** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Onnittelut Hedukalle pikkuisesta prinssistä :flower: :heart: :flower: :heart:

C81 tsemppiä tulevaan koitokseen :hug: =)

Ihana ilma ulkona jä siellä jo lasten kanssa auringosta käytiin nauttimassakin =) Nyt pitäisi mennä junnulle vaippaa vaihtamaan ja vähitellen siirtyä päiväunille. Josko sitä paikkaisi itsekkin huonoa yötä samalla.

Niisku-Neidille tsemppiä neukkulääkäriin ja toivottavasti säkin pääsisit pian lähtemään :hug: =)

Nyt vaipanvaihtoon :wave:

äitsy ja masunen 39+3
 
shiva :eek: Kyllä mäkin olen sitä mieltä että ens yönä jos on samanlainen juttu niin menette sinne synnärille vain. Kun tossa on todennäköisesti se että kun olet ensisynnyttäjä niin sun kohdunsuun avautuminen alkaa aina kun rentoudut ja siksi tosiaan yöllä. Kipu jännittää sut kireeks joten se estää sitä avautumista menemästä loppuun. Joten sairaalassa se kivun lievitys samalla helpottaa sun oloa sekä rentouttaa lihaksia jolloin synnytys pääsee etenemään loppuun asti. En soittelis enää ens yönä vaan menisin vain. Tollanen kipu äidillä ei tee hyvää vauvallekaan sillä se stressaantuu siitä ja sydänäänetkin voivat jopa hidastua kivun takia. Kumma etteivät ne viitsi ottaa näytille sua kun siksihän siellä öisinkin joku on.

:hug:

Vanamo+Viltsu 39+6 :heart:
 
Hei vaan kaikki!

Olen pysytellyt taustalla ja lukenut muiden kirjoituksia, joten rohkenen tulla esille. Toivottavasti ei haittaa, kun tulen esille "näin myöhään"... Kirjoittelisin sitten enemmän tuolla toisella suljetulla palstalla, jossa vaihdetaan kuulumisia vauva-arjestamme.

Onnea vauvan saaneille minunkin puolestani! :heart:

Rv 38+3
 
Onnea vauvan saanneille. :flower: :hug: :heart:

Tulin ihan pikaseen. Juu se lääkäri on tossa klo 14.00 Ja MÄ HERÄSIN ÄSKEN!!! Mul on tukka pystys ja naama täynnä lakanan jälkiä. Voi takamus sentään. Ja vaikka kuinka kiire on niin mitäs mä teenkään. Kävelen olkkariin istun koneen äärelle ja tuun kattoo miten te voitte. :D

Tulen varmaan tuossa klo 15 kertoilee kuulumisia. Ellei mies sitten vie syömään... :whistle: TUrha toivo... Nyt täytyy mennä. Toivottavasti olis joku kiva lääkäri. Ja OMA neuvolantäti mä en vaan ymmärrä sitä toista. :LOL:
 
Onnea vauvan saaneille!

Tahtoo kans jo hoitaa omaa nyyttiä. Alan varmaan jo sekoon, mutta meillä haiseekin jo ihan vauvalle.. Mikä ei tietääkseni voi olla mahdollista. Mies ei kumma kyllä haista samaa.. :whistle: . Ilmeisesti alkaa käymään aika niin pitkäks täällä kotosalla, mutta en hirvittävän pitkälle viitsi kotiovelta lähteä yksin jos vedet sattuis meneen.

No, perjantaina on taas neuvola, niin on jotain suunnitelmia. Toivon kyllä, että ennen sitä, meillä on jo vauva :heart:
Onko teillä muilla näin loppusuoralla neuvolaa pari kertaa viikossa??

Lammiska 40+2
 
Heips vaan kaikille!

Neuvolassa tuli aamupäivällä käytyä ja kyselin vähä, et mitenhän iso toi masuasukki mahtaa olla. Neuvolan tätikin oli sitä mieltä, että varmaan se ainakin sen 4 kiloo painaa, sen viimesimmän painoarvion mukaan! :kieh: Nyt himpun verran jänskättää, kun mullehan ei oo mittään lantion mittauksia esikoisen aikaan tehty, hän painoi 3615g. Viimenen takaraja vaaville ois kuulema tuo ensi viikon torstai eli 41+5, mutta tätikin oli sitä mieltä, että täytyy tuota painoa katsella jo aikaisemmin ja parempi ois jos jo tällä viikolla tulisi. Kyllä kiitos minulle passais jos vaikka heti tänään! :LOL:

Kaikki vaikutti muuten olevan OK verenpaine 134/89, pissa negatiivinen ja painoakin oli tullut vaan 100g viikossa. Sydänäänet 140 ja kun pikkunen heräs tökkimiseen niin sit mentiin yli 150! Lapsivettäkin oli vielä ihan kivasti, että sen puoleen ei tartte huolehtia vauvan voinnista. Pää oli kuulema alhaalla, mutta ei kiinnittynyt eli jos vettä hulahtaa reippaasti niin ambulanssilla mennään!

piiu ja masuasukki 40+3

Ps. Neuvolatätin ohjeistus oli että rappusia ja seksiä, niin ja lenkkeilyä, jos ei ole liian liukasta! "lähtee mökki täristen humputtamaan rappusia ylös alas" :LOL: kohta takaisin...
 
Hedukalle vauvaonnittelut täältäkin :flower:

Shivalle sanon kyllä samat sanat kuin muutkin, että ens yönä jos noin kovasti kipuilet, niin menette kyllä näytille!! Kun ei ne sieltä pois käännytä, kun vaan menee, niin saat varmasti jotain apua asiaan. :hug:
 
ei päästy painoarvioon... Olin ottamassa pöksyjä pois niin holahti reittä pitkin nesteitä... :LOL: :LOL: :LOL:

Juu elikkä me lähdetään kohtapuolin ainakin käymään osastolle. Kun ei sieltä kaikkea tullut mut pöksyt ainakin kastu... :LOL: Lääkärillä oli hauskaa ja myös neuvolantädillä kun sanoin et me lähdetäänkin nyt... Kiitos ja näkemiin. Nyt vielä supistuksia kehiin ni nopeutuisi tämä homma. :D
 
Oonko minä ainoa, joka näillä viikoilla 38 + ja jolla ei oo vielä suppareita... Mikä minussa on pielessä? :ashamed: :ashamed: Onhan tässä la aikaan vielä päiviä, mutta miks ei mitään asiaa edistävää tapahdu? Pitäiskö minun liikkua enemmän? En oo mitään rappusia ravannu tms, koska olen aika väsynyt tästä nukkumashowsta... ja tuntuu etten haluais rasittaa itsenäni ...
 
Hienoa Niisku-Neiti =) ja onnea matkaan! Eiköhän sieltä tule vauva niitten vesien perässä... =)

Lammiska meillä ainakin kun LA oli ylitetty, alkoi olla neuvolaan aikoja pari kertaa viikossa. Sinänsä aika turhia käyntejä, ei siellä hullua hurskaammaksi tule... mutta hyvähän niitä verenpaineita ja sokereitakin on tietty seurata. Yleensä aikaa menee siellä max 10 minuuttia.

Piiu vai että rappusia ja seksiä... raput ei onnistu liitoskipujen vuoksi, taju lähtisi varmaan jos yrittäisi edes juosta. Se toinen vaihtoehto täytyy kai kohta kokeilla vaikka kipujen vuoksi sekään ei houkuttele, mutta katsotaan illemmalla... :whistle:
 
Hui Niisku-Neiti nyt siis supistaakin... mua alkaa ihan jänskättää sun puolesta :D

Pupi älä ota stressiä, joillakin homma etenee vaan eri tavalla =) Mun kaveri koki ekat supistuksensa muutama tunti ennen laitokselle lähtöä ja sieltä se vauva vaan syntyi, nopeasti ja helposti. =)

Cruella mulla on aamusta asti näkynyt uudet sivut B) riippuu varmaan selaimesta tai jostain...
 
Moikka

Niisku-neidillä ollut kiva käynti.. heh hee

Onnea vauvaantuneille! :heart:

Olipas taas yhdenlainen viime yö. Vitsit mitä kipuja, alapää tulessa |O ja järkky jomotus selässä. Yöllä hiippailin alakertaan hakemaan lääkettä ja MEILLÄ EI OLLUT YHTÄÄN!! Oli tulla itkut yöllä. Saa mies tuoda tullessaan. Oisko tuo tulen tunne alapäässä johtunut eilisestä ulkoilusta kun sai liukastella tytön kanssa muskariin.. mene ja tiedä

Tänään oli neuvola
38+2
Painoa oli tullut taas +700g
RR 90/70 (kerrankin alapaine nousussa hiukan edes)
pisut puhtaat
SF 33cm (jäänyt tuohon junnaamaan jo kolmatta viikkoa)
Hb oli 123!!!!!! (jee yöllinen raudansyönti on auttanut kerrankin, 2 tabua tuoremehun kanssa)
Oli eri neuvolantäti, en tohtinut pyytää kurkkaamaan alakertaan. paineli se masua, muttei antanut kommentia onko kuin jo pää laskeutunut..

