** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Terve menoa! Kohta sullakin on nyytti kainalossa. :heart: (oon kade)

En pysty edes makaamaan kun joka paikkaa kolottaa eilisien urheilujen takia. Vitsi et ihmisen täytyy olla idiootti. :headwall: Rehkiä nyt itsensä kipeeks. :LOL:

Jospa tää meidän vauva tulis huomenna niin sais synttäreiden kunniaks runebergin törttyjä ja lipun salkoon ja joka ikinen vuos. :LOL:

Kukas muu on mahtanut lähteä??? Tarppa ainakin kuulosti siltä et olis voinut vaikka hilpasta.

Jahvettikin jos vauveli on halunnut yllättää meidät kaikki ja haluta itse ulos. Toivottavasti.

Jospa sitä kattois aamu-tv...late kiinnostaa tähän aikaa aamusta niin pal et huhhuh ihan kylmät väreet menee... :LOL: :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 39+6
 
Pikahuomenet =)

Vauvaonnittelut Lumiannalle ja Mulishille :heart: :heart: :heart: :flower:

Tsemppiä Sutskalle käynnistykseen :hug: =)

Tsemppiä myös Cruellalle nyytinhakuun ja toivottavasti Pessikin pääsee lähtemään :D

Johan täällä alkaa tapahtua, hyvä niin =) Palailen taas myöhemmin paremmalla ajalla, aamutalli kutsuu :wave:

äitsy ja pieni 38+2 :heart:
 
Olikohan limat?
Eli heräsin tunti sitten että mulla oli pöksyt ihan läpimärät. Veskissä sain saalistettua paperiin ison kasan kirkasta tooosi venyvää limaa. Se siis ei ollut minkään väristä, paitsi ihan muutamia verisen näköisiä viiruja siinä oli. Olikohan se nyt sitä limatulppaa? :/

Pitäisi lähteä tänään keskustaan shoppailemaan mammaliivejä. Jotenkin tollainen "pikkujuttu" kuin imetysliivit on päässyt unohtumaan. Hemmetin vaikea vaan tietää minkä kokoiseksi nää lollot tästä sitten maidon noustua turpoaa :D
 
cruellalta tuli äsken viestiä, et Koksiin ovat matkalla...pikkasenko kade :headwall: :snotty:
Täällä ei mitään...neuvola klo 11 :ashamed:
Mie en oo koko yönä nukkunu oikeestaan yhtään...oon rypeny itsesäälissä ja lonkkakivuissa KOKO yön...mieskään ei saanu mun pyörimiseltä nukuttuu :ashamed:
No...en viitsi masentaa muiden aamua :hug:

Jahvetti jo 40+4
 
K-M
huh huh. mäkin pongasin aamulla veristä limaa ku vessassa kävin. Nyt tulee lähinnä vaaleenpunasta limaa. Yhtään ei kyllä supistele eikä muutenkaan sellanen olo et johkain pitäis lähtee. Siskolle tos kyllä pistin viestiä et ehkä lähden ehkä en. Olis tulossa esikoista vahtimaan 250 kilsan päästä :LOL:
Ukkoki kerkes lähtee just seitsemäksi töihin,viittis soittaa heti perään että tuu takas. no kuulostellaan....
 
Kuinkahan monen vihat saan päälleni kirjoittamalla seuraavan.. eli älkää hyvät ihmiset uuvuttako itteenne tommosella fyysisellä rääkillä ennen synnytystä. Synnytys on jo ittessään niin kova rasitus keholle, että itseeni ainakin ensisynnyttäjänä hirvittää, sillä se saattaa tulla kestämään päälle 20 tuntia. Vielä jos edellisenä päivänä on saanut itsensä rappujumpalla kipeeks. Ja samalla siitä kärsii vatsassa oleva asukki. Myös vauva väsyy, minkä seurauksena voi liikkeet ja sydänäänet laskea tai toinen että se stressaantuu jo vatsassa ollessaan, mikä tulee kyllä näkymään jatkuvana itkuisuutena ja levottomuutena maailmaan putkahdettuaan. Ja oikeasti ainoa mikä synnytyksen todella käynnistää on ne hormonit - ilman niitä, voit saada aikaan toki kipeitä supistuksia, mutta niillä ei ole synnytystä käynnistävää vaikutusta. Siispä panostetaan lepäilyyn ja rentoutumiseen, nyt puhutaan kuitenkin enää päivistä. Toivottavasti kukaan ei loukkaantunut tästä, mutta teidän ja vauvan jaksamista ajatellenhan minä vaan.. Toivonkin kaikille parempia loppuraskaus päiviä! Kipuillaan yhdessä! =)

