Helmikuun helmet 2014

miss_piggy
TäälläKIN on nyt jotain erikoista menossa...parina yönä poika herännyt syömään joskus 02-03 (alkuviikosta kun olin vanhemmillani 2 yötä heräsi syömään 04 maissa), ja sitten joskus klo 04-05 on alkanut elämöimään siihen tyyliin että pitäisi jo nousta ylös! Ei ole rauhoittunut tutilla tms, ja tissillä sitten olen koittanut lahjoa, jolloin jätkä on vielä hetkeksi nukahtanut ja alkanut taas klo 06 aikaan ilakoimaan siihen malliin että viimeistään 06:30 olen luovuttanut ja noussut ylös :O
 
Meillä se toissaöinen oli, ihan kuten arvelin, poikkeus joka vahvisti säännön. Tänään taas herättiin klo 06.00 ja _nyt_ vasta sain sällin ensimmäisille päikkäreille. Ei nukkunut rattaissakaan kun kävin kävellen lähikaupassa ja ajattelin, että samalla saan jäbän päikkäreille nukkumaan. Torkahti kyllä pariksi minuutiksi, mutta muuten katseli vain maisemia. Ihme epeli. :rolleyes:

Eilen tein taas urakalla sosetta, nyt otettiin uutena makuna mukaan parsakaali ja tänään söi sitä ihan ok ruokahalulla. Kunnes sitten väsy yllätti ja masun söi täyteen rinnalla, samalla lopulta nukahti päikkäreille.

Ei hitto, tuossa tuli tehtyä kaupat jälleen uusista (käytetyistä) Emmaljungista. Halusin kevyemmällä classic rungolla, ilmakumirenkailla ja metallisella tavarakorilla varustetut rattaat. Ja nyt sitten sellaiset ostin lopulta. Tarvisi vain päästä noista kaksista turhiksi jääneistä yhdistelmistä eroon. :whistle:
 
Hortensia- teillehän on kertynyt vaunuja, oliko muut virhe ostoja vai? :) Meillä kans emmaljungat classic chrome rungolla mutta tavalliset renkaat (mukavemmat ohjata minusta) ja tykkään ihan hirveästi! Olihan ne kalliit, uutena 2014 mallistoa mutta just semmoset kun halusin. Kovassa käytössä ovat olleet.

Maiscu- Ei anneta yhden kukkahattutädin häiritä, mulla ois muutama sana sanottavana sen kirjotuksista ja hänen lapsesta ja "kasvattutavoista" jne mutta enpä rupea nussimaan jokaista pilkkua :) Jaetaan me omiamme ja toivotaan et saadaan olla rauhassa. Minulle tästä ryhmästä on tullut tärkeä. Jos asuttais lähempänä ni minusta ois mukavaa treffata livenä :)

Meillä rytmi parantunut! Eilen mentiin nukkumaan 19.30 ja herättiin 7.30!! En muista ollaanko koskaan nukuttu näin hyvin. 2 keraa syötiin yöl. Tänäänkin nukkumaanmeno onnistu hyvin vähän myöhennettynä.

Leolle maistuu puuro, muut soseet yhtä pelleilyä. Oikein harmittaa ruveta syöttää ku sitä on ihan joka paikassa paitsio lapsen suussa... Pitänee lihoja tehdä ensi viikolla.

Voiko pilttipurkkeja pakastaa? Eiks ne räjähdä? :)
 
miss_piggy
Mulla on pakkasessa pilttipurkkeja, eikä oo räjähtäny :D Tosin se sisällä oleva sose on vaan sitten jotenki paisunu, ja korkit ei välttämättä pysy kiinni..en tiedä mistä johtuu mutta ihan syömäkelpoisia on olleet.

Kotihoidontuki, onko kellään tietoa sen hakemisesta? Ku mullahan tilanne on, että vanhempainrahaa saan sinne marraskuulle asti, ja työttömänä olin siis ennen raskauttakin. Kuulun YTK:hon, eli yleiseen työttömyyskassaan minkä kautta olen saanut päivärahaa. Pitääkö siis ilmoittautua sitten työkkäriin työnhakijaksi marraskuussa, vaikka jäänkin vielä pojan kanssa kotiin, ja sitten vasta saa kotihoidontuen lisäksi päivärahaa? Kun se pelkkä kotihoidontukihan on jotain 300 ekeä kuussa...
 
Heippa vain pitkästä aikaa. Meillä 5kk nla takana, mitat 8260g ja 64cm. Melkonen pötykkä tuo tyttö :)

soseita maisteltu nyt kohta pari viikkoa, nyt menee yks kasvissose ateria ja yks hedelmäsose ateria päivässä. Kerralla n. Puoli pilttipurkillista. Peruna, porkkana, luumu ja päärynä on nyt mukana. Ens viikolla aattelin aloittaa puuron maistelun! Oon antanu sekä omatekemkä että kaupan soseita. Kaupan soseet uppoaa paremmin, kun koostumus hiukan erilainen. En aio ottaa stressiä soseiden valmistuksesta, vaan annan huoletta myös kaupan valmissoseita :) ajattelin kokeilla suoraan normi kaurapuuroa, joskin yritän jollain tapaa murskata hiutaleita pienemmiksi. Jos ei ala kelpaamaan niin ostan senkin kaupasta :D kyllä sille joskus äitinkin tekemä eväs alkaa kelpaamaan :D

Miten ja millaisesta lihasta valmistatte lihasoseita?

Päiväunia meillä nukutaan vaihtelevasti 2-3 kpl puolesta tunnista kahteen tuntiin. Yöunille käydään klo 20-21 ja herätään 7-9. Tällä välillä syödään 1-2 kertaa. Imetän siis vielä. Kuinka pitkään olette ajatelleet jatkaa imetystä? Välillä tuntuu että haluisi eroon imetyksestä, mutta välillä nautin siitä kovasti!

Mukava lukea muiden ajatuksia ja jakaa kokemuksia täällä! <3 sekä kysellä vinkkejä ;)
 
margareta, ekat vaunut ostin siskoltani, mutta olivat kömpelöt ja turhan isot. Niiden tilalle sitten ostin Emmaljungan Ceroxit, muttei nekään olleet meikäläisen makuun tarpeeksi kevyet ja näppärät. Nyt kun vaunukoppaa ei enää tarvitse niin päätin etsiä hyvät, pienemmät ja näppärämmät, uutta vastaavat rattaat. Toivotaan, että nuo on nyt sitten mieluisat ja kestää käytössä seuraavat pari vuotta. :D

Imetystä jatkan toistaiseksi, ainakin vielä poika on niin tissin perään ettei ole mitään kiirettä suunnitella imetyksen lopettamista. Toki jos töihin täytyy heti vuodenvaihteen jälkeen palata, niin taitaa imetykset loppua siihen. Tässä juuri olen laskeskellut, olisiko varaa jäädä kotiin kunnes jäbä täyttää 2 vuotta jos vedän menot minimiin (eli myyn oman autoni pois jne.).
 
En tiiä oonko ihan väärässä mutta luulen että kotihoidon tuen lisäksi ei voi saada päivärahaa. Luulen että joko päivärahalle tai kotihoidontuelle muttei molempia. Joku tietävä voi korjata mikäli olen väärässä.
Täällä on pari viikkoo maisteltu kiinteitä ruokia, ja hyvin uppoo. Tuntuu vähä että syökö liikaakin muttakun toinen syö innossaan niin olen kyl antanu sen verta mitä maistuu. Uusia makuja toki alkuun pieniä määriä mutta lisäksi syödään jo tutuiksi tulleita ruokia.
Kaupan perunaporkkanaa annoin kerran ja toiste en anna. Aivan kauheaa, ei syöny tyttö sitä, yökki aina kun anto lisää. Oma tekemä maistuu. :)
Uni rytmi hakee edelleen vielä paikkaansa, ainakun tuntuu että nyt on päästy johonkin rytmiin, useampi päivä samoilla aikatauluilla lapsilähtösesti niin sitten tulee jotain, ja rytmi muuttuu. Ehkä se sieltä vielä tulee. Alkuun stressasin hirveästi kun ei ollu rytmiä ja unet on mitä on millonkin. Pinna kireellä koko aika. Mut nyt huonannu että suotta sitä stressaa nukkuu ku väsyttää ja niin edelleen. Toki kiinteä ruoka suunniilleen samoihin aikoihin ja ilta touhut nukkumaan meno samaan aikaa . Jospa ne loputki palaset loksahtas kohilleen ajan myötä.
 
miss_piggy
Selvitin asiaa ja nimenomaan kotihoidon tuen lisäksi sitten päivärahaa. Eihän sillä kotihoidontuella joka on 300e/ kk noin suurinpiirtein, vois tulla mitenkään toimeen. Eli ilmoittaudun työnhakijaksi sitten marraskuussa, ja kun työttömyyskassaan menee siitä lausunto että olen ilmoittautunut, voin hakea taas ansiosidonnaista päivärahaa. Ottavat sitten kassassa huomioon tuon kotihoidontuen joka vähennetään suoraan siitä ansiosidonnaisesta.
Kotihoidontuki-hakemuksen teinkin jo kelan sivuilla kun voi tehdä etukäteen.

