Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

Musta tuntuu että olen oppinut hallitsemaan tätä oksentelua :D siis en ole oksentanut mutta oksettaa todella paljon. Heti kun sängystä nousee, tai oikeastaan kun silmät avaa niin oksetus alkaa. Esikoista odottaessa oksensin niin paljon, että opin sitten lopussa miten sen kanssa toimitaan :D no en tiedä voiko olla mahdollista. Tälläkin hetkellä todella paha olo, ja tunnen kun kuolaa erittyy enemmän niin silloin on oksu lähellä.

Huomenna neuvola! Jännää!

- Bettinah & Muru 5 + 6
 
Musta tuntuu että olen oppinut hallitsemaan tätä oksentelua :D siis en ole oksentanut mutta oksettaa todella paljon. Heti kun sängystä nousee, tai oikeastaan kun silmät avaa niin oksetus alkaa. Esikoista odottaessa oksensin niin paljon, että opin sitten lopussa miten sen kanssa toimitaan :D no en tiedä voiko olla mahdollista. Tälläkin hetkellä todella paha olo, ja tunnen kun kuolaa erittyy enemmän niin silloin on oksu lähellä.

Huomenna neuvola! Jännää!

- Bettinah & Muru 5 + 6
Mie luulen, että tätä oksentelua voi hallita vain tiettyyn pisteeseen asti. Kun selkä oli kaikkein pahin la-ma-välillä, niin oksensin vain kerran ja senkin niin hyvässä asennossa kuin mahdollista. Hampaita harjatessa jo yökkimisestä tuleva kipu oli niin kova, ettei suurta aaltoa edes tullut. Mutta tää aamu on jostain kuun pimeältä puolelta. Ihan sama, mitä sitä syö, niin kaikki tuntuu tulevan joka tapauksessa ylös. Onneks voi tänään olla vielä vaaka-asennossa.

Opin muuten, ettei kannata juoda minttuteetä illalla. Se voimistaa mahahappoja ja pahentaa närästystä. Seuraavaksi taidan kokeilla kamomillateetä.
 
Voihan lohta syödä? Ainakin Valion tuorejuustot on turvallisia raskaana oleville, kyllä mä uskaltaisin voileipäkakkua syödä :)

Pahoinvointia ei näy eikä kuulu! Mä olin varma että kun raskaudun niin se alkaa samantien, oon aika herkkä hormonaaliselle ehkäisylle ja yököttää normaalistikin jos ennen aamupalaa tai lounasta tulee liian pitkä tauko :D ehkä täältä on sitten tulossa poika kun ei tunnu vielä mitään :ROFLMAO:
 
Mulla ei oo vielä mitään oloja, mut toisaalta Olin aika oireeton esikoisestakin loppuraskauteen saakka. Voimia pahoinvoinnin kanssa kamppaileville!

Eilen mietittiin miehen kanssa että jos kaikki menee hyvin, pitää syksyllä ryhtyä metsästään tuplavaunuja, neiti kun on helmikuussa vasta 1v ja 8 kk. Aika lailla kaikki muu löytyy, vauva sais nukkua muutaman kuukauden kehdossa niin ei olis kiire saada pinnasänkyä vapaana. Jonkun kantovälineen haluaisin tulokkaalle ja unipesä olis kätevä myös! Ja ärsyttää miten en osaa olla ajattelematta kaikkea tätä jo nyt, vauva tuntuu ihan todelliselta ihmiseltä jo!
 
Mulla ei oo vielä mitään oloja, mut toisaalta Olin aika oireeton esikoisestakin loppuraskauteen saakka. Voimia pahoinvoinnin kanssa kamppaileville!

Eilen mietittiin miehen kanssa että jos kaikki menee hyvin, pitää syksyllä ryhtyä metsästään tuplavaunuja, neiti kun on helmikuussa vasta 1v ja 8 kk. Aika lailla kaikki muu löytyy, vauva sais nukkua muutaman kuukauden kehdossa niin ei olis kiire saada pinnasänkyä vapaana. Jonkun kantovälineen haluaisin tulokkaalle ja unipesä olis kätevä myös! Ja ärsyttää miten en osaa olla ajattelematta kaikkea tätä jo nyt, vauva tuntuu ihan todelliselta ihmiseltä jo!
Miusta tuntuu, että kantoliina on meillä aika ehdoton. Pieni talo kahdessa kerroksessa ja pihallakin tulee piipahdettua tosi usein. Ehkä olisi kätevintä, jos olisi joku viittatyyppinen takki, jonka saisi huitaistua helposti molempien päälle näiden piipahtelujen ajaksi. Ajatuskin siitä, että jättäisin vauvan yksin toiseen kerrokseen tai sisälle on tosi hurja. Ehkä tähänkin löytyy joku keskitie.

Huomenna meen lääkäriin pyytämään sairaslomalle jatkoa. Ei kävely vieläkään luonnistu kovin pitkää matkaa.

Piinamiina ja Pulla 8+2
 
Syömisistä: mä en oo koskaan raskaana ollessani muuttanut ruokavaliota minkään muun kuin pahoinvoinnin mukaan. Minusta ne kielletyt jutut on ihan pelkkää hömppää ja turhaa ittensä kiusaamista. TOKI rajansa kaikella ja varmaan jotain ääritapauksia on mut en mitään radioaktiivisia poroja syö muutenkaan joten... :LOL: ihan huoletonna voin syödä annoksen maksalaatikkoo tai kourallisen salmiakkia. Varsinki kuopusta odottaessa en sit vaan pystyny syömään paljo mitään ku kaikki tuli ulos.. välillä en saanu nieltyä muuta ku vesimelonia ja mandariineja.
 
Tuskinpa niitä rajoituksia on kiusallaan meille tehty. Niitä on niin vähän ja raskaus kestää suhteessa elämän pituuteen niin säälittävän vähän aikaa etten ymmärrä miks haluaisin vartavasten tieten tahtoen asettaa oman vauvani vaaraan tai mihinkään riskiin. Siks oon noudattanu rajotuksia raskausaikoina.

Lohtahan sai syödä jonku tietyn verran, siin thl listassa ne lukee tarkkaan :)

Miks kinkkua ei sais syödä? Kunhan ei oo vakuumipakattua ni ei mun tietääkseni kinkulle oo mitään estettä? Söisin kyllä voileipäkakkua jos on valion tuorejuustolla tehty :)
 
En nyt sano että kiusallaan ja jokainen tottakai tamplaa tyylillään .. mut ylireagointia noi kielletyt minun mielestä on hyvin pitkälle. Neuvolan tätin kans on vähä yhteistuuminki niitä naureskeltu että se kuuluisa maalaisjärki kyllä riittää ettei välttämättä oo pakko kaikkia opuksia kovin orjallisesti noudattaa
 
Siis meinaan että jos syön juhlissa palan voileipäkakkua nyt kun sattuu raskauden ajalle juhlat osumaan niin ei ihan varmasti oo vauva vaarassa vaikka kuinka joku Pirkko olis sillälailla ohjekirjassa vaahdonnu ;)
 
Mulla on tosta syömisestä sellainen ajatus että en syö. Mä tottelen tarkkaan ohjeita :D mutta mulla niin kova pelko keskenmenosta että aion jo senkin vuoksi totella tarkasti. En uskalla edes hiuksia värjätä :D tiedän että jonkun mielestä hullua mutta haluan varoa niin paljon kuin mahdollista.

Siitä tulikin mieleen, että on ihan outoa kuinka paljon jo rakastan tätä tulevaa vauvaa, vaikka siellä onkin jokin ihan pieni vielä niin mä ajattelen niin pitkälle tätä. Mietin mitkä vaunut haluan ostaa. Mietin kuinka esikoinen tulee rakastamaan vauvaa. :love: Toivon vaan kovin ettei nyt tapahdu mitään. Sitten sattuu sydämeen. Aiomme np-ultran jälkeen kertoa esikoiselle ja sitten hän saa kertoa isovanhemmille :love:
 
Bettinah tuskinpa se nyt mitään hullua on mut ite en jaksais vahtia syömisiä. Oon onnellinen että pystyn ees jotain syömään! Ja mä uskon että yhtälailla kaikki voi mennä pieleen vaikka kuinka tarkkana olis. Kaverillani on kaks keskenmenoa takana ja kolmas raskaus meni loppuun saakka mut hätäsektio piti tehä ku vauva niin heikko ja pienikasvuinen vaikka siis synty 4pv ennen laskettua. Istukka oli ihan kalkkeutunu vaikka tää kaveri on kaikkien opuksien säntillinen noudattaja. Mulla ei oo pienintäkään vikaa ollu istukoissa eikä missään muussakaan vaikka oon "saastuttanu" vauvojani vaikka millä
 
Tsiisus kun sykkeet nousi tänään varatessa aikaa neuvolaan. Ensinnäkin puhelinnumero oli kätketty niin hyvin, että piti soittaa vaihteeseen. Olen siis muuttanut uudelle paikkakunnalle ja sitä myös neuvola vaihtuu. Vaihde"akka" oli tosi töykeä. Pyysinkin häntä kertomaan nimensä, koska oli huono asiakaspalvelija ja halusin antaa palautetta. Ei suostunut antamaan.

No, pääsin sitten vihdoin neuvolatädin kanssa puheyhteyteen ja hänkin oli aika nihkeä. Olen yhä kirjoilla Helsingissä (henk. koht syistä) enkä ajatellut niitä vielä vaihtaa nykyiseen asuinpaikkaan. Yritti ensiksi väittää, että minun pitää neuvoloida Helsingissä. Sanoin ettei se ole mahdollista, niin johan alkoi keinoja löytyä. Ja sain lopulta ajan. Mutta p***a maku jäi suuhun. Mietin jopa yksityiseen neuvolaan siirtymistä.
Ehkä käyn ekan käynnin tuolla ja katson millaista palvelua saan.
 