Lammiska 39+1
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja K-M:
huh huh. mäkin pongasin aamulla veristä limaa ku vessassa kävin. Nyt tulee lähinnä vaaleenpunasta limaa. Yhtään ei kyllä supistele eikä muutenkaan sellanen olo et johkain pitäis lähtee. Siskolle tos kyllä pistin viestiä et ehkä lähden ehkä en. Olis tulossa esikoista vahtimaan 250 kilsan päästä :LOL:
Ukkoki kerkes lähtee just seitsemäksi töihin,viittis soittaa heti perään että tuu takas. no kuulostellaan....
Älä hätäile.. eikös se voi mennä vielä muutama päivä limatulpasta? (valitettavasti). Täällä ois tänään täysiaikainen vauva, ja olen yrittänyt kertoa - että vuokrasopimus loppui, ulos vaan. Noh, saa nähdä uskooko. Oisikin kyllä ihan kypsä turvotukseen jne. Huh.

Niin, ja onnea vauvaantuneille!!!!
 
Uneton yö takana... :( :( :( Vauva ikävässä asennossa ja ei antanut minun nukkua lainkaan. Hermot riekaleina.

Onnea kaikille vauvaantuneille ja kaikille jotka ovat lähtökuopissa.

Minä täällä odottelen jotain oireita... Laskeutuukohan tämä yksilö lainkaan? Harmitus on välillä niin suurta! Jahvetille tosi isot sympatiahalit! :hug: Noille viikoille kun meikäläinenkin kun selväjärkisenä jaksaisi!

 
Lammiska olen samaa mieltä vaikka itelläni kaikki 3 synnytystä on olleet helppoja ja nopeita, mut juuri, kun sitä ei voi todellakaan etukäteen tietää, mitä tuleman pitää.
Ja monessa paikassahan sanotaan, et synnytys on käynnistyny, kun on huilannu ja rentoutunu kunolla.
Vaan kun nyt näitä ylipäiviä vietellään, niin tuntuu, että kaikkee vois kokeilla...en kyllä oo...ihan normaalisti olen ollu ja elelly =) Koska tiedän, että se olis maailman 7. ihme, jos tää ilman apuja täältä ulos tulisi :ashamed:

Joo...tuntuu että ne, keillä on ollu helpoin raskaus, eikä oo juuri valittaa tarttenu, niin he ovat jo nyyttinsä saaneet...toisia koetellaan sit heinki puolesta :snotty: :'(
Mie oon oikeesti tosi loppu -henkisesti- vaikka kroppa on just nyt iha ok.
HUOH

Jahvetti 40+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja K-M:
huh huh. mäkin pongasin aamulla veristä limaa ku vessassa kävin. Nyt tulee lähinnä vaaleenpunasta limaa. Yhtään ei kyllä supistele eikä muutenkaan sellanen olo et johkain pitäis lähtee. Siskolle tos kyllä pistin viestiä et ehkä lähden ehkä en. Olis tulossa esikoista vahtimaan 250 kilsan päästä :LOL:
Ukkoki kerkes lähtee just seitsemäksi töihin,viittis soittaa heti perään että tuu takas. no kuulostellaan....
Älä hätäile.. eikös se voi mennä vielä muutama päivä limatulpasta? (valitettavasti). Täällä ois tänään täysiaikainen vauva, ja olen yrittänyt kertoa - että vuokrasopimus loppui, ulos vaan. Noh, saa nähdä uskooko. Oisikin kyllä ihan kypsä turvotukseen jne. Huh.

Niin, ja onnea vauvaantuneille!!!!


Hmm...osasinkohan nyt tällä kerralla lainata oikein.
Elikkä meille sanottiin perhevalmennuksessa että limatulppa voi mennä jopa 4 viikoa ennen synnytystä, eli ei kannata pitää kiirettä minnekään =)

 
Voi Jahvetti :hug: kaikki sympatiat on kyllä sun puolella.
Koeta jaksaa vaikka onkin varmaan tosi vaikeaa aikaa!

Eikö muuten Nalle-Puhista ole kuulunut mitään pitkiin aikoihin? Olen huolissani, koska hänhän oli aikaisemmin tosi aktiivinen palstailija ja nyt hän tuntuu kadonneen täysin. Toivottavasti kaikki on hänellä ja vauvalla hyvin! :heart:

Kaikille jaksuja!

