Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

Rimulle paljon voimia ja tsemppiä tulevaan :hug:

ON: Ultrassa käyty ja siellä pieni :heart: löi vimmatusti. Pieni vastasi kooltaan rv6+5, kun menkoista laskettuna tänään siis 7+0, eli la31.1. pysyy toistaiseksi.

Mulle vois päivittää: 31.1. Ninzi/28/2.lapsi/KOKS (en saa punasels jostaa syyst tabilla)

Ninzi&Papu 7+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jaziemily
Rimulle voimia myös täältä... Itse varasin yksityiseltä ajan äitiysneuvolaan ensi tiistaiksi. Tänään siis 5+1.Haluan varmistua verikokeella koko raskaudesta vaikka eihän siinä nyt mitään epävarmaa pitäisi olla. Silti ei tämä emäntä oikein asiaa uskoisi. . Haluan myös vinkkejä ja ohjeita ensiraskauteeni sekä rauta-ja sokeriarvot testattavaksi . Niiden kanssa ollut ongelmia aikaisemminkin. Vaan niiiiiiin vaikes uskoa että ekalla yrityskerralla pillerien lopettamisesta näin tärppäisi. Sekun ei ole lähipiirissäkään ollut itsestäänselvyys, että tulee raskaaksi halutessaan... Muuten, kuinka moni jo ottanut yhteyttä kunnalliseen neuvolaan? Itse sain sieltä ajan 15.7:ttä.. Silloin olisi jo 9+4 :-o
 
Viimeksi muokattu:
mulle vois listaan lisätä tiedot
27v ja viides tulossa

Olen useamman päivän harkinnut jäänkö listoille kirjoittelemaan edes,
kun muutamalla muullakin forkalla tulee kirjoiteltua,
mutta en taida olla ainoa joka kirjoittelee muuallakin??? :D

Riittäähän sitä juttua vaikka kuinka..

Pahoinvointi ja väsymys on rankentuneet. Oksentelemaan en ole vielä ruvennut, mutta luulenpa että sitäkin pääsen tekemään niin kuin edellisilläkin kerroilla.

Tänään piti tehdä vielä varmistustesti kun ei muka oireet puhu puolestaan..
no kirkuvan punainen viivahan sieltä piirtyi aika nopeaan tahtiin apteekin omaan.

Pahoittelut keskenmenon saaneille :'(
ja toivottavasti kaikkien vuodot loppuis ettei tarvis huolehtia niin kovasti.
Kunpa ois kaikilla onnea matkassa.
 
Voi Rimu :'( Tsemppiä!

Tänään on ollut oikein ryntäys facebookkiinkin, lisäilin äskön teidät, käykää kuittaa nii pääsette mukaan :)

Meillä meni esikon kanssa kokeet hyvin, sokerirasitus oli puhdas <3 Nyt vielä odotellaa reilu viikko verikoetuloksia...

Pahoinvointi teki paluun tänään..
 
Rimulle suuren suuri halaus!!!

Ninzi, miten hyvin ja nopeasti syke löytyi teillä? Uteloittaa kun olen muutaman päivän päästä menossa myös päivillä 7+0 ultraan ;) Esikoisen kanssa olin tosin jo 6+0 ultrassa, mutta se oli yhtä kärvistelyä kun oli vielä niiiin pikkarainen että sydämenlyöntiä sai todella metsästää.

Imarre 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
Jaziemily vielä ollaan, mut eiköhän tuolt joitain eksy viel. Uskoisin ;)

Imarre syke löytyi todella hyvin. Näkyi selkeästi heti, jopa minä itse ja mieskin huomattiin. Esikoisen kohdalla kävin ensin 6+5 ja silloin ei vielä sykettä näkynyt (lääkäri kyllä väitti hetkellisesti nähneensä), tasan vkon kuluttua näin itsekin heti sykkeen. Noi on varmaan aika arpapeliä/myös laitekohtaisia, että miten näkyy. Toivotaan että sulla myös näkyy selkeästi. Kyllä se vaan oloa huojentaa niin paljon.
 