Meillä kaupan peruna-porkkana uppoaa samoin ku muut. Ainoa mitä poika ei syönyt ja mistä itsekin meinasin oksentaa, oli joku kukkakaali-sose. Aivan hirveää :D

Meidän vauva täyttää huomenna 6kk :heart:
 
Siis mä olen ihan ulapalla noista tuista nyt kun marraskuussa vanhempainpäiväraha loppuu. Mitä tukia sillon saa ainakin? En tajua noista kelan sivuista yhtään mitään. Entä mitä tukia saa kun lapsi menee päiväkotiin?
Mä olen kotona tammikuuhun asti ja samalla poika menee päiväkotiin. Haettiin paikkaa yksityisestä päiväkodista, saa nähdä tärppääkö! Himan hirvittää jättää toinen vajaa vuotisena hoitoon, mutta mun on pakko suorittaa 10 viikkoinen työharjoittelu joka jäi raskauden takia tekemättä. Sitäpaitsi mun sisko on lastentarhanopettaja, ja hän sanoi mulle että mielummin vie hoitoon noin vuoden iässä kuin vaikka puolentoista, vuoden ikäinen "kasvaa" tarhaan kun taas vähän vanhempi saattaa pikkusen alkaa kapinoida. ;) vaikka enemmän kun mielelläni olisin ollut kotona vielä ainakin vuoden!

Täällä ilmoittautuu yks ratasfriikki. Meillä on menossa nyt kolmannet rattaat ja taas vaihdetaan, mulle ei kelpaa vissiin mikään....

Pojalle uppoaa ihan kaikki soseet! Niin kaupan valmissooset kuin kotitekoiset. sen on kyllä näkönenkin jätkä että ruoka-aikaan on oltu kotona! Lihasosetta oon tehnyt naudasta ja kanasta, keittänyt kypsäksi ja soseuttanut. Mausteeksi kanaan sipulia (ja maustepippureita keittämisen ajaksi) ja nautaan selleriä ja pippuria.

Meidänkin pikkumies täyttää huomenna jo 6kk, niiisk...
 
  • Tykkää
Reactions: margareta91
Tuntuu niin väärältä että työttömät saavat enemmän tukia kin työssä käyvät!! Eiks sit joudu töihin jos töitä löytyisikin? Minusta tosi väärin. Itse töissä ja tuun saamaan kelata sen n. 300e kotihoidontukea ja sit espoolisää. Yhteensä n.550e josta maksetaan sit verot. Lisäksi sit lapsilisä. Sit myös mahdollista saada kelalta korotettua kotihoidon tukea mutta meidän tulot on siihen liian korkeat.

Kylläpä meette paljon aikasemmin töihin, kävin eilen työnantajalle ilmoittamassa että 3.8.2015 palaan töihin. Mies pitäis sen jälkeen vielä isyyslomaa 4-6vk. Tai sit tehään seuraava lapsi :) Teen kylläkin keikkaa sit keikkafirman kautta eri paikkoihin.

Ajattelen et imetys loppuu 8-12kk välissä. Nyt tulee vähän vähemmän maitoa kun soseita syö aamul ja illalla hyvin. Päiväl tissillä tavalliseen tapaan kun ei ruokasoseista tykkää.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä onnistunut rytminsiirto, eilen meni nukkumaan 19 aikaan ja herättiin 6.30, imetin kerran kahden aikaan, voi olla et ois menny tutittamisella mut yks tissi meinas räjähtää :D Eikä minusta ole paha et 12h unet ja 1 imetys.

Oon nyt syöttäny viljakasveista kauraa, vehnää ja eilen uutena ohraa. Seuraavaksi ajattelin ottaa riisin, testaan puurona ja jos sopii ni sit teen kana-riisisosetta. Ja ruis ois kans viel testaamatta. Onkohan muita lajikkeita vielä? Pitää mennä kaupan hiutalehyllyä tutkimaan. Mannapuuro ois kans kiva, mistäköhän viljasta se on tehty?..

