Miekin varmaan jännittäisin ylihuomista varhaisultraa, jos siihen olisi energiaa. Onneksi ei ole. Miulla on suht kevyt työ, mutta sekin tuntuu fyysisesti tosi raskaalta. On oikeastaan ihan sama, mitä mie teen tai olen tekemättä, niin joka ilta alkaa väsyttää hyvin aikaisin. Tänään en sit töiden jälkeen edes pysähtynyt, vaan leikkasin nurmikon samoilla lämpimillä. Sen jälkeen olikin olo kuin jyrän alle jääneellä.
Viime viikon torstaina ekassa neuvolassa miut punnittiin ja sen mukaan olisi tullut jo kilo painoa lisää. Viimeset 3 päivää on mennyt pahoinvoinnin takia niin huonoilla syömisillä, etten ihmettelisi vaikka se kilo olisi jo karissut pois.
Kertomisesta, meillä tästä tuskin tehdään mitään suurta show'ta. Ollaan sillä tavalla molemmat aika vaatimattomia - kerrotaan kullekin kun siltä tuntuu. Ei tää mikään salaisuus ole, muttei tästä nyt ihan asioikseen ole kenellekään lähdetty kertomaankaan. Tuleva mummo- ja pappaverkosto tietää, yksi kun on elänyt raskaustoivekipuiluissa mukana, toinen sattui vain puhelimessa kysymään meidän kuulumisia, kolmas pyysi nimenomaan miun apua iiiisoon projektiin jne. Niille on sit suoraan kerrottu, mie kun olen tosi huono valehtelemaan.
Kavereille taas olen kertonut silloin kun olen tarvinnut kuuntelevaa korvaa, vertaistukea tai on muuten vain ollut luonnollinen sauma kertoa. Mie olen ajatellut, että puhun sellaisille, joille kerron elämäni tärkeistä asioista muutenkin.
Toivottavasti päästään juhannuksen viettoon ensimmäisen valokuvan kanssa. Jos ultrassa ei tule mitään järkyttävää esille, niin mie lähen lepolomalle omien sukulaisteni mökille ja mies lähtee urheilupainotteiselle retkelle aika alkeellisiin oloihin. Molemmille sitä mitä kumpikin kaipaa.
BTW, taisin avautua tänne siitä kun mies ei ymmärrä miun pahoinvointia. Sillä taisi olla jokin heikko hetki, sillä eilen illalla kun se tuli kotiin miun iltapesujen aikaan ja kuuli vessasta yökkimistä, niin se naama loistaen kysyi että oksensinko.
Tänään aamulla se otti miut unissaan vielä puoleksi tunniksi lusikkaan nukkumaan ja piti tiukasti kiinni.
(Meillä siis on molemmat hyvin reviiritietoisia nukkumaan-aikaan.) Kyllä tuo mieskin taitaa odottaa jo nyt ihan samalla tavalla miun kanssa.
Piinamiina ja Pulla 7+0