tsempit
c81lle!
täällä kans ihan surkee yö takana, joten on kyllä lohdullista lukea muiden vastaavista fiiliksistä. mulla meni viime yöstä taas reilu kolme tuntia valvomiseksi törkeiden suppareiden vuoksi, mutta loppujen lopuks sain ku sainkin nukuttua vähän aamuyöstä ja nyt on enää kivuttomia supistuksia tullut. tää on jo kolmas yö peräkkäin kun noi kipuilut tulee, ja kivut on tosiaan niin voimakkaat että taas kävin oksentamassa heti alkuun. sit ne yltyy nopeesti sellasista aaltomaisista poltoista ihan kestokrampiksi ja loppujen lopuks ei voi olla enää missään asennossa eikä kunnolla edes hengittää. ja tosiaan jalat ei kanna ja koko kroppa tärisee. mies soitti viime yönä 1,5 tunnin kipuilun jälkeen synnärille ja selitti tilannetta kätilölle, ku itse en enää pystyny puhumaan, mutta ne vaan käski ottamaan toisen gramman panadolia ja menemään suihkuun. ja liikkeitä piti kuulemma laskea. tärisin sitten siellä suihkun lattialla konttausasennossa (ainut jossa pysty olemaan) tunnin verran ja jossain vaiheessa olin niin lääketorkkurassa että mies kanto mut meiän vierassänkyyn ja sain ku sainkin nukahdettua, kun oma sänky oli jo ihan litimärkä tuskanhiestä.. en vaan tajua miten niitä liikkeitä pitäis laskea tollasissa kouristuksissa, kun koko maha on vaan ihan kivikova ja kramppaa koko ajan. ens yönä täytyy varmaan lähtee sinne sairaalaan, jos sama rumba toistuu kun noi supistukset on joka yö vaan voimistuneet ja noi kipukohtaukset kestäneet pidempään. jos ei muuta, ni antavat varmaan ainakin jotain tehokkaampaa lääkettä siellä... kun synnytysvalmennuksessahan sanottiin, että "kyllä sen sitte tietää ku pitää lähtee" mutta kun synnäriltä tylysti todetaan että vaan siinä tapauksessa voi tulla jos vauva lakkaa liikkumasta. vaikka ei siis pysyis kivuilta enää jaloillaan eikä pysty puhumaan ja oksentaa ja tärisee vaan...
nojoo, helpottavaa tosiaan lukea muiden vastaavista tuntemuksista, ni ainakin tietää että tää on
normaalia ja "kuuluu asiaan". ihmetyttää vaan miten ne kivut sit jääkin aina tohon yöhön, kun ois niin helpottavaa jos supparit jatkuis samanlaisena läpi päivän.. ei ainakaan kahta kertaa miettiä, et onko tää nyt sitä.
jospa nyt lähtis pitkälle lenkille tuulettumaan, ni ehkä nää supparit voimistuis (toiveajattelua
). ja sen jälkeen vois nukkua päikkärit, kun ajattelin yrittää sinnitellä valveilla ens yön läpi. mua siis ihan pelottaa pelkkä ajatus nukkumaanmenosta, kun tiedän että toi sama törkee kipu tulee takas heti pari tuntia nukahtamisen jälkeen. sinällään oisin mieluummin jatkanut ilman supistuksia sinne ens viikon käynnistykseen asti, kun siinä tapauksessa olis ainakin saanut nukkua ennen synnytystä kunnolla ja kipujen tullessa olis jo sairaalassa, missä on kunnon lääkket.. mutta kai se sit on uskottava, että luonnollinen käynnistyminen ja kivut on parempi juttu.
mä olin jo varman, että
Hissukka olis lähtenyt... mutta kiva, että sulla on toi poliaika nyt varattu
paljon jaksamista kaikille ja onnea vielä kerran teillä vauvaantuneille! mukavaa että käytte tällä puolella vielä tsemppaamassa
. niin ja kovasti hermoja teille, joita vaivaa noi sukulaisten ja ystävien tiedustelut!
shiva 40+