** Helmikuun Helmet** tammikuu

Civindal
Seurailehan säännöllisyyttä ja kipua kans. Joillakin supistukset tuntuu vain selän puolella alussa. Ja jos synnytys kyseessä, ne ei siitä harvene tahi mee kivuttomammiksi..HUI..jännää. Pidähän ajan tasalla meidät.

Mä laitoin saunan lämpiään, menee taas tunti aikaa..aika tylsää, ku ei ulos ja muutenki nii vaivasta ollu. Laitoin isännellikn viestiä, että nyt saa tehdä oman osansa pullan pois saamiseksi, vaikka tuskin tuo auttaa käynnistään yhtää mitää, mut saahan sitä yrittää. Mitä vaa, jos alkas syntyy |O . Edelleen hyvällä tuurilla ja tarpeeks kypsällä tilanteella kohdunsuulla se luonnon oma oksitosiini voi antaa vauhtia.. epätoivosta :headwall:
 
Myö alapään lemppaajat :wave: . Löysin tollasen tekstin:
Joskus sikiökalvot puhkeavat ja lapsivesi poistuu kohdusta. Lapsivettä voi tulla hiljalleen tai lorahtaen. Kun lapsivesi tulee, on aika lähteä synnytyssairaalaan. Jos lapsivettä tulee pieniä määriä, ne erottaa virtsasta hajun perusteella. Virtsassa on ammoniakin pistävä haju. Lapsivesi ei haise. Tavallisesti lapsi syntyy vuorokauden sisällä lapsiveden poistumisesta.

Mutta hassusti kirjotettu: lapsivesi ei haise.. lapsiveden erottaa hajusta

:eek: . Niin siis mitenkä? Ja voiko se tosiaan pissatessa lorista pieninä määrinä? Kun mulla tulee kusta ku sangosta välillä, eikä tartte kauheesti ähistellä. Ja vähän väliä pissattaa. Ja sen hajun kyllä haistaa pissalla käydessä..mut tosiaan lemppa vaan jatkuu :x
 
Nelli, itse luin jostain että lapsivesi haisee makealle. Mulla on valkkaria lorissu, siis ihan ilman kusemista, ja sitä luulin lapsvedeks. Mutta kyllä kai se pissatessakin voi.. Jos sitä tulee vähän, ni pitää sairaalaan mennä, koska sillon kalvoissa on reikä ja lapsella infektiovaara. Kuitenkaan kovin usein tätä ei tapahdu vaikka siltä tuntuiskin. Mä olin melkeen varma että olis ollu lapsivettä, mutta ei vaan kumminkaan.

Vieläkin suppailee, mutta ei tarpeeksi usein kait. Loppuis jo tai sitte kiivastuis. Tapahtuis ees jotain! perkules.
 
Ku en mä ajatellu kokolapsivettä, enne ku emmie siitä mainitsi..just ton hajun puolesta mietityttää. Ei ole aikasemmin haiskahtanut, ku vasta eile ja tänään.

Joo, tuo on ärsyttävää, jos alkaa supistaa ja sit ei kunnolla tehostu :kieh: . Muistan kyllä aikasemmista raskauksista, että tuollasta oli ennen oikeeta synnytystä muutamia kertoja.. No pidetää peukkuja pystyssä sulle =)
 
Tultiin porukoilla käymää, mut ei täällä voi kaua olla..täällä on ihan v*tun kuuma |O |O |O Miten joku voikin asuu näin kuumassa, uhhuh...alko ihan pahaa tekee ja turvottaa jo AIVAN SAIRAASTI ja puoltuntii ollaa oltu |O
Oma koti kullan kallis :heart:

Ja muutenki alko taas veetuttaa täällä olo ihan...huoh :/
 
Mä käsitin ton tekstin niin, että lapsivesi ei haise, mutta jos sitä on virtsassa, virtsaan tulee pistävä ammoniakin haju
Virtsahan voi tuoksahtaa imelälle, jos siinä on sokeria, mutta mulla se virtsa ei haise vaan tosiaan alapää lemuaa makealle.
Ja virtsassa mulla ei ole ollut sokeria.
Niin ja oon kans kuullu, että lapsivesi tuoksahtaisi makealle.
No siinäpähän sitten alapää haisoo... onneksi ei ole kesä, vois olla alapää mehiläisiä täynnä :D
 
Heips :wave:

Kasassa ollaan. Mä tiesin sen et heti kun painoin vastaus nappia niin suppailut katos. Mut tuli kyllä hyvin nukutun yön jälkeen ja kiireisen päivän jälkeen takas. Eli taas suppailee mut ei säännöllisesti eikä ne kauheesti edes satu. ;)

nelHM Sama mullakin tuo haju. Mutta mulla on koko alkuviikon ollu kuivaa kun autiomaassa ja tänään ihan ku vettä vaan. Siis pöksyt on ihan märät. Se jalkakipu kun ihmettelit niin mulla se on kans neuvolassa en muistanut kysyä. Mut kyl alta lähtee kun sattuu niin kovin.