Vetelin äsken sohvalla tunnin tirsat. Teki kyllä terää. Laitoin tytön katsomaan nyt muumeja, että keksisin jotain ruuaksi ja kah, täällähän sitä netissä roikutaan
:kieh:

Mutta mars nyt oikeesti keksimään ruokaa perheelle

Mumetsu

ps. meän koti on aivan järkyssä siivossa, siksikö en pääse synnyttämään kun sotkua löytyy. Pitääkö mun oikeesti tänään vaivaantua siivoamaan, että edes joskus se lähtö tulis?

:saint:
 
Niisku-neidille tsemppiä...kiilasit sitte kuitenkin mun supistuksilla eelle :) Ok! suotavaahan se on kun sulla noita päiviäkin jo enemmän ku mulla. :hug:

Hurjat nää uudet sivut, ei oikein osaa olla näitten kaa... :eek:

Söin tulista pizzaa jossa jotain meksikanakastiketta ja valkosipulia ja valkosipulukastiketta jnejne. nyt aattelin kivuta tuonne 5 kerrosta ylöspäin hakemaan Maran punkan ja sit juosten alas. :LOL: no ei kai. Mies on nyt vannottanu mua et tänään illalla vasta yheksän jälkeen voidaan lähteä kun canal plus näyttää Blues-Hifk ottelun. Pakko kuulemma nähä Bluesin matsi pitkään aikaan ja tosihan se on. Kiva noita matseja on kattoa.

Pupi mä kun ootin tyttöä niin tiesin vasta salissa mitä supistelu on. sitä ennen oli vaan sellasta tyhmää juilimista... ja tytön synnytin rv 42+1 et älähän hätäile, kaikki varmasti kunnossa. :hug:

hedukalle onnittelut! :flower: :heart:

Ai niin ja c81 tsemppiä sinne sairaalaan...oon niin kade ku muut pääsee jo toimiin...noh ehkä minäkin joskus... :D

Nyt punkan hakuun...

Jepsu ja Maratsuikka 40+0 :heart: tän pitäs olla mun vuoro päivä... :LOL:
 
pupi: ei mulla tullu ekassa raskaudessa suppareita ku vasta synnytyssupparit. helppo niin, ties heti et millon pitää lähtee :) tää kakkonen sitte huijailiki oikee urakalla :kieh:

hissukka: ootko löytäny sen kerho-osion? mä en :headwall:

niisku-neiti: ukot ne osaa priorisoida :whistle: :D
 
Neuvolassa käyty. Meillä tosiaan kerran viikossa käynnit la:n jälkeen.
kaikki ihan ok. Painoa olen onnistunut kerryttämään taas 800g viikossa.
Sf sama kuin viime viikolla, 36cm.

Nythän tää homma etenee niin, että ensi viikon ke viimeinen neuvolakäynti (rv41+3) ja perjantaina sitten ä-polille kontrollikäynti (silloin 41+5).

Jotenkin mulla on sellainen fiilis, että tää ei itsestään lähde ulostautumaan..

Onnea Hedukka ja tsemppiä Niisku :D

40+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lammiska:
Onko teillä muilla näin loppusuoralla neuvolaa pari kertaa viikossa?
Lammiska 40+2
Heippa

Meillä oli eilen neuvola, sitä ennen viime torstaina ja nyt taas tämän viikon perjantaina seuraavaksi (toivotaan ettei tarvi mennä...). Eli neljän päivän välein siis. Mutta mulla on ollut tikussa proteiinit hieman koholla ja verenpaine aavistuksen koholla jo pari viikkoa, voi olla että on vaikuttanut annettujen neuvola-aikojen tiheyteen. Tänään kuitenkin pissatestissä labrassa ei ollutkaan proteiinia, joten ne tikut näyttää väärin (monesti kuulemma muillakin ihan sinne arvoon +1 asti).

Onnea Hedukka :flower: Hoikka poika! Synnytyskertomusta odotellessa :)

Hyvä Niisku-neiti, antaa mennä vaan :wave: :D

Pupi, kaverini synnytti 39+0 viime viikolla, ei yhtäkään supistusta koko raskausaikana, vedet meni keskellä yötä ja sitten siitä 10 min eka suppari. Eli älä huoli. Tyylejä on yhtä monta kun on tekijöitäkin!

