Moi! Olen 37-vuotias ja lääkärillä paineet olleet sellaista 144/86. Kotona ihan normaalit. Hän suositteli lasten aspiriinia, jota olen nyt alkanut popsia.Vagabond - kyselit verenpaineista...
Täällä toinen kohtalotoveri. Eli liian korkeat paineet. Välillä ihan ok 130/80, mutta usein käy liian kovalla. Pääsin tästä asiasta sairaalalääkäriä tapaamaan, kun on epätavanomaista että raskauden alusta paineet nousee, yleensä on tapana että ne laskis easkauden aikana. Lääkäri ei kuitenkaan määrännyt verenpainelääkkeitä (yksi ainoa merkki vain käy raskaana oleville), koska vaarana on, että lääke laskee paineet liian alhaiseksi, jolloin vauva ei saa riittävästi ravintoa. Eli liian alhaisetkaan paineet eivät ole hyvästä. Olen kuullut että aamspiriinia annetaan verenpainetautisille, mutta esim tämä lääkäri ei minulle puhunut mitään. Lääkitykseen joutuu, jos paineet on jatkuvasti yli 140/100. Mutta nyt vaan kotiseurantaa 2x vkossa ja jos paineet kohoaa tai tulee lisää oireita, niin sitten yhteys sairaalalääkäriin uudestaan.
Minkäikäinen muuten olet?
Minusta on niin ihanaa käydä Bettinahin kuulumisia täällä stalkkaamassa Tulehan joskus moikkaamaan meitä tuonne km:n jälkeen plussanneisiin!Ihanan rauhallinen keskiraskaus. Jaksan siivota ja haluan jatkuvasti leipoa tämä tunne on se joka auttaa unohtamaan kaiken sen oksentelun alussa ja ne kun makasin letkuissa ottamassa nestettä lisää. Tämä on se kun rakastan olla raskaana. Mielettömän ihanaa ja ihmeellistä aikaa. <3 Nyt en ota näitä vaaleanpunaisia laseja enää pois. Haluan pitää tämän tunteen itken vähän väliä kaikesta, mutta se kuuluu asiaan.
- Bettinah ja Muru 17+1
Tuo kovaksi meneminen on ihan normaalia. Samoin supistukset, jos ne menee levolla ohi. Kysyin tänään kätilöltä.Olen näemmä aika laiska kirjoittelija
Meillähän oli lapsivesipunktio kolmisen viikkoa sitten ja pari viikkoa sitten saatiin tulokset, jotka onneksi olivat hyviä. Vauva on siis terve ja kovasti melskaa mahassa Sukupuolikin saatiin tietää, meille on tulossa pieni poika
Nyt on parin päivän ajan vaivannut alavatsa. Varsinkin ruokailun jälkeen vasemmalla lähellä nivusta tuntuu kipua. Aivastaminen ja yskiminen tuntuu aika ikävältä. Toisinaan masu menee aivan kovaksi. Ilmeisesti aivan normaalia?
Ihana Bosch <3Minusta on niin ihanaa käydä Bettinahin kuulumisia täällä stalkkaamassa Tulehan joskus moikkaamaan meitä tuonne km:n jälkeen plussanneisiin!
Onnea odotukseen muillekin helmikuisille
Kiitos Cherry pie! Nyt pistääkin miettimään, että pitäiskös kiiruhtaa niptiin pikaisesti, kun jo 17+5 jo menossa... rakenneultra on vasta 20+5! Sen jälkeen voi niptiin tulla kiire...Babez74: Minä kävin NIPT-testissä jo rv9. Jos on varaa valita niin mun mielestä ennemmin NIPT kuin 4D jos lapsen terveyttä haluaa selvittää, koska kromosomipoikkeavuuksiin liittyvät piirteet eivät välttämättä näy rakenneultrassa. Itse käsin Helsingissä Dextrassa ja otatin koko sapluunan eli trisomiat 9, 13, 16, 18 ja 21 sekä deleetiot (9 erilaista, jotka toki harvinaisia mutta niin vakavia sairauksia, ettei tarvinnut miettiä maksaako vai eikö maksaa 100€ lisää niiden tutkimisesta).
Sukukromosomit saa tietää halutessaan. Hintaa tälle setille tuli 790€ enkä ole hetkeäkään katunut. Tottakai muita poikkeavuuksia voi ilmetä mutta nämä yleisimmät vakavat on nyt suljettu pois.a.