**Helmikuun Helmet** lokakuu

Tässä uusi ketju..
Helmikuu lähestyy kokoajan :heart:

31.1.2008

Jahvetti, 4. lapsi, Koks, T


1.2.2008

Matilda81, K-HKS, T
Nenny06, 2. lapsi, PKKS
Uksa, 4.lapsi, HYS
Äippä70, 1. lapsi, MKS


2.2.2008

Lumianna, 3. lapsi, KOS


3.2.2008

Anna86, 1.lapsi, Kätilöopisto, T
Hedukka, 1. lapsi
Mouse
Tellus1, 1. lapsi, K-HKS


4.2.2008

Cruella DeVille, 2. lapsi, Koks
Goldy, 1. lapsi, TAYS
Hissukka, 2. lapsi, K-HKS
Kevytmelankolia, 4. lapsi, KYS, T
Kiin, 1. lapsi, SKS, T
Mirtsu81, 1. lapsi, T
siruko, 1. lapsi, T



5.2.2008


Pöhinä, 1. lapsi, P
Sininen hetki, 1. lapsi, KOS
Tarppa, 4. lapsi, KYS, T


6.2.2008

Evaellen, 1. lapsi, KOS, T
Hanne-mari, 3. lapsi
Joyeux, 1. lapsi, KYS
Sutska, 1. lapsi


7.2.2008

NelHM, 3. lapsi, KYS, P
Olivia82, 4. lapsi
Piparjuuri, 1. lapsi
mulish, 3. lapsi, P
Suurperheen äityli, 6. lapsi, T
Shiva, 1. lapsi, Nkl, T


8.2.2008

Taikku-74, 2. lapsi
Tuulitukka-74, 2. lapsi, KOS
Tuttemui, 5. lapsi, OYS


9.2.2008

Babygirl, 3. lapsi, TAYS, T
Pessi, PHKS


10.2.2008

Aamuaalto, 2. lapsi, PHKS
Lammiska
Liirah, 1. lapsi, P
meijuska, 3. lapsi, E-KKS
Meillevauva, 1. lapsi
Pusuapina, 1. lapsi, TAYS
Sara-70, 3. lapsi


11.2.2008

Kipsu, 1. lapsi
Odezza, 3. lapsi
pilvipouta, 2. lapsi, K-HKS


12.2.2008

Adrian-80, 1. lapsi
Anna-Mari82, 2. lapsi, KYS
Jepsu, 2. lapsi, K-pks, P


13.2.2008

annnas, LKS
Piiju, 1. lapsi, KYS, T
Tillukas, 1. lapsi, SatKS, T
VanamoBr, 2. lapsi, Jorvi , P


14.2.2008

Jijope, 3. lapsi, P
Marie82, 1. lapsi, P
Nipsuli, 1. lapsi



15.2.2008


BellaDelaRosa, 2. lapsi
Piipi79, 1. lapsi, TYKS
SEE, 1. lapsi, KOKS


16.2.2008

civindal, 1. lapsi, KOS
Lily-, 2. lapsi, VKS
Olivia, 1. lapsi, K-SKS, P
Äitsy80, 3. lapsi, Seks
Sahrami80, KOS, P


17.2.2008

Hulipumpsis, 4. lapsi
Tikru71, 1. lapsi


18.2.2008

emmie, 1.lapsi
Puunukke, 5. lapsi, OYS
Rimpe, 4. lapsi
hilunen, 2.lapsi, Koks, T


19.2.2008

Melon, 4. lapsi, TYKS, P
Napsuh87, 1. lapsi
Victoria Crown, 3. lapsi, TYKS, T


20.2.2008

Ciba, 1. lapsi, Jorvi
HEIDOS, 2. lapsi, KOS
miina34, 1.lapsi
Pottu82, 1. lapsi, KYS


21.2.2008

K-M, 2. lapsi
Mielikki, 5. lapsi, TAYS
Pikkuveikka, 2. lapsi, Jorvi
pinja79, 2. lapsi, K-SKS
Tyttiliini, 2. lapsi
Zuku, 1. lapsi


22.2.2008

Kuukuna, 1. lapsi, Jorvi, P
satu1975, 1. lapsi
Terttu77, 2. lapsi, TAYS
Villapeitto, 2. lapsi, Tammisaari