Kyllä mä oon lohta syöny, jos on uunissa käyny. Äidin tekemissä voileipäkakuissa vaa on sitä graavilohta siinä kakun päällä siivuina. Ainakin veljen juhlissa oli niin siksi en kyllä siihen koske. Mut ehkä kinkkuvoileipäkakkua voisin syödä. (y)

Tänään oltiin ar-ultrassa ja siellä kaikki hyvin. Sydämen syke näkyi ja viikkoja hieman vähemmän eli 7+4. LA olis siten 11.2. mutta odotan huomista neuvolaa ja katotaa sit, muutetaanko sitä (neuvolan LA 2.2. oman kierron 8.2.). Yksi asukas siellä oli onneksi vain.:ROFLMAO: Oltiin Mehiläisessä ja kelakorvausten jälkeen hintaa tuli 184e jos joku miettii noita hintoja. Riippuu toki myös lääkäristä.
 
Syömisestä/raskausajan ruokasuosituksista: Minä noudatin ekassa raskaudessa ohjeistusta ja noudatan nytkin. Toki salmiakkia söin ja olen nytkin syönyt, mutta koska verenpaineet oli silloin jatkuvasti ihanteelliset, niin sain siihen luvan. :D Valion Viola tuorejuustoista on tullut tieto, että niitä voi turvallisesti syödä raskausaikana, eikä tarvitse listeriaa pelätä. Muistaakseni myös Valion Aura on ok. Itse en esikoisen raskausaikana syönyt edes Valion tuorejuustoja tai Auraa, mutta nyt maistoin viipaleen Viola tuorejuustoon tehtyä juustokakkua ilman morkkista. (Sivuhuomautus: oli törkeen hyvää!! :D ) On toki totta, että maalaisjärjellä selviää pitkälle ja osa suosituksista on aika kireitä, mutta en minäkään usko, että niitä huvikseen on tehty. Ja joku kysyi kinkusta. Kinkku on mielestäni täysin ok. :)
 
Kinder_kitty, kovasti voimia! Toivottavasti kohta alkaa uusi raskaus, joka kestää loppuun saakka!

Ai niin, pakko noihin oloihin lisätä että kyllä ihan törkeä väsy on koko ajan. Just vedettiin neidin kanssa kunnon päikkärit. Välillä musta on ihana nukkua päikkäreitä hänen kanssaan ihan siksikin kun on niin ihana tuhisija tuossa kainalossa Vaikka nukkuu puolet yöstäkin kainalossa ja sen takia väsy onkin kun heräilee ja nukun itse huonosti Mut jos pikkuhiljaa tässä saataisiin hänet nukkuun taas koko yö omassa sängyssä ja vähennettyä yöheräämisiä. Pitäis vaan olla niin pirteä että jaksais ryhtyä tuohon

Piinamiina meillä myös pieni kaksikerroksinen talo, esikon aikaan ei ollut silleen ongelmaa kun vaan makkarit ylhäällä ni tuli oleskelua vaan alhaalla ja pieni oli jotenkin niin helposti sylissä koko ajan. Mut nyt sitten toisen kanssa mietin just sitä että jos vauva olis liinassa tms. niin jäis kädet vapaaksi esikoisen kanssa puuhailuun.
 
Kinder Kitty oon todella pahoillani puolestasi :cry: voimia ja haleja sulle :love:

Tuli vielä mieleen nuista syömisistä, että se kiellettyjen lista, jota en edes juurikaan muista, sisältää hyvin pitkälti just niitä juttuja mitä en syö muutenkaan ikinä,,, hyvänä esimerkkinä vaikka toi graavilohi, YÖK :sick: jotenka mun ei kaiketi oo koskaan tarvinnu järin huolehtiakaan mitä syön kun ne kielletyt ei ruokalistalle kuulu koskaan :D
 
Mulla taas paha olo. Nyt alkaa se että kun saan ruokaa niin en pääse syömään. Piti syödä jo aikaa sitten mutten vaan kykene. Mutta toivon mukaan se on vaan hyvä asia :) ja yhtäkkiä vatsa nousi. Ihan kuin joku pullataikina :D
 
Kinder_Kittylle suuret voimahalit ja tsemppiä surusta yli pääsemiseen!

Syömiset: Menen maalaisjärjen avulla mutten tietentahtoen syö esim. Raakaa kalaa tms. Hysteerinen en oo ruokien suhteen ollu, alkoholi ja tupakka on ehdoton ei! Esim. Lohta vasta savustin itse ja oikein hyvällä ruokahalulla sitä söin!
 

Yhteistyössä