Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

Mielialoista, mä olen muutenkin luonteeltani aika kärkäs niin nyt vielä enemmän varsinkin miehelle tulee töksäyteltyä ja millon mistäkin pienestä asiasta hermostuttua :( mies on onneks erittäon tyyni ja sen hermot kestää mitä vaan, joten ei riitoja kuitenkaan olla saatu aikaiseksi :) harmittaa vaan itteään.

Piinamiina, noi sun olot kuulostaa kyllä rajulta tällä hetkellä. Toivottavasti pian jo helpottaa!
 
Tänään tuli varhaisultrasta kai huonoja uutisia :( viikkoja kuukautisista laskettuna piti olla 8+3, mutta alkio vastasi kooltaan viikkoja 6+2. Kierto on ollut ihan säännöllinen, joten ei noin paljon heittoa pitäisi voida olla. Lisäksi olisin näin ollen plussannut ekan haamun viikolla 2+6 mikä lienee melko mahdotonta. Haalean viivan sain siis laskujeni mukaan 5+0, joka näillä ultran viikoilla ois ollutkin tuo 2+6. Sydämen sykettä ei löytynyt, mikä tietty viikolla 6+ voi olla ihan normaalia, mutta ei tässä nyt kauheasti toivoa kyllä jäljelle jäänyt. Vaikuttaa siltä että meidän helmi on lakannut kasvamasta viikolla 6+ :( Minkäänlaista vuotoa tai kummempia kipuja ei ole ollut. Sain lähetteen jolla voi mennä kunnalliselle ultraan jos vuoto alkaa, mutta nyt ei auta kai kun odotella että koska tulee ulos tai pienenpienellä toivonkipinällä jos kuitenkin kasvaisi. Raskausoireer jotka on tosin olleet melko vähäiset alusta asti ei ole hävinneet minnekään, rinnat on edelleen arat ja isot ja alavatsaa nippailee päivittäin, eikä kahvi maistu.

Ei mua tarvii ehkä vielä listalta poistaa, mä ilmottelen sit miten käy.
 
Bettinah itse kävin Terveystalolla kahteen kertaan ultrassa kun heittoa menkoista olikin viikon verran. Ekalla kerralla hinta 112€ ja tokalla 129€, eri lääkäri niin selittänee hintaeroa.
Täällä siis pitkään sivusta seurannut Maisa85/ la 9.2/ 2. lapsi/KOKS
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Tänään tuli varhaisultrasta kai huonoja uutisia :( viikkoja kuukautisista laskettuna piti olla 8+3, mutta alkio vastasi kooltaan viikkoja 6+2. Kierto on ollut ihan säännöllinen, joten ei noin paljon heittoa pitäisi voida olla. Lisäksi olisin näin ollen plussannut ekan haamun viikolla 2+6 mikä lienee melko mahdotonta. Haalean viivan sain siis laskujeni mukaan 5+0, joka näillä ultran viikoilla ois ollutkin tuo 2+6. Sydämen sykettä ei löytynyt, mikä tietty viikolla 6+ voi olla ihan normaalia, mutta ei tässä nyt kauheasti toivoa kyllä jäljelle jäänyt. Vaikuttaa siltä että meidän helmi on lakannut kasvamasta viikolla 6+ :( Minkäänlaista vuotoa tai kummempia kipuja ei ole ollut. Sain lähetteen jolla voi mennä kunnalliselle ultraan jos vuoto alkaa, mutta nyt ei auta kai kun odotella että koska tulee ulos tai pienenpienellä toivonkipinällä jos kuitenkin kasvaisi. Raskausoireer jotka on tosin olleet melko vähäiset alusta asti ei ole hävinneet minnekään, rinnat on edelleen arat ja isot ja alavatsaa nippailee päivittäin, eikä kahvi maistu.