23.2.2008

Saanukka, 1. lapsi, OYS, P
VVG76, 1. lapsi, NKL
Pupi, 1. lapsi, KOS


24.2.2008

katariina84, SKS


25.02.2008

Chili, 1. lapsi, P
c81, 1. lapsi, KOKS
Heltu, 3. lapsi, K-HKS
Skog, 1. lapsi
Vinja, 2. lapsi, PHKS


26.2.2008

hilari, 5.lapsi,
Mamitre, 3. lapsi, TAYS
Minni80, 2. lapsi


27.2.2008

bedluna78, 1.lapsi, Jorvi
Hannipupu, 3. lapsi, KOS, P
Helmiminttu, 1. lapsi
Kia77, 1. lapsi
Liziska, TYKS


28.2.2008

KatariinaVaan, 2.lapsi
Laa Laa, 3. lapsi
Pallukka, 2.lapsi
Piipero86, 2. lapsi, P


29.2.2008

Elodie
heinälato, 2. lapsi
lumienkeli1, 7. lapsi



Vielä ilman LA:ta

Amppi, 1. lapsi
Anselmi86, 1. lapsi
Burberrynen, 3. lapsi
Karita87
Keiju84, 2. lapsi
Mari-78, 2. lapsi
Minerva, 2.lapsi
Mymmelis
Ninsko
Pikku-Katti
Toukkahaave, 1. lapsi



Edelliset keskustelut:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t783780 kesäkuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t806477 heinäkuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t828096 elokuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t850196 syyskuu
 
Kiitti Saanukka uudesta pinosta! :flower:

tosiaan helmikuu lähestyy koko ajan. Veljilleni vaimoineen kerrottiin viikonloppuna tulevasta. Toisen vaimo oli kuulemma jo vähän ounastellut, muttei uskaltanut kysyä: Vihjasi vain kun heidän vauvaansa sylissä pidin, että "tuleeko vauvakuume"? Pitihän se sitten paljastaa =)
Toiselle soittelin laitokselle, ovat saaneet tyttövauvan :heart: , ja neljävuotiaamme halusi myös puhua puhelimessa. Sanoi sitten, että: "äidinkin masussa on kasvamassa pieni vauvanalku" :D :heart:

Mulla on supistellut nyt melkoisesti etenkin työpäivän päätteeksi, ja illalla tuli iso limaklöntti housuihin :eek: Säikäytti vähän, mutta yritän pärjätä keskiviikkoon, silloin nla.
 
SEE
En heti huomannut uutta pinoa joten kirjoittelin tohon vanhaan mutta kopsaan tekstin nyt tännekin. Ja kiitos uudetsa pinosta Saanukka.

No niin nyt on ultra onnellisesti takanapäin. Kaikki oli niinkuin pitääkin joten terveen paperit vauva sai. Pituutta oli 20cm ja painoarvio oli 360gr. Vauva oli vauhti päällä ja ultraaja nauratti kun ei meinannut antaa reisiluuta mitata ollenkaan. No saatiin sekin sitten lopuksi selville. Vauva vastasi viikkoja. Pieni söpöläinen se siellä heilui, ihana pieni nenä ja söpö profiili. Ultraaja oli tosi mukava ja kertoi kyllä yksityiskohtaisesti kaikki. Sukupuolta ei kysytty! Joten sitten synnärillä nähdään kumpi tulee, itse olisin kyllä ollut utelias mutta pysyttiin sopimuksessa ettei kysytä. Sanoin ultraajalle että ei haluta tietää. Reisiluuta mitattaessa ultraaja sanoi että sukupuoli on selvä ja itse kyllä myös omat johtopäätökset tein mutta se jääköön salaisuudeksi ja mun arvailuksi. Täytyy kyllä sanoa että ymmärrän ja osaan noita tulkita jonkin verran maalikkoa enemmän. Istukka on takaseinämässä joten senkin puolesta kaikki ok.

Nyt on olo hyvin helpottunut ja onnelinen. Mieskin oli suu korvissa kun poispäin ajeltiin.

