Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

Töiden merkeissä... Ei tunnu raskaalta, missä ne oireet oikein on. Kelpais vähän jopa oksennella tai kuvottais ees jotkut ruuat yms!!! Tos muutamia päiviä sitten kylkiin sattui ja alavatsaa vihloi kuukautisten tapaan mutta nyt ei enää mitään....... :( No okei, rinnat ovat myös täällä arat. Tyydyn siihen tällä erää :D


Mut voi muuten sinne ekalle sivulle listaan lisätä seuraavan päivityksen yhteydessä... :p
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Apr17
Kiitos vastauksesta -Bambi-, ehkä mä sitten uskaltaudun :)

Monella on ollut särkyjä jaloissa ja käsissä, mutta onkos kenelläkään muulla niin, että oireet olisi vähentyneet tai kokonaan poissa? Olen parina päivänä tuntenut (kuvitellut?) vähän etovaa oloa, mutta siinä kaikki. Plussan aikaan nippaili masusta ja tissit oli turvonneet ja kipeät, mutta ei enää. Ei ollut tarkoitus mennä varhaisultraan ollenkaan, mutta nyt alkaa tuntua siltä, että voisi olla kiva tarkistaa että siellä joku tosiaan asustaa. Olisi näillä olottomuuksilla ihan liian pitkä aika odottaa ultraa sinne viikolle 12. Alkaa tosiaan ymmärtää miksi tätä kutsutaan odotusajaksi :LOL:
 
Mulla ei ole niin minkäänlaisia oloja! Mitä nyt vähän nipistelee mahaa, muttei muuta. En muista tarkalleen millä viikoilla viimeksi oli etovaa oloa, olikohan joskus 8+ - 9+ paikkeilla eli sitä saa vielä ootella.. Tissit ei oo yhtään kipeät. Ennen plussaa huomasin iltaisin liivejä pois ottaessa, että vähän särki muttei enää sitäkään. No väsyttää kyllä, mutta saa herätä 6:30 joka aamu, ni onko kummakaan..
No vajaa kaks viikkoa enää ultraan!
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on nyt hiipinut mieleen joku vahva etiäinen että jos odotankin kaksosia. Huoh. En tiedä mistä koukerrellut ajatuksiin... ei siinä muuten mittään mutta kun on jo tuo esikoinen 1,5v niin voisi olla vähän haipakkaa luvassa ;)

Tuosta FB:stä, tosi harmi jos ryhmä sulkeutuu jo parin kuukauden jälkeen. Meillä esikoista odottaessa toimi todella hyvin kirjoittelu täällä kaksplussan puolella ja lapsosten syntymien jälkeen meentiin fb:n puoelle, missä edelleen kirkjoitellaan aktiivisesti. Nämä foorumithan ovat myös kirjoitustyyliltään erilaisia eli tämä palsta mahdollistaa vähän pidempienkin avautumisten kirjoittelun, siinä missä fb on lyhytjänteisempää statuspäivitystä. En usko että kirjoittelu kahteen paikkaan on motivoivaa pidemmän päälle. Meidänkin kaksplussa palsta hyytyi ja hiljeni fb-ryhmän perustamisen jälkeen.

Eli meneekö homma niin että me jotka emme vielä tässä vaiheessa halua fb:n puolelle perustamme sitten uuden ryhmän? :cool:
 
Juu onhan tämä vähän työlästä palstoilla facessa ja täällä. Varsinkin kun on töissä täyspäiväsesti ja isompi lapsonen kotona.Se on jotenkin selkeämpää täällä kyllä tuo kirjoittelu, facessa jutut jotenkin rönsyilee vaikka mukavasti siellä on vähän eri juttuja.
Mä en vielä malttaisi uskoa että tämä on totta, ehkä tiistaina kun varhaisultra on ohi niin uskon. Vaikka onkin niin varhaista ettei sykettä vielä näy.

Eniten odotan kyllä että saamme asiasta kertoa tytöllemme joka on toivonut sisarusta jo pari vuotta. Onko muilla "isompia" lapsia (meillä siis kohta 6v.) ja koska olette ajatelleet kertoa? Me haluttaisiin ehdottomasti kertoa ensin tytölle ja sitten vasta muille jottei vaan kuulisi asiasta keneltäkään muulta. Toki siinä on sitten riskinsä että ymmärtääkö lapsi jos jokin menee pieleen ja onko se miten raskasta hänelle. Mutta nämä kai on niitä asioita joista on huolehdittava jos ne eteen tulevat.
 
