Kiitoksia Hortensia tästä ketjusta ! Niin siinä vaan kävi, että jokasella meillä ne omat nyytit on sylissä, vaikka se raskausaika niiiiin loputtomalta tuntuikin!
Mulla painoa kerty raskausaikana 18 kg, ensimmäisen viikon aikana lähti se 8kg ja siihenpä se sitte jämähtikin. Varmastikkin se, että imetys ei ikinä lähteny käyntiin, vaikuttaa siihen, että paino ei tipu. Ajatuksena on kyllä, että jos pyrkis pari kertaa viikossa käymään uimassa, kunhan jälkivuoto on loppunu. Vaunuilemassa ei olla juuri päästy käymään; täällä on vielä tosipaljon lunta, tiet tosin alkaa sulaa, mutta kun välillä on pakkasta, välillä lauhaa, välillä sataa vettä, välillä lunta, niin kelit on vaihtelevasti joko todella vetiset ja loskaiset ja välillä aivan peilijäällä. Mut onneks kevät kuitenkin tekee tuloaan, pian on jo mukava käydä pitkiäkin vaunulenkkejä tekemässä!
Jälkivuodosta, kuinka kauan teillä jo joku aika sitten synnyttäneillä on se kestänyt?? Mulla rupes olemaan jo aivan sellasta kirkasta, korkeintaan vähän kellertävää vuotoa, mutta nyt vuoto alkoi sitten uudestaan. Mietin tosin, että voisko olla jo menkat, kun synnytyksestä tulee tiistaina kuukausi (!!!!).. Vuoto ei kuitenkaan ole mitään sellaista kohtutulehdukseen viittaavaa.
Naistenpäivän kunniaksi kävin parin kaverin kanssa lähipubissa yhellä lonkerolla, miehen patistamana. Lähteminen oli vaikeaa, oli huono omatunto. Mutta se teki tosi hyvää, käydä hetki jossakin muualla, jutella ihan aikuisten juttuja jne. Kyllähän mies kotona osallistuu tosi hyvin lastenhoitoon, että saan sielläkin sitä omaa aikaa halutessani, mutta herkästi sitä reagoi niihin lapsen itkuihin ja vähän tulee kytättyäkin, että miten se mies sitä vauvaa hoitaa. Pari tuntia olin pois, en tiiä mitä tyrmäystippoja mies oli vauvalle antanu, kun vauva nukkui kuin pieni possu aamuun asti, oiskohan semmoset 6 tunnin unet vetässy kerralla ja sitä ennenki kuulema oli heränny just ja just pikkusen ruokailemaan ja eikun unta palloon