Moikka!
Täällä voidaan yllättävän hyvin. Oon innostunut taas liikkumaan enemmän ja olo on ok. Myöskin herkuttelua olen saanut vähän kuriin, joskin viikonloppuisin uppoaa kaikenlaiset herkut, niin suolaiset kuin makeatkin
Mutta on se jo jotain että viikolla on itsehillintää...
Synnytystoiveita:
1) Vauvalla olisi kaikki hyvin
2) Ei tulisi kovin repeämiä. Ekasta tikkailtiin reilusti ja siitä palautumisessa menikin aikaa.
3) Imetys ei olisi kovin kivuliasta (kuten viimeksi)
4) Synnytys olisi nopea, mutta sellainen, että ehdittäisiin hyvin saada esikoinen hoitoon ja itse sairaalaan. Ekan kohdalla sairaalassa oltiin kaks tuntia, tuli vissiin oltua vähän turhan pitkään kotona, mutta kun ohje oli, että jos et ole varma, sattuuko niin paljon että pitää mennä, niin sit ei tartte.
5) Nopea kotiutuminen, jos vaan kaikki vauvalla ja mulla ok.
Ja normaali alatiesynnytys on ehdottomasti toiveena, toki jos tarve on niin sithän se on leikattava, mutta lähtökohtaisesti synnytys ei pelota lainkaan, joten mieluiten normaalisti alakautta.
Mitä kaipaan "normaalista" olotilasta
1) mahallaan nukkumista, tosin se ei tule onnistumaan vielä aikoihin, koska rinnat on aluksi niin arat
2) liikuntaa, kunnollista hikiliikuntaa
3) sitä, että saa syödä kaikkea miettimättä, onko tässä ruuassa kaikki ookoo. Graavikalaa, maksamakkaraa, tuorejuustojuttuja (joita oon yrittänyt välttää)... nam nam!
4) normaalipainoa, alkaa nää tulleet kilot vähän ahdistaa
5) seksiä ilman tiellä olevaa mahaa
Mutta jään kyllä kaipaamaan
1) Vauvan liikkeitä
2) Muiden huomaavaisuutta mua kohtaan (tosin miehen osalta siinä on ollut vähän toivomisen varaa
)
3) sitä raskaana olevan hehkuvaa onnea, joka välillä tännekin rantautui
Vähän olis vielä odoteltavaa. Viikkoja nyt 35+6. Esikoinen syntyi vähän etuajassa, saas nähdä miten nyt käy. Mä toivon kyllä että tulee vähän ennakkoon. Kaikki, joilla raskaudet on menneet yli, on kyllä kertoneet kuinka henkisesti raskaita ne ylimenneet päivät voi olla. Joten oon kyllä valmis kokeilemaan siivoomiset ja muut, kunhan viikkoja tulee vielä pari lisää
Hurjasti onnea jo vauvan saaneille ja ihanaa, kivutonta ja onnellista loppuodotusta ja synnytystä muille
-Merile