T:SEE rv20+3
 
Saanukka Kiitos uudesta listasta!! täälki viimeyönä ukkonen kunnolla paukutteli. Jotenki tosi "kerseeta" ku on pimeetä ja ympärillä välähtelee ja jyrisee. Vähän jännättiin et pysyykö elukat laitumella ku vettä tuli KAATAMALLA! :|
tuttemui lapset osaa joskus yllättää :LOL:
 
Kiitos Saanukka listasta :flower:

Miulla lirahtelee pissa ihan jatkuvasti :ashamed: Flunssassa huomasin, että lirahtaa, kun aivastan, mutta nyt oli tullu ihan muutenkin, kun oli kova pissahätä :( Pitääkö miun lähtee ostamaan Tena ladya :eek: Mie kuseksin kohta ympäriinsä kun pieni spanieli |O Lantionpohjanlihaksia vaan treenaamaan...
 
Kiin Hyvä ku en kussu housuun kun luin ton sun jutun tenaladystä. Mun mies härnää mua kans ku meinaa lorahtaa välillä tääläkin. Varsinkin jos nauraa tai aivastaa. :LOL: taitaa lantionpohjalihakset olla aika huonona. :ashamed:
Kehui mulle et ostaa joululahjaksi muutaman paketin tenaa ja paketoi pehmeitä paketteja. :D Ei tää kyl kiva vaiva oo.

Neuvolaankin soitin noista ylämahan kivuista ja päänsärystä. Sanoi et verenpaineita kannattais mittailla ja koittaa rennietä syödä kun mahaa pakottaa jos vaikka närästystä olis. En tiiä. Kuitenkin loppukuusta on neuvola niin katotaan et meenkö lääkärin pakeille sit siitä.

Nyt pitää mennä laittaa ruokaa...nälkä jo kauhea.

Jepsu ja Poju 20+6
 
täällä ei jyrähtäny ku kerran aamulla. onneks se vesisadeki loppu et päästiin ulos ja toivottavasti pysyykin poissa.

toi virtsankarkailu on tosiaan veemäinen vaiva |O ilmeisesti ne lantionpohjan lihakset alkaa löystymään jo alkuraskaudessa kun tää on vaivannu jo kauemmin. onneks nyt on jo vähä helpottanu ku muistaa treenailla noita "lemmenlihaksia" :whistle:

kiitos saanukalle päivityksestä :flower:

 
iltapäivää helmikuun mammoille ja kiitokset saanukalle uudesta pinosta!

hirveesti oli tullu vanhaan pinoon juttua sitten edellisen käynnin, joten lienee turhaa yrittääkään kommentoida kaikkea. onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille ja tsemppiä kovasti vaivaisille! jospa jatkossa ehtis visiteeraamaan edes vähän säännöllisemmin, niin ei aina menis montaa päivää vanhojen juttujen lukemiseen :).

meillä oli tänään aamulla neuvola ja tämä oli siis jo neljäs terveydenhoitaja, jonka luona oltiin (neljästi ollaan käyty). kysyin sit, että olisko mahdollista vaihtaa oma terkka johonkuhun toiseen, joka ehkä olis joskus paikallakin, mutta sanoivat, että kaikilla on kovin täyttä.. eli kuulemma jos ens kerralla vielä on eri täti, niin sitten vasta asiasta voi keskustella. periaatteessahan sillä ei oo väliä, vaikka eri ihminen asiaa hoitaiskin (kun samat jututhan ne aina tekee), mutta aika rasittavaa vaan aina kertoa uudelle ihmiselle ne asiat, jotka oman terkan pitäis jo tietää.. ainakin neuvolakertomuksista päätellen suurin osa teistä on päässy saman tädin juttusille joka kerralla?