Heltulle
:hug: Koitahan jaksaa. :heart: Törkeesti kyllä lääkäri käyttäytyi. Kannattaa valittaa.

civindal Sullahan on jännät paikat. Jos nämä supistukset tästä muuttuvat niiksi oikeiksi en kyllä itsekkään suostu lähtee ennen ku house on loppu. Se on niin symppis lääkäri. :LOL:

Nyt menen vaihtamaan lakanat!

Monta päivää pitänyt tehdä sekin en ole vaan jaksanut :whistle:

Niisku-neiti & rinsessa 37+2

Ps. ei rask.myrkytys. hemppa 115 huomenna soitan sappiarvoista.
 
Inha tilanne ollut Heltulla :hug:

Keskipäivällä oli sitten se pelkäämäni lääkärikäynti. Pelkäsin siitä hoitopöydälle asettumisesta asti että noni, nyt ronkitaan oikein syvällisesti. Mutta ei!
Lääkäritäti ei hipaissut b-rappuun päinkään! Hyvä etten kiljahtanut riemusta, kun homma oli ohi... Tosin ei se lantioluitten hakkaaminenkaan mukavalta tuntunut, mutta sen kesti.

Viikkoja nyt siis 36+4 (meinasin kirjottaa 26... huh, ei nyt sentään enää.)
ja sellasia ilouutisia oli lääkärillä kerrottavana että ei ole lähiaikojen juttu tuo synnytys.
Kohdunkaulaa jäljellä 4 cm, todella tiukasti yhdelle sormelle auki.
Pitää varmaan alottaa sitten tuo synnytyksen käynnistäminen miehen kanssa jo tän kuun vikalla viikolla hyvin raivoisasti, jos aion 10. päivä olla synnyttämässä... =)
Osasin kyllä odottaa kun supistukset, jos ne nyt on niitä edes ollut, on tosi olemattomia... Voisin mennä vaikka töihin pariks viikoks :kieh:

Painonnousu... Joo noh, tänään kun terkka punnitsi niin 11 kiloa ois tullut tasan. Meinasin pyörtyä... Ei muuten ois hätää mutta kun alotus bmi:kin oli 30 niin sellanen viiskin kiloa olis riittänyt... En oo ikinä painanut näin paljon, sitä se teettää kun ei töissä käy niin lössähdän tänne kotiin...

Vauvelin tän hetkinen painoarvio oli 2824g, ja käyristä kun lääkäri katseli niin syntymäpainoks arveli 3400g jos laskettuna aikana syntyy... Se ois sellanen sopiva, mutta pelkäänpä että yli menee ja kovaa...
 
kevytmelankoli
Virtsahan voi tuoksahtaa imelälle, jos siinä on sokeria, mutta mulla se virtsa ei haise vaan tosiaan alapää lemuaa makealle.
Ja virtsassa mulla ei ole ollut sokeria.
Niin ja oon kans kuullu, että lapsivesi tuoksahtaisi makealle.
No siinäpähän sitten alapää haisoo... onneksi ei ole kesä, vois olla alapää mehiläisiä täynnä
[/quote]
Juu, näinpä näin. Ei mullakaan sokereita pisassa tai niiden kaa ongelmia. Siinäpä lemuaa. Käytiin jus saunassa ja panin puhdasta päälle päällyhousuja myöte ja lemuaa vaan :headwall: .
Mulla alko sattuu, tai sillai kourasee ja vihlomaan alapäähän saunan jälkeen, että en päässy kumaraan. Kauheesti sattuu :snotty: .. No,mut kaikki JATKUVAT ja SÄÄNNÖLLISET kovat kivut tervetulleita |O . Mieski lähti äske Hesasta ajeleen, ni on täällä ysin paikkeilla.. Sit voiski jatkaa Kuopioon samantien :D ( in my dreams ).