Ei mua tarvii ehkä vielä listalta poistaa, mä ilmottelen sit miten käy.
Paljon jaksamista! Toivotaan vielä parasta <3
 
  • Tykkää
Reactions: Summer2
Bettinah itse kävin Terveystalolla kahteen kertaan ultrassa kun heittoa menkoista olikin viikon verran. Ekalla kerralla hinta 112€ ja tokalla 129€, eri lääkäri niin selittänee hintaeroa.
Täällä siis pitkään sivusta seurannut Maisa85/ la 9.2/ 2. lapsi/KOKS
Okei kiitos, takaisinkin sitten katsoa oikeasta paikasta. On tosiaan eri hintoja eri lääkäreillä.
Iski taas se että pakko päästä varhaisultraan!
 
Hei musta on tullut ihan vainoharhainen! Tunnen koko ajan haamupotkuja. Iltaisin kun menen sänkyyn niin sitten tuntuu. Ja usein lähes samassa kohdassa. aloin jo laskemaan että jos olin raskaana jo ennen viime menkkoja :D mutta tuskin. Mulla kyllä oli silloin oviksesta lähtien erilaisia oireita. Mutta menkat tuli ajallaan kuitenkin.

Ota nyt sitten tästäkin selvää :D huomenna se neuvola! Kysyn silloin :D
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki ja Cicada
Tänään tuli varhaisultrasta kai huonoja uutisia :( viikkoja kuukautisista laskettuna piti olla 8+3, mutta alkio vastasi kooltaan viikkoja 6+2. Kierto on ollut ihan säännöllinen, joten ei noin paljon heittoa pitäisi voida olla. Lisäksi olisin näin ollen plussannut ekan haamun viikolla 2+6 mikä lienee melko mahdotonta. Haalean viivan sain siis laskujeni mukaan 5+0, joka näillä ultran viikoilla ois ollutkin tuo 2+6. Sydämen sykettä ei löytynyt, mikä tietty viikolla 6+ voi olla ihan normaalia, mutta ei tässä nyt kauheasti toivoa kyllä jäljelle jäänyt. Vaikuttaa siltä että meidän helmi on lakannut kasvamasta viikolla 6+ :( Minkäänlaista vuotoa tai kummempia kipuja ei ole ollut. Sain lähetteen jolla voi mennä kunnalliselle ultraan jos vuoto alkaa, mutta nyt ei auta kai kun odotella että koska tulee ulos tai pienenpienellä toivonkipinällä jos kuitenkin kasvaisi. Raskausoireer jotka on tosin olleet melko vähäiset alusta asti ei ole hävinneet minnekään, rinnat on edelleen arat ja isot ja alavatsaa nippailee päivittäin, eikä kahvi maistu.

Ei mua tarvii ehkä vielä listalta poistaa, mä ilmottelen sit miten käy.
Oi, olen pahoillani! :( Odotteluvaihe on varmaan henkisesti tosi rankka. Jos siulla on keskenmeno tapahtumassa, niin suosittelen kuumeilijoiden puolelta keskenmenon jälkeen kuumeilijoiden palstaa. Siellä on mahtava vertaistuki. Voimia!(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki ja Summer2
Voi ei Summer2 :unsure: Toivotaan ihmettä.

Oloista: Mulla ei edelleenkään muuta kuin urheillessa hengästyn helpommin ja turvottaa. Viime yönä hereillä ollessa havaitsin, että minua kuvotti. Yöpahoinvointia siis! :)

Bettinah: mä olen myös tuntenut "haamupotkuja", jotka kylläkin ovat oikeasti elohiiriä. Nyt vaan kun tietää, että on raskaana, niin ne ajattelee vauvan potkuina.

Voi että miten odotan kahden viikon päästä olevaa ultraa. Esikoisen kohdalla ultrat olivat ahdistavia tilanteita epäonnistuneiden raskauksien takia. Nyt on jokseenkin luottavaisempi olo. Ehkä se, että yksi lapsi on jo rauhoittaa mieltä. Toki se olisi kamalaa, jos tämä menisikin kesken.