muuten oli kyllä kaikki oikein mukavasti ja sf-mittakin otettiin nyt ekaa kertaa. se oli 19,5 cm (viikot on 21+4), joten kohtu on kasvanut hyvin, vaikka vatsa onkin ulospäin erittäin pieni. terkka tosin sanoi, että parempi vaan näin, niin ei ole turhan aikaisin maha "tiellä". painonnoususta oli edellisessä pinossa ollut puhetta. terkka sanoi nyt aamulla, että voisin yrittää saada painoa nousemaan vähän rivakammin, kun nyt nousu oli 300g/viikko sitten viime käynnin, ja sitä ennen kai 250g/viikko. painoindeksi mulla oli ennen raskautta alle 18, joten hänen mukaansa pitäisi saada 15-20kg raskauden aikana :O... mikä tarkoittais vähintään 500g/viikko painonnousua ainakin nyt jatkossa. aika hurjalta kyllä kuulostaa, mutta tästä eteenpäinhän se vauva vastaa kasvaakin kunnolla. salia, spinningiä ja muuta liikuntaa oon voinut ja jaksanut jatkaa ihan entiseen malliin vähintään 5 kertaa viikossa, joten kulutus ainakin on pysynyt ennallaan. jännä vaan, kun kroppa ei tunnu reagoivan negatiivisesti mihinkään aktiviteettiin, kuvittelin aina että raskausaika rajoittais elämää todella paljon.

äitiyspapereista oli puhetta, kun torstaina tulee se 22 viikkoa täyteen. sanoin, ettei niitä tarvi lähettää himaan, vaan voidaan ens kerralla lääkärineuvolan yhteydessä täytellä. mulle riittää, että se pakkaus ehtii ennen helmikuuta perille :). ihan kiva vaan, jos saadaan pitää koti kahden aikuisen kotina mahdollisimman pitkään, joten pinnasängyt ja muut vauvasta kielivät kamat hommataan varmaan vasta joskus joulun jälkeen. muutamia supersöpöjä vaatteita ollaan kyllä ostettu, mutta ne nyt ei kaapissa paljoa tilaa vie.. eli sitä pesänrakennusviettiä odotellessa :).

tukivyöstä
olisin vielä kysynyt, että onko teillä monella jo käytössä? neuvolasta suosittelivat käyttämään (vaikka ei olis niin vaivojakaan, kuulemma voi toisilta ehkäistä vaivat kokonaan) mutta kannattaako vyö hommata jo nyt, jos vatsa vielä kasvaa kovasti? ja jos on suosituksia eri merkkien suhteen, niin ilolla otetaan vastaan.

ai niin, liikkeistäkin oli ollut paljon puhetta edellisen kuun pinossa. mulla tuntuu hyvin ihan pinnalle asti (3 viikkoa sitten tais mies tuntea ekat potkut tosta vatsan päältä) ja napakat potkut näkyykin nykäyksinä tossa vatsan päällä säännöllisesti, vaikka istukka onkin edessä. vauvan asennonkin tuntee välillä oikein hyvin, jos se sattuu olemaan tossa pinnan lähellä.

noniin, eiköhän tämä omanapainen jutustelu nyt riitä, ens kerralla yritän vähän enemmän kommentoida muidenkin juttuja, jos sillon olis paremmin asioista kärryillä. oikein ihanaa (sateista) syyspäivää kaikille odottajille ja erikoisesti jaksamista teille supistelijoille ja muille vaivaisille!
 
Jee, uusi ketju... :wave: Täällä vaikee yö takana ja tää päivä ollu yhtä tuskaa. :/ Selkä on tulessa ja päähän koskee :headwall: oikeelle puolelle mahaan viiltelee inhottavasti. :eek: Soitin neuvolaan ja ne käski lepäillä kun huomenna on se aika polille jos ei vuotoa ilmaannu niin yrittää pitäs siihen asti jaksaa :/ Niin ja sellanen inhottava tunne lantiossa kokoajan ihan kun joku levittelis sitä ulospäin.. en osaa oikein kuvata tunnetta mutt kuiteskiin..
On menny tää mun raskaus valituksen puolelle ei enään jaksa oikein iloita muusta kun pikku potkuista :heart: Onneksi toukka ainakin liikkuu... :heart: :heart:

