kevennetysti esikoisen ollessa 10kk ikäinen, toka vuonna jäin puoleksi vuodeksi saikulle ja siitä suoraan mammalomalle, jonka jälkeen jatkoin jälleen kevennetysti ja suoritin joitain kursseja etänä. Opintosuunnitelmaa muutettiin äitiysloman aikana ja joitakin kursseja jotka mulla oli jääneet kesken, ei enää järjestetty, joten olin ns. itsenäinen opiskelija. Ihan hyvä vaan, ei ois hirveästi kiinnostanut liikkua 16-18 -vuotiaiden ryhmien mukana :D eihän se ikä tietenkään mitään sano, mutta heidän elämäntilanteet ja ajatusmaailmat ei oikein kohdanneet omieni kanssa..

Nyt oon lähetellyt toistakymmentä työhakemusta enkä ees yhteenkään haastatteluun oo päässyt.. heikolta siis näyttää.
 
Onpa täällä monilla kaksosia suvussa :LOL: Täytyy sanoa, että jos valita olis saanut, en tiedä olisinko tosiaan kaksosia tieten tahtoen ottanut, mutta nyt tässä tilanteessa en kyllä haluaisi enää tietystikään vaihtaa tätä mihinkään :) Niin ne äidinvaistot vaan heräsi heti alkushokin jälkeen.

Karhukopla mäkin mietin kyllä jossain välissä, onko noita turvavyönalentimia erilaisia, mutta tämä tuli vasta siinä vaiheessa mieleen, kun ekaa kertaa sitä sovittelin juurikin sen hameen kanssa :ROFLMAO: Miestä huvitti aikas paljon kun emäntä vieressä hame vyötäröllä. En kuulemma saa sitä pitää, jos on vieraita kyydissä :LOL: Ehkä pitäisi kysyä yhdeltä kaverilta, oliko sillä toisenlainen malli lainata mulle. Mä nimittäin pidän paljon hameita. Tuo malli kyllä todellakin toisaalta pitää sen vyön alhaalla, eli toimii.

IMN mulla kyllä myös on vihloneet hampaat ja miellän sen johtuvan juuri raskaudesta. Vaikka järkevästi ajateltuna syyllinen voi olla myös uusi hammastahna (n)

Mulla on ollut myös noita iho-ongelmia siis lähinnä näppyjä, mutta tilanne niiden osalta näyttää nyt rauhoittuneen. Ihon kuivuus on edelleen päällä ja kuten joku aiemmin sanoi, en minäkään ole ennen kesällä joutunut rasvailemaan!
 
Maalis15: Ei varsinaisesti ole pomon kanssa ollut vielä noista öistä puhutta.. Meillä ei ole vielä mitään käytäntöä, kun ollaan uusi yksikkö. Neuvolassa terkka sanoi, että ympäripyöreesti, että jossain vaiheessa sitten pitää öitä vähentää ja siihen saa lääkäriltä lapun..

Mä oon sosionomi ja vakipaikka yhdessä sos.alan 24h yksikössä... Sen enempää paljastamatta..;)
 
Ymmi, superisti onnea! Huikeaa, kaksoset on ihania! :)

Ninami, meille esikoiselle luettiin kajta eri kirjaa kakkosen odotusaikana. Toinen oli "laurasta tulee isosisko" ja toinen tais olla "vallaton vauva valtaa vatsan". Hyviä molemmat :)

Olispa tää viikko ohi, hirveen stressin täyteinen ja piinaava viikko o_O

Oon kuntoutusalan ihminen ja työskentelen pääsääntöisesti ortopedisten ja neurologisten potilaiden parissa :)

Alisa&Hippu 15+6
 
Moi taas! Keskiviikkona oli eka ultra! Niskaturvotus oli vain 1mm, niin sain huokaista helpotuksesta. Kaikkea mahdollista stressannut, mutta näyttää tällä hetkellä, että ihan terve lapsi sieltä on tulollaan.
Meiän äiti on niin onnessaan kun siitä tulee mummu! Yhtä hymyä kokoajan. Oli työpaikallakin jo hehkuttanu. Keskiviikon ultran jälkeen ei ollu malttanu tehä kokonaista työpäivää, kun kesken päivän pitäny päästä shoppaileen pikkuvaatteita. :D
Ite en oo vielä kerinny ostamaan vauvalle mitään. Vaunuja ja turvaistuinta oon vähän katellu käytettynä. Oliko joku käyny tuolla Haaparannan puolella kattomassa vaunuja? Luin jostain että Jala:ssa olis edukkaampia? Mikähän siellä todellisuudessa on hintataso?
Meillä mennään 13+3.
 
IMN
Girahvi Onnea hyvistä ultrakuulumisista!
Haaparannan puolella oon käynyt siinä Ikean talossa olevassa lastentarvikeliikkeessä, olikohan barnethus, barnhuset tai joku sellainen :D en muista yleistä hintatasoa mutta ainakin tarjoukset oli hyviä :) kannattaa ettiä niitten nettisivut, ne taisi olla ihan hyvät.
 
Mäkin oon huomannu et tää elämä on yhtä syömisen suunnittelua. Mihinkään ei voi lähtee sillä meiningillä, et katotaan milloin ja missä sais jotain ruokaa. Tunnin välein vähintään pistettävä jotain suuhun, taskussa tai laukussa kulkee suklaat ym :D Tää nyt tuntuu silti ihan luksukselta, kun paha olo pysyy pääosin poissa näin. Aika paljon vaan rajottaa, kun vaan tosi tietyt syömiset maistuu. Eilenkin etittiin ravintolaa ja aika monta ruokalistaa sai lukee läpi, ennen kun löyty yks ruoka minkä uskoin maistuvan :D Ah miehelle sympatiat..
 

Yhteistyössä