Hei vaan kaikille uusille tulokkaille! On kyllä kiva, että on ollut alkumetreiltä asti mukana, niin on helpompi oppia "tuntemaan" teitä muita heti alusta asti kuin niillä, jotka tulevat vasta parin viikon päästä ja yrittävät kahlata sivutolkulla tekstiä.
Wiitahepolla on noita mielihaluja niin, että mulla tulee melkein oksennus jo silkasta ajatuksesta.
Eli pahoinvointi on alkanut. En ole onneksi oksennellut, mutta etoo aamusta iltaan, välillä on hetki parempaa oloa ja sitten taas jatkuu. Oltiin maanantaina kattomassa Metallicaa ja onnistuin polttamaan naamani (en vaan tajunnu, miten se paistaa, kun pääsääntöisesti oli kylmä) ja samaan varmaan tuli vähän nestehukkaakin. Eipä sitten yhtään helpottanut oloa ja eilen oli aika huono happi, kun ajeltiin kotia. Suolakeksejä teki mieli ja niitä sitten napostelin ja se helpotti. Otin loput keksit töihin mukaan, jos tekee vielä mieli, mutta ei tee. Muuten on tehnyt mieli vaan terveellisiä asioita, hedelmiä yms, vaikka normaalisti olen aikamoinen herkkusuu.
Vitamiineista Mä syön D-vitamiinia ja omega-3:sta muutenkin jatkuvasti. Foolihappoahan suositellaan jo siinä vaiheessa kun suunnittelee raskautumista. Jossain vaiheessa söin, mutta en ole löytänyt foolihappoa pelkästään. Vinkkejä? Aina niissä purkeissa on kaikkea muutakin enkä mieluusti söisi turhaan vitamiineja, joita en tarvitse. Ei niidenkään liikasyönti harmitonta ole. Nyt sitten ostin jonkin poretablettihässäkän, jossa on yhtä sun toista, mutta on niin pahaa, että meinaa oksu lentää.
No, syön kyllä vihreitä kasviksia ja paprikaa melko paljon, jotta josko sitä nyt riittäisi.
Foolihappoahan tarvitaan vauvan keskushermoston kehittymiseen.
Asumisesta Me ostettiin viime syksynä ensimmäinen oma koti, rivarikolmio muutaman kilsan päästä keskustasta. Tosi rauhallista ja vihreää seutua. Sellainen huvittava juttu on se, että meillä ei ole varsinaisesti tilaa vauvalle.
Mietittiin pitkään, että ostetaanko ylimääräinen huone (eli neliö) lasta varten, mutta todettiin, että se on ihan hölmöä, jos sitä lasta ei kuulukaan (odotuksen odotustahan oli jo siinä vaiheessa yli kaksi vuotta) ja turha huone vaan muistuttaa lapsettomuudesta. No, meidän mielestä lapsi ei omaa huonetta tarvitse ainakaan ensimmäisinä vuosina, joten ihan hyvin voidaan tässä asustella suunnitelmien mukaan jokunen vuosi. (Ja jos niitä vauvoja olisi tuolla vatsassa enemmän kuin yksi, niin sitten joutuu vielä enemmän improvisoimaan!)
Vaunuillekaan ei oikein ole tilaa, ne pitää tuoda tosi pitkälle sisälle portaiden alle eli käytännössä keittiöön...
Pahoinvointiin voisi
tämän mukaan auttaa esim banaanin kalium. Voihan sitä aina kokeilla.
Minikolbri ja
Tiuhti83 valitteli tissien kasvua, mutta minusta tuntuu, että mulla kasvaa jo maha. Turvotusta se varmaan on (mitä mulla on muutenkin herkästi), mutta välillä tuntuu, että ihan kuin se olis jo oikeasti kasvanut. Toivottavasti ei sentään, ihan vielä en haluaisi mammahousuihin vaihtaa ja töissäkin ajattelin kertoa vasta lomien jälkeen syyskuussa...
Minä muutes lupaan
Wiitahepo, että et ole ainoa, joka kyselee tyhmiä.
Täällähän vilisi jo sanoja, joita en ymmärtänyt (manduca), mutta goolella selvisi aika helposti.
P-L 5+3