Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

MerMer oon todella pahoillani! Ei ehkä heitetä toivoa silti vielä? :(

Hipsuli90 mulla ainakin kuopuksesta löyty todella selkee syke viikoilla 6+5

Soitin tänään neuvolaan ja kyllä on taas pakko sanoo että on parhautta asua pienellä paikkakunnalla :) Selitin terkalle puhelimessa että ekaan neuvolaan pitäis päästä, mut oon joka arkipäivä 8-16 ite töissä. .. Täti tuumasi että kuule ei oo nii justiisa! Tuu sitte 16 maissa ja varaa se 1,5 tuntia aikaa :p eli neuvola on torstaina 14.7 ja sit ultrataan myös. Omilla laskuilla pitäs olla rv8+1 silloin. Nyt vaan sit seuraava "ongelma" et mihin saan lapset neuvolan ajaksi ku mies lähtee ens maanantaina reissutöihin eikä siis oo lähimaillakaan

Tänä aamuna ekaa kertaa kunnolla huono olo ja oksensin kaks kertaa. Kahvi ihan selkee pahoinvoinnin aiheuttaja. Nytkään ei kahvi houkutellut yhtään joten keitin teetä. Myös ihan jäätävä väsymys ja kokonaisvaltaisesti tosi alitehonen olo oli koko aamupäivän, nyt alkaa vähä helpottaa
 
Kiitos Cicada :)
Tsemppiä ja voimia MerMer!!

Sain tänään lähetteen vuodon takia kunnalliselle tarkistamaan mikä on tilanne. Vuoto oli tosi vähäistä mutta voihan se olla että se on vasta alkua. Toivottavasti parin päivän sisään selviää onko kyseessä nyt kkm, km vai sykkisikö siellä kaikesta huolimatta pieni sydän. Nyt vaan ootellaan milloin sieltä soitellaan aikaa ultraan!
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Mä oon taustaullut täällä jo jonkin aikaa, mutta jos nyt ihan jo uskaltautuisin kirjoittamaan. :D

Mulla on rv 8+3 ja la on 11.2. Ensimmäinen neuvolakin oli jo 23.6, kun meidän oma tk meni kesäsulkuun. Tämä on toinen raskauteni. Ensimmäinen lapsu syntyi lokakuussa -14 ja nyt saadaan hänelle toivottu kaveri. :)

Paljon onnea kaikille tuleville äideille ja MerMerille paljon haleja ja tsemppiä! <3

Voisiko joku lisätä tietoni tuonne listaan? :)
Tantsu / 25 / K-SKS / 2. ja la on tosiaan tällä hetkellä 11.2.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Voi MerMer! Toivotaan parasta, kaikesta huolimatta <3

Tantsun kanssa meillä on sama LA, mut eiks tänään ole 8+2..? :ROFLMAO: Mä oon koko ajan laskenut että lauantaisin tulee tasaviikot ja 11.2. on myös lauantai jolloin olis 40+0. Ei oo tosin niin päivän päälle :LOL:

Olot on täällä tasaisen huonot. En oo oksentanut, mutta oon täysin ruokahaluton ja ainoa, mitä oikeastaan saan syötyä, on tolkuton hiilarimättö. Ei edes vihannekset tai hedelmät vaan vaalea leipä, murot, pasta ja muu turvottava. Ekassa neuvolassa painoa olikin tullut jo kaksi kiloa, voin kuvitella miten se hiilaripöhö tästä vaan kasvaa jos ei olot ala helpottua... Esikoisesta kaikki alkuraskauden pahoinvointi ja tappoväsymys loppui oppikirjamaisesti rv12+ ja toivon, että nyt kävisi samoin.

Nt-ultran varasin myös tänään, tasan neljä viikkoa aikaa siihen. Ja dopplerilla löytyi eilen 8+1 sydänäänet! En olisi muuten uskaltanut kokeilla vielä, mutta gyne sanoi varhaisultrassa että kohtu on jo viikkoihin nähden varsin korkealla, joten ajattelin tuolla halpislaitteellakin sitten koettaa onneani. Ihme kyllä löytyi! Esikoisesta kuului sykkeet 9+ ja sekin oli mielestäni jo aika aikaisin.
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Heippa! Toivottavasti mukaan mahtuu vielä :) Täällä olisi nyt rv 9+0 menossa, ja laskettu aika siis 6.2. Ensimmäinen ultra on ensi viikolla, toivottavasti masusta löytyy elämää. Meillekin tämä olisi toinen lapsi, ensimmäinen syntyi heinäkuussa 2014.

VarrTi/22/LKS/2/ la 6.2
 
Mieliteot vaan jatkuu, tänään kiinalaista ruokaa, friteerattua kanaa, riisiä ja sweet chili kastiketta. Voisin syödä uudenkin satsin. Sitten seuraan instassa vie_kielen käyttäjää ja niin herkullisia terveellisiä juttuja tekee mm. banaanijädet, joita nyt tekee mieli. Sama käyttäjä kirjoittaa myös blogia :love:
 
Mulla kans iskeny taas tuo himo kaikkeen hiilarimättöön. Sama oli kuopusta odottaessakin. Makaroonia ja vaaleaa leipää vois syödä ihan tolkuttomasti! Menee onneksi kaikki muukin vielä. Ainoastaan kahvia ei tee mieli yhtään ja vähän jo hajukin inhotti päivällä kun mies keitti kahvia.
 
MerMerille pahoittelut, toivottavasti selviäisitte säikähdyksellä. :unsure: Summer2, toivottavasti on kyse vaarattomasta vuodosta.

Omaa napaa, anoppi kysyi viikonloppuna, että pelottaako miuta vielä keskenmeno. Täytyy myöntää, ettei kyllä pelota. Jos se tulee niin se tulee. Nyt mie vaan uskon ja toivon, että lapsesta tulee terve. Tänään ostin uuden purkin foolihappoa ja aion syödä sen loppuun, vaikka foolihapon voisikin lopettaa viikon 12 jälkeen.

Väsymys on hurjaa. Unta kellon ympäri, välissä pieni voisilmäpullatankkaus, sit aamupala ja pahoinvoinnin takia lepoa ja päikkärit seuraavat kolme tuntia. Selkä saa ainakin lepoa tällä menolla. :D
 
Voi MerMer! Toivotaan parasta, kaikesta huolimatta <3

Tantsun kanssa meillä on sama LA, mut eiks tänään ole 8+2..? :ROFLMAO: Mä oon koko ajan laskenut että lauantaisin tulee tasaviikot ja 11.2. on myös lauantai jolloin olis 40+0. Ei oo tosin niin päivän päälle :LOL:

Olot on täällä tasaisen huonot. En oo oksentanut, mutta oon täysin ruokahaluton ja ainoa, mitä oikeastaan saan syötyä, on tolkuton hiilarimättö. Ei edes vihannekset tai hedelmät vaan vaalea leipä, murot, pasta ja muu turvottava. Ekassa neuvolassa painoa olikin tullut jo kaksi kiloa, voin kuvitella miten se hiilaripöhö tästä vaan kasvaa jos ei olot ala helpottua... Esikoisesta kaikki alkuraskauden pahoinvointi ja tappoväsymys loppui oppikirjamaisesti rv12+ ja toivon, että nyt kävisi samoin.

Nt-ultran varasin myös tänään, tasan neljä viikkoa aikaa siihen. Ja dopplerilla löytyi eilen 8+1 sydänäänet! En olisi muuten uskaltanut kokeilla vielä, mutta gyne sanoi varhaisultrassa että kohtu on jo viikkoihin nähden varsin korkealla, joten ajattelin tuolla halpislaitteellakin sitten koettaa onneani. Ihme kyllä löytyi! Esikoisesta kuului sykkeet 9+ ja sekin oli mielestäni jo aika aikaisin.
Onko sulla LA muuttunut? Päivitänkö listaan? (y) Voi olla, että on mennyt multakin ohi jossain välissä..
 