Juttua riittää tännekin, sillä mulla ei ole koko facebook tiliä... Eikä näillä näkymin tulekkaan.

Ja tosiaan oireettomia lähes ollaan täälläkin. Siskonkin alkuraskaus meni hujahtaen oireettomasti, ihmettelin jo silloin sitäkin :-o
 
Hjello!!!!
Missy En ehtiny viellä lukeen sun blogista, kun ekan tekstin toukokuulta ja vollotin silmät päästäni sen sulan takia. En uskalla lukee enempää! :LOL:

Täällä on tapahtunu taas ihan kauheesti ja tää on varmaan jotain oireilua tästä raskaudesta, kun oon ihan pihalla!! Luin nää kaikki jutut alusta loppuun, kun en muistanu, että mille sivulle kirjotin ja unohdin jo kaiken. :LOL:

Ultrista sen verta, että me käytiin Terveystalolla viime raskaudessa (oli kkm ja tyhjennys oli joulukuussa rv 13) ja meillä makso 180€. Eli ei todellakaan mennä sinne tällä kertaa. Saatiin viellä jotkut kelakorvaukset. olis muuten ollu joku yli 200... :O

Mä en oo ainakaan viellä menossa fb:hen, koska en halua, että vahingossakaan kukaan saa tietää mun raskaudesta toistaseks.

).( Raskausoireita on tosi vähän. En muista, mitä viimeks oli tässä vaiheessa. Nyt on tissit kipeet, mahaa turvottaa, pierettää :D, iltaunettomuutta (sikaärsyttävää!!:mad:) ja pissattaa koko aika (sekin on rasittavaa). Näillä mennään toistaseks.
kukkurukuu ja rv 4+6 :heart:
 
Hei vaan kaikille! Hiljaa ja varovasti hivuttaudun nyt tälle puolelle. Haaleesti plussattu jo DPO 10 ja seurailtu vahvistuuko viiva. Ja vahvistuuhan se! Eli nyt olis oviksen mukaan menossa 4+0 (menkkojen 4+2). Ja laskurilla la:ksi 23.2. (oviksen mukaan). Mennään siis sillä.

Oon lähinnä havainnu ajoittaista nippailua nivisten seudulla, lämpöilyä, väsymystä ja jos ei syö pidempään aikaan alkaa huimata. Syömisasioissa menee varmaan totutellessa kun nyt oon tottunu syömään "väärin", eli harvoin ja enempi kerralla. Jo nyt tuo vanha syömistyyli on aiheuttanu huonoa oloa, oon niin pulassa jos en saa tuta muutettuu... :) Onko teillä miten onnistunu tuo syömisen rytmitys?

mutantti 1. Lapsi 33v PKSSK la 23.2
 
miss_piggy
kukkurukuu: Siellä taidetaan olla vähän herkillä :D

mutantti Mahtavaa, onnea plussasta! :)

Ite syön miten mieli tekee, eli en oo ainakaan vielä tässä vaiheessa jaksanu paljoa kiinnittää huomiota :D Mulle iski flunssa, voi elämän käsi... Kiva tukholman tuliainen. Oisin niin pärjänny ilman tätäki. Huomenna sitte se eka neuvola. Harmi ku niillä ei oo ultra-laitetta siellä :x
 
  • Tykkää
Reactions: mutantti
mulla kanssa oireta ollut tosi vähän. väsymys,nälkä ja turvotus! joutuu pitää löysii paitoja, muuten tää ei salas pysy.
face-ryhmään liittymistä oon miettiny, mutta jos vielä hetken oottelisin. Kun tosiaan en haluu, että tutut viel tietää..
 
Oltiin eilen miehen kanssa leffassa ja yhtäkkiä iski ihan hirveä kuumotus ja jonotus vatsaan. Olin ihan varma, että kesken menee. Hyvä leffa oli, mutta siinä hädässä en kyllä elokuvasta enää jaksanut niin kiinnostua. Mutta mitään vuotoja ei ole tullut ja kivut meni ohi. Eli olisiko ollut jotain kasvukipuja?