Poika on hauskan näköinen, ryömii lyhyitä matkoja eteenpäin kun on jotain mielenkiintosta tutkittavaa edessä. Mut jos innostuu näkemästään ni sit luulee pääsevänsä nopeasti sinne nostamalla kaikki raajat ilmaan ja huitoo kun ku viimestä päivää :D Ja jos ei oikein ole kiinnostavaa edessä ni ryömii lähinnä taaksepäin.

Onko teidän vauvoilla jo lempilelua/ja? Meillä ykkösleluina on muumien pehmokirja joka rapisee ja toinen on legon vanha naamahelistin. Parasta on jos nää on muovisessa laatikossa ja laatikon antaa pojalle tutkittavaksi ja sieltä löytyy ihanuudet ;)

Tänään ois toinen uimakerta, josko joku vauvoista rupeaisi sukeltamaan? Ehkä ne vanhemmat konkarit, ois kiva nähdä :)

Vai että vauvufanatikkoja, ymmärrän kyllä. Mä olin heti plussattuani ekana katsomassa vaunuja. Tulin o tositutuksi läheisessä vauvukaupassa jossa kävin varmaan vähintään 30 kertaa katsomassa ja tutkimassa et mikä ois mun lemppari. Sairaaksihan sai itsensä maksaa mut on kyllä ollut jokaisen pennin arvoinen!

Mua oikein hamittaa etten ostanu manducaa heti alkuun, tykkään siitä ihan hirveästi ja poika lähes aina siinä hyvin tyytyväinen, pitiki alussa pihistellä -.-
 
miss_piggy
Mutta eikös jos on töissä, synnyttää ja jää kotiin, niin eikös työnantaja maksa jotain rahoja? En tiä mutta näin olettaisin.
Enkä kyllä meinaa töihin mennä, vaikka työnhakijaksi ilmoittaudunkin. Yleensä kun merkkaavat ylös, että on esim. kotihoidontuella, eikä ihan heti ole työtä vastaan ottamassa, niin eivät myöskään sitä sitten heti ole tyrkyttämässä. Tai otetaan sitten karenssi jos jotain tuputtavat ;D No voihan sitten töihin mennä jos siltä tuntuu, siitä vaan pitää sitten taas ilmoittaa ja lappuja lähetellä.
 
Jos jää kotihoidon tuella kotiin niin työnantaja ei maksa mitään. Mulla työnantaja makso äitiysloman 3 ekaa palkkaa ja sit sekin siirty kelan maksettavaksi. Se on työnantajasta kiinni maksaako miten monta vai ollenkaan äitiysloman aikana. Olen kaupungilla töissä. Työkaveri joka kans hoitovapalla just sano et jää n. 460e käteen/kk...
 
Meillä lähdettiin ryömimään pojan ollessa 4kk ikäinen, mutta tässä viime aikoina ei oo poika enää liikkunut kauheasti. Varpaat löytyi ja kääntyilyt opittiin niin liikkuminen jäi. Nyt on jätkä sitten alkanut nousta ylöspäin! Tai siis hän kurkottelee ihan hirveästi ylöspäin, vain ylhäällä roikkuvat jne lelut kiinnostaa. Jalat hän työntää vatsan alle muttei suinkaan konttausasentoon vaan suoriksi! :D Ihan kun haluaisi jo astua jalalle tai varata sille painoa. Olin aluksi sitä mieltä että ei hommata hyppykiikkua tms mutta täytyyhän meidän nyt hommata, poika vois viihtyä siinä aika hyvin. :)

Kenelläkään tietoa missä vaiheessa lisätään toinen liharuoka päivään?
 
Meillä vasta suunnitellaan lihan ottamista ruokavalioon mukaan. Nyt ollaan syöty bataattia, porkkanaa, perunaa, kukkakaalta ja parsakaalta soseena, hedelmistä mangoa, persikkaa, päärynää ja banaania. Noi kaikki siis olen itse soseuttanut.
Valmiista soseista on maisteltu vain persikkaa sekä hedelmäyllätystä tms..
Puuroista syödään nyt Onnin mustikka-vadelma kaurapuuroa sekä puolukka kaurapuuroa.