Mulla on kanssa ihan hirveät himot kaikkeen roskaruokaan. Pizzaa ja heseä vois syödä vaikka joka päivä (en kyllä syö), sokerilimsaa ja kaikkea muuta tosi terveellistä. Koko ajan tekis mieli jotain, mutta en ole vielä keksinyt mitä se jotain on. Parin tunnin välein pitää melkein syödä, niin ei tule huono olo.
Nyt on alkanut selkä vaivaamaan ihan hirveästi. Alaselkä on ihan kipeä ja puutunut ja juimii koko ajan. Käveleminen varmaan auttais, mutta plussan jälkeen ei ole ollut minkäänlaista kuntoa. Ennen kävin ihan kunnolla koirien kans lenkillä ja nykyään kun kävelen bussilta kotiin (300m) ylämäkeen, jalat on ihan maitohapoilla ja syke 200. Paino on jo nyt noussut 5 kiloa. Vähän pelottaa mikä valas siä peilistä takas kattoo sitten jouluna..
 
Naeli, niinhän onkin :D Mä oon päivistä ihan sekasin..Neuvolan laskurin mukaan olisin 4 päivää pidemmällä, kun mun kierto on noin 32pv ja neuvolan laskurit ei tajua muuta ku 28päivän kierron. Mutta 28.7 on np-ultra, niin sitten tietää tarkemmin :)
 
Mun olisi nyt heti pakko saada päärynälimua!! Ihan pakko. Mutta mies ei lähtenyt hakemaan. Mitä tämä tämmöinen on? Sanoi että ehkä jossain vaiheessa mutta nyt ei. Eli en taida tänään saada limua vaikka himo olisi kova :eek: :D ja mun tehnyt mieli rullakebua jo pidemmän aikaa. Ai että olisi hyvää! Tai subwayn patonki. Namm :D
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Minulla noi mieliteot vaihtuu laodasta laitaan. Nyt tekee mieli appelsiinimehua. Töistä kun pääsin, niin teki mieli mansikoita ja passiohedelmää. Sitten taas hetken päästä maistuisi kaikki roskaruoka :ROFLMAO:

Meillä mies muuten jää 6kk vanhempainvapaalle, mutta itsekin aion olla kotona. En vielä halua töihin takaisin. Niin kauan aion ainakin olla kun tämä tuleva vauveli on myös 3v.
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Cicada, ootpas ihanan tarkkasilmäinen! Joo saa päivittää listaan, mä en ole muistanut ollenkaan! Ensin meinasin etten pyytäis päivittämään vielä jos kuitenkin nt-ultrassakin saattaa muuttua mut ehkäpä se on silti selkeämpää päivittää jos viikot lasken kuitenkin tuon 11.2. mukaan :)

Siinä hesemätössä on joku taika Joo... en saanut eilen alas uunilohta ja muusia vaan hain kerrosaterian itselleni. Kaiken järjen mukaan olis pitänyt syödä vaan sitä lohta mut Ai vitsi kun oli hyvä mättöateria :D mikä ihme siinä onkin. Esikoisesta himoitsin kans roskaruokaa, tosin nyt en vois kuvitella syöväni esim pakastepizzaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah ja Cicada
naeli: Heh sattui vaan sopivasti silmiin, kun sanoit sulla ja Tantsulla olevan sama la ja kun lisäilin tantsua niin ei näkynytkään sua siinä :D

Ja täältä nousee kans käsi roskaruoan puolesta :ROFLMAO: eilen tein kyllä hyvää kotiruokaa ja ihan odotin ruokailua, mutta ei se uponnutkaan... :rolleyes: mutta piimä ah se on hyvää! Viiliä kokeilin ja se taas ei menny.. kummallisia juttuja :p
 