Tarppa ja tyttötoukka 21+6
 
se on jo lokakuu..se on jännä miten raskausaika on minulla ainaki tuntunu että menee tosi hitaasti, niin sitte ku se vauva on lopulta sylissä niin sitte ajattelee että menipä se 9 kuukautta ihan vilauksessa =)

vielä 10 päivää rakenne ultraan, jännittää ihan pirusti ja mieskin yrittää jopa saada työaikansa muokattua siihen malliin että pääsis mukaan ku halutaan kysyä sukupuolta ja muutenki että se näkis miten se kaveri siellä kasvaa. ite ounailen poikaa vaikka tämä raskaus on ollu tosi eilainen ku mitä esikoispojan, mut monet on sanonu että oon levinny niin pahasti että on tyttö selvästi tulossa ja sitä tuo esikoinenki toivoo..mut en kyllä itse oo huomannu tuota "leviämistä" ku nyt vasta on tullu semmonen onnettoman pieni kumpu että voi ehkä arvata että vauva siellä on asustamassa..mut kyllä me otetaan avosylin vastaan kumpi vain :D

liikkeitä tuntuu jo monesti päivässä ja silleen ihanan hennosti, toisin ku sitte loppuajasta ainaki esikoinen oli tosi paha monottelemaan kylkiin, niin sai aina kärsiä pienestä hengenahdistuksesta.. :)

terv. piipero86 ja aada/antti 18+4
 
Heipsistä, lokakuu jo :eek: !!

Pissankarkailusta mullakin pari kertaa tässä flunssassa meinannu lorahtaa, jos rakko ollu täys yskiessä, ei kivaaa |O .
Valkkarista oli aikasemmin puhetta..ilmeisesti on aika yleistä, että puolenvälin tienoilla sitä alkaa tulee ja on tosiaan juoksevaa. Pari kertaa käyny mielessä, että ei kai verta tuu, ku oikei kunnolla housut kastuu.

(.): vointi vähä parermpi tänää, kurkku ei nii kipee ja yöllä sain nukuttua. Vanhempi neiti kerhossa ja sain uhmiksenkin unille, ihana hetki yksin, kera Kismetin!!!! :p
Pullalla oli äske hikka =) , se se vasta kivalle tuntuu. Hetken piti miettiä, että mikä meininki, enne ku hoksasin. Tytöt hikotteli usein masussa. Nyt nautin kauheesti raskaudestani, kaikkine vaivoinenn. Tuntuu, että oon saanu hyvän yhteyden pojuun ja voidaan keskustella ym. Saan yöllisillä pissareissuilla aina yhen tumpsauksen, kun palaa sänkyyn. Aamulla poju tervehtii, pitkin päivää ja tietty illasta, ihanaa :heart: . Ei mitenkään jaksas odottaa tammi-helmikuulle..

:heart: nelli&pulla-poju 21+4
 
Moikka!

Kiitokset Saanukalle uudesta pinosta. Meillä on siis odotuksessa ensimmäinen lapsi, laskettu aika on 22.2. ja synnytys tapahtunee Jorvissa eli nämä voit päivittää pinoon jos jossain vaiheessa ehdit :)

Viikon verran on masussa tuntunut pieniä tönäisyjä, mikä on tietysti ihanaa :D Rakenne ultra on tämän viikon perjantaina ja toiveissa olisi nähdä pieni vilaus jalkovälistä, vaikkei se toki pääasia olekaan. Mies on sitä mieltä, että tyttöä odotamme, mutta sehän selviää varmaksi vasta sitten helmikuussa - tai ehkä vasta maaliskuussa!

Mukavaa viikonalkua koko porukalle!

Kuukuna + tähtiperä 19+3
 
Minulta myös kiitokset Saanukalle uudesta ketjusta! :flower:

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista Victorialle, Mielikille, Piipille ja See:lle (toivottavasti tuli nikit oikein ;) ) Kiinille myös onnittelut tyttöuutisista! :flower: :heart: Toivottavasti muistin kaikki "ultranneet, sillä tekstiä oli tullut paljon sitten viime visiittini... :)

Tarpalle edelleen voimia :hug:

"Istukka-aivoista" oli täällä puhe ja täytyypä myöntää, että kuuluun siihen ryhmään... :saint: Unohtelen asioita kokoajan, ajatuksenkulkuni on "kuin hidastetussa elokuvassa" (miehen kommentti...) ja muutenkin olen tosi hajamielinen... Mies on välillä mun kanssa ihan helisemässä... :D

Painoasioissa taidan suoraan tunnustautua tämän porukan raskausajan "läskipontsoksi", sillä olen onnistunut keräämään kiloja alkutilanteesta jo 9 kiloa... :ashamed: Eli alun BMI 21,5 on noussut 25,5 saakka... Mutta edelleen vannon ja vakuutan, että makeaa ja rasvaista EN ole syönyt yhtään enempää kuin ennen. Itse asiassa olen jopa vähentänyt herkuttelua, sillä vähänkin rasvainen ruoka (kuten mäkin kanahampurilainen ilman majoneesia) alkaa niin vietävästi närästää... Enää en jaksa asiasta ottaa niin kauheaa stressiä, ilmeisesti kuulun niihin, jotka kerää nestettäkin ihan kiitettävästi... on lääkärin mukaan synnytystä ajatellen ihan luonnollista, sillä synnytyksessä tapahtuvaa verenhukkaa ajatellen on vain hyvä, että on "jotain mistä ottaa".

