Helmikuun helmet 2013

voooooi ihanaa wiitahepo!!! onnea paljon paljon! Ihanaa kun tulee kaksi samalla kerralla ;) :heart:

Nyt ei ehdi muuta kertoa! Oma ruoka odottaa ja neiti herää varmaan heti kun aloitan syömään. :heart:

Mutta rokotuksista kertokaa, että mitä aijotte ottaa ja mitä ette ja miksi ette ota? Haluan lisä tietoa näistä itsekin. :)

Bettis ja rakas 3vko 4pvä :heart:
 
Onneksi olkoon wiitahepo, aivan ihania uutisia tulit kertomaan :flower: =)

Tämä päivä meni iltaan asti ihan ok. Mutta nyt illalla saatiinkin sitten aikaiseksi 1½h iltaraivarit. Silkkaa huutoa eikä syytäkään oikein tuntunut löytyvän. Massu tuntui ihan pehmoiselta, nälkä ei ollut ja vaippakin ok. Toivon mukaan ei tee koliikki tuloaan :/
 
Wiitahepolle paljon onnea! Ihanaa, kun muistit meitä ja tulit kertomaan iloiset uutiset. Olen välillä miettinytkin, että mitä kuuluu. Suuren surun jälkeen saatte tuplasti iloa!

Bettis me otamme kaikki tarjottavat rokotukset. Jos pikkuinen pääsisi kuutosrokotetutkimukseen, niin menisimme siihenkin (eli saisi hepatiitti B-rokotuksen myös). Otetaan siis rotarokote ja kaikki muutkin. Olen itse terveydenhuoltoalalla ja luotan rokotuksiin. Otin raskaana influenssarokotuksenkin, ja tyttö saa sen myös siinä vaiheessa, kun sitä hänelle tarjotaan. Rota noista on ehkä vähiten tärkeä, mutta en haluaisi pienelle todennäköisesti sairaalaan nesteytykseen vievää ripulia, niin siksi tämäkin. Vaikka tulisi sitten parin päivän löysä maha. Meillä kakitaan liki joka vaippaan muutenkin, eli muutos siinä suhteessa ei olisi kovin suuri...

Vaipanvaihto yöllä kerran vaihdan, ja mies vaihtaa aamulla herättyään. Eli illalla vaihto noin klo 22-23, yöllä klo 3-4 ja aamulla klo 7.

Tänään koitan rauhoittaa tytön päiväunille kapaloinnilla, saa nähdä onnistuuko. Nyt ei oikein kovin helposti nukahda päivällä muuten kuin vaunuilemalla.

Tässä vain pikainen viesti, kun tyttö ehkä kohta herää ja yritän saada muitakin juttuja tehtyä ennen sitä. Meillä on illat nyt olleet aika hankalia, kun tyttö itkee paljon. Ei tunteja, mutta vartin verran muutamaan otteeseen, ja loppuajan tuntuu olevan rinnalla kiinni, niin olen tosi sidottu silloin.

Ai niin, meillä oli jo ristiäisetkin, ja tytöllä on nyt ihan virallinen nimi!:heart:

Pilkku_ ja pieni 5 vko 5 päivää
 
Onnea Wiitahepo:flower:!!Olipa kiva kun kävit kertomassa ihania uutisia :) Mukavaa masun kasvattelua!

Yöllä vaihdan vaipan kerran joskus aamuyöstä, paitsi jos on kakkaa niin sitten vaihdan ne pois. Mutta toistaiseksi yöllä on tullut kakka vain kerran.

Tuleeko jollekkin muulle Nimiäiset ristiäisten sijaan? Meille tulee ja pidetään ne toukokuun alussa. Mitenkäs tuo nimen ilmoittaminen maistraattiin, kun papereissa luki vain, että ne toimitetaan maistraatille, mutta sitä ei lukenut, että miten :D No taidankin tästä mennä maistraatin sivuille tutkimaan asiaa ja pitää sitten soittaa ja kysyä jos ei selviä sieltä :)

Meillä tänään neuvola kun seurataan pienen painonnousua, joten peukut pystyyn, että hyvin olisi kasvanut :) Vaikka kyllähän nään ihan silmälläkin, että on kasvanut ja jykevöitynyt :)

Bumble & Pikkuinen 2vko 4pvä
 
Huomenta päivää :flower:
Täällä satelee lunta niin että riittää....

