***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

Kävin eilen illalla myöhään synnärillä kääntymässä, kun luulin että nyt se sitten on tulossa... No, kotiin tulin nukkumaan ja hyvin nukuin :). Vauvalla kaikki ok masussa, itse poden poskiontelotulehdusta ja popsin antibiottia. Toivon että ehtis lääke vaikuttaa vaivaani ennen synnytystä.

pilvipouta rv38+2
 
Koko yö rampattu pissillä, ennen viittä sitten päätin luovuttaa nukkumisyritykset.
Mies-raukka luuli unissaan, että nyt tulee lähtö, kun taas kerran kampesin ylös vessaa kohti. Turha luulo..

Meinasin tänään lähteä taas miehen mukaan työreissullensa, saanpa jotain muuta tekemistä kuin kotona makaaminen.
Viimeksi (2 vk sitten) koko päivän autossa istuminen toi ne kipeät supistukset, jospa tänäänkin... :xmas:

38+4
 
Kela on perseestä. Ei valitettavasti ole juurikaan hyvää sanottavaa niiden touhuista. Meilläkin maksellaan aataminaikaisia opintotukia takaisin.
Se se vasta on mukavaa hommaa, 15% korko vai mikäs niissä olikaan :whistle:

Mites muut, ootteko saaneet tammikuussa (äitiyslomalaiset) jostain rahaa? Joillakin taisi työnantaja maksaa 3kk palkan normaalisti, ellen väärin muista?

Kun mulle tulee rahaa vasta joskus helmikuun puolen välin jälkeen, viimeksi palkkaa nostanut joulukuussa. Kyllä tässä miehen tuloilla vielä pärjäillään, mutta kivahan se olisi omaakin rahaa olla....
 
liirah mun on ite pitänyt kirjottaa samasta jutusta. Oon jo pari viikkoa katellut kun alamahassa roikkuu sellanen ruma läskiriekale, ihan niinkun ennen raskautta =) Poissa on se söpö pinkeä pallomaha...

Mä olin tammikuun alussa töissä, no ja vuosilomalla, seitsemän päivää, ajattelin että saan niiltä jonkun näkösen palkan viimenen päivä... Yllätyin positiivisesti kun olikin aikalailla normi tili, mutta sitten huomasin että aijoo, siihen tuli vielä 9 päivää äippärahaa pomon puolelta.

Mulla on itseasiassa kahden viikon välein tilipäivä, eli sain jo 15 päivä tilin mutta meni aika lahjakkaasti laskuihin, siks toissapäivänä jouduttiin ne pakastimesta löydetyt pahamaineiset pasteijatkin syömään kun ei ollut muuta eikä oikein rahaa ostaakaan :ashamed:

Parin tunnin päästä sitten ois se ultra, mä niiin toivon ettei tarvis lähteä sen jälkeen Tampereelle, edes tarkempaan syynäykseen, käynnistelemisestä puhumattakaan :(
Laskeskelin koko eilisillan liikkeitä, varmuuden vuoks laskin aina muutaman yli kymmenen että oon sitten varmasti tuntenut niitä riittävästi...

Kehtaiskohan kysyä siltä lääkäriltä että mitä mieltä se on, jos kaikki on hyvin niin saanko lähteä huomenna ostelemaan... Olis pakottava tarve... en voi synnyttää muutenkaan jos ei asiat ole järjestyksessä kotona :ashamed:
Jos ihan pikaisesti kävis.. Ketä mä yritän vakuuttaa... *huoh*
 
tilttailiko muilla eilen illalla tämä palsta? kirjottelin ummet ja lammet illalla niin sit ku rupes lähettämään niin sinne hävis ja meni valkeaksi koko sivu :kieh:
heräsin tuossa puolitoista tuntia sitte, rupesin vissiin taas liian aikasin illalla nukkumaan..

eilen illalla oli tosi outo olo, piti suihkustaki pinkasta äkkiä pöntölle yökkimään ja sitte nukkumaan mennessä tuli pari kipeetä supistusta,väliäki oli vaan 5 min, mut siihen pariin ne sit loppuki..äsken kuulu naapurista jonku oksentelu :x toivottavasti on rapulassa eikä taudissa, ku nyt pelottaa itteäki että eihän tauti tuu ku eilen sillä tavalla yökötti..