Nelli (ja muut tietävät), miltä se vauvelin hikoittelu tuntuu?

Tsemppiä myös kaikille sairastaville! :hug:

Pöhinä 21+6
 
Järjestin miehelle yllätyksen :D Ostin meille liput Dimmun keikalle :p Mie se oikeestaan Dimmua enemmän fanitan, mutta silti :D

Meiän typy oli viikolla 5 äitin massussa nauttimassa Ozzy- sedän konsertoinnista B) Saa nähdä mitä tykkää tästä keikasta, kun osaa jo osottaa mielipiteitään, jaloillaan :heart:

Tässä Dimmun parhaimmistoa, jos jollain on aukko sivistyksessä blackmetallin kohdalla ;)

http://www.youtube.com/watch?v=j8bUs0eqHYY

Pöhinä Se hikka tuntuu kuulemma sellaselta kuin mahassa olis elohiiri, nytkähtää aina välillä. En ite tiiä, mutta niin nuo konkarit sanoo :)
 
Jee, lokakuuta jo eletään!

Kai tää on sitten sitä "seesteistä keskiraskauden aikaa". Mihinkään ei kolota, eikä maha ole vielä häiritsevän muhkea, ja mielialakin kohonnut.
Tuntuu lähes kuin ei raskaana olisikaan =) Mitä nyt pieni potkii ja heittää kuperkeikkaa.

Haettiin eilen vaunut. Hoitopöytä ja turvakaukalo vielä uupuvat. Jos veronpalautuksista sitten...

21+1
 
pöhinän jutusta tuli mieleen että onko monella jo turvotusta+ mulla on aika järkyt nestekertymät jaloissa :x sukista jää jälet ja jos jalka nojaa tovin pöydänreunaan ni kauhee lovi... pojasta oli kans mut ne tuli vasta myöhemmin ja sillon ku alko kunnolla keväällä lämpenee. näköjään tolla ilmalla ei oo sitte merkitystä, tulee jos on tullakseen :/

pitää vielä kommentoida tohon istukka-aivo juttuun et tähän kastiin kuulun minäkin, siihen kun vielä lisätään blondius ni :whistle: :D sellanen tapaus kävi tossa yks päivä kauppareissulla et kysyin mieheltä et voiko olla sellasta rekkaria ku urp-0? mies sano et ei koska nolla ei voi olla eka numero. kysäsin sit et entäs urp-Å? oltii molemmat tovi hiljaa kunnes hokasin et ainiin eihän Å oo numero... että semmottii...
 
Cruella DeVille repesin kunnolla tuolle sun Å jutulle :LOL: mulla on kyllä kans järjen juoksu hidastunu, jos se nyt voi entisestään hidastua..

mulla on nyt parina päivänä ollu järjetöntä vihlontaa oikeassa pohkeessa, en tiiä liittyykö asia millään tapaa odotukseen, mut se on ihan niinku nuoruusiän kasvukivut kerrottuna 5:llä (mulla ainaki ollu kasvukivut ihan kauheita ) mies jo pelotteli että tuossa jalassa on joku suonitukos.. :(
 
piipero86: tulppa voi tosiaan joskus oireilla noin, kannattaa neuvolasta kysyä asiasta. mä kävin pojan odotuksessa ton tulppaepäilyn takia lekurissa kuka ultras jalan eikä ollu mitään. paljastu sitte iskiakseksi. tuskin sullakaan mitään vakavaa on mut oman mielen rauhan takia kysy.
 