Bettis Mie oon kans miettinyt noita rokotuksia. Kaverin lapsellle oli tulllut kaameita vatsakramppeja siitä rota rokotteesta. Mietin sitä ja sen mikälie korvatulehdus? rokotteen pois jättämistä.

Bumble Täällä kanssa seurataaan kasvua, kun ei kuulema ollut tullut tarpeeksi painoa.. Toinen kuitenkin ollut ihan tyytyväinen, mutta nyt annettu enemmän lisämaitoja pienen keltaisuudenkin takia.

koskas ne vauvan kynnet sai leikata?

Syysvuokko ja pikkumies
 
Wiitahepo Huisia, hyvää vointia sinulle!

Hyvä käydä lueskemassa täällä, mitä asioita voisi/pitäisi miettiä... niinkuin nuo rokotukset. En ole mitenkään perehtynyt aiheeseen enkä edes tiedä, mitä niitä annetaan ja milloin. Mutta pitää tsekata tämäkin asia.

Hikkaa on, pientä yskää on, kaippa normaalia. Kynnet saa leikata pariviikkoisena, meillä tämä edessä. Vaippaa ei meillä kyllä vaihdeta öisin. Ei varmaan kertaakaan. Eikö ole sitten tullut yöllä kakkaa... varmaan niin. Pissavaipat saavat olla.

Pari päivää on olleet hyvin mielenkiintoisia. Kaksi yötä menty hyvin nukkuessa, mutta päivät olleet ihan kaaottisia. Vauva siis itki maanantaina yli 4 h päivällä ja eilen vielä pidempäänkin. Ei nukkunut päivällä kun 5-30 min, mikä on siis valtava muutos vaikka viime viikkoon. Olin yhteydessä neuvolaan ja saatiin lääkärille aika, että varmistetaan ettei ole mitään fyysistä vikaa. Sitten kun on itsellä ollut hieman tätä ahdistusta (mitä tuo huuto toki lisäsikin), niin meillä tulee käymään perhetyöntekijä. Ihan hyvä.

Mutta sitten aloin miettiä, että voiko vauvalla vaan olla niin pahat mahavaivat, että ei pysty nukkumaan ja tuntuu pahalta. Luin netistä tästä aiheesta ja tajusin, että ehkä sitä röyhtäyttämistä pitääkin tehdä aktiivisemmin, "koko ajan". Tajusin myös, että kun vauva syö rintaa ja lopettaa syömisen, hänellä voi olla vielä nälkä, mutta ei voi syödä pahan olon takia, sitten on mahassa paha olla ja nälkäkin. Tänään tein ihan eri tavalla kun ennen. Syötin, röyhtäytin, syötin uudelleen, röyhtäytin, syötin vielä... ja ei ollut kitinää/huutoa/valvomista, nukahti lopulta pää alaspäin "röyhtäyttämisasentoon" ja tämän jälkeen on nukkunut yli 2½ tuntia, välillä havahtuu ja paukuttaa. Lopetin myös nyt Relat ja D-vitskut, kattoo niitä taas sitten uudelleen kun tilanne rauhoittunut. Kun ei tää kuitenkaan ole mielestäni koliikkiluonteista ole (vaihtelee) eikä vaikuta maitoallergialta (ei muita oireita kun tuo itku). Mutta päivä kerrallaan, viikot kuluu, sekin tekee tehtävänsä.

No, nyt tuli pitkä stoori, mutta jotenkin sitä vaan valaistui ja toivoo toki, että tästä nyt on apua.

EtelänHetelmä & Vauva 2 vko 3 pv
 
syysvuokko niin mäkin olen kuullut tosi paljon huonoa noista rokotteista niin mietityttää.. Haluan kuulla paljon eri näkemyksiä asiaan. :) ja vaivan kynnet saa leikata 2vkon ikäisenä :)
pilkku kiva kuulla myös että sä olet sitä mieltä. Haluan tosiaan eri näkökulmia. :)

bumble meille tulee nimiäiset mä jotenkin olen olettanut että lähetän sen postissa sen lapun maistraattiin. :) tai tietty asun lähellä kuin voisin viedä sen sinne.