Sukupuolesta: itse en osaa ajatella tätä jompana kumpana. On siis aivan sama kumpi hän on, kunhan saisin hänet tähän maailmaan. Olot ovat tähän asti olleet samanlaiset kuin esikoispojan kohdalla, mutta en usko, että se kertoo vielä mitään näin varhaisessa vaiheessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah ja Summer2
Tänään tuli varhaisultrasta kai huonoja uutisia :( viikkoja kuukautisista laskettuna piti olla 8+3, mutta alkio vastasi kooltaan viikkoja 6+2. Kierto on ollut ihan säännöllinen, joten ei noin paljon heittoa pitäisi voida olla. Lisäksi olisin näin ollen plussannut ekan haamun viikolla 2+6 mikä lienee melko mahdotonta. Haalean viivan sain siis laskujeni mukaan 5+0, joka näillä ultran viikoilla ois ollutkin tuo 2+6. Sydämen sykettä ei löytynyt, mikä tietty viikolla 6+ voi olla ihan normaalia, mutta ei tässä nyt kauheasti toivoa kyllä jäljelle jäänyt. Vaikuttaa siltä että meidän helmi on lakannut kasvamasta viikolla 6+ :( Minkäänlaista vuotoa tai kummempia kipuja ei ole ollut. Sain lähetteen jolla voi mennä kunnalliselle ultraan jos vuoto alkaa, mutta nyt ei auta kai kun odotella että koska tulee ulos tai pienenpienellä toivonkipinällä jos kuitenkin kasvaisi. Raskausoireer jotka on tosin olleet melko vähäiset alusta asti ei ole hävinneet minnekään, rinnat on edelleen arat ja isot ja alavatsaa nippailee päivittäin, eikä kahvi maistu.

Ei mua tarvii ehkä vielä listalta poistaa, mä ilmottelen sit miten käy.
Voimia! Toivon ihmettä! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Summer2
Tänään tuli varhaisultrasta kai huonoja uutisia :( viikkoja kuukautisista laskettuna piti olla 8+3, mutta alkio vastasi kooltaan viikkoja 6+2. Kierto on ollut ihan säännöllinen, joten ei noin paljon heittoa pitäisi voida olla. Lisäksi olisin näin ollen plussannut ekan haamun viikolla 2+6 mikä lienee melko mahdotonta. Haalean viivan sain siis laskujeni mukaan 5+0, joka näillä ultran viikoilla ois ollutkin tuo 2+6. Sydämen sykettä ei löytynyt, mikä tietty viikolla 6+ voi olla ihan normaalia, mutta ei tässä nyt kauheasti toivoa kyllä jäljelle jäänyt. Vaikuttaa siltä että meidän helmi on lakannut kasvamasta viikolla 6+ :( Minkäänlaista vuotoa tai kummempia kipuja ei ole ollut. Sain lähetteen jolla voi mennä kunnalliselle ultraan jos vuoto alkaa, mutta nyt ei auta kai kun odotella että koska tulee ulos tai pienenpienellä toivonkipinällä jos kuitenkin kasvaisi. Raskausoireer jotka on tosin olleet melko vähäiset alusta asti ei ole hävinneet minnekään, rinnat on edelleen arat ja isot ja alavatsaa nippailee päivittäin, eikä kahvi maistu.

Ei mua tarvii ehkä vielä listalta poistaa, mä ilmottelen sit miten käy.
Voi eii :(:( Toivotaan, että olisikin joku mittausvirhe tai jotain! Henkisesti varmasti ottaa koville olla ja odotella epätietoisuudessa.. eikö tuossa tapauksessa voisi saada kunnalliselle ultraa vaikka ei tulisikaan vuotoja (n) mä varmaan vielä soittaisin kunnalliselle ja kysyisin.. kovasti jaksamista ja kaikki täällä pidetään peukkuja pystyssä! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Summer2
Summer2, voimia ja toivotaan ihmettä!