Saat Pöhinä musta kaverin, painoa tullut saman verran. Toki mulla BMI 24,9 ennen odotusta. Joka kerta saan saarnan neuvolassa B) Teen istumatyötä ja sillon kun ei ehdi jaloitella työvuoron aikana kertyy kyllä kivasti nestettä jalkoihin. Yövuorot tuntuu olevan pahimpia, toki silloin ehtii nostaa jalat pöydälle välillä. Löytyykö muita jotka tekee vuorotöitä? Kauanko meinaatte jatkaa?

Sutska ja Onni 21+5
 
Cruella DeVille URP-Å! :LOL:

Kyllä tässä kauhuissaan aattelee, että puolessa välissä mennään jo! :eek: Kaveri tossa kyseli josko voisin hoitaa heidän 2kk vauvaa parin viikon päästä parisen tuntia. Mietin, että mitäköhän siitä tulee ton 11kk taaperon kanssa, mutta kaipa se on hyvä hetki "teenata" sitä omaa pikkukakkosta varten...

Jotenkin alkaa pelottaa enemmän ja enemmän toi tuleva, että miten saan oikeasti hoidettua sylivauvaa ja puoltoistavuotiasta samaan aikaan ensi keväänä. Osaako taapero varoa vauvaa yhtään, että uskaltaako sitä lattialle jättää lainkaan köllimään (esikoinen vietti paljonkin aikaa lattialla), kun eihän sitä pysty sitten sylissäkään kokoajan kantamaan.

Kuinka saan syötettyä taaperon, jos vauva ei viihdykään yhtään yksikseen? :eek: Noh, kantoliina meillä kyllä on, että josko siinä tykkäisi vaikka sitten mukana kulkea...

Kaikenlisäksi sopassa on mukana vielä koira, joka varmaan "sanoo sopimuksen irti", kun taloon tulee vielä toinenkin kääpiöihminen... :D Aikamoista taiteilua ton yhdenkin kanssa lähteä koiraa joskus ulkoiluttamaan (jos mies pitkään töissä tai työmatkalla), puhumattakaan, että niitä on sitten kaksi... :eek:

Nyt mietin, että kadunko lasten näin pientä ikäeroa... :ashamed: Ei sitä voi kyllä katumukseksi sanoa, koska olen kuitenkin iloinen, että olen raskaana ja odotan innolla uuden "tyypin" tapaamista ja sitä, että esikoinen saa leikkikaverin (tosin alkuunhan vauvasta ei paljon kaveriksi ole...). Jotenkin vain pelottaa, että kuinka tästä sitten selviydytään... :/

Ja mihinkä esikoinen hoitoon synnärillä olon ajaksi? Miehen pitää varmaan tulla ainakin välillä takaisin kotiin, että esikoistakin näkee ja sitten taas minä jään synnärille yksin. :'(

Kaipa tämä tästä tavalla tai toisella suttaantuu. Asioilla on tapana järjestyä.
 
Heipä hei kaikille pitkästä aikaa..
En oo pitkään aikaan kirjoitellu, kun ei oo mitään ihmeellistä tapahtunut. Normaalit neuvola ja ultrakäynnit, raskautta ei pahemmin muusta ole huomanut kuin vatsan kasvamisesta ja rintojen julmetusta kutisemisesta. Ens perjantaina on rakenneultra, enkä halua sukupuolta tietää.. Veikkaan vahvasti kuitenkin poikaa.. on vaan sellainen tunne..
Painon noususta on ollut juttua ja kysyisinkin et onko muita joilla paino vain tähän asti laskenut? viikkoja mulla nyt 18+5 ja paino tippunut lähdöstä noin pari kiloo..
Sit toinen mitä utelisin on rinnoista tuleva neste.. toisesta rinnasta tulee vaaleata ja toisesta tulee sekä vaaleata että mustaa?? vaikuttaa kummalliselta..
 
Mielettömän kivaa lokakuuta kaikille ! =) Tää on niin mun kuukausi, nimpparit ja synttärit ja aina huono sää, oon lumoissani :D

Eilisilta ei tosin ollut kamalan kiva... Tein miehelle hänen pyynnöstään korvapuusteja, ensimmäistä kertaa elämässäni, ja olin siinä pari tuntia pakertanut niin hän katsoi parhaaksi tulla sanomaan että kannattaakohan niitä laittaa pellille noin lähekkäin. Ja sitten kilahti.