Huhuh!! Naapurin lapsi kirjuu ja karjuu VAIHTEEKSI! Siis se on kauheeta huutamista. Olen ehkä huono ihminen mutten jaksa kuunnella tollasta huutoa! Ja vielä joka päivä! Varsinkin illalla 9 jälkeen se alkaa. Mutta nykyään päivisinkin ja tavaroita lentää äänestä päätellen. Mulla on tv vielä päällä ja normaali volyymilla mutta silti se kuuluu.

Täällä taas ummetusta :( ja sen takia ei nukuta vaikka väsyttää. :( mallasuutetta annan, sen pitäisi pehmentää. Raukka nukkuu vain pysty asennossa ja jos heiluttelee.

Nyt heiluttelemaan pikkuista.

Bettis ja rakas 3vko 5pvä :heart: kohta jo kuukauden! :heart: nopeasti menee aika!
 
Viimeksi muokattu:
Moi :)

Syysvuokko: Meidän typykkä on ylihuomenna 2 viikkonen ja tänään kun hän sikeästi nukkui päikkäreitään niin nappasin vaavin omilla kynsisaksilla ihan pikkasen pois. Lähinnä peukaloista. Ne oli jo järkyttävän pitkät! Oisivat jossai vaiheessa takertuneet johonkin ja repeytyneet ellen olis leikannut ;/ Hyvin onnistui kun hän nukkui... muuten en tekisi sitä.

Iik, nyt tulee hiukan outo kysymys.. onko normaalia, että vielä tässä vaiheessa (pian 2vkoa synnytyksestä) tulee kohdusta kalvon palasia ? Yök :x Jälkivuotoa on. Selvästi vähentynyt, mutta toisaalta taas sitten lisääntynyt ? Ja tulee ihan selviä kalvon palasia, mikkä pitää vetästä irti..... normal ?:|

Eilen oli ensimmäinen haasteellinen ilta ja yö. Tyttö ei meinannu saaha unta, mikään ei ollut hyvä. Saatiin kokeilla apteekista ostettua nenän niistäjää... isi imaisi räät pois ja auttoi, ihanaa kun olin tajunnut ostaa tuon etukäteen ! =) Ja masu tais olla pipi.. muuten mennyt kaikki niin hienosti vielä . Mutta näitähän tulee . Väsy on kova. Kohta myö kylvetetään hänet eka kertaa kotona . =)
 
Heipsanssaa

Poika voi hyvin onneksi, kasvu on ihan ok. yöt eivät ole parantuneet, pojan kanssa on haasteita öisin kun vain kiukuttaa ja masu sattuu välillä. Vaunulenkit ollaan varovasti aloiteltu mun haava kun on niin kipeä edelleen. Poika nukahtaa hyvin ulkona ja päivisin voi nukkua yli 2h ulkona!
Imetys menee ihan hyvin, poika vaan välillä "temppuilee" tissillä ja on vähä ruokainen..
Yskiminen meillä myös välillä yskitään!

Juli ja Ensku 1kk1vko1pv
 
Kuinka kauan D-vitamiinin aloituksen jälkeen maha on vauvalla sekaisin? Täällä on eilen aloitettu ja tyttö on koko yön ollut hereillä. Tai pätkittäin nukkunut korkeintaan puol tuntia kerrallaan. Ja potkii koko ajan ja heiluu ja itkee. :( eikä mikään auta. Raukka on niin väsynyt :( :heart: nyt taisi hetkeksi nukahtaa syliin.
 