Eipä tänne mitään, pienen koiralenkin heitin äsken, kai sitä kohta pitäs tirsamaahan mennä, jotta jaksaa taas illan kököttää telkkarin edessä :/ Selkä on tulessa, lantio oireilee heijastellen nilkkoihin asti. Edelleen kuitenkin; ihanaa tämä odotus, sitä saa mitä tilaa =)

Kipsu 40+1

 
Hedukalle lämpöiset onnittelut vaavin johdosta! :flower:

Niisku-Neidille hurjasti onnea matkaan! mahtavaa, että vihdoinkin jotain tapahtuu :)

ja tervetuloa joukkoon Menda!

tuhannet kiitokset ymmärryksestä ja :hug: kaikille! täällä saa ihan mielettömästi vertaistukea, kun näin ensiodottajana on niin epävarma kaikesta.. toivon sormet ristissä, että noi kivut ois ollu vaan tällanen kolmen yön koettelemus ja ens yönä sais kunnon unet, mutta jos ne taas palaa ni lähdetään sinne synnärille ainakin näytille ja kipulääkitystä anelemaan. ja onhan se ihan mahdollista, että mitään vastaavaa ei enää tulekaan, turha kai tässä on maalata piruja seinille :)

Lammiska meillä on kans neuvolat pari kertaa viikossa, vaikka aika turhalta ne käynnit tuntuu. mutta kuten Hissukka totesikin, niin hyvähän se on, että tarkkailevat verenpainetta, pissaa ja ennen kaikkea vauvan sydänääniä näin lopussakin. synnärin asiakkaaksi siirrytään siinä vaiheessa kun raskaus on menny 10pv yli lasketun ajan, eli ihan loputtoman kauaa ei tarvi tuolla neuvolassakaan käydä.

emmielle piti jo aiemmin kommentoida, että tosi ihanaa kuulla, että teidän pikkuinen saa tulla alakautta! tätä uutista on syytä juhlistaa huomenna :)! nyt vaan toivotaan, että teiän vaavi päättäis lähteä liikkelle tässä piakkoin, niin että synnytys sujuis mahdollisimman sujuvasti :).. eli kipeitä suppareita vaan sinne!

Pupi sulle piti vastata, että mulla on nää kipeet supistukset alkanu vasta ihan tässä kolme päivää sitten, eli vasta reilusti lasketun ajan jälkeen. ja kuten aiemminkin jo totesin, niin mieluummin olisin jättänyt ottamatta nämä :). mutta enpä voi valittaa, kun muuten on ollut niin helppo raskaus kaikinpuolin. moni kaverikin on sanonut, ettei niillä ollut ennen synnytystä oikeastaan lainkaan supistuksia, joten en kyllä olis huolissaan asiasta, kun sulla on kuitenkin tovi siihen laskettuun aikaan. mutta ainahan voit jutella asiasta neuvolassa, jos se kovasti painaa mieltä.

Jepsusta ei oo tainnut nyt hetkeen kuulua mitään, tulikohan heille lähtö?

reilu tunnin reipas lenkki on jo heitetty (taas oli ihan mielettömästi happea ilmassa, kun täällä on tollanen outo tihkusade ollu koko päivän) ja nyt pitäis pikaisesti syödä ja kipaista vielä kirjastoon palauttamaan yks myöhästynyt laina. kuulosti muuten tosi kivalta toi zukun aamuinen ulkoilu, täällä etelässä saa vaan haaveilla lumesta... mutta nyt tosiaan on syytä rientää, ettei ihan jumahda tähän koneelle. pitää vielä illalla palata lukemaan kertaalleen, oisko joku Niisku-Neidin lisäksi joku muukin päässyt matkaan :).

kivaa päivänjatkoa kaikille!
 
Onnea Niisku-neidille koitokseen! :hug:

Pupi: Mulla kans esikoisen aikaan tiesin vasta supistuksista, kun vedet oli menny ja ajeltiin kohti KYSiä. Ei minkäänlaisia ennen sitä tai en ainakaan osannut pitää niitä suppailuina. Nyt tokakerralla erottaa jo paremmin supistukset! ;)

Hissukka: en minäkään kovin kummosesti nuita rappusia meinoo piästä, mutta pitää yrittää muutama ylimääräinen reissu tänään tehdä! Onneksi tietsikka yläkerrassa, niin saapi hyvän syyn tulla lukemaan muiden juttuja! :LOL:

piiu ja masuasukki 40+3
 

Yhteistyössä