Heippa!

Tää tahtois mukaan keskusteluun! :)
Elikkäs toinen lapsi ois tuloillaan, eilen tein testin. Viikoista en tiedä tarkalleen, koska menkkoja ei ole koskaan tullut ja minipillereiden lopetuksen jälkeen tuli kahen viikon välein epämääräistä vuotoa, mutta epäilen että olen kuudennella viikolla menossa.. No eka neuvola ja ultra on kahden viikon päästä. Onneksi siis omasta neuvolasta löytyy ultralaite, että saadaan heti selvitettyä viikot ym. jutut. Ja saa nähdä joka neuvolakerta pikkuisen :heart:
Ennestään siis 10kk ikäinen tyttö.

Ilmoitan neuvolan jälkeen nuo tarkemmat tiedot sitten!

-pansku- 5+jotain?
 
Ainii ja joku puhui pohjekivuista, mulla oli esikoisesta jossakin vaiheessa raskautta, en muista enää missään, mutta yhtäkkiä tulivat kipeeksi ja yhtä yhtäkkiä katosivat, mut oli kyllä outoa ja vähän pelottavaakin et onko tulppa iskeny kumpaankin!
 
  • Tykkää
Reactions: katrinainen
Joo muuten ei kyllä särkeny, mutta kokemusta on aivan järkyttävistä suonenvedoista joskus viimisellä kolmanneksella muistaakseni! Huh kun iljettää jo valmiiksi se tunne :x Johtunee magnesiumin puutteesta tai sen sanotaan ainakin auttavan suonenvetoihin..
 
  • Tykkää
Reactions: katrinainen
jooo mulla oli lisäks kans ne suonenvedot.. niihin autto magnesium, rupesin sit joka päivä ottaa.. ainii niihä se oliki!! olin saanu yöllä mielettömän suonenvedon ja sehä ne pohkeet veti lukkoon! niihä se oliki :) hyvä muisti ;D Vaikka raskaudesta ei ookkaa ku reilu vuos :D
 
bambi ja pansku mulla on niitä pohjekipuja. Kävin lääkärissä ja otettiin veritulppa verikokeet. Ei ollut sitä, onneksi. Lääkäri sanoi, että joillain lisääntynyt verenmäärä ja hormonit aiheuttaa tällaista. Eli siis raskausoire se tämäkin on:).


Täällä on hirveä väsymys iskenyt. Nukkuisin vaan. Onneksi ei huonoa oloa ole vielä.
 
Hei vaan,

jospa sitä itsekkin uskaltautuisi tänne mukaan.

Viime sunnuntaina sain plussan..

Yritystä on takana jo syyskuusta 2011 asti enkä uskonut että NYT onnistuu. Aloitin juuri rankan laihutuskuurin ja kuntoilurupeaman.. Nyt voi sentään tuon laihiksen unohtaa :kieh:

Esikoinen meillä on jo 4,5v. Jotenkin jännittää että miten hän suhtautuu uuteen tulokkaaseen kun on tottunut jakamattomaan huomioon..

Nyt olisi laskujen mukaan rv 4+6 ja huono olo on aina näin aamupäivisin ja maha on kuin ilmapallo! :LOL: Kipuilua on myös näin aamuisin mikä tuntuu jotenkin jopa hieman närästykseltä mutta ei onneksi pahasti. Pari viikkoa sitten tuli töissä ihan järjetön närästys ja alavatsakipu joka kesti ihan seuraavaan aamuun. Arvelen että johtu kiinnittymisestä tms.. mutta eihän sitä silloin osannut edes ajatella..
Rinnat alkaa tässä pikkuhiljaa kipeytymään mutta ei niinkään nännit vaan ihan kokonaisvaltaisesti tuntuu kuin olisi kiviä tungettu tuonne varustuksiin.. :kieh:

Ajattelin mennä tuonne Kättärille synnyttämään kun viimeksi olin Naistenklinikalla ja mut unohdettiin siellä jotenkin ihan täysin.. Meinasivat päästää mut kotiinkin ilman tarkastusta sitten vaan hirveellä kiireellä lapselle etsimään lääkäri kuten myös itselleni.. En pitänyt paikasta hirveästi..