Viimeksi muokattu:
Bettis minkä valmisteen aloititte? Meillä menee Rela Dropsit joissa D-vitamiini. Annostus oli 5 tippaa päivässä ja me aloitimme sen niin, että ekana päivänä yksi tippa, tokana päivänä kaksi tippaa, kolmantena kolme jne. Eikä saanut vatsanväänteitä. Eli kannattaa aloittaa varovasti :)
 
bumble meillä on devisol. Saatiin kanssa ohje että aloitetaan 2tipalla ja sitä mukaa annostetaan päivä päivältä enemmän siihen 5tippaan. :) no silti pieni pyörii ja heiluu kuin hyrrä! Ihmettelin kun tyttö nukkui pinnasängyssä niin olin laittanut suoraan nukkumaan ja kun alkoi itkemään niin oli kääntynyt kokonaan sivuttain siinä sängyssä. :D ei siis kyljelleen vaan nukkui sängyn toisessa reunassa pää ja toisessa jalat. Onneksi on sivureuna pehmisteet niin ei menneet jalat ulos :D :heart:
 
Moikka

Onnea Wiitahevolle, jos en vielä muistanut onnitella!

D-vitamiineista: meillä Reladrops eli D plus maitohappo, enkä ole juuri huomannut ongelmia, kait. Aloitettiin myös yhdellä tipalla...

Iltaitkusta: meillä on nyt alkanut nukkumaanmenohysteria. Eli iltakasin maissa kun on juuri syöty ja vaihdettu vaippa alkaa kiukuttelu, en tiedän onko mahavaivaa, mutta arvelen että ei, koska ei tule ilmaa eikä ole korkeaa kiljuntaa eikä kiemurtelua juuri. Mutta tosi tyytymätön poika on, ja mikään muu kuin rinta ei rauhoita. Hän on myös otetta hamutessaan TOSI levoton, viskoo päätä puolelta toiselle päätä ja huutaa ja huohottaa, siis aika hysteerinen. Sitten rauhoittuu kun saa rinnan suuhun, mutta lähinnä lutkuttaa ja kun nukahtaa, on hetikohta taas hereillä ja ahdistunut. Tuttia on kokeiltu, mutta liian levoton iltaisin useimmiten sitä huolimaan, tai sitten ottaa ja se tippuu samantien ja alkaa taas levottomuus. Yölliset heräämiset eivät onnekis ole tällaisia, mutta nukkumaanmeno kestää helposti sen 2 tuntia näissä merkeissä. ONko muilla tällaista? Ilmeisesti iltaitkut on aika tyypillisiä pienille...

Vitsit kun meilläkin loppuisi tää yökakkailu! Ja mun yöhikoilu, kauanko se voi oikein kestää? Nää kun summaa syöttöjen kanssa yhteen, plus omat syömiset aamuyöllä, saldoksi jää jatkuvasti se 3-4h unta yössä, mikä kyllä alkaa jo tuntua pikkuhiljaa... Onneksi on tällaiset aurinkosäät, kävelyillä sentään vähän piristyy.

Tuulis ja rakas 2vkoa ja 5 päivää
 
Ps Perhepedistä vielä että no joilla se on, nukkuuko pikkuinen oman vai äidin/isän peiton alla? Meillä nukkui aluksi äidin/isän, mutta vanhemmat eivät siinä hermotuksissaan juuri nukkuneet kun pieni oli niin lähellä, nyt nukkuu oman. Ja alla on toinen peitto, jolla pieni makaa, sillä on kätevä hilata lasta puolelta toiselle kun pitää vaihtaa rintaa syöttöjen kanssa. Peitolla voi myös hilata lapsen vähän enemmän sängyn reunaan, että saa itse vähän paremman asennon.

Falskaako muiden vaipat muuten öisin? Meillä falskaa joka yö melkein, eli vauvan alla oleva peitto menee pesuun joka päivä. ei näytä riippuvan vaippamerkistä. Nyt siirryttiin Naty-vaippaan, joka ekologisuudessaan on mieleen, kun kestovaippoihin ei ainakaan toistaiseksi vaan riitä energiaa.
 
Hepskukkuu kaikille! :)

Täällä ollaan 4 viikkoisen tyttösen kanssa vietetty ihanaa kotielämää, kun mieskin on ollut kotona :) Ajoittaista mahavaivaa on, mutta ei ainakaan vielä niin pahana kuin esikoisella, toivottavasti ei menekään.