Autto muute se panacod pahimpaan särkyyn.

Niisku
sulle kans säännöllistä kipuilua sinne =)
 
Kävin taas Eurokankaassa, tällä kertaa ostamassa Nalle Puh fleeceä, jonka aattelin väkertää pinnasänkyyn reunasuojaksi.. Saa nähä kuinka onnistun..
Toi kauppareissu olikin kaiken kaikkiaan ihan hirveä: vauva päätti riehua oikein olan takaa, supistelikin ihan kiitettävästi. Välillä tuntui että mulla menee jalat alta.

Mä oon jo ilmoittanut miehelle että peittoja aletaan heiluttelemaan urakalla ensi viikosta alkaen jotta saadaan tää muksu ulos joskus.. :D

 
Taustaa: läksin aamulla miehen työreissulle mukaan 150km päähän.
Aamupäivällä alkoi tuntua pikkasen epämukavia suppareita, ajattelin että mitähän nyt.
Niitä ei kai mitenkään säännöllisesti tullut, mutta tihenevään tahtiin. Välillä oli tunti, pari, ettei ainuttakaan.

Ajeltiin äsken kotiin, luulin että kuolen siihen matkalle. Mies olisi jo halunnut koukata sairaalan kautta, mutta en suostunut. Kipristelin paluumatkan (1,5h) mykkyrässä penkillä, tuntui että maha kovettuneena koko ajan :eek:

No, kotiin tultua kävin 2-hädällä (maha ihan sekaisin)+suihkussa, ja nyt on taas ihan normaali olo. Tähänkö nää nyt sitten loppui??!! Oisin niin valmis jo.....

36+4
 
:headwall: suppareita tulee yhä, ja usein välissä on vaan 6min. Mut sit aina toisinaan, ihan kiusallaan, väli pidentyy.
Soitin päivystykseenkin, ku löysin lappusen missä sanottiin et jos ennen vkoa 37tulee säännöllisiä tai kivuliaita suppareita alle 15min välein ni pitäis käydä tarkistaan.. Täti sanoi kuitenkin siellä, että ei hätää.. Huoooooh. Ja sit kysy että kuinka kivuliaita? No sattuuhan tämä perhanasti, mutta kai tässä tän kanssa voi elää jos se tarkottaa sitä että tuo nappula tulee ulos. Mut en kyl haluais elää näiden kanssa, jos tää meinaa ettei mitään tapahdu.
Nytkii just meinasin, että ah ne loppu mutta ei, taukoa olikin jo 10min vaan.

Annan kummiskin miekkoselle luvan mennä kaverilleen, vaikka oli vähän sillee että voi jäädä tännekin.. Ei se kuitenkaan mua mitenkään hyödytä, paitsi onhan se kiva jos on seuraa.
Sori omanapainen sepustus.. :ashamed:
 
Hei niinpä. Sit kun ei olis yhtään valmis niin sit alkaa supistella... Ja sit heti kun haluis mennä johonkin tai sovittu jotain niin ei uskalla lähtee ku supistelee.

JOTEN mä olin ovela ja sopisin ens viikoks hääkampaus kokeilun. Ihan varmana en pääse mut kokeillaan. :LOL: :LOL: :LOL:

Mieskin kysyy joka toinen minuutti joko jo... Raukka ei jaksa enää odottaa ollenkaan. Eilen nukkumaan mennessä sanoi että häntä jännittää ihan pirusti. Mä ihan liikutuin. Ja eniten hän jännittää miltä vauveli näyttää. =)
 
Tyttiliini
Ohoh kylläpäs täällä ihmisillä supistelee!

Mulla menee takuulla taas yliaikaseks, vaikka ehdin jo toivoa että kun on vähän ollu kivuliaitaki supistuksia (siis tosi vähän mutta kuitenki) niin olis jotain edistystä tapahtunu.

Kävin neuvolalääkärissä ja katin kontit, kohdunsuu oli ihan kiinni ja kohdunkaulaa pitkälti jäljellä. No saa tietty ollaki vielä tässä vaiheessa, 35 viikkoa vasta, mutta jotenki sitä toivois ettei enää ainakaan 7 viikkoa tarttis kärvistellä...

No joo, positiivista oli että vaikka mulla siis on paineet koholla, raskausmyrkytyksestä ei liene ainakaan vielä kyse, pissa oli puhdas ja lääke pitää hyvin paineen kurissa. Eikä se kuulemma vahingoita vauvaa, mikä helpotus
B)

Jaksua kaikille ja tsemppiä supistelijoille!
 
