Heissan pitkästä aikaa. Täällä ei ole tiputtu mistään, mutta kolhaisuja tulee usein. Milloin pää kolahtaa lattiaan, pöydänjalkaan, hyllyyn...
Poika lähti konttaamaan viikko sitten! Nyt sitten konttailee pitkin ja poikin, muutenkin on koko ajan liikkeessä. Matolla olohuoneessa tykkää touhuta lelujen kanssa ja viihtyy itekseen hyvin, jos mun pitää vaikka keittiössä piipahtaa. Sitteri meillä on edelleen käytössä erityisesti syöttöhommissa. Syöttötuolissa istuminen on vielä vähän horjuvaa ja kekottavaa, vaikka onkin tyynyä selän takana. Sitterissä viihtyy kuitenkin hyvin ja tuo meidän sitteri on aivan huippu! Siinä vauvalla on niin hyvä asento muihin näkemiini sittereihin verrattuna.
Kiinteiden syönti sujuu tosi hyvin. Tuntuu, et kaikki uppoaa. Banaani tais olla sellainen, joka ei maistunut. Nyt syö aamusin ja iltasin puuroa + hedusosetta, lounaalla kasvissosetta ja päivällisellä liha (tai kasvis)sosetta. Joskus välipalana hedelmää tai marjaa. Pääosin kaikki on itsetehtyä, mut kaupan lihasoseita on ollut käytössä. Joko muuten olette antaneet kananmunaa? Onko tullut oireita? Ajattelin ensi viikolla aloittaa kananmunan. Myös lohi tulossa lähipäivinä. Suosittelen muuten kirjoja Luomuruokaa lapselle ja Vauvan ja taaperon keittokirja. Aivan ihania opuksia, kivoja ruokaohjeita ja muutenkin hyödyllistä ruokatietoutta.
Meillä oli viikon mittainen jakso, jonka aikana poika nukkui heräämättä klo 20-06. Oli aikas ihanaa! Heräilin kyllä ite aamuyöstä vauvan pyörimisiin, mut hyvin tuli nukuttua. Aikaiset aamuherätykset ei mua haittaa, oon aamuihmisiä. Parin ekan yön jälkeen rinnat oli nini täynnä ja maitoa vaan valui, mutta sitten nekin tottuivat. Mut nyt on taas kolme yötä mennyt yhdellä syötöllä.
Päiväunia otetaan yleensä kolmet. Aamutirsat 9-10 aikaan, päiväunet 12-14 välillä ja iltapäiväunet 16-17 aikaan. Jos nämä viimeiset unet jää välistä, poika ei jaksa valvoa 20 asti, vaan urvahtaa jo 18-19 välillä (eikä silloin nuku heräämättä, varsinkaan jos ei iltapuuroa ole ehditty syödä!).
margareta täälläkin pojalla alkanut vatsa toimia monta kertaa päivässä. Joku aika sitten oli 8 päivän putki ettei vatsa toiminut, mut luumusoseen myötä alkoi toimia. Jos luumun jättää pariksi päiväksi pois, vatsa kovettuu.
Me lähdetään huomenna reissuun. Lennetään Helsinkiin viikonlopuksi. Pakkauspuuhat odottaa! Mukavaa viikonloppua kaikille!