Missy onko sulla blogi?

Kukkuruu ihanaa, että olet tullut tänne. Kiva kun meitä on ainakin kolme km:n jälkeisistä täällä.

Täällä poksutaan

5+0 =)
 
Mä olen ton syömisen kanssa oikein miettinyt, en oo antanut oikein ees tulla nälkää vaan tasasesti 2-3h välein jotakin syönyt.. Ja useimmiten jopa ihan terveellisen näköstä ruokaa :D Aamulla ja yöllä herätessä kiljuva nälkä .. mut en oo (ainakaan vielä) alkanut käymään öisin jääkaapilla...

Emeli- 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Jospa minäkin nyt liityn vaikkakin kovin alussa ollaan. Minäkin siirtyisin suoraan fb:n puolelle. Toki voin ja yritän tännekkin kirjoitella, kunhan tässä pääsee taas sinuiksi koko raskausasian kanssa :)

Rumba/La 19.2./2.lapsi
 
Hei vaan kaikille!

Minäkin siirryn kuumeilijoiden puolelta tänne. Hauska lukea toisten odottajien kirjoituksia. Plussasin perjantaina CB digillä ja siitä asti olo on ollut jännittynyt, kauhistunut, stressaantunut, pelokas, onnellinen, odottava jnejne.

Esikoista odotetaan, joten tunnelma on jännittynyt ja odottava. Kaikki on uutta ja ihmeellistä ja nyt tuntuu, että aika kuluu liian hitaasti. Onneksi huomenna voi jo soitella neuvola-aikaa. Mukava päästä ultraan näkemään onko kaikki varmasti ok.

Oireita on jonkin verran, mutta pahoinvoinnilta olen välttynyt. Syömättömyys tosin aiheuttaa huonovointisuutta ja kiukkua. Muuten polvia särkee ja kyykystä ylös nouseminen on tuskaa, nenä on tukossa ja nenän limakalvot kuivat, väsyttää ja nälättää kokoajan!

Nyt mietitään, että miten tästä kertoisi perheelle, kun perheen sisällä lapsettomuutta ja useiden vuosien yritystä. Olemme tietysti odotuksestamme hirvittävän onnellisia, mutta kertominen tuntuu pahalta sillä tiedämme, että moni pahoittaa mielensä.

Joudun myöskin kertomaan töissä raskaudestani varhaisessa vaiheessa sillä työssäni on jatkuva väkivallan uhka, jonka voin välttää vain kertomalla asiasta heti.

Moni asia mietityttää!

Elsa90 & Käpy 4+2

21.02 / Elsa90 / 23 v./ 1. lapsi / TAYS
 
Viimeksi muokattu:
Saako kysyä tuosta työasiasta lisää? Itsellä vähän samanlainen tilanne mutta en oikein tiedä miten asian kanssa toimisin. Meinaat itse kertoa jo aika pian? Ilmeisesti siellä uhka poistetaan esim. työtehtävän muutoksella koh köh?

Jos työnantajalla ei ole mahdollisuutta siirtää muihin tehtäviin yms. niin mitäköhän sitten mullekin tapahtuisi jos asiasta kertoisin ja vaatisin muutosta. Olisikohan silloin jo erityisäitiyspäiväraha mahdollinen :confused: Kun ei haluaisi missään nimessä vaarantaa raskausaikaa.. mutta ei tietenkään ylireagoidakkaan heti alkuvaiheessa. Tajuaisikohan työnantaja koko asiaa. :O

Olen menossa tosiaan neuvolaan yksityiselle tiistaina ja siellä asiasta tulen esittämään monia kysymyksiä..

Emeli- ja ensmääänen tuloillaa :p
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin yksi ilmoittautuu mukaan keskusteluun.

19.2 / Merile / 30 v. / 2. lapsi / KSKS

Esikoista (nyt 1 vee) odottaessani en olisi ikinä uskonut liittyväni keskustelupalstalle. Tämä johtuu vain ja ainoastaan siitä, että mulla oli ihan käsittämätön keskenmenon pelko, ja myöhemmin pelko siitä, että jokin menee vikaan. Ja jotenkin typerästi ajattelin, että jos intoilen asiasta julkisesti, niin kaikki menee varmasti pieleen. Normaalisti en ole noin heikkohermoinen, mutta koko raskausaika oli täynnä pelkoja :( No, eilen tein positiivisen testin, ja vaikka pelot yrittää taas hiipiä mieleen, niin yritän voittaa ne. Jotain voi aina sattua, mutta itse en voi siihen juurikaan vaikuttaa!