Mistään ei pojan masu ole ollut pahoillaan eikä mitään iho-oireitakaan ole ilmaantunut.

Tänään ei aamupuuro maistunut eikä nyt mennyt bataattisosekaan alas. Hampaat on taas pari päivää kiusanneet ankarammin ja se vaikuttaa pojan ruokahaluun. No, ei onneksi mitään paniikkia, rintamaitoahan tuo edelleen lähinnä syö ja noiden soseiden kanssa vaan edelleen harjoitellaan. Välillä oikein haluaa lisää ja suu isolla auki odottaa seuraavaa lusikallista, välillä haluaa itsekin kokeilla lusikalla syömistä. :D
Sitten on päiviä kun yökkii ja kakoo, pitää suun tiukasti kiinni, puistelee päätään ja työntää lusikkaa tyrkyttävän käden pois. Väkisin en ala syöttämään.
 
Denve, meille sanottiin neuvolasta että 6kk iässä kaks liharuokaa päivässä ! Huomenna se meilläkin koittaa, 6kk ikä.. <3 neuvola myös huomenna. Ja tyttö saa juoda jo sitä "isojen tyttöjen" maitoa, hui ! Outoa oli ostaa sitä kaupasta, vielä ei oo annettu ku nuita ykkösiä on vielä kaapissa..

Täällä on kans pari kertaa ollu päiviä jollon mikään sose ei oo menny alas. Joka kerran oon yrittäny mut väkisin en minäkään anna. Hampaita ei näy, mut helteetki varmaan vaikuttaa kun meillä aika tukala tämä kämppä. Pääosin 4 ateriaa on saanu päivässä, vaik neuvolan mukaan pitäs olla viis. Toisinaan menee, toisinaan ei :D syöttötuolikin tilattiin, pali eclettika-monitoimisyöttötuoliin päädyttiin :)
 
miss_piggy
En oo kuullutkaan mistään että 2 kertaa päivässä lihasosetta kun on 6kk. Meillähän nyt ollaan se 6kk mutta aion silti jatkaa tällä kaavalla kuin nytkin,eli aamulla puuroa, lounaaksi kasvissose, välipalaksi hedelmäsose, päivälliseksi liha-ja kasvissosetta ja iltapalaksi puuroa.

Ajattelin tehdä seuraavaksi sellaista sosetta itse, johon laitan jauhelihaa, pakastevihanneksia ja vaikka perunaa. Jauhelihan kuulemma ei tarvitse keittyä kuin noin 10-15 minuuttia niin on kypsä.

Meillä ei mitään suosikkileluja ole, mutta lelukaari ei enää jaksa oikein poikaa kiinnostaa. Tykkää kaikenlaisista puruleluista ja kirjoista. Tykkää lähinnä imeskellä niitä kirjoja :D
 
Meillä ei edes toteudu 4krt/pvä soseet, aamuin ja illoin puurot ja 0-2krt soseita päivisin. 6kk iässä ois tosiaan se 5 ruokaa.. Ei kyl meillä toteudu.

Meillä leikkimatto lelukaareineen ollut kuukauden päivät kellarissa ;)
 
Meillä on kans pehmolelut tovin leikkineet leikkimatolla.. anoppi roudas joskus kirpparilta sen.. oli aika semmonen vaatimaton niin ei tyttö siinä kauaa viihtyny.. sillon vain kun oppi seurailemaan roikkuvia leluja.

Lempileluista, tytöllä on sellanen soiva keksipurkki, mikä soi kun sinne työntää käden. Siitä tykkää hirveästi vaikka ei ehkä ihan kohdreryhmää ookkaan. Ylipäätään kaikki mistä pääsee ääntä kelpaa :D
 
Meillä ollu tänään ihan kiukkupylly päivä! Ei juurikaan suostunu nukkumaan ja sit ei jaksanut mitään tehdä ja sekös harmittaa...

Ekaa kertaa pysyy ryhdikkäänä pidempää konttausasennoosa :) Tuskin ihan vielä tajuaa et miten edetään.

Denve- hurjan kuullosta tuo ylöspäin nouseminen!
 
