** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Alkuperäinen kirjoittaja Lammiska:
Kuinkahan monen vihat saan päälleni kirjoittamalla seuraavan.. eli älkää hyvät ihmiset uuvuttako itteenne tommosella fyysisellä rääkillä ennen synnytystä. Synnytys on jo ittessään niin kova rasitus keholle, että itseeni ainakin ensisynnyttäjänä hirvittää, sillä se saattaa tulla kestämään päälle 20 tuntia. Vielä jos edellisenä päivänä on saanut itsensä rappujumpalla kipeeks. Ja samalla siitä kärsii vatsassa oleva asukki. Myös vauva väsyy, minkä seurauksena voi liikkeet ja sydänäänet laskea tai toinen että se stressaantuu jo vatsassa ollessaan, mikä tulee kyllä näkymään jatkuvana itkuisuutena ja levottomuutena maailmaan putkahdettuaan. Ja oikeasti ainoa mikä synnytyksen todella käynnistää on ne hormonit - ilman niitä, voit saada aikaan toki kipeitä supistuksia, mutta niillä ei ole synnytystä käynnistävää vaikutusta. Siispä panostetaan lepäilyyn ja rentoutumiseen, nyt puhutaan kuitenkin enää päivistä. Toivottavasti kukaan ei loukkaantunut tästä, mutta teidän ja vauvan jaksamista ajatellenhan minä vaan.. Toivonkin kaikille parempia loppuraskaus päiviä! Kipuillaan yhdessä! =)

Lammiska 39+1
Huomenta Lammiska minä en ainakaan suuttunut vaan olen kanssasi samaa
mieltä, :hug:
 
Onnittelut kaikille nyytin jo kainaloon saaneille!!! :flower: :flower:

Peesaan ihan täysin Lammiskan tekstiä! Tuntuu että monella on tosi kova kiire saada vauva kainaloon, toki ymmärrän että ei ole kiva jos on kipuja/muuta epämiellyttävää oloa mutta sen tietää että ei se enää kauaa kestä! Enkä todellakaan tarkoita nyt ketään erityisesti vaan ihan yleisesti kun tämmösiä palstoja lukee niin yritetään kaikkensa kun 38 viikkoa on täynnä. Ja voisin olla myös varma siitä niinkuin Lammiska kirjoitti että saa vaan vauvalle stressin aikaseksi kauheella hötkyämisellä ja rasituksella. Ja tosiasiahan on että on aivan normaalia että raskaus kestää sen 42 viikkoa :)

Olitte kuitenkin saanut monta sivua viikonlopun aikana vaikka huomattavasti hiljasempaa onkin ollut!
Lauantai oli rankka päivä, autossa tuli istuttua parisataa kilsaa ja siihen päälle sitten siellä jääshowssa joten kotia kun päästiin niin huomasin ekat turvotukset jaloissa... Ja pari kipeetä supparia tuli autossa mutta ne jäi tonne moottoritien varteen, että sieltä hakemaan ken haluaa :D

Tosiaan vielä ei ole turvotusta juurikaan ollut, pari kertaa sormukset ollut vähän tiukemmat mutta ei pahasti. Toi lauantaikin tais johtua siitä että tuli syötyä poppareita aika lailla ja muutenkin kun oli rankka reissu...

Ens viikonloppuna pitäis taas lähtee ajelee (nyt ajo mies, ens viikonloppuna täytyis ite ajaa) taas tota 100km väliä, taidan suosiolla jäädä sinne yöksi ja ajella parina päivänä ettei tarvi sitä 200 ajaa yhden päivän aikana. Tai sit jossen jaksa ajaa takasin ni jään sinne :D

Vinja ja Urmi 37+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Jahvetti Eka synnytys 15tuntia 15min , toka 7tuntia, kolmas sektio ja tää neljäs siis 14tuntia 45min.