D-vitamiineista ja mahaväänteistä ajattelin kokemuksen syvällä rintaäänellä vinkata, että aloittakaa tooodella varovasti jos vauva reagoi jo yhteen tippaan. Meillä oli esikoisella Gefilus-D-tipat ja annettiin 1 tippa/vko, sitten seuraavalla viikolla 2tippaa jne siihen asti, kunnes huomattiin VIIDENNEN viikon kohdalla, että hän huusi niiden tippojen takia, eikä minkään muun. Tunnettiin itsemme todella idiooteiksi, vaihdettiin valmiste vesipohjaiseen Jekovitiin ja ostettiin probiootit (maitohappobakteerit) erikseen jauheena niin loppui mahavaivat kuin seinään.

Eli vaikka apteekissa hehkutetaan noita maitohappobakteeri-D-tippasekoituksia, niin meillä ja monilla muilla se niiden öljypohjaisuus saa aikaan vain huutoa. Jekovit on vesipohjainen ja tosiaan ei huudettu sen kanssa, nyt ollaan tytölle annettu Jekovitia ja hyvin on mennyt, hieman kätinää mutta ei mitään mahdotonta. Nostetaan annosta jälleen 1 tippa viikossa, eli varoen mennään. Joillekin sopii ne öljypohjaisetki, mutta jos aiheuttaa yöllä valvomista ja huutoa, niin kokeilisin vaihtoa kyllä.

Toivottavasti tästä oli apua, ettei kukaan toista samaa virhettä. D-vitamiini on kuitenkin tärkeää noille pienille, joten älkää kokonaan lopettako niiden käyttöä, vaan kokeiltaa eri valmisteita. Kyllä sieltä aina joku hellempi valmiste teidän vauvan mahalle löytyy.

Perhepedissä nukutaan, vauvelilla on oma peitto ja olen laittanut selän taakse käärityn pyyhkeen, jota vasten aina laitan kyljelleen, ettei lipsahda selälleen. Kakkaa ainakin kerran yössä, monesti tulee myös läpi ja se todellakin ÄRSYTTÄÄ!! Jospa se tästä, kun tulee hieman ikää ja mahavaivat helpottaa...

Eipä tällä kertaa muuta. Yöt menee 3-4h:n pätkissä, syö ja jatkaa heti unia, joten ihanasti saanut itsekin nukkua. Ristiäiset pidetään kuukauden päästä meillä kotona ja itse tehdään tarjoilut; kermakakku ja voileipäkakku ja muut härpäkkeet, lämmintä ruokaa ei tarjota. Nimikin keksittiin jo joten ei tarvitse sitä enää pähkäillä.

Kevättä odotellessa jatketaan :)

cannes ja pikkuinen tyttö 4vko
 
Viimeksi muokattu:
Vinkki vaipan falskaamisesta kärsiville: ne vaipan teipit kannattaa laittaa yläviistoon sen sijaan, että laittaisi vain tavallisesti suoraan linjaan. Meillä tällä niksillä loppui suurimmaksi osaksi vaippojen "ohivuodot", liberon 2-koko käytössä. Tai sitten vain vaihtaa vaippamerkkiä. Se mikä on toisella täydellinen on toiselle ihan sopimaton vaihtoehto, vauvatkin ovat yksilöitä :) Pampers ei sovi meidän neidille lainkaan. Peppu kilpailee punaisuudessaan paloautoa vastaan ja jaloissa oli pahat hiertymäjäljet. Ja joillain se taas on ollut ihan täydellinen vaippa käytössä.
 
Ensiksikin onnittelut Wiitahepolle!

Rokotukset otetaan kaikki, ihan vaa tavan vuoksi :whistle:

Yövaipan vaihto, jos on kakka tai ihan täys pissa nii vaihdan.

D-tippoina gefiluksen maitohappoyhdistelmä. Ja tässä teitä lukiessa hoksasin etten hoksannut aloitella tippa kerrallaan vaan heti kaikki viis! Tarkoitus oli kyllä rauhassa.. Eipä ole ollut itkuinen onneksi, mutta huomenna en laita viittä kyllä!