Miutkin voi lisätä listaan. La 16.2/ 30 v/ 2 lapsi/ MKS.
Mie kävin viime viikon torstaina ekassa neuvolassa (sillon viikkoja 7+0). Samana päivänä pääsin käymään lääkärillä ja siellä pieni sydän sykki. ❤ Nyt olisi siis kasassa 7+5 ja toivotaan että Pikku kirppu pysyy matkassa mukana. Olen huomannut itsellä tässä raskaudessa, verrattuna edelliseen, että on jotenkin enemmän huolissaan siitä meneekö kesken. Tämä ehkä johtuu siitä että hirveästi ei ole raskausoireita. Esikoista odottaessa elin ensimmäiset 16viikkoa pää pöntössä. Nyt on välillä sellanen etova olo. Muita oireita on väsymys ja rintojen arkuus. No ehkä se tässä epävarmuus helpottaa kun viikot menee eteenpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Tänään ultrassa sykkikin yllätykseksi pieni sydän, mutta vähän turhan hitaasti. Lääkäri sanoi että pitäisi olla syke yli 100, mutta tällä oli arviolta 60-70. Kasvuakaan ei ollut tapahtunut ihan toivottavan paljon. Kontrolliultra on viikon päästä, ennuste ei ole ihan paras mahdollinen ja vaikka on mahdollista että kasvu lähtee tästä normaalisti kiihtymään, on kuitenkin syytä varautua ettei sydän ensi kerralla lyö :(
 
Tänään ultrassa sykkikin yllätykseksi pieni sydän, mutta vähän turhan hitaasti. Lääkäri sanoi että pitäisi olla syke yli 100, mutta tällä oli arviolta 60-70. Kasvuakaan ei ollut tapahtunut ihan toivottavan paljon. Kontrolliultra on viikon päästä, ennuste ei ole ihan paras mahdollinen ja vaikka on mahdollista että kasvu lähtee tästä normaalisti kiihtymään, on kuitenkin syytä varautua ettei sydän ensi kerralla lyö :(
Voi Summer2 :( Voimia.
 
  • Tykkää
Reactions: Summer2
Tänään ultrassa sykkikin yllätykseksi pieni sydän, mutta vähän turhan hitaasti. Lääkäri sanoi että pitäisi olla syke yli 100, mutta tällä oli arviolta 60-70. Kasvuakaan ei ollut tapahtunut ihan toivottavan paljon. Kontrolliultra on viikon päästä, ennuste ei ole ihan paras mahdollinen ja vaikka on mahdollista että kasvu lähtee tästä normaalisti kiihtymään, on kuitenkin syytä varautua ettei sydän ensi kerralla lyö :(
Ihanaa, että kuitenkin löytyi sydän sykkimästä, mutta voi hyvänen aika ku nyt on piinaa piinan jälkeen.. odottamista ja toivomista epätietoisuudessa :( Toivottavasti lähtis siitä pieni vielä kasvuun ja paljon voimia odotteluun <3
 
  • Tykkää
Reactions: Summer2
Summer, paljon jaksamista ja voimia. Toivotaan parasta <3

Roskaruoka, voisin syödä joka päivä. Mikä siinäkin on.

Vinkki! Airwaves purkka! Menthol ja eucalyptus! Oksensin tänään ja paha olo oli jatkuvasti. Tää purkka auttaa! On ihanan raikas ja hyvän makuinen.
 
Voi Summer2 :cry: nyt toivotaan, että pieni sydän sykkii ensi kerralla kunnolla.

Oon tottunut syömään muutamana päivänä viikosta salaattia ruuaksi. Nyt tökkii ajatus salaatista niin pahasti ja mieli tekee kaikkea hiilaripitoista, esim. subia tai tortillasipsejä. Saa nähdä, kuinka monta miljoonaa kiloa sitä on vyötäröllä ennen Helmikuuta... Mehujää on pelastus niinä tosi huonoina päivinä, kun paha olo iskee kunnolla. Siitä saa myös kivasti energiaa (sokeria), jos ei muuten syöminen huvita. Iltapäiväkahvi on myös alkanut tökkimään. Aamuisin menee normaalin kaavan mukaan, mutta lounaan jälkeen ei maistu. Juon yleensä kahvia monta kuppia päivässä, mutta nyt olen tietoisesti rajoittanut.
 

Yhteistyössä