Just, eli aika samaa rataa =) Kuulosti vaan neljänneksi niin kovin pitkälle =)
Mulla nuo on ollu 4h50min, 7h10min ja 4h15min...et katsotaan mitä tuleman pitää =)
 
Jahvetti Sullakin mennyt aika samaa linjaa nuo kestot.
Mä en ois ikinä uskonut itsekkään, että neljäs voi kestää näin kauan.
Olin ihan varma, että menee 2-4 tunnissa koko homma, mutta luulo ei ole tiedon väärti.
Mulla on outo alapää :D
 
kevytmelankolia joo tosin tuosta ekan ajasta on 1h50min pelkkää ponnistusta, et avautuminen meni 3 tunnissa, tosi nopeesti ekaks =)
Saa nyt nähä mitä tällä kertaa sitte...kolmosesta kyllä ite sanon, että se kesti vaan n. 45minsaa, koska vasta viimeset 45min tunsin itekin supistukset, mutta ne katottiin kuitenki alkaneeksi siitä, mitä koneet näytti :LOL:
 
Mä myös peesaan Lammiskaa, en usko että mitkään kummemmat huhkimiset saa synnytystä käyntiin. Mulla ainakin supistelee kipeesti ihan levossakin, oikeestaaan jopa kipeemmin kun nää vatsankovettumiset mitä liikkuessa tulee.

Yhteen saakka yöllä tuli supistuksia mutta ei tosiaan säännöllisesti ja väliäkin oli vartista puleen tuntiin mutta kroppa kovasti harjoittelee tulevaa. Muutaman kerran yölläkin siis katalat supparit katkaisi mun yöunen :kieh: Limaa on tullut koko viikonlopun ajan aina joillain vessakäynneillä, sellasia kamalan näköisiä klöntsiä :x Mutta niinkuin täällä oli juttua että eipä limoista lähtöä paljon ennustella. Vauva liikkuu tosi ahkerasti mikä on ihana juttu :heart:

Babygirl oli toinen jonka kaksi aiempaa lasta on syntynyt ennen laskettua aikaa, mulla siis edelliset syntyneet 38+5 ja 37+5. Mutta mä taas nautin siitä että saan olla nyt pidempään raskaana kun esim. kakkosen aikaan. Tottakai odotan itsekkin saavani vauvan syliin mutta yritän silti nauttia näistä mahakkaistakin päivistä kun viimeksi odotus katkesi niin muka nopeesti =) Jaksuja sullekkin odotukseen :hug:

Tänään pitäisi mennä illalla käymään ystävän kanssa kahvilla, ihan kiva saada pieni happihyppely kotioloista =) Huomiselle olisi esikolla hammaslääkäri, keskiviikolle neuvola, torstaille osuu esikon kerhokuva minne vien veljekset sisaruskuvaan joten mukavasti ohjelmoitu viikko tiedossa =)

Nyt täytyy mennä aamutoimiin, palailen taas myöhemmin kurkkimaan mitä muille mammoille kuuluu :wave:

äitsy ja pieni edelleen 38+2 :heart:
 
huomenta päivää!
suuret onnittelut kaikille perheille jotka on vauvelin saaneet päivänvaloon. :flower: :flower: :flower:
täällä rupee pikkuhiljaa oireita ilmenee monelle,tosi kivaa.
miul on loppunu yö pissi juoksut johonkii,ei oo tarvinnu viikkoo ravata.
eli yöt menee nukkuessa kuin tukki.

synnytyksistä:miulla on tullu aika mutkattomasti,ekasta menin sairaalaa seittemän aikaa aamul ,synty 12.31.
tokasta kuuden aikaa illal ja synty 21.41.
lpr:ssa ja tietty siel ei saanu mitää kipulievitystä.nyt meen ajoissa huutaa epiduraalia täällä salossa,minuu pelottaa niin perhanasti.ku ekasta synnytyksestäkii on jo melkei 19v. ja tokast 10v.

marzu-70 38+6
 
mie nostan hattua niille, ketkä jaksaa nauttia vielä masustaan.
miun päässä vaa pyörii et eroon ja äkkiä,ei tuu ikävä.nää liikkeetkii on jo lähinnä kipeitä varsinkii alakerrasssa!
muutenkii ollu tosi vaivainen raskaus!
 