Varhaisultraa olen miettinyt mutta en oikein tiedä mistä löytyisi semmoinen kohtuuhintainen lääkäri kun en haluaisi itseäni kipeäksi maksaa. Mies kokee sen turhaksi kun se on tommoinen lehmänhermo.. Sillä ei kauheasti stressaa eikä jännitä..

Laskettu aika olis 16.02.2014 :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
Rimulle paljon voimia! :hug:

Ja tervetuloa taas kaikki uudet! Täällähän porukka lisääntyy :)

Täällä ei sen kummempia.. Pahoinvointi pahenee, ja mistään ei meinaa löytyä lemppari mehujäitä :( niitä kun tekis ainoastaan mieli.. Tänään vissiin 6+1, onneksi ensimmäinen neuvola on jo parin viikon päästä niin sieltä sitten kuullaan millä olisin niiden mukaan menossa :D

Pitäis varmaan itelläkin alottaa rauta- ja magnesiumkuurit, taipusuutta suonenvetoihin ja alhaiseen hemoglobiiniin raskauden aikana.
 
Voihan juukelis puukelis tätä oloa! Maha kouristaa ja kramppaa tylysti, kuin olis jätti nälkä, mut syötyä en taho saada millään :S Äskenkin vain muutaman haarukallisen sain väkisten survottuu ja nieltyy. 10-14 välille tuntuis nyt asettuneen tää kaikki kamalin olo. Onneks mies on lomalla, niin ovat pärjänneet esikon kanssa ilman mua. En tie mitä teen, jos tää jatkuu ja loma ehtii loppua. :/

Mulla oli jaloissa kovia särkyjä esikkoa ootellessa. Tukisukkia käytin viimesen kolmanneksen, ne vähän helpotti kipua.
Mielenkiintosta kuulla, et lisääntynyt verimäärä/paine ois mahollisesti syyllisenä kipuun. Jotenkin aina rauhoittaa tietää mikä johtuu mistäkin. Itse, kun pelkäsin kans veritulppaa silloin, niin olisi tuo tieto kyllä rauhoittanut :)

Tervetuloa uusille! :)
 
Teretulemas uusille!

Rimulle pahoittelut, jos en vielä ehtinyt pahoitella :( . Kun viis kertaa ainakin olen jo kirjautunut kirjottaakseni, mutta aina on tullut jotain joka on keskeyttänyt homman ja jäänyt sitten kokonaan.

Täällä on nyt pari päivää ollu paheneva pahoinvointi ja tänään on ollut jo aamuyöstä asti. Johtunee siitä, että eilen en oikein osannut päättää, että syönkö vai enkö syö, kun kukaan muu ei syönyt oikeastaan mitään tuon oksutaudin takia, joten en itsekkään viitsinyt syödä ja koska en osaa sanoa, että onko pahoinvointia joka johtuu oksutaudista vai raskaudesta, kun syöminen vain pahentaa jos on oksutaudista. No nyt sitten ilmeisesti kai tämä on vain raskaudesta ja oksutaudilta näytän välttyvän niin kostautui tuo syömättömyys :x . Eli tätä tiedossa sitten kuutisen viikkoa ainakin, huoh. Ei ehkä mene läpi lapsille ja töissä, kuitenkaan kovin montaa viikkoa, jos pahaaoloa valittaa, joten pitää vaan yrittää nieleskellä ja hymyillä...Mies parka, koska se on teidän lisäksi ainut jolle tästä voi valittaa ja paras ystäväni, joka on vain reilu viikkoa itseäni pidemmällä :heart: . Ihana odottaa läheisen ihmisen kanssa kerrankin ihan käsi kädessä :) .

Mutta nyt kuopus simahti, joten päikkärille oma tieni vie!