Olin herännyt edellisyönä kahdelta, käynyt töissä siinä välissä enkä päivällä ehtinyt nukkumaan, sitten leivon puoliunessa rakkaalleni puusteja maha pystyssä ja tämä päättää tulla neuvomaan. Hyväähän se tarkotti, mutta kyllä se vähän pisti vihaks.
Huusin sitten sen verran että miäs lähti pihalle. Minä odotin puustit uunista ja menin välittömästi sänkyyn. Tulihan se sitten muutaman tunnin päästä viekkuun ja nyt ollaan taas niii rrakastuneita :p

Näitä mun raivoamisia ja "istukka-aivoisuuksia" mies ei kylläkään laske raskauden syyks, kun olen aina vähän heihei... =)

Illalla muuten kun makoilin siinä sängyssä niin vaava alkoi kumistella oikein kunnolla masussa enkä voinut muuta kun kikatella itsekseni sille, oon ehkä vähän pöpi :) Mutta se oli niin ihanaa, kun ne liikkeet loputakin todella tuntee.

Ens maanantaina on neuvola, SE lappupäivä. Jänskättää.
Toivottavasti saan sen painon nyt edes pysymään tavoitellussa, tähän asti ei oo ollut vaikeeta. Mutta sitten kun töissä ei enää jaksa samaan malliin ja saa kepeempiä hommia, niin on jo pakko vapaa-ajallakin paremmin panostaa tohon liikuntaan, se voi tehä tiukkaa, kun oon tottunu pärjään tolla työliikunnalla...
 
Täällä kateellisena luen kun joku jaksaa käydä treenaamassa 5kertaa vkossa. Mun perse hyvä kun penkistä ulos jaksaa nousta. pakolliset tytön kans lenkit teen mut eipä muuten oo paljoa huvittanu ulos mennä. :ashamed:
En tiiä miten oon niin laiskistunu nytten. Plaah.

Villapeitto Minä kans mietin ja hermoilen jo valmiiksi ensikevättä. Typykkä on helmikuussa 1v2kk kun poju syntyy. Kaippa sitä pärjää ihan ok.pakkohan se on. ;)

Cruella :LOL: :LOL: :LOL: aika hyvin tuumattu!

Saanukalle kiitokset uuden pinon laitosta! Aatelkaas kun on jo lokakuu...kyl tää aika menee nopsaan. marras-joulu-tammi-helmi
Aika menee ihan siivillä.

Bedluna se on maitoa joka sieltä tulee mut toi musta on kyl jotain ihan muuta... :eek:

SEE onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Mä oon ihan tajuttoman hermorauniona kun sitä vuokrakämppää ei meinaa löytyä. Kaikki jotain 42m2. ei ihan meille riitä kuitenkaan kun kahden lapsen kanssa siel jonkin aikaa joutuu asumaan.

Toukka potkii todella paljon. Maha oikein hytkyy ja pomppii kun potkuja satelee. ihanaa.

nyt leikkimään..

Jepsu ja poju 20+6
 
Cruella DeVille kiitoksia vinkistä, pitää kyllä ihan tosissaan soitella lääkäriin et tarkistaavat asian..

esikoisella huitelee kuume 39 asteessa, se on tänään nukkunu jo 2 päiväunet vaikka ei normaalisti nuku ollenkaan, mut tieteniki tauti vie aina voimat..mieski lähti tänään taas metsästys reissulle vaikka vasta viime viikon oli pois kotoo alkaa olla jo jopa ikävä sitä, vaikka yleensä oon vaan tyytyväinen jos saan olla muutaman päivän ilman sitä..mies anto muka oikein esikoisesta hoito-ohjeita että "käytät kyllä lääkärissä huomenna ja muista antaa paljo juomista jne jne" sitte sanoin vaan sille etä kumpikohan meistä on pitempään ollu tässä vanhemman roolissa, niin enköhän minä osaa lääkärissä pojan käyttää jos näyttää että se on tarpeen :)

bedluna78 kyllä se vaan on sitä maitoa mitä rinnoista tulee, minä olin kans yllättyny ku nyt itelläki jo ruvennu tulemaan.. :)

piipero86 ja aadantti 18+4
 

Yhteistyössä