Huomenta kaikille !
MULISH ja hänen perheelle paljon onnea poikavauvan johdosta ! :flower: :hug: :heart:
SUTSKA tsemppiä käynistykselle ja toivotaan et kaikki menee hyvin. :hug:
Nallepuhin kuulumisia odottelen minäkin.
Yöllä ei tullut suppareita mut kyllä aamulla on ettei yskiä uskalla.nyt menen
valmistautumaan klo 10 on neuvola ja supistelee katotaan onko synnytys neunolan päälle. :wave: :wave:
 
Cruellalle tsemppiä nyytin hakuun!
Toivottavasti ei tarvii kovin kauaa kikkailla.

Itellä kaikki ok. selän juilinta jatkunu läpi yön ja edelleen...pitää mennä rappuja käveleen kun se tuo niin hyvän olon alaselkään. Helpottaa kummasti.

Jepsu ja Martti 38+6 :heart:
 
ONNEA KAIKILLE VAUVAN JO SAANEILLE! :flower: :flower: :heart:

VAi niin se lähti Gruella sinne synnärille. Taitaa vaavi olla aikasen tarkka jo heti pienestä lähtien. No saadaampa sitte Jahvetti sopia ihan uudet treffit kun eilinen meni vähän mönkään. Katsotaan mitä neuvolatäti sanoo kun tossa yhden jälkeen menen sinne näytille. Jos pääsis jo vähän aijemmin sinne äippäpolille näytille ettei tarvis sitä viiskiloista maailmaan puskea.
Esikoinen (poika) lähti omineen syntymään kun ylimenopäiviä oli 8 ja maailmaan saapui sitten seuraavana yönä. Olis pitäny mennä sinne polille tarkistukseen mut edellisyönä mentiinkin jo etukäteen. Tuosta jos jotain päättelee, niin poika olis tulossa. Niin jääräpäältä vaikuttaa. :LOL:

Kiva aina vertailla näin leikillään näitä raskauksia.

mirkkuli 40+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Peesaan ihan täysin Lammiskan tekstiä! Tuntuu että monella on tosi kova kiire saada vauva kainaloon, toki ymmärrän että ei ole kiva jos on kipuja/muuta epämiellyttävää oloa mutta sen tietää että ei se enää kauaa kestä! Enkä todellakaan tarkoita nyt ketään erityisesti vaan ihan yleisesti kun tämmösiä palstoja lukee niin yritetään kaikkensa kun 38 viikkoa on täynnä. Ja voisin olla myös varma siitä niinkuin Lammiska kirjoitti että saa vaan vauvalle stressin aikaseksi kauheella hötkyämisellä ja rasituksella. Ja tosiasiahan on että on aivan normaalia että raskaus kestää sen 42 viikkoa :)
Jep, ja ihan läpällänihän minäkin niistä rappujen juoksemisesta juttelin :D Et eihän myöskään liian todesta/vakavalla mielellä kaikkia juttuja siskot! =)
 
mirkkuli meillekin sit vissiin neljäs poika tulossa :whistle: :LOL: No sitä oon kyl itekin ounastellu ;)
Joo uudet treffit pitää sopia...tossa torstaina tai perjantaina vois olla aikasta hyvä, eikö? :D
Mulla on tunnin pääst neuvola (klo11), mut empä kummempia odota siltäkään reissulta...tää on eri tätsy kun mulla on noissa 2 edellisessä ollu ja tää tuntuu niin vähättelevälle, ettei oo tosi :ashamed:
No, ei tässä enää VOI kauaa mennä...jos viimestään viikon päästä pääsis sinne polille :ashamed:
 
Emmie joo toki huumoria peliin, sillä tästä selvitäänkin :D

Tosta limasta/limatulpasta niin neidistä mulla tuli semmonen klöntti 2 päivää ennen kun neiti synty. Menin sillon sairaalaan näytille ja ottivat raskausmyrkytyksen takia sisälle. Sen ropeloinnin jälkeen tulikin kokoajan jotain limavuotoja ja sanoivat vaan että johtuu siitä tutkimuksesta. No, sitten kun neiti rupes syntymään niin ihmettelivät että miksen oo sanonu että lapsivettä on valunu |O joo yritin kyllä mutta kun kuulu kuulemma asiaan :headwall: Mutta siis 2 päivää ennen alko mulla tulemaan.
 