Bumble meillä on nimiäiset kans ja ihan sama kai miten sen lapun sinne toimittaa. Vie tai postitse. Kuhan sinne omaan maistraattiin sen osoittaa. Me viedään, kun on muutenkin käymistä sinne.
Nimiäisiä vietetään kuun viimeinen päivä pienellä lähisuvun porukalla.

Mulla taas yöpalelu on aika jäätävää, mutta kivempaa toki entä hikoilu, jos saisi valita :D Saa käpertyä peiton sisään miehen kainaloon :heart:

Kiitos pikku yllätykselle falskausvinkistä, pitääpä laittaa muistiin, jos sattuu kohdalle tulemaan!

Pienipainoisuudesta ja keltaisuudesta. Me vietettiin tytön kans viimepäivä ja -yö lastenpolilla. Kun paino ei nouse ja bilirubiini oli taas noussut. Syöttöpunneja tehtiin ja lisämaitoa joka syötön päätteeksi. Punnituksista selvisi että eipä se saa raukka multa imettyä tarpeeksi ravintoa. Oli hieman kuivunutkin jo. Jatkossa aina lisämaitoa, joko nannia tai omaa pullosta. Jospa joku kaunis päivä onnistuisi pelkkä imetys. Maitoa kuitenki on, just pumppasin pullollisen syötön jälkeen!

Meille muuten tulee kotiin paljon enemmän pölyä nyt kun vauva tuli taloon! Kai se on sitä kun enemmän on kotona ja pyykkirumpaa päivittäin.

Halibut ja Punni 2vk 4pv
 
Bettis Kertoilit vauvasi ummetuksesta... Meillä on kitisty päivät nyt tämä viikko eikä olla nukuttu oikeestaan laisinkaan päiväunis ja ei ole kakka tullut ei tällä viikolla. Onko mallasuute auttanut? Siitäkin luin ristiriitaista tietoa. Neuvolassa terkka sanoi, että varmasti on vaikutusta olotilaan, jos on neljättä päivää ummella! Lääkäri sitten taas ei sanonut mitään... huoh.

Tuuliannaliina Sympatiat noihin hysterioihin :hug:. Meillä on varmaan kaikkea mahdollista! On hysteriaa, on päiväunettomuutta, on karjuntaa, on kunnon öitä, on kunnon päiviä, on helvetillisiä päiviä, on aamu/iltahuutoa, on ilmavaivoja, piereskylä, kaikkea! Ei minkäänlaista rytmiä, kaikki voi muuttua seuraavana päivänä. On koliikkiepäilyä, on ummetusta... Että multa saa helposti sympatiat tällaisissa hysteria-asioissa. Meilläkin on ollut tuollaista "huohotusta". Mä menen päivä kerrallaan, kai tää joskus muuttuu joskus ihan "helpoksikin".

Perhepeti Meillähän on tällä hetkellä "äitipeti", koska me nukutaan nyt ainakin toistaiseksi sohvalla, jolla voin myös imettää (sänky niin pehmeä, että vauva jotenkin meni mun "alle" ja imettämisestä ei tullut mitään). Mies saa nukkua rauhassa yöt, koska käy töissä/tukee mua/auttaa vauvanhoidossa tosi paljon kun voi ja minä saan vauvan kanssa säätää mahdollisia yöongelmia "rauhassa". Ja vauvalla taitaa olla oma peitto (ohut lakana) ja sitten taidan vielä heittää omaakin siihen vähän päälle. Toki mielelläni nukkuisin mieheni vieressä, joten heti kun tästä alusta päästään eteenpäin, lähdetään taas makuuhuoneen suuntaan - ja varmasti olen hyvin onnellinen siitä sitten.

Meillä painoa ei ollut tullut niin paljon kuin pitäisi...harmillista. Nyt pitää panostaa imettämiseen ja sitten katsotaan tilanne uudestaan. Toivottavasti voitaisiin mennä vain rintamaidolla. Jos ei, eihän sille tosin sitten voi mitään.

EtelänHetelmä & Vauva 2 vko 5 päivää
 
SIIS NÄMÄ HORMOONIT!!!! En kestä... Itkua tuherran taas kerran... erehtyi työkaveri soittelemaan ja kyselemään kuulumisia ja aloin meidän sairaalatarinaa kertoa... Pääsin siihen asti kun sanoin, että tyttö oli sitten teholla ja minä läheisiellä synnytysosastolla ja siitä purkautui vesiputous... Voi tavaton, siihen perään soitti äitini ja kertoi että maksavat mieheni vanhempien kanssa ristiäiset puoliksi, no seuraava vesiputous... Soitin sitten miehelleni kysyäkseni moneenko menee töissä ja puhelu oli pelkkää itkua... Onkohan tämä enää ihan normaalia??? Ei ole mitään pahaa mieltä, itku on vaan niin herkässä... Saatikka jos joku erehtyy kysymään miehestä tai vauvasta... Milloinkahan tämä olotila tasaantuu??
Vauvalle aloitettiin eilen d-vitskut devisolia taitavat olla, ei ole rela ominaisuutta... Ainakaan vielä en ole huomannut että mahaan kävisivät, sai eilen yhden tipan ja tänään kaksi... Ulos ei ole päästy kun keli on huono, joko on pakkasta tai lunta tupruttaa tai sitten kauhee tuuli... Odotellaan, josko viikonloppuna viimeistään... Hyvin näyttää unet maittavan vaunuissa sisälläkin :)
Rokotukset: otetaan varmaankin kaikki mitä tarjotaan.
Hikoilu: onneks alkaa mulla helpottaa! Kyllä sitä sitten piisasi, hikeä nimittäin :D Nyt on se puoli onneks tassaantunu, joskaan korvien väli ei :D
Perhepeti: tyttö nukkuu muuten omassa sängyssä, mutta aamuyöstä joskus on niin virkeä ja jää valvoskelemaan niin silloin otan meidän keskeen ja sitten neiti nukahtaa siihen. Jos jaksan niin nostan omaan sänkyyyn, jos nukahdan itse ensin niin tyttö nukkuu sit aamuun siinä :) Mies on kärsivällisempi nukuttamaan tyttöä omaan sänkyyn, mutta minä en jaksa yöllä tuntia seisoa sängyn vieressä ja odottaa nukahtaako vai ei.

Onnittelut Wiitahevolle tupla-uutisista!

Heidukka ja tyttö Mytty 2vko 1pv
 
etelänhetelmä mallasuute on TODELLA hyvä juttu! On auttanut hyvin. Olen laittanut äidinmaidonkorvikeeseen ja on kyllä auttanut. :) eli jos multa kysytään niin suosittelen ostamaan. :)

Nyt ei muuta kun tytölle tuli nälkä! :)
 
Pakko tulla kertomaan, että meillä meni viimeyö mahtavasti. Pojan laitoin nukkumaan kaheksan maissa ja katottiin elokuva, ite menin sänkyyn puolyhentoista aikaan. Poika kohta heräs, ähis vähän ja piereskeli hetken, minkä jälkeen tuli taas hiljasta. Heräsin sit johonki aikaan yöstä, ei tullu katottua, mitä kello oli, ihmettelin vaan, miks heräsin, kun poika kumminki nukku... Seuraavan kerran heräsinki sit, kun hän oli heränny ja katoin kelloo, niin se oli vähän yli neljä!! Poika vetäs siis 8 tunnin unet :D Olin sit varmaan heränny yöllä joskus yhen maissa, jollon poika on normaalisti syöny.

minä vaan -84 + Vesku kahen päivän päästä 2 kk
 
Meillä menee yöt pääasiassa kahdella syötöllä. Esim. viime yönä neiti nukahti 20.15 ja sit heräs syömään 01.30 sitten valvoi tyytyväisenä 03.15 saakka söi vielä toisen kerran siinä välissä ja sit veti unta 09.00 asti... Ton yö valvomisen kun saisi jotenkin pois... Onneks neiti kuitenkin on tyytyväinen, pidän yleensä sillon neidin vieressä niin viihtyy paremmin kun yksin sängyssä. Ja saan ite torkuttua samalla.
 

Yhteistyössä