Mä en jaksa ees toivoo mitää säännöllisyyttä..ei varmaa enne sitä käynnistystä :kieh: :kieh:
Nyt kyllä tuonne sisuksiin vihloo todella :/ , no hyvä, saa oikee repiä paikkoja auki! Ja kusettaa KOKA AJAN |O . Hirveet vesilaskut kohta, ku koko ajan saa olla pönttöö vetämässä.
 
Tyttiliini
Äh unohdin ihan (siis nyt alkaa istukka-aivoisuus iskeä oikein kunnolla), että tää mun vauvan ketku oli kääntyny pois raivotarjonnasta takasin poikittain! Arrgh. En tiiä onko toivoa että enää kääntyis. Että sektioon kait sitte..
 
Ei mitään uutta tällä rintamalla. Koko päivän on tosiaan supistanut, mutta menee jotenkin sillee, että puol tuntii aina 5-6min välein, ja sit puol tuntia 10min välein. Ne kiusaa mua ihan tahallaan selvästikin.
Kai nää joskus loppuu? Siis ihan oikeesti, meinaan, en mä jaksa jos tää jatkuu vuorokauden putkeen näin.
 
Netti pimennosta palattu. Oli jotain häikkää muutaman pvän mut siskon mies kävi laittamassa kuntoon.
Onnea Tillukas vaavista!

Minä soitin tänään nlaan,vaikka eilen siellä just kävin. Eilen kaikki oli ok.
Sanoin siellä kyllä menkkamaisista säryistä mahassa ja selässä ja pahasta hajusta alapäässä. No,tänään koko päivän särki ja th varasi ajan mun omalääkärille joka teki sisätutkimuksen. Epäili pissatulehdusta joten aamulla vien näytteen labraan. Kohdunsuu oli sormelle auki,pehmeä ja 2cm jäljellä.

Särkylääke helpotti oloa onneksi. Mun tuttu on Taysissa kätilönä ja olen siltä kysellyt viime päivinä neuvoja kaikkiin mieltä askarruttaviin asioihin ja yritetään saada hänet sit meille kätilöksi kun sen aika koittaa. Sanoi,että sen voi hälyyttää kotoakin jos ei satu olemaan työvuorossa,jos en syöksyllä oo synnyttämässä. Ihanaa jos hänet saisin siihen!! =)

Nyt iltapalalle!

Mamitre 34+2
 
heips

Vaihdoin lakanat ja imuroisin sain aikaseks yhden supistuksen :LOL:

Kävin myös suihkussa kun alkoi se haju ottaa jo kupoliin. Vaikka eilen kävin saunassa niin ei kyl uskois hajun perusteella. yök yök :LOL:

Voishan sitä viel heilutella peittoja jos mies innostuu mut sit vaan odotetaan ja odotetaan ja odotetaan.... :kieh:
 
Iltaa taas

Tytöt jo untenmailla, olivat iha poikki. Ihana vapaa-aika alkoi. Alapäästä juilii niiku aikasemmin mainitsin, välillä supistaa jne..eli ei mitään uutta mihinkään suuntaan :headwall: .
Mäkin ilmotin jo isännälle, että nyt on vaan haluttava sitä seksiä |O . Vähintä miten voi mua auttaa, että pääsis näistä kivuista eroon. Ja kyllähän tuo suostu :p . Tytötki siis koko viikonlopun mummolassa, ihana äiti mulla, kun suostu ottaa. Tytöt onskina.
On aika noloa :ashamed: , mutta mä koitin kohdunsuuta äsken :ashamed: . Nii hyvin tunnistin viimeks enne äitipolia sen ja sain saman tuomion sieltä, mitä itekin veikkasin..tuli kuumeiluaikoihin räplättyä tuota värkkiä enemmänkin, että oisko tärpänny jne :headwall: . NO anyway.. Kanavaa musta nyt lyhentyny vähäsen, ehkä sentti jos on jäljellä ja nyt sain pari sormee sisään. Ja nyt se kohdunsuu ei ollut edes niin kaukana, kun viimeksi oli. Nooh.. eipä näistä mitään hyötyä ole, mutta kiva tunnustella tilannetta :D :ashamed:

Täällä mä kuulkaa roikun vähintään nii kauan ku se isäntä kotiutuu, teidän riesana :saint:
 

Yhteistyössä