Hassel ja Jeppana POKSPOKS 6+0 :rolleyes:
 
Moikka
Täällä myös uusi ilmottautuja.
jos olen laskuissa perillä niin
6+0 POKS
LA 8.2 ja kolmatta odotetaan. TAYS olisi synnytys paikkana. 32v
Kuvottavaa oloa on ollut, ja väsymystä.
Innoissaan ollaan kuin ilmapallot tästäkin odotuksesta :heart:
Ennestään kotoa löytyy Melkein 11v Tyttö ja 1v3kk Poika.

Pahoittelut joukosta poistuneille :hug:

Tänään kerrottiin miehen siskolle ja ennen juhannusta varmaan lopuille perheenjäsenille, siinä meni mun suunnitelma pitää hetki omana tietona.
esikoisesta oksensin 35 viikkoa, pojasta en kertaakaan, nyt on semmonen kuvottaa, mutta ulos ei tule... mikä lie sieltä siis tulossa =). nooh jokainen raskaus on erilainen.
 
Viimeksi muokattu:
Jee, paljon uusia, tervetuloa!

Mä olen edelleen nihkeillyt facebook-ryhmään liittymisen kanssa, joten pieni varmistus. Onhan ryhmän jäsenillä myös keskenään "siskojen" välinen hyshys-vaitiolovelvollisuus ryhmän sisäisistä asioista ja siis muista jäsenistä? Eli jos käy sellainen tuuri, että samasta ryhmästä löytyy tuttu tai tutuntuttu, niin pikkukaupungin vastaantulijat ei tiedä tästä raskaudestani ennenkun olen itse kertonut lähimmille? :ashamed:

Anteeksi kamalat epäilykseni, mutta pakko varmistella, kun olen ollut niiiiin tarkkana tämän kanssa nyt, että milloin kerrotaan ja kenelle :rolleyes:
 
Se piti vielä tosta fb-ryhmästä sanoa, et tehtiin sellanen sopimus et uusia otetaan pari kuukautta, jonka jälkeen ryhmä menee sulkuun ettei uusia enää oteta, koska sitten tunnetaan jo niin hyvin keskenään ja asioita on juteltu jo niin paljon sillä porukalla.. Mut mukaan haluavat mahtuu kyllä vielä mukaan ja ihan rauhassa saa vielä miettiä, tosiaan pari kuukautta mahtuu mukaan vielä :)

Omasta olosta tänään oon ollu tavallaan toooosi väsynyt ja pahoinvoiva, mut lenkkeilystä oon saanu energiaa, aamulla kävin jumpissa, iltapäivällä juoksemassa ja vielä pyöräillään mummolaan :D
 
Kerttuli joo, ihan todella johtuu ne kipeät pohkeet vaan lisääntyneestä verenmäärästä ja hormoneista. Toki veritulppamahdollusuus pitää rajata pois. Joillain voi raskaus myös sitä aiheuttaa. On kuulema kuitenkin yleensä loppuraskaudessa. Nyt mulla särkee käsiäkin, eli oireellaan nyt kunnolla.


Tervetuloa uusille!
 
miss_piggy
Täällä on ruotsin reissu takana. Ihan ok meni, ei ollu ees matkapahoinvointia. Raskausoireet ei oo kyllä lisääntyny sitte yhtään. Edelleen ainoat oireet on vaan se että kusella pitää käydä useammin ja rinnat ihan vähän arat. Siinäpä ne :) Toivon silti, että kaikki on kunnossa, vaikka toisaalta taas epäilen että ei oo.

Kilppari-arvot oli tullu postissa kotiin meidän reissun aikana, tsh oli 2.1, ja t4v 14, eli toinen oli noussu ja toinen laskenu, jee :D Se t3 oli ihan hyvä myös, mutta se T-PoAb oli vissiin 49, ja pitäis olla alle 35, mutta sillä ei ilmeisesti oo merkitystä ja jää seurantalinjalle.
Eipä tänne sitte muuta. Maanantaina olis neuvola.

En kerenny ees reissun aikana poksua, joten 6+1 POKS.
 

Yhteistyössä