Kela on tosiaan "vähä" omalaatunen laitos..meillä meni viime kevät uskomattoman tiukille ku kela päätti ottaa jo MALISKUUSSA huomioon minun KESÄKUUSSA alkavan päivärahan niin kyllä nauratti ku laskivat asumistukea yli satasella sillon ja se opintotukikin oli niin pirun suuri.. :kieh: nytki odotellaan parhaillaan päätöstä asumistuesta..ukollekki tuli just eilen päätös että pitää maksaa muutamia satasia kelalle takasin työttömyyspäivärahoja :kieh:

tänään on se lääkärineuvola.. :/ onkohan tuolla alhaalla tapahtunu mitään edistystä, vois nyt edes hitusen olla paikat auki, niin kannustas edes vähä, mut ei ne kyllä esikoisenkaan kohdalla auennu vasta ku 40+3 ja samana päivänä synty.. :/

piipero86 & piipertäjä 36+0 :D
 
Aikaisemman vuoronumeron omaavat alkakaas painua laitokselle!!!

Joko minuun iski flunssan lisäksi vielä vatsatautikin tai sitten enteilee synnytystä. Ekassa raskaudessa alkoi näin aamusta "vatsatauti" ja seuraavana yönä meni vedet ja puolen päivän jälkeen olikin nyytti kainalossa. Tätä vasten tuo vanhankansan paastovinkki saattoi pitää paikkansa, sillä eipä minun yleensä tule vatsataudissa muuta kuin juotua... Eilisiltana tosiaan palsta ilmoitteli "Server too busy"...

Välillä miettii, että mullahan on toinen np-ultran mukainen laskettuaika 16.2. ja sen mukaan viikkoja olisikin jo 37+5... Viralliset viikot menee varhaisraskauden ultran mukaan, jonka perusteella positiivisen raskaustestinkin olisin tehnyt 3+0 viikolla ja ukolla olisi varmasti kylän parhaat (säilyvimmät) siittiöt. :kieh:

Heltu ja masu 36+3

 
Niisku-neiti mun pikkusiskolle ja sen miehelle kävi kans noin,et kun niiden poika syntyi niin kela otti mieheltä joka opiskeli niin asumistuen 150? pois koska alkoivat saamaan 100? lapsilisää.Siis ihan älytöntä.Ne jäi kuiteskin 50? miinukselle tossa vaihtokaupassa.

Eilen illalla supisteli muutaman tunnin ja olin varma et lähtö tulee,mut ei. :/
Hyvähän vauvan on viä masussa kasvaa,mut tiiän,ettei se siä enää kauaa oo.
Kohta käytetään nuorempi poika 2v nlassa ja sit mies vie ne mummulaan hoitoon huomiseen asti..IHANAA OMAA AIKAA!!
Laitetaan illalla yläkerran makkariin laminaatit ja sit onkin meiän uus kutupesä valmis,vain pientä hienosäätöö enää puuttuu. ;)

Nyt pukeutumaan

Mamitre 36+2
 
Heltu mä kans tuossa mietin että alkuperänen LA olis tuossa 13.päivä niin viikot olis nyt sitte jo 38+1 jos en nyt ihan päin mäntyjä tuota laskenu ja sit kierron mukaan LA olis 20.päivä eli nyt olis 37+1 niin minähän voisin noita viikkoja katsellen niin ihan rauhassa alkaa jakautumaan :D no katotaan mitä ne tänään ultrassa sanoo, ku monesti on sanottu että vauva vastais kyllä tota alkuperästä laskettua aikaa MUTTA mennään nyt tämän 28.päivä mukaan.. :kieh: eli viikot siis nyt ton 36 tasan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
me ostettiin tänään uus auto, plymouth grand voyager B) vielä ku oppis ajamaan :whistle:
Tervetuloa kerhoon B) Huoltoasemat tulee tutuiksi ;) :LOL: :LOL:
Onko minkä vuotinen? Mistä ostitte? :D
-96 ja ihan tästä kulmilta ostettiin. selvis et sen perheen poika on mun poikaa kk nuorempi ja ollaa oltu samaan aikaan vauva-uinnissa B) ei mikään mämmilä tää :whistle: :LOL:
 
Huomenta!

Hurjasti tullut taas tekstiä. Eilen pidettiin miekkosen kanssa tietokonevapaa ilta ja siivottiin kaappeja, tuli tehtyä edes jotain hyödyllistä :)

Ja Shiva, olis kyllä hyvä, jos vauva ei enää paljoa kasvaisi yliajalla. Oma terkka ei kyllä ole tuollaisista maininnut, vaikka sille peloistani kerroin :eek: . No ei auta kun vaan oottaa ja oottaa, kaitpa se vaavi sieltä joskus tulee. Taisin ottaa liian tosissani lääkärin kommentit, kun se mulle tammikuun alussa sanoi, että kohdunsuu näyttää niin kypsältä, että ei varmaan laskettuun aikaan mene, mutta taitaa mennä ja reilusti ylikin....

