Hei,
Hui kun tänne on tullut paljon viestejä viime käynnin jälkeen!
Kahlailin pikaisesti kaikki viestit läpi, jotta suurin piirtein tiedän mistä täällä on keskusteltu. Niin ja oikein paljon tervetuloa kaikille uusille plussanneille.
Yhdet
kaksoset täällä jo oli, onnea! Meillä mies on jostain syystä haaveillut aina kaksosista, mutta tälläkään kertaa tuo toive ei toteutunut.
Me kävimme myös
varhaisraskauden ultrassa maanantaina, jolloin menkoista laskien oli 7+4, mutta ultran mukaan oltaisiinkin vähän pidemmällä! Mittojen mukaan olisi maanantaina ollut jo 8+1. Tuon perusteella LA siirtyi siis 1.2 => 29.1. Ihanaa oli saada kurkata massuun ja todeta että siellä on tyyppi oikeassa paikassa ja sykekin nähtiin <3
Mullahan on ollut kipuja erityisesti oikealla alavatsalla ja alussa tuli parina päivänä kirkasta vertakin, niin että piti kk-suojaa pitää. Lähipiirissä on muutamia kohdunulkosia raskauksia ollut, ja heiltä on jouduttu jopa toinen munasarja poistamaan niin senkin takia halusin vr-ultrassa käydä. Kolkutteli tuo kohdunulkoisen vaara takaraivossa. Ultraaja totesi että kaikki on niin hyvin kuin tässä vaiheessa voi olla, ei merkkejä vuotokohdista eikä myöskään munasarjoissa mitään epämääräistä (kystaa tms) näkynyt. Nuo kivut liittyvät ilmeisesti siihen, että minulla on voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu ja nyt kun se kasvaa ja lähtee työntymään eteenpäin se aiheuttaa repivää kipua. Tämän kanssa kyllä nyt pärjää kun tietää mistä se johtuu.
Mullahan on tosiaan sektio tiedossa (2 aiempaa sektiota, joten tämä kolmas on automaattisesti sektio) joten jos kaikki menee hyvin niin sektio todennäköisesti ajoittuu tammikuun puolen välin tienoille. Jäisin kuitenkin mielläni tähän ryhmään, jos vain sopii?
Kävin myös eilen ensimmäisessä neuvolassa, jossa heidän laskurinsa mukaan LA olisi 2.2. Merkkasivat kuitenkin nuo uä-tiedot myös neuvolakorttiin. Np-ulta on 29.7, jossa siten tuo LA tulee varmentumaan. Jotenkin tosi vaikea vielä uskoa, että tässä ollaan raskaana. Eilen alkoi kyllä konkretisoitumaan kun käteen iskettiin neuvolakortin lisäksi labralähete, pissänäytepurkki, nippu lappuja, uä ja lääkäriajat..
Kertomisesta
Minä olen kertonut muutamalle läheiselle ystävällä. Muille kerrotaan vasta tuon np-ultran jälkeen. Töissä kertomista olen tässä puntaroinut, toisaalta meillä on tiukka miehitys nyt että sen vuoksi mielelläni kertoisin jo nyt mutta sitten taas kun ei voi koskaan tietää miten tässä käy niin mielellään vasta tuon np-ultran jälkeen esimiehelle kertoisin..
Karkkipallero 8+4