Nonii, tyttö 6kk ja neuvolakin oli ! 8190g ja 69 cm ! Tosiaan, toinen liharuoka nyt lisätään päivään. Hurjaa, kun seuraava neuvola vast 2 kuukauden päästä ! Kasvu normaalia, ihosta sai kehuja myös, tytöllä ollut aina tosi hyvä iho. Suojausheijasteet myös löytyy jo! Syöttötuolia saa kuulema hiljakseen rueta koittaa, pyöreyttä on edelleen selkärangassa. No, eipä oo koko syöttötuolia vielä olemassakaan.. jospa se tällä tai ens viikolla tulee. Mummulassa tänään syötiin lounas syöttötuolissa, kyllä aika paljon tukea vielä vaatii joten ei oo kyllä sen puolesta kiirettäkään. Nyt myös kuulema sais olla yks yhteinen ruokailu perheellä, jolloin vanhemmat syö ja lapsi omalla lusikalla hämmentää ruokaansa syöttötuolissa ja vanhemmat välillä pistää ruokaa suuhun :D hurjaa sekin !
 
Hurjaa osa 3. Tyttö tänään oppi kääntymään mahalta selälleen. Pääsin just sanomasta, että onneksi kääntyy takas sille puolen mistä lähtiki et ei pääse kierimään pitkin kämppää.. samallapa hoksas kääntyä toiselle puolen ja illan kieriki pitkin ja poikin.. :D kääntyy mahallee siis vaan vasemman kyljen kautta mut takasi kääntyminen onnistuu molemmin puolin.
 
Täällä edelleen lakkoillaan soseiden kanssa. Tissi kelpaa sentään sitten oikein urakalla.
Alan olla sitä mieltä, että meillä on menossa tiheän imun kausi. Mitkään soseet ei maistu. Kolme päivää nyt kieltäytynyt syömästä soseita ja öisin herätään kaksi kertaa syömään.
Voihan tuo toki olla noiden puhkeamassa olevien hampaidenkin syytä, päiväunet on nimittäin jääneet todella vähiin. Muutaman kerran päivässä nukkuu 15-30 minuuttia ja se muka riittää pienelle miehelle. Joku ihme kausi kyllä menossa... Vaan eiköhän tämä tästä aikanaan normalisoidu.
Ainakin meillä toteutuu helposti tuo puolen vuoden täysimetys! Ellei nyt seuraavan kahden viikon aikana päätä yhtäkkiä hylkiä rintaa. :D

Mies on taas reissuhommissa ja me täällä pojan kanssa kahdestaan pidetään huushollia pystyssä. On muuten huikea ero touko-kesäkuuhun kun viimeksi oltiin pojan kanssa kahdestaan miehen ollessa työreissuilla toisella puolen Suomea, nyt on paljon helpompaa koska jäbä viihtyy itsekseen touhuilemassakin eikä jatkuvasti tarvitse sylitellä. Silloin keväällä/alkukesästähän me taisteltiin rintaraivareiden kanssa jotka ei helpottaneet arkea ollenkaan.

Ihme kyllä poitsu ei ole vielä hoksannut, että pyörien pääsisi helposti ja nopeasti paikasta toiseen. Tää vaan sinnikkäästi treenaa ryömimistä ja jumppailee jotta kohta jaksaisi nostaa itsensä konttausasentoon.
Koirasta on nykyään ihan törkeän kiinnostunut. Kun näkee koiran, alkaa riemukas nauru ja koiraa on pakko päästä lääppimään. Lattialla ollessaan yrittää vauhdillä ryömiä koiran luo ja sitten menee hermo kun ei hetinyt pääsekään. :D
 
miss_piggy
Miksi pitää antaa 2 lihasosetta päivässä? Eikö se oo pääasia että ylipäätään saa jotain sosetta/puuroa? Eihän aikuisetkaan syö kahta kertaa päivässä jotain liharuokaa, en minä ainakaan :D

Täällä oli pojalla kanssa eilen kiukkupäivä. Tai no ei varsinaisesti, meidän äiti tuli käymään niin poika oli ihan villinä eikä suostunut sitten ulkona edes nukkumaan kun oltiin mummun kanssa molemmat siinä pällistelemässä :D

Viime yönä syötiin ekan kerran 04:30, sitten alkoi heräillä joskus 06 mutta löin vaan tissiä suuhun ja pidin kainalossa niin vissiin nukahti vielä ja noustiin 07:30. Eilen tein kattilassa keittämälllä sosetta johon laitoin jauhelihaa, kruunuvihanneksia ja pari perunaa. Näytti maistuvan ainakin.
 

Yhteistyössä