Katti ja pieni (rv 37+1)
 
Jänskää...Cruellalle tsempit synnytykseen!!
Jahvetille nostan jo hattua kun ei ihan vielä oo seonnu,joillakin se odottavan aika vaan tuntuu olevan pitkä :hug:

Mulla viime yö meni paremmin tän räkätaudin kanssa,nukuin alakerrassa sohvalla kaikki mahdolliset tropit vieressä. Isäntä läks töihin kun olo hiukan parempi,otin aamulla kyllä särkylääkkeen ja nyt on ihan tuskahiki päällä. Sais alkaa tauti jo laantuun.Huomenna olis äitipoli käynti.

Limatulpasta: Mulla meni tulppa viimeks 9 pvää ennen kun poika syntyi eli rv 36+4 se läks ja poju synty rv 38. Nyt mulla meni se 35+4 et huomenna ois se 9 pvää,mutta..tuskin vielä tulee. Sit kun oon paremmassa kunnossa niin saa tulla.

Lammiska tottahan se on,että kannattaa levätä.Nyt varsinkin kun oon flunssassa niin en ees toivo pääseväni/joutuvani synnyttään kun en tiiä mistä ne voimat siihen repisin. Tosin eipä musta olis ees juoksenteleen rappuja ihan sen takia et sais synnytyksen käyntiin. :)
Jotkut vaan on malttamattomampia(olen itsekin joskus kuulunut niihin :) ),nyt sen jo tietää,ettei ne kikat ainakaan meillä oo ikinä auttanu. Se tulee kun tulee!

Mamitre 36+6
 
Toivon sulle kovasti jaksamisia. Täällä itelläki tuntuu että sais jo tulla, varsinkin mies on menettänyt toivonsa, kun kipeiden, säännöllisten supistusten jälkeen laskeutuu rauha maahan ja veikannutkin että kyllä se siellä ainakin vielä 3 viikkoa kasvaa. Toivottavasti ei... Kyllähän tämä kotona joutenolo kuitenkin syö miestä. Että vauvaseura kelpais =), pääsis purkamaan tätä hoitoviettiä kun meidän koirakin jo välttelee mun haleja ja paijaamisia. Hyvä ettei juokse karkuun toiseen huoneeseen kun puhun sille vähänkin hellyyttävimin..
 
Jälkiviisaana minäkin sanon, että jos voitte niin levätkää niin paljon, ennen synnytystä.
Mulla, kun se kesti yli 14 tuntia ja sitä ennen olin valvonut jotain 3 vuorokautta kipuineni, niin ei ollut kovinkaan lystiä, vaikka sen väsymyksen salissa unohtaakin, mutta sen jälkeen tilanne kostautuu.
 
:hug: kaikille =)

Lammiska meilläkin tuo kuopus tuntuu tulleen päivä päivältä enemmän vauvaksi, kun mie sitä höösään :kieh: :kieh: Saa nähä palautuuko isoksi, kun vauva tulee :/ Siihen tuntuu olevan niin toivottoman pitkä aika.

mamitre täällä on myös kaikkee tullu kokeiltuu noitten aiempien kanssa, mut eipä ne mitkään oikeesti auta :kieh: Voihan siitä hiukan mielenrauhaa saada, et on ees jotain yrittäny :saint:

Pitäs varmaan laittaa kone kiinni ja lopettaa tää ressaaminen...vaikka en mie tiiä auttasko se...2 ekan odotusaikana meil ei kotona ollu koko konetta, et ei se sillonkaa auttanu :LOL:
 
Täällä on nähtävästi muitakin, joilla on tänään The Day? Äsh, täällä päivä on alkanut samalla lailla kuin muutkin raskauden päivät: ei mitään merkkejä jäpikän ulostautumisesta. Minä hullu olin merkinyt puhelimen kalenteriin muistutuksen lasketusta päivästä joskus alkuraskauden huumassa. Arvaatka miltä NYT tuntuu herätä tuohon muistuksen piipitykseen klo 07.00 :headwall: ? Jospa se huomenna helpottaa: neuvolan täti vaan katsoo taas pitkään, kun huomenna vyöryn paikalle... Toivotti jo viime kerralla, että me ei varmaan nähdä enää näissä merkeissä... :saint: Minkä minä sille voin, että tuo alakerran asukki on hankala asiakas jo alusta alkaen???
 

Yhteistyössä