Anna86, olipas sulla ollut tosi mulkero lääkäri. Varmaan sektio on tilanteessasi paras, turha ottaa pöljiä riskejä.

Vieläkö teillä muutes peitot heiluu? Meillä ei mies tee enää yhtään aloitteita ( ei oo tehny pitkään aikaan ), vissiin pelkää masua ja vauvaa jne. Jos ite oikein päiväsotalla maanittelen saattaa jotain tapahtua joskus. Muuten kolmen S:n harrastus jää saunaan ja siivoamiseen, huoh miten tylsää.... |O

Hedukka & "muhvi" 39+4
 
ei heilu peitot ei |O ei tee ukko alotteita ni en mäkään sit viiti, ollaa sit ilman kele :kieh: kohtahan se loppuu kuiteski...

viime yö meni aika hyvin, pojan kannalta siis. nukku yön läpi. kuumetta tuntuu vielä olevan mutta muuten aika pirtee. yskäki vähä paremman kuulosta. jospa se nyt siitä. saa nähä millon muhun iskee :kieh: ei tästä nyt vieläkään jouda synnyttämään :whistle: B)
 
Taas uusi toiveikas aamu, mutta eipä taida tänäänkään tulla lähtöä....Pitäis keksiä jotain hyödyllistä tai sitten ihan hyödytöntä hommaa, samahan se on.

On se kyllä hullua, miksi sitä odottaa niin kauheesti lähtöä vaikka tietää mitä se on ennen kuin vauvat ovat maailmassa ja sitten kun ne ovat, kuinka väsynyt ja sekaisin sitä on pitkän aikaa.

Kiin mulle on höpötetty siitä viikosta 10 alkaen, että kaksoset yleensä tulevat aikaisemmin ja pitää ottaa rauhallisesti, kun ennen aikaisesti ne tulevat kuitenkin. No tässä sitä nyt ollaan. Oon kyllä ollut aina sellainen poikkeustapaus. Kätilö sanoi lähtiessäni osastolta, että kyllä ihmettelen jos maanantaihin asti selviät, mutta katotaan vaan niin varmasti selviän.

Jahvetti toivottavasti pääset lähtemään pian, josko mekin sitten heti perään päästäis.....

No mutta eikun hauskaa torstai päivää kaikille!!!!

Kiinamama ja mukelot 38+2
 
Eilen tosiaan kone jumitti pahemman kerran, mutta nyt näköjän toimii taas.


Vanhemmista Me ollaan jotenkin jämähdetty kotinurkille, joten molempien vanhemmat asuu noin 4km päässä. Täällä se ei tosin tarkoita sitä, että kukaan meillä alvariinsa ravaa. Apua saadaan kun tarvitaan ja pojat näkevät isovanhempia viikottain 1-2 krt. Mulla on vielä kaksi mummoa, toinen asuu 30 km päässä ja toinen 250 km päässä...sinne sitten aina lähdetään ns. maalle.

Turvaistuimesta Meillä on vielä tallessa (ja ei olla kolaroitu) poikien vanha Britax rock o tot...pärjäillään sillä alkuun. Katselin noita samanmerkkisiä uutena kaupassa ja ei ne musta kovin ollu muuttunut. Aattelin vielä, että vauva saa matkustaa poikien keskellä takapenkillä, on ainakin auton turvallisin paikka. Autona meillä on farmari C5 citikka.

(.) Mulla LA 2.2. ja nyt taas tuntuu, että taidan täällä kärvistellä vielä pari viikkoa. Todelliset tuntemukset hävinneet kuin tuhkatuuleen. Liityn siis Jahvetin kanssa tähän "ei me mihinkään synnyttämään heti lähdetä....viikko tai pari vielä" -kerhoon. :LOL:

Hauskaa muuten, että en ole hirveesti mitään enää kalenteriin suunnitellut...äsken käänsin helmikuun seinäkalenterista, niin tyhjää näyttää.. mun kohdalla. Nyt olisi vauvalla todellakin aikaa jo tulla ja oikein siihen on monta päivää jo varmuudeksi varattu..... :LOL: .

Seuraava neuvola on maanantaina.


Lumianna 39+5
 
Huomenta!