Sukupuolesta ei vielä mitään oloja, esikoisesta olin nt-ultrasta asti ihan varma että tyttö on, tuntui vaan niin selkeästi siltä ja oikeassa olin. Miehen kanssa eilen pohdittiin että kumpi olis ja molemmissa olis hyvät puolensa Mut kumpi vain kovasti tervetullut!
 
  • Tykkää
Reactions: Summer2
Summer2 toivotaan parasta eikä pelätä pahinta! Voimia odotteluun.

Cicada mulla ainakin kuopusta odottaessa pelkkä suklaan haju ja jopa sen näkeminen oksetti, kun normaalisti oon ihan hulluna suklaaseen, ja tyttö siis tuli! Oikeestaan kaikki makea ällötti tyttöä odottaessa. Esikoiselta (poika) taas halutti sokeria kokoajan

Sukupuolesta: tottakai kumpi vain on toivottu ja tervetullut mutta jotenkin vähän toiveilen poikaa :love: tyttö olis toki siinä mielessä kiva että olis kuopukselta paljon vaatteita pikkusiskolle valmiina. Mies pitää mun esikoista kyllä ihan omanaan mut tää olis hälle eka ihan biologinen poika. Pojalle olis jo aika varma nimikin tiedossa :ROFLMAO: tytölle jouduttaisiin sit vähä mietiskelemään (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada ja Summer2
Mulle käy kumpikin, on se tyttö tai poika, kunhan syliin saadaan. Nimet on molemmille jo päätetty ;) tyttö ois kyllä sellainen, että karkaisi mopo käsistä vaatepuolella. Onneks on keksitty hyvä tapa hillitä vaatteiden ostoa jo raskausaikana :p me ei haluta nimittäin tietää etukäteen kumpi sieltä tulee :D voi olla että mummot manaa kun ei voi hommata tavaroita etukäteen :whistle:
 
Onko muilla ollu 8+ - 9+ viikoilla kovia menkkamaisia kipuja alavatsalla? Mulla on tänään paristi jo tullut sellanen kova "kouristus". Kun menkkakivuissa. Tiedän et on menkkakivut normaaleja kun kohtu kasvaa, mut tänään oli tosi kova kipu!
Summer2:lle tsempit. Toivotaan että kaikki kääntyis vielä parhain päin!
Sukupuolesta: Kumpi vain on tervetullut, kuten varmaan kaikille mutta kun edellinen oli tyttö niin jotenkin haaveilen pienestä pojasta. Vaikka poitsukin perheestä löytyy niin silti =)
 
Kiitos kaikille voimista ja tsempeistä <3 kyllä varmaan ensi viikolla yritän loppuviikosta soitella sitä ultraa jos mitään ei tapahdu, väitän vaikka sitten että on kamalat kivut tai jotain. Neuvolaan soitin ja kysyin miten menetellään ensi tiistain neuvolan kanssa, siellä kuulostettiin vähän toiveikkammalta kun ultrannut lääkäri ja siirrettiin sitten neuvolaa kahdella viikolla eteenpäin. Kuulemma saa soittaa ja pyytää lähetettä ultraan jos vuoto tai kivut alkaa.

Täällä ollaan oikeastaan ihan yllättävän hyvällä mielellä, sillä ei niin huonoa ettei jotain hyvääkin. tämähän oli meille täysi yllätys tämä raskaus ja siinä oli varsinkin miehellä vähän sulateltavaa. Mua huoletti että kauheaa jos mies kokee että hän ei saanut haluta sitä raskautta vaan hänen on vaan pakko sopeutua siihen, mutta nyt tämän sulattelun tuloksena miehelläkin onkin vauvakuume ja mikäli tämä meidän helmi nyt menetetään niin aloitetaankin sitten oikeasti yritys ja yritetään uudelleen :)
 
Tänään siis kävin neuvolassa, lappuja tuli mukaan ja varattiin labra sekä ultra :) myös seuraava neuvola käynti varattiin. Neuvolan mukaan nyt on vasta 5+5 ja laskettu aika olisi 26.2. mutta mun kalenterin väittää toista :D en siis nyt tiedä kumpaa pitäisi uskoa :D yhden kalenterin mukaan nyt olisi 6+2.