Varhaisultraan mennään varmaan jossain vaiheessa. Heinäkuun lopussa on tiedossa ulkomaan reissu, ja haluan varmistaa, ettei ole kohdunulkoinen tms. Ulkomailla ei olis kiva joutua sairaalareissulle... Esikoisesta kävin kanssa, liittyen edellämainittuihin pelkoihin.

Olo on täysin oireeton. Kuukautisten poisjääminen on ainut syy, miksi tein testin. Tosin pientätiputteluvuotoa on. Edellinen raskaus oli tosi helppo. Silloinkin tuota tiputteluvuotoa olipitkin alkuraskautta, välillä rusehtavaa ja välillä ihan kirkkaanpunaista.

Merile
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Moi!

Ehk minäkin uskallan mukaan.
Eli18.2./Mrs McMaiden/2.lapsi/TAYS /
Tänään vasta uskaltauduin tekemään testin. Olin remonttia paossa anoppilassa, enkä voinut testiä niin vain kaupasta hakeakaan. Tänään pääsimme kotiin ja heti ensimmäisenä kävin tekemässä testin. Kirkas plussa iltapissasta, joten hormonimäärät lienee kohdallaan. :)
Minä olen aluksi enemmän taustalla lähinnä työkiireiden vuoksi. Loppua kohden aktivoidun enemmän, jos vain kaikki menee hyvin. Facessa tulee käytyä säännöllisemmin, ehkä kuukauden kuluttua voisi sinne siirtyä. Katsotaan nyt...

Oireina on pieni kuvotus, tissien arkuus ja selän jomotus. Mutta ehtiihän sitä vielä.
Mrs Mäc + nimetön 4+5 ?
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
miss_piggy
katrinainen: Oon mää jonkunlaista blogia kirjotellu omaks viihdykkeeks lähinnä :D

Mun tissikipuki on kadonnu, eli tällä hetkellä ei oo mitään r-oireita. Vajaan tunnin päästä neuvolaan, mutta eipä sielläkään ultraa oo joten ei tuu hullua hurskaammaks. Tää kauhea lenssu nyt vaan vaivaa sen verran että joudun olla tämän päivän töistäki pois. Eli olo on lenssun takia paska, ei raskauden :p
Ultra mulla on varattuna 26.6, jotenki vaan vähän seki ärsyttää ku se lääkäri on mies.... Toivottavasti pystyy jo noilla viikoilla ku on päälle 7, ultrata jo mahan päältä..
 
Eiks noi alkuraskauden ultrat tehä kaikki alakautta? Ainakin täällä päin ja se np-ultrakin tehdään täällä alakautta..

ON: Tänään pomolle ilmoitettu, etten olekkaan tulossa tammikuussa töihin. Onneksi otti asan todella hyvin :)

Ninzi&Papu 7+3
 
Heippa,

mahtuisiko vielä mukaan?
Viime torstaina tein plussan ja olo on vielä epätodellinen. Kahden km jälkeen en vielä uskalla tuulettaa, ehkä sitten rakenneultran jälkeen uskaltaa iloita asiasta.
Oireet ovat tähän asti vähäiset, suurin osa oireista taitaa johtua tupakoimattomuudesta joka tällä kertaa ottaa koville.
Varhaisultra on suunnitelmissa, jotta np-ultraan uskaltaa ylipäätänsä mennä..

eli Eiram/32/ ensimmäinen ja laskettu aika 17.2.2013
 
Meillä ei hyvin päättyny tämä raskaus, tänään sain varmuuden että keskenmeno :'( viikon sitä kerkesi jo pelätä mutta kyllä se oli isku päin kasvoja. Oikein hyvää odotusta teille toisille, toivottavasti kaikilla muilla on jarrusukat jalassa!

Minut saa siis poistaa listalta, toivottavasti vielä joku päivä saadaa nyytti kainaloon
 

Yhteistyössä