On tää kyllä, kellään muulla vielä LA kuin Jahvetilla ja kaikki olis jo menossa, vaikka yliajalle menee tod. näk. joka kolmas. Sorry realismi mut mulla hajoaa muuten pää jos mietin joka päivä että tänäänkö.. :kieh:

Kelan kanssa taistelu on kyllä viho viimeistä, kokenut myös samankaltaista. Nyt onneks sen verran onnellinen tilanne ettei tarvi muuta kuin äippärahaa ja lapsilisää nostaa, niin joo ja likalle tulee erityishoitotuki kun on diabeetikko, mut noi tulee automaattisesti melkein kaikki niin ei tarvi turhia selvitellä eikä selitellä. Opintotukia ne perii multa varmaan takas mutta vasta ens vuonna ja siinähän perivät. Pari kuukautta maksan ihan syystäkin kun en koulussa enää jaksanut tehdä mitään eli opintopisteitä ei kertynyt tarpeeksi. :kieh: Sama se.

Mä pelkään tota oksutautia kun ruttoa. Meillä likka on aika heikossa kunnossa jos sen saa, kun ei ruoka pysy sisällä eikä hiilarit imeydy mutta insuliinia oon pakko laittaa niin sokerit menee aika hurjissa lukemissa alakanttiin. Tiputukseen nuo pienet ja isommatkin diabeetikot joutuu melko usein vatsataudissa. Tähän mennessä ollaan taudeista selvitty kotona kyllä mutta ennemmin tai myöhemmin tulee se hetki kun kotikonstit ei riitä. Mietin sitäkin et sit kun meillä on kaksi täällä oksentelemassa niin on aika mielenkiintoista varmasti yöt viettää kun nyt on menny ton yhden vahtaamiseen kummankin vanhemman resurssit niin mitäs sit kun on kaksi ja hyvässä lykyssä kummallakin diabetes. ARGH! :eek:

Nyt meen lepäilee, kun vielä pystyy. Esikko on eskarissa eikä just nyt ole mitään akuuttia kotihommaakaan.

Niin joo, Jahvetille voimia tän päivän kanssa, huomenna se on jo yli sitten ja sit on se pahin rajapyykki ohitettu. :D Tsemppiä! En sano että voisit mennä kun et mee kuitenkaan. ;) ;)

Vanamo+Viltsu 38+1 :heart: :
 
Oih tätä ihanaa hiljaisuutta!! Ei tiedossa 2 päivään minkäänlaista vinkunaa korvissa,ei päivärytmiä..pelkkää omaa aikaa.Mä oon niin happy,vaikka ikävähän poikia aina tulee.Tässä olotilassa kyllä kun jalkoväli on armottoman kipee ja muut vaivat päälle niin en pode minkäänlaista syyllisyyttä. Saanpa tehdä omaan tahtiin kotitöitä ja mikä ihaninta,NUKKUA jos huvittaa!! :D

Kovasti jo päässäni suunnittelen iltaa kun aletaan laminaattia lätkiin meiän makkariin.Verhoja jne voisin jo päivällä sommitella,pestä pyykkiä jne.

Kävin kaupassa pojan 2v nlan jälkeen ja taas tarttu matkaan pieni vaippa paketti..mun on "pakko" ostella niitä varastoon kun niitä kuiteskin sit menee. :)

Joku kyseli kaukalosta,me ostettiin käytetty gragon autobaby. Tuli melki kaikki hävitettyä nuoremman pojan kasvettua,kun ajateltiin et seuraava sit tehdään vasta 3-5v päästä..no hiukka aikasemmin sit kuiteskin aloin vonkaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
me ostettiin tänään uus auto, plymouth grand voyager B) vielä ku oppis ajamaan :whistle:
Tervetuloa kerhoon B) Huoltoasemat tulee tutuiksi ;) :LOL: :LOL:
Onko minkä vuotinen? Mistä ostitte? :D
-96 ja ihan tästä kulmilta ostettiin. selvis et sen perheen poika on mun poikaa kk nuorempi ja ollaa oltu samaan aikaan vauva-uinnissa B) ei mikään mämmilä tää :whistle: :LOL:

Yllättäviä sattumia aina löytyy :D
Onko se sellanen laatikkomallinen vai sellanen vähä pyöreempi ns. uudempi korimallinen?
Noissa autoissa on sitä jotakin B) Mie tykkän ihan hirmusti, vaikka vanha ja ruma onkii :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
(.) Mulla LA 2.2. ja nyt taas tuntuu, että taidan täällä kärvistellä vielä pari viikkoa. Todelliset tuntemukset hävinneet kuin tuhkatuuleen. Liityn siis Jahvetin kanssa tähän "ei me mihinkään synnyttämään heti lähdetä....viikko tai pari vielä" -kerhoon. :LOL:
Kiva että tänne sit jää joku muukin :attn:
Tuntuu että kaikki muut vaan menee, kellä LA paljon paljon myöhemmin :ashamed: Noh, tähän olin varautunu, mut tosiaan toivon, että ennen 10. päivää syntyy...en haluis ihan liki esikoisen synttäreitä, jotka siis on 16. päivä :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Niin joo, Jahvetille voimia tän päivän kanssa, huomenna se on jo yli sitten ja sit on se pahin rajapyykki ohitettu. :D Tsemppiä! En sano että voisit mennä kun et mee kuitenkaan. ;) ;)