lämpöiset onnittelut Evaellenille, Pöhinälle, Lumiannalle ja Mulishille perheineen vauveleista! :flower:

mukavaa aloittaa viikko lukemalla näin kivoja uutisia :). kaikkea hyvää teille vauva-arkeen ja jaksamista kärsimättömille ja tuskaisille odottajille!
 
Jahvetti: Mulla on kyllä ollu jonkinlainen poikaolo aika puolivälistä asti, mut meni meillä tyttökin yli neljä päivää. Se ei vaan tuntunu niin pitkälle ajalle kun kolmantana ylimenopäivänä alkoi supistukset. Niin ja en mä edes odottanu et mitään vielä päiviin tapahtuis. Ja silloin olin tarkemmassa kokoseurannassa vauvan koon takia kun eka päätyi sektioon ja vaavi oli aikasen iso. Silloin mieltä rauhoitti kun laskettuna päivänäkin pääsi KOKSiin tarkistukseen. Nyt kunei sen kummempaa seurantaa ole ollu kun edellinen synnytys meni ihan ok niin tuo kokoasia taas pyörii mielessä. Toinen kun painoi vaan 3960 niin ei tartte kokoa tässä raskaudessa seurata.
Esikoisen sektion jälkeen leikannut lääkäri sanoi et mahtuis kyllä isompikin vielä syntymään, mut kun nuo tarjontavirheet ovat yleisempiä isokokoisilla vauvoilla. Tai niitä ei enää niin vaan virheasennossa pusatakaan maailmaan.
 
Cruella

Tiedän et ne on jenkkejä, ei meidän mies muuta ehdottaiskaan. Kun meille ei mitään muita autoja pihalle tuukaan. Mut tarkotin lähinnä sitä mallia, me harrastetaan miehen kanssa molemmat vanhoja amerikkalaisia autoja ja noi voyagerit ei oikein istu siihen lookiin. Nää taitaa olla makuasioita joista ei kiistellä. :)
Toivottavasti suppareita löytyi lenkiltä ja pääsit synnärille lähtemään.

Aika tylsää tää mun omasta olosta kirjoittelu kun aina vaan samanlainen ok-olo, ei suppareita havaittu tai mitään muutakaan, paitsi et vauva muljaa niin et vatsa repeää koht.

Victoria
 
mirkkuli mie oon kanssa noista edellisistä ravannu kaikenmaailman tarkistuksissa rv 36-37 lähtien ihan loppuun asti. Nyt kävin koko arviossa rv 36 ja siinäpä se. Edes kohdunsuun tilannetta ei lääkäri kertonu, olishan se ollu kiva tietää :ashamed:
Kuulemma 5 kilonenkin mahtuu hyvin tulemaan (huhhuh!!), mut tää kyllä pitäs jäädä aika samoihin, ku esikoinen, 3.6kg...nuo muut ollu 2.6kg ja 3.2kg...et ihan sellasia sopivia =)
Kolmashan mulla meni pisimmälle...ja kun se on ollut sairain syntyessää, niin väkiseltään pistää mietityttämään, vaikkei se keuhkokuume nyt välttämättä johtunu yliaikasuudesta :snotty: :ashamed:
Tosta sukupuolesta, niin alkuun mulla ei ollu juurikaan mitään tuntemuksia, et kumpi olis...nyt tässä loppua kohti alkanu tuntua vaan enemmän ja enemmän pojalle...rakenneultrassa kyllä tyttöä veikattiin, mut se oli veikkaus, koska oli niin huono kuva vaikka 4D:lläkin katottiin =) Itse en ole luottanut siihen pätkääkään. Ja nuo kaikki 3 edellistähä on meillä poikia =)
Saa nähdä treffaatanko Koksissa! :D
 

Yhteistyössä