Tänään on myös avattu oksentelu! Tänään ollut todella paha olo koko ajan ja tuossa vähän aikaa sitten oksensin. Ruoka ei mene alas, ei sitten millään vaikka tiedän että se helpottaisi oloa. Täytyy koittaa löytää jokin pieni ja hyvä syötävä. Olen oikeasti iloinen vaikka tää olo on aivan järkyttävä, mutta koen että se on vaan hyvä asia :) aina kun miehellekin sanon että nyt on paha olo, niin hän vastaa "no hyvä!" :D vihaan oksenstamista mutta se vaan kertoo että tää raskaus saattaa mennä hyvin <3

Ja sukupuolesta, molemmat ovat tervetulleita, mulla on jo lista nimistä ja sitten miehen kanssa katsellaan :D poika olisi sinänsä kiva niin olisi sitten molemmat meillä. Toisaalta säästin esikoisen kaikki vaatteet niin ainakin sitten tytölle olisi vaatteita :D aiomme kysyä sukupuolta sitten ultrassa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Mulla oli kuopuksesta usein kovia menkkamaisia kipuja ja aina pelkäsinkin että menee kesken.en kyl muista millä viikoilla ne kivut oli kovimpia. Nyt ei oo ku parina päivänä juilinu mahaa, viikkoja pitäis omien laskujen mukaan olla 6+ ... Toisaalta välillä ahdistaa kun ei tän enenpää oireita ja tuntemuksia oo :( esikoisen odotuksesta en muista yhtään mihin aikaan alko mikäkin vaiva, mut tuntuu että kyllä tuosta tytöstä alko kaikki aikasemmin ja voimakkaampana ku pojasta. Ehkäpä nytkin siis poika tulossa? :whistle: Tytöstä ällötti välillä ihan kaikki ja oksensin jatkuvasti. . Pojasta en muista erityisesti ällöttäneen muu kuin kahvi.

Liikunnasta oli käyty myös keskustelua. Mä en oikeestaan muuta harrasta kuin lenkkeilyä ja suosin hyötyliikuntaa. Työpäivätkin on tosi aktiivisia ettei kauheesti tuu makailtua vaikka joskus ehkä tekiskin mieli. Ja meillä on kolme koiraa jotka tarvii liikuntaa tietysti. Huomenna lähtään esikoisen kans patikkaretkelle ja otetaan yks koiristakin mukaan. Tuosta aika läheltä pääsee kiertään tosi ihanan reitin mistä tulee pikkusen reilu 10 km ja on tosi vaihtelevaa maastoa. On aina vähintään kerran kesässä käyty se.
 
Tsemppiä Summer2! Toivotaan että pieni ois vielä kyydissä oikean kokoisena :) mutta positiivista että miehellä on nyt kunnon vauvakuume ;)

Haasu: mullakaan ei pahemmin mtn oireita ole, viikkoja nyt 5+5. Tissit on vaan todella kipeät, ajoittain tihuuttaa verta ja ajoittain tulee lorisemalla valkovuotoa. Ei muuta o_O pitäis varmaan osata nauttia, mutta jotenkin pahoinvointi tekis tästä paljon konkreettisempaa :D

Onko kukaan tupakoinut ennen raskautta ja plussaamisen jälkeen lopettanut? Onko teillä miten lopettaminen onnistunut?
Mä tupakoin ennen plussaa aika säännöllisesti. Sinä aamuna ku plussan sain testiin, päätin että se loppuu nyt! Ja niinhän se loppui :) 9 päivää jo polttamatta, eikä edes vieroitusoireita tullut! Tästä on hyvä jatkaa, ties vaikka aivan lopullisesti pääsis siitäkin tavasta eroon :) monia ystäviä on lopettanu tupakoinnin raskauduttuaan, mutta imetyksen jälkeen aloittaneet uudestaan
 

Yhteistyössä