:
Jep, en meekään :kieh: Pitää nyt vaan toivoo, ettei tänään ainakaan tulis lähtö, kun illalla pitäs kauppaan mennä, kun jääkaappi on IHAN tyhjä :kieh: :kieh:
Ja huomenna ei voi mennä, että miehet pääsee illalla peliä kattoon, et aikasintaan lauantaina :LOL:
 
Huomenta!

Mä en kans odottele sitä lähtöä sen kummemmin, oon ottanu sen ens viikon tiistain sellaseks kiintopisteeks, silloin ehkä käynnistetään tai sit suunnitellaan jatkoa, sen tiedän et viimeistään LA:na kuitenkin käynnistetään, mukavahan se olis jos itsellään käynnistyis mut eipä hätiä, päivä kerrallaan mennään vaik välillä ahdistaakin ku ei jaksa ja pysty kaikkea tehdä mitä haluis, mut jotenkin nyt jo haikea mieli kun aattelee et tää todennäkösesti viimeinen raskaus. Mies olis jo ollu tyytyväinen kahteen tyttöön mut mä halusin tän kolmannen ja kyl mieskin ollut ihan mukana sit ku päätettiin et kolmatta koitetaan.

Täytynee lähteä keittiöön katsomaan onko porkkanasämpylätaikina jo kohonnut tarpeeks, esikoinen malttamattomana odottelee et pääsis leipomaan. Aika mukavalta näyttää kun ulkona kaikki ihan valkoista kun eilen tuli sitä lunta vihdoinkin, toivottavasti pysyis kauemmin ku pari päivää.

Taidetaan tehdä eväsretki metsään päkkäreitten jälkeen, puol astetta vaan pakkastakin et ei tuu vilukaan, ku ei oikein noi toppavaatteet mahdu päälle enää.

Mukavaa päivää kaikilla ja onnea jos joku vauvan kainaloonsa saanut!

Victoria 37+2
 
Hohoi...missä viivyt, tänään sun piti tulla oi rakas masukkini :whistle: :wave: :LOL:

Hei, kukas se olikaan kun vatsataudista puhu, niin mulla alkoi aamu kovalla vatsakivulla, oksettavalla ololla ja mahan tyhjäämisellä |O |O Tosin kerta riitti.
Nukuin ysiin asti, vielkin väsyttää aivan sikana...varpilla mahatauti iskemässä!!!! :snotty:

Jahvetti 40+0

Ai niin, ja peitotkin pöllytettiin eilen...sain mie siitä hirmusen selkäsäryn :snotty: :kieh:

Niin ja välimallikin tossa ennen kouluun lähtöä tokas, että eipä se sitte tammikuussa syntynykään...en kommentoinu mitään, mielessä aattelin, et onhan sillä viel aikaa :LOL:
 
Kertokaas kokeneemmat ja viisaammat... :attn:

Nyt tulee ällötystekstiä, sori jo valmiiksi :ashamed:. Mulla lähti limatulppa toissapäivänä ja eilen tuli samanmoista paksua limaklönttiä hivenellä verta vielä lisää. Eilen illalla alkoi sitten tulla sellaista vaalean kellertävän punertavan mitälie valkovuodon tyyppistä sen verran reilummin, että laitoin pikkuhousunsuojaa jo pöksyihin. --- Mitä hemmettiä se tuo siis on? Tuo valkovuodon tyyppinen, jossa voisi kuvitella värin perusteella olevan ehken hieman verta mukana?? Ennakoisko tämä nyt jo jotain tapahtuvaksi vai liekö toiveajattelua :kieh: ?

Yöllä oli sen verran kipeet supistukset, että meinasin jo ukon herätellä, josko olisi lähtö edessä, mutta meni sitten kuitenkin taas ne supparit ohi. Pöh.

Voi Jahvettia B) pitkä on odottavan aika... no katto vaan niin monet meistä muistakin kärvistelee tossa samassa vaiheessa edelleen ja hieman sen jälkeenkin, vaikkakin jo hätähousuilee (kuten minä itsekin!) jo nyt mukamas lähdön puolesta :kieh:. Ei vaan malttais enää odottaa...
 

Yhteistyössä