pikku yllätys meillä onneks neuvolasta on saanu tukea tuohon imetysasiaan ja kun asiasta viimeks keskusteltiin, kun olin melkolailla päivän pari aiemmin sen yrittämisen lopettanut, terkkari sanoi, että voin vielä kokeilla parillakin tavalla, mutta jos se turhauttaa eikä tyttökään saa siitä muuta kuin raivareita niin voi lopettaa kyllä. Kyseli kyllä, millä mielin asian suhteen olen, mutta tosiaan en ole ottanut asiaa itseeni, koska omasta mielestäni olen kaikkeni asian eteen tehnyt. Voi toki olla, ettei mulla ole riittävästi kärsivällisyyttäkään, mutta tärkein on tosiaan se, että lapsi saa tarvitsemansa - meillä se nyt on korviketta.
Jumpe, et toi sun terkkaris on aikamoinen tapaus... Näköjään siinäkin voi sit mennä ojasta allikkoon.
Meilläkin
yskitään ja aivastellaan, mut se on normaalia röörien puhdistusta.
Näppyjä on meidänkin neidillä - alkuun hormooninäppyjä imetyksen takia, mutta nyt näkyy olevan jotain pientä näppyä otsalla ja ne on ilmeisesti kanssa vain jotain ohimeneviä. Muuten meilläkin on tytöllä hyvä iho, ollut alusta asti.
Vaippa vaihdetaan kerran yössä syötön yhteydessä, jos on tarvetta. Neiti itse ei välitä pissavaipasta, mutta kakkavaipan kyllä pyytää vaihtamaan, jos kakkaa on paljon. Meillä ne kakat on yleensä aamupäivällä vaipassa niin hyvä sitten taas syötön yhteydessä vaihtaa.
Murinaa kuuluu välillä täälläkin, syötön yhteydessä. Meillä vaan taitaa johtua siitä, ettei tule pullosta riittävällä virtauksella - käytössä Aventin ykköstutti vielä, mut tällä viikolla toivon mukaan tulee postiin se kakkonen niin loppuu se turhan työteliäs syöntikin. Eli ihan vois kuvitella olevan tavallista vauvan kommunikointia.
Ihokontaktia on meillä pyritty pitämään yllä, nyt varsinkin, kun imetys on lopetettu. Illalla otan vauvan viimeisen syötön yhteydessä vaippasilleen ja nostan rinnalle, johon monesti sitten nukahtaakin.
sitten joutuu kyllä hiukan heräilemään yöpukua kun päälle laittaa, mutta sitten vielä takaisin samaan asentoon rinnalle uudelleen ja taas uni maittaa.
eli ite pidän sitä kyllä tärkeänä, että ottaisi sen ihokontaktin vielä vanhemmankin vauvan kanssa, läheisyys ja turvallisuuden tunne on tärkeitä aikuisellekin, siis taatusti tärkeää pienelle ihmisen alulle.
Täällä ei ole vielä
lattiaan totuteltu, mutta tarkoitus on pian alottaa, kun saadaan aktiviteettimatto aikaiseksi hankkia. Tosin meillä on olohuoneessa kylmä lattia, mutta vauvan omassa huoneessa voisi touhuilla sitten maton kanssa, kun siellä on lattialämmitys ja koiratkaan eivät siellä paljoa oleskele. Olen kyllä nyt opettanut nukkumaan päikkäreitä sohvalla (meillä on moduulisohva, jossa vierekkäin kaksi isoa divaania) niin tilaa on vauvan nukkua tuossa ihan vieressä rauhassa. Saa sitten itsekin nukkua vieressä, kun tarvitsee.
Mä kyllä
heräilen aamuisin aikalailla miten sattuu, riippuu hieman, kumpi on yösyöttövuorossa. Ja mä kun en edelleenkään pysty kovin nopeasti herättyäni syömään aamupalaa niin monesti syön vasta 2-3h heräämisen jälkeen - onpa joskus mennyt niinkin kauan kuin kuusi tuntia. Eilen unohdin syödä, kun oli helvetilliset ilmavaivat neidillä ja sylirallia harrastettiin miehen kanssa kuutisen tuntia ennen kuin helpotti. Sen siitä saa, kun typeryyksissään luulee, että yksi annos Cuplatonia päivässä riittää... Tää päivä onkin menny paljon helpommin nyt, kun illalla meni annos ja aamulla plus äsken syötöllä annoin kanssa.
Imettäessä pitääkin syödä, olikohan energiantarve 400-500kcal enemmän kuin normaalisti eli syökää ihmeessä riittävästi.
ja nestettä kanssa viereen kovasti, että voi hörppiä imetyksen aikana - mulle ainakin tuli kova jano imettäessä.
Hitto, jokseenkin en epäilis, jos just tähän meillekin satelis sen 10-20cm lunta... Vois jo loppua tää talvi. Kevät sais jo tulla niin sais kunnolla vaunuillakin - meillä on niin perseelleen auratut tiet, kävelytiet jopa huonommin, ettei siellä mitään vaunuja pysty lykkimään - tärisyttää niin paljon, että ihan pahaa tekee pelkästään katsella. Tiekarhut takasin sanon minä. Ja siitä tulikin mieleen, kun meidän talo on kahden tien risteyksessä ja viime kesänä laittoivat toisen tien kuntoon (sisälsi mm.kallion räjäyttämistä ym.kivaa noin kahden kuukauden ajan lähes päivittäin) niin tänä kesänä on toisen tien vuoro... Toivon mukaan ei ole räjäytystyömaata tai on aika mukavaa vauvan yrittää nukkua ulkona, kun se varotusääni on aivan kamala... Sitten loppukesäksi saadaan vielä bituminkatku, kun asfaltoivat molemmat tiet. Voin kertoa